Odp: Raid ( Napady na miasto) [Help]
Oi gruby, moge jedynie Ci podac przyk?ad raidu i powiedziec gdzie co wpisac, bo nikt nie wie jakie Ty te raidy potrzebujesz.
Tak wiec, data/raids/raids.xml i podam Ci na przyk?adzie:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<raids>
<raid name="liches" file="liches.xml" interval2="30" chance="10" margin="100" />
</raids>
Teraz tak, pierwszej linijki nie ruszasz, drugiej tak?e, i tu sie zaczynaj? schody przy trzeciej.
liches <-- nazwa raidu poto ?e mo?esz GM sobie ten raid w?aczyc komend? /raid liches.
liches.xml <--- nazwa pliku z dok?adnym ustawieniem raidu.
interval2 <--- Co ile ma byc losowany raid.
chance <--- w jakim stopniu ma akurat byc ten raid (warto?c w %)oczywiscie je?eli posiada si? wiecej ni? jeden raid ma wi?ksze znaczenie.
Oczywi?cie je?eli chodz o inteval2 i chance to nie zmieniamy nazwy tylko liczbe w cudzy s?owie.
Teraz plik raidu
data/raids/ stw?rz plik liches.xml lub inny jaki sobie tam wpiszesz jak sobie chcesz ja to wyja?nie co gdzie jak na przyk?adzie.
<raid>
<announce delay="0" type="event" message="A strange aura of death is covering Karmia!" />
<areaspawn delay="5000" fromx="434" fromy="483" fromz="7" tox="472" toy="556" toz="7">
<monster name="gargoyle" amount="11" />
<monster name="lich" amount="11" />
<monster name="bone beast" amount="13" />
</areaspawn>
<announce delay="30000" type="event" message="Liches have invaded city!" />
<areaspawn delay="37000" fromx="434" fromy="483" fromz="7" tox="472" toy="556" toz="7">
<monster name="gargoyle" amount="9" />
<monster name="lich" amount="9" />
<monster name="bone beast" amount="7" />
</areaspawn>
</raid>
announce delay - liczba w cudzy s?owiu po ilu sekundach od startu najazdu ma sie pojawic napis.
message - jaki ma wyst?pic napis.
areaspawn delay - po jakim czasie w sekundach ma nast?pic pojawienie sie potwor?w.
Teraz t?umacze najwa?niejsz? rzecz raidu. Wyobraz sobie ze miasto to jeden wielki kwadrat, wiec fromx,fromy oraz fromz s? to wsp??rz?dne lewego g?rnego rogu, a tox,toy i toz to s? wsp??rz?dne prawego dolnego. Wiec wszedzie gdzie mo?e sie zrespic potw?r w tym kwadracie sie zrespi(pomijaj?c ze nie mo?e w domkach na pz itd.).
monster name - nazwa potwora jaki ma wyst?pic w naje?dzie.
amount - ile ma ich wyst?pic.
I pierwsz? cz??c ko?czymy
</areaspawn>
I jak widac druga cze?c jest zbudowana tak samo lecz, r??ni si? czasem wyst?pienia napisu lub pojawienie sie potwor?w, i tak?e sie ko?czy
</areaspawn>
Ca?y raid ko?czymy kodem
</raid>.
I to wszystko, teraz mo?esz sprawdzic i napisac jezeli cos bedzie nie tak.
PS. Ca?y ten poradnik pisa?em sam, z ?adnych innych ?r?de?, lecz ze swoich spostrze?e?.
Pozdawiam,
Rede.