What's new

[8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

Status
Not open for further replies.

Gelio

Senior User
Joined
Apr 10, 2008
Messages
617
Reaction score
101
Age
28
Graczom na twoim OTS znudzi?o si? kupowa? domki przez komendy? Chcesz wprowadzi? co? innowacyjnego? Teraz kupowanie domk?w przez komendy do starocie! Teraz s? akty w?asno?ci dom?w! Spr?buj sam i zobacz jak poprawi si? grywalno??, a tak?e poziom RPG na twoim serwerze.

Skrypt
Ca?e akty w?asno?ci to w sumie 2 skrypty:
1. D?wignia/inna rzecz daj?ca akt w?asno?ci.
2. Sam akt w?asno?ci.
Akt w?asno?ci jak si? na niego spojrzy (Look) ma napisane do jakiego domu nale?y i kto jest jego w?a?cicielem. Ten tekst automatycznie si? zmienia. UWAGA! Do ka?dego domu (bez resetowania global storages) mo?e by? przydzielony tylko jeden akt w?asno?ci. W przypadku wrzucenia go do wody/kasacji postaci, na kt?rej by? akt domek jest mo?liwy do u?ywania tylko przez ostatniego w?a?ciciela. Ok, koniec tego wyja?niania, zajmijmy si? dodawaniem go do serwera:

Na pocz?tku tworzymy 2 pliki w folderze data/actions/scripts:
akt wlasnosci domu.lua, do kt?rego wklejamy:
Code:
-- Do actions.xml:
-- <action itemid="1952" script="akt wlasnosci domu.lua" />
-- House documents by Gelio
local czysciDom = "tak"   -- Czy czysci dom przed zmienieniem w?a?ciciela ("tak"/"nie")
local placenieZaSQM = "nie"   -- Czy p?aci si? przy kupowaniu domu za wszystkie jego SQM
local oplataZaSQM = 200   -- Ile si? p?aci za poszczeg?lny SQM domu podczas jego nabycia

function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
local houseID = item.actionid-100
local tekst = ""
local playerGUID = getPlayerGUID(cid)
local blad = 0

if(item.actionid <= 100) then
	tekst = tekst .. "Ten akt wlasnosci nie nalezy do zadnego domu. "
	blad = blad+1
end
if(blad == 0) then
	if(getHouseByPlayerGUID(playerGUID) ~= nil) then
		tekst = tekst .. "Masz juz dom wiec nie mozesz miec wiecej. "
		blad = blad+1
	end
end
if(blad == 0) then
	if(getHouseOwner(houseID) == cid) then
		tekst = tekst .. "Ten dom nalezy juz do ciebie. "
		blad = blad+1
	end
end
if(blad == 0) then
	if(placenieZaSQM == "tak") then
		local cena = oplataZaSQM * getHouseTilesSize(houseID)
		if(getPlayerMoney(cid) < cena) then
			tekst = tekst .. "Zeby kupic ten dom musisz miec ".. cena .." pieniedzy."
			blad = blad+1
		else
			doPlayerRemoveMoney(cid,cena)
		end
	end
	if(blad == 0) then
		if(czysciDom == "tak") then
			cleanHouse(houseID)
		end
		setHouseOwner(houseID, playerGUID)
		tekst = tekst .. "Wlasnie kupiles dom ".. getHouseName(houseID) .."."
		doSetItemSpecialDescription(item.uid,"To jest akt wlasnosci domu ".. getHouseName(houseID) .." nalezacego do ".. getCreatureName(cid))
	end
end
doPlayerSendTextMessage(cid,MESSAGE_INFO_DESCR,tekst)
return TRUE
end
dzwignia dajaca akt.lua, do kt?rego wklejamy:
Code:
-- Do actions.xml:
-- <action uniqueid="1952" script="dzwignia dajaca akt.lua" />
-- House documents by Gelio
local itemID = 1952
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
local houseID = getHouseByPlayerGUID(getPlayerGUID(cid))


if(houseID ~= nil and getGlobalStorageValue(houseID) == -1) then
	local akt = doPlayerAddItem(cid,itemID,1)
	doSetItemActionId(akt,houseID+100)
	doSetItemSpecialDescription(akt,"To jest akt wlasnosci domu ".. getHouseName(houseID) .." nalezacego do ".. getCreatureName(cid))
	setGlobalStorageValue(houseID,1)
	doPlayerSendTextMessage(cid,MESSAGE_INFO_DESCR,"Otrzymales akt wlasnosci swojego domu. Nie zgub go, bo nie bedziesz mogl go odzyskac.")
else
	doPlayerSendTextMessage(cid,MESSAGE_INFO_DESCR,"Akt wlasnosci twojego domu juz istnieje albo nie masz domu.")
end
return TRUE
end
A nast?pnie do actions.xml, znajduj?cego si? w folderze data/actions dodajemy:
Code:
<action uniqueid="1952" script="dzwignia dajaca akt.lua" />
<action itemid="1952" script="akt wlasnosci domu.lua" />
Teraz musimy na mapie postawi? dowolny item (w moim przypadku to by?a d?wignia) i ustawi? mu unique id 1952. Akt w?asno?ci ma id 1952. Ka?dy akt w?asno?ci jako action id ma podane id domu, do kt?rego nale?y. Skrypt jest napisany w pe?ni przeze mnie. Testowa?em go na silniku TFS i dzia?a?.

Pozdrawiam i czekam na komentarze,
Gelio

@edit
Ludzie z otsoft.pl nie chc? mi wierzy?, ?e to m?j skrypt tam na tym forum. Tak wi?c: ten skrypt jest umieszczony na tym forum, , , oraz . Wszystkie konta tam maj? nick Gelio i na nich wrzuca?em skrypty. Skrypt jest w 100 % m?j.
 
Last edited:

xemix

Advanced User
Joined
Jan 9, 2009
Messages
258
Reaction score
22
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

Witaj,
WOW, ty to masz pomys?y! Kolejny tw?j bardzo dobry skrypt. Niez?e urozmaicenie OTS'a. Moja ocenka to 10/10!
P.S. Jestem Pierwszy hehe!
---
Pozdrowienia,
XemiX.
 

mbbm8

Advanced User
Joined
Jan 18, 2009
Messages
180
Reaction score
4
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

moja ocena 5/10 nie rozumiem po co to jak jest to w silnikach :confused: 5 za zrobienie ;)
 

matrix8800

Active User
Joined
Dec 1, 2008
Messages
127
Reaction score
6
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

Wszystko dzia?a Wielkie THX Gelio
Testowa?em na TFS 0.3.4

PoZdro
 
Last edited:

Micki

Advanced User
Joined
May 2, 2009
Messages
373
Reaction score
23
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

Wielkie dzi?ki na pewno si? przyda
10/10 i reput dla ciebie ale to za 29 post?w... Jeste? bardzo dobrym skrypterem i nale?y ci si?. :up:


PoZdro
 

Gelio

Senior User
Joined
Apr 10, 2008
Messages
617
Reaction score
101
Age
28
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

Od?wie?am. Uwa?am, ?e nad tym skryptem za du?o si? natrudzi?em, ?eby tylko kilka komentarzy. Skomentujcie co?. U mnie na serwerze jak mia?em to gracze chwalili ten skrypt, prosili o udost?pnienie, ci?gle z niego korzystali, a tutaj? Nic. Najlepiej wzi?? skrypta i nie skomentowa? nic.

Pozdrawiam,
Gelio
 

Magic

3+3=3!
Joined
Aug 4, 2008
Messages
1,338
Reaction score
180
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

?wietny skrypt ! Masz za niego reputa, cho? !sellhouse "nick r?wne? jest podobne, to to nadaje klimat RPG danemu serwerowi ;)!
 

artur3333

New User
Joined
Jul 21, 2008
Messages
5
Reaction score
0
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

Wielkie dzi?ki za ten skrypt .

Gracze z ots'a byli zadowoleni ?e jako? urozmaici?em im gre :D
oczywi?cie twoim skryptem

10/10
 

Noffy

Advanced User
Joined
Mar 22, 2009
Messages
206
Reaction score
5
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

Dzia?a Dzia?a !!! Kocham ci? Gelio :) Takich jak ty na TNP Nam potrzeba :d

Oczywi?cie repucik leci :> :up::up:
 

Maya

User
Joined
Apr 26, 2009
Messages
29
Reaction score
4
Age
35
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

Dzi?kuje Ci za to ;) P?jdzie na tfs 0.3.1? Reput dla Ciebie.
 

mormorek

User
Joined
May 6, 2009
Messages
15
Reaction score
0
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

Dziala i sie przyda xD dzieki
 

Aragornkk

Senior User
Joined
Oct 11, 2008
Messages
705
Reaction score
44
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

M?g?by? napisa? co by trzeba by?o da? do npc?

Jak chcesz porz?dnych komentarzy umie?? to na otland.net
Tam ludzie z ca?ego (prawie) ?wiata(--) doceniaj? ci? za co zrobi?e?.

Za skrypt 9/10 (ale po co ci to wiedzie? i tak odwali?e? dobr? robote)
Swoj? drog?
http://tibia.net.pl/c/143123-kod-na-sprzedaz-domku-przez-akt.html#post452329


PS:
<action uniqueid="1952" script="dzwignia dajaca akt.lua" />
<action itemid="1952" script="akt wlasnosci domu.lua" />


Nie polecam u?uwa? spacji
wi?c lepiej zmieni? to
 

Deaven

Advanced User
Joined
Mar 25, 2009
Messages
422
Reaction score
77
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

@up lub da? "_" :)
@topic
Skrypt jak zwykle ?wietny :), podoba mi si?, z tego co wyczyta?em to dom mo?na sprzeda? tylko raz, to prawda?
Czyli, je?eli posiadam domek o id 1, to jak go sprzedam to nast?pny w?a?ciciel nie b?dzie m?g? go ju? odsprzeda?.
Zadziwiasz mnie Gelio, naprawd? robisz ?wietne skrypty. Mo?e jaki? poradnik dla raczkuj?cych? A ma?a ilo?ci? skrypt?w si? nie przejmuj. Lepiej, ?eby pisali co? m?drego (a mniej) ni? 1000/10 itp.
Pozdrawiam
Deaven
 
Joined
Nov 23, 2008
Messages
17
Reaction score
1
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

No ciekawy skrypt, komus napewno sie przyda gz pomyslu
 

Kleksu

Advanced User
Joined
Dec 3, 2008
Messages
385
Reaction score
31
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

?wietne, ale co w przypadku gdy akt w?asno?ci w?a?nie wpadnie do rzeki... przecie? je?li chcemy usun?? komend? !sellhouse wtedy nie ma mo?liwo?ci sprzeda?y domku. Trzeba to poprawi?, poza tym wszystko ?miga jak nale?y :)
__________________

Zapraszam na !
Zajrzyj na nowe open tibia forum z w?asn? ot list? !
 
Last edited:

Kryss014

Active User
Joined
Apr 12, 2009
Messages
64
Reaction score
5
Age
29
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

?wietne, ale co w przypadku gdy akt w?asno?ci w?a?nie wpadnie do rzeki...
albo wrzuci si? do ?mietnika. Ale og?lnie skrypcik bardzo dobry :) gdyby nie to, ?e ja sobie zrobi?em realny system kupowania domk?w na stronie, to bym sobie wstawi? ten skrypt do siebie.

9/10, za ten bug "niemo?liwo?ci" sprzedania domku.
 

Pos?uszny

Active User
Joined
Feb 13, 2009
Messages
63
Reaction score
4
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

super ten skrypt trzeba cie pochwali? bo napewno sporo pracy w to wesz?o no i s? efekty ;]
pozdro i wi?cej takich jak ty
i czowiscie reput leci :)
 

Oskar

Forum friend
Joined
Jan 24, 2009
Messages
2,256
Reaction score
331
Odp: [8.2+] Domy z aktami w?asno?ci.

A ja przyszed?em zaskar?y? pana producenta, i? Jego skrypt nie dzia?a.
Ustawi?em sobie drzwi o uniqueID = 1952 i pisa?o, ?e posiadam ju? akt w?asno?ci domku (nowa posta?, dopiero zrobiona).
Nast?pnie wrzuci?em d?wigni? (ID 1945) do ?rodka domku i... dok?adnie to samo.
 
Status
Not open for further replies.
Top