RafalGra
Advanced User
- Dołączył
- Grudzień 3, 2009
- Posty
- 184
- Liczba reakcji
- 6
Witam!
Jest to m?j pierwszy skrypt robiony samodzielnie od 0 wi?c prosz? o wyrozumia?o??.
Na ko?cu tematu jest zdj?cie pokazuj?ce co robi ten skrypt.
Do dzie?a! W folderze actions robimy plik platnyexp.lua i wklejamy do niego to:
Wyja?nienie:
Local Cost: Cena za expowisko
Local Exp: wsp??rz?dne gdzie ma nas przenie??
local monster: Gdzie ma si? wytworzy? potworek
local nazwapotwora: Jaki ma nam si? wytworzy? potw?r.
Oto zdj?cie:
Oczywi?cie mo?na zrobi? normalne expowisko, to tylko przyk?ad
Pozdrawiam!
#edit
Testowa?em to na Ariesie 0.4.0
P?atny exp v 2.0
Opis:
Po naci?ni?ciu na wajch? przenosi gracza do pomieszczenia z 4 potworami. Po naci?ni?ciu na wajch? ko?o potwork?w tworzy si? potworek.
Czym si? r??ni od v.1?
-mo?e bi? potworka tylko 1 osoba.
-wi?kszy room
-mniej podawania wsp??rz?dnych, przez co je?eli tworzysz wi?cej takich pomieszcze? masz mniej roboty.
-gracz ma do wyboru 4 potworki w jednym pomieszczeniu.
-i to chyba tyle
Kr?tki filmik przedstawiaj?cy (sorry za s?ab? jako?? ale mam wolne ??cze)
opis:
Je?eli komu? si? nie chce robi? tego pomieszczenia do??czam link z mapk?:
Prosz? kogo? o zrobienie skanu.
wejd? do data>scripts i utw?rz plik o nazwie: platny_exp.lua i wklej to:
p??niej wejd? do data/movements/scripts i utw?rz plik o nazwie podloga.lua i wklej to:
nast?pnie to actions.xml dodaj to:
p??niej do movements.xml dodaj to:
Testowane na TFS 0.3.6
PS. Dopiero si? tego wszystkiego ucz?, wi?c je?li masz jakie? uwagi pisz.
Jest to m?j pierwszy skrypt robiony samodzielnie od 0 wi?c prosz? o wyrozumia?o??.
Na ko?cu tematu jest zdj?cie pokazuj?ce co robi ten skrypt.
Do dzie?a! W folderze actions robimy plik platnyexp.lua i wklejamy do niego to:
Kod:
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
[COLOR="Orange"]local Cost[/COLOR] = 1
[COLOR="Blue"]local exp[/COLOR] = {x= 938, y= 416, z= 7}
[COLOR="Magenta"]local monster[/COLOR] = {x= 939, y= 416, z= 7}
[COLOR="Indigo"]local nazwapotwora[/COLOR] = "Dragon"
if doPlayerRemoveMoney(cid, Cost) == 1 then
doTeleportThing(cid, exp)
doSummonCreature(nazwapotwora, monster)
else
doPlayerSendCancel(cid,"Nie masz tyle kasy.")
end
end
Local Cost: Cena za expowisko
Local Exp: wsp??rz?dne gdzie ma nas przenie??
local monster: Gdzie ma si? wytworzy? potworek
local nazwapotwora: Jaki ma nam si? wytworzy? potw?r.
Oto zdj?cie:

Oczywi?cie mo?na zrobi? normalne expowisko, to tylko przyk?ad

Pozdrawiam!
#edit
Testowa?em to na Ariesie 0.4.0
P?atny exp v 2.0
Opis:
Po naci?ni?ciu na wajch? przenosi gracza do pomieszczenia z 4 potworami. Po naci?ni?ciu na wajch? ko?o potwork?w tworzy si? potworek.
Czym si? r??ni od v.1?
-mo?e bi? potworka tylko 1 osoba.
-wi?kszy room
-mniej podawania wsp??rz?dnych, przez co je?eli tworzysz wi?cej takich pomieszcze? masz mniej roboty.
-gracz ma do wyboru 4 potworki w jednym pomieszczeniu.
-i to chyba tyle
Kr?tki filmik przedstawiaj?cy (sorry za s?ab? jako?? ale mam wolne ??cze)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć link.
Zaloguj or Rejestracja
opis:

Je?eli komu? si? nie chce robi? tego pomieszczenia do??czam link z mapk?:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć link.
Zaloguj or Rejestracja
Prosz? kogo? o zrobienie skanu.
wejd? do data>scripts i utw?rz plik o nazwie: platny_exp.lua i wklej to:
PHP:
function onUse(cid, item, fromPosition, item2, toPosition)
local ppos = getCreaturePosition(cid) --- nie ruszaj
local nazwapotwora =
{"Dragon", "Dragon Hatchling", "Dragon Lord", "Dragon Lord Hatchling"} --- Jaki potworki tworzy
local globalne = 888 --- nie ruszaj
local pospot = {x=ppos.x-1, y=ppos.y, z=ppos.z} --- nie ruszaj
local pozycjapocz = {x=ppos.x+2, y=ppos.y+2, z=ppos.z}
if(item.actionid == 875) then
doSummonCreature(nazwapotwora[2], pospot)
doSendMagicEffect(pospot, CONST_ME_TELEPORT)
end
if(item.actionid == 876) then
doSummonCreature(nazwapotwora[1], pospot)
doSendMagicEffect(pospot, CONST_ME_TELEPORT)
end
if(item.actionid == 877) then
doSummonCreature(nazwapotwora[3], pospot)
doSendMagicEffect(pospot, CONST_ME_TELEPORT)
end
if(item.actionid == 878) then
doSummonCreature(nazwapotwora[4], pospot)
doSendMagicEffect(pospot, CONST_ME_TELEPORT)
end
if(item.actionid == 4444) then
if getGlobalStorageValue(globalne) == -1 then
doTeleportThing(cid, pozycjapocz)
setGlobalStorageValue(globalne, 1)
doSendMagicEffect(pozycjapocz, CONST_ME_TELEPORT)
else
if getGlobalStorageValue(globalne) == 1 then
doPlayerSendCancel(cid,"Ktos juz tam jest.")
end
end
end
end
p??niej wejd? do data/movements/scripts i utw?rz plik o nazwie podloga.lua i wklej to:
PHP:
function onStepIn(cid, item, position, fromPosition)
local globalne = 888
local poczatkowa = {x= 619, y= 974, z= 7} --- pozycja gdzie ma teleportowa? po wej?ci w tp na mapie.
doTeleportThing(cid, poczatkowa)
setGlobalStorageValue(globalne, -1)
doSendMagicEffect(poczatkowa, CONST_ME_TELEPORT)
end
nast?pnie to actions.xml dodaj to:
PHP:
<action actionid="4444" event="script" value="platny_exp.lua"/>
<action actionid="875" event="script" value="platny_exp.lua"/>
<action actionid="876" event="script" value="platny_exp.lua"/>
<action actionid="877" event="script" value="platny_exp.lua"/>
<action actionid="878" event="script" value="platny_exp.lua"/>
PHP:
<movevent type="StepIn" actionid="4448" event="script" value="podloga.lua"/>
Testowane na TFS 0.3.6
PS. Dopiero si? tego wszystkiego ucz?, wi?c je?li masz jakie? uwagi pisz.