• logo_cipsoft
    Nowe serwery zostały otwarte 19 Lut 2025:
    Noctalia (Open PvP) Ignitera (Open PvP) us_logo Xybra (Open PvP)

[8.1] P?atne expowisko

Status
Zamknięty.

RafalGra

Advanced User
Dołączył
Grudzień 3, 2009
Posty
184
Liczba reakcji
6
Witam!
Jest to m?j pierwszy skrypt robiony samodzielnie od 0 wi?c prosz? o wyrozumia?o??.
Na ko?cu tematu jest zdj?cie pokazuj?ce co robi ten skrypt.
Do dzie?a! W folderze actions robimy plik platnyexp.lua i wklejamy do niego to:
Kod:
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
[COLOR="Orange"]local Cost[/COLOR] = 1
[COLOR="Blue"]local exp[/COLOR] = {x= 938, y= 416, z= 7}
[COLOR="Magenta"]local monster[/COLOR] = {x= 939, y= 416, z= 7}
[COLOR="Indigo"]local nazwapotwora[/COLOR] = "Dragon"
if doPlayerRemoveMoney(cid, Cost) == 1 then
            doTeleportThing(cid, exp)
			doSummonCreature(nazwapotwora, monster) 
						else
			doPlayerSendCancel(cid,"Nie masz tyle kasy.")
		end
	end
Wyja?nienie:
Local Cost: Cena za expowisko
Local Exp: wsp??rz?dne gdzie ma nas przenie??
local monster: Gdzie ma si? wytworzy? potworek
local nazwapotwora: Jaki ma nam si? wytworzy? potw?r.
Oto zdj?cie:
exp.png

Oczywi?cie mo?na zrobi? normalne expowisko, to tylko przyk?ad :)
Pozdrawiam!
#edit
Testowa?em to na Ariesie 0.4.0

P?atny exp v 2.0
Opis:
Po naci?ni?ciu na wajch? przenosi gracza do pomieszczenia z 4 potworami. Po naci?ni?ciu na wajch? ko?o potwork?w tworzy si? potworek.

Czym si? r??ni od v.1?
-mo?e bi? potworka tylko 1 osoba.
-wi?kszy room
-mniej podawania wsp??rz?dnych, przez co je?eli tworzysz wi?cej takich pomieszcze? masz mniej roboty.
-gracz ma do wyboru 4 potworki w jednym pomieszczeniu.
-i to chyba tyle

Kr?tki filmik przedstawiaj?cy (sorry za s?ab? jako?? ale mam wolne ??cze)

opis:
opisij.png

Je?eli komu? si? nie chce robi? tego pomieszczenia do??czam link z mapk?:

Prosz? kogo? o zrobienie skanu.

wejd? do data>scripts i utw?rz plik o nazwie: platny_exp.lua i wklej to:

PHP:
function onUse(cid, item, fromPosition, item2, toPosition)
local ppos = getCreaturePosition(cid)												--- nie ruszaj
local nazwapotwora =
{"Dragon", "Dragon Hatchling", "Dragon Lord", "Dragon Lord Hatchling"}				--- Jaki potworki tworzy
local globalne = 888																--- nie ruszaj
local pospot = {x=ppos.x-1, y=ppos.y, z=ppos.z}										--- nie ruszaj
local pozycjapocz = {x=ppos.x+2, y=ppos.y+2, z=ppos.z}
	if(item.actionid == 875) then
		doSummonCreature(nazwapotwora[2], pospot)
		doSendMagicEffect(pospot, CONST_ME_TELEPORT)
end
	if(item.actionid == 876) then
		doSummonCreature(nazwapotwora[1], pospot)
		doSendMagicEffect(pospot, CONST_ME_TELEPORT)
end
	if(item.actionid == 877) then
		doSummonCreature(nazwapotwora[3], pospot)
		doSendMagicEffect(pospot, CONST_ME_TELEPORT)
end
	if(item.actionid == 878) then
		doSummonCreature(nazwapotwora[4], pospot)
		doSendMagicEffect(pospot, CONST_ME_TELEPORT)
end
	if(item.actionid == 4444) then
		if getGlobalStorageValue(globalne) == -1 then
		doTeleportThing(cid, pozycjapocz)
		setGlobalStorageValue(globalne, 1)
		doSendMagicEffect(pozycjapocz, CONST_ME_TELEPORT)
else
		if getGlobalStorageValue(globalne) == 1 then
		doPlayerSendCancel(cid,"Ktos juz tam jest.")
				end
end
end
end

p??niej wejd? do data/movements/scripts i utw?rz plik o nazwie podloga.lua i wklej to:

PHP:
function onStepIn(cid, item, position, fromPosition)
local globalne = 888	
local poczatkowa = {x= 619, y= 974, z= 7}		--- pozycja gdzie ma teleportowa? po wej?ci w tp na mapie.
		doTeleportThing(cid, poczatkowa)
		setGlobalStorageValue(globalne, -1)
		doSendMagicEffect(poczatkowa, CONST_ME_TELEPORT)
end

nast?pnie to actions.xml dodaj to:

PHP:
		<action actionid="4444" event="script" value="platny_exp.lua"/> 
		<action actionid="875" event="script" value="platny_exp.lua"/> 
		<action actionid="876" event="script" value="platny_exp.lua"/> 
		<action actionid="877" event="script" value="platny_exp.lua"/> 
		<action actionid="878" event="script" value="platny_exp.lua"/>
p??niej do movements.xml dodaj to:
PHP:
	<movevent type="StepIn" actionid="4448" event="script" value="podloga.lua"/>

Testowane na TFS 0.3.6

PS. Dopiero si? tego wszystkiego ucz?, wi?c je?li masz jakie? uwagi pisz.
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

Od?wie?am! Zapraszam do komentowania. Uwagi mile widziane.
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

Skrypt fajny, warto go zamie?ci? na OTS. Ja akurat go wykorzystam na normalnym expowisku. Moja ocena to 9/10.
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

Bardzo pomys?owy skrypt i wielki szacun ?e to tw?j 1 skrypt napewn;)o go u?yje na moim serverze

Moja ocena 10/10 wszytko ci si? podoba :P
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

Bardzo Dobry Skrypt!
Je?eli popatrze? pod k?tem paru zmian to mo?na za jego pomoc? zrobic wiele ciekawych questow/expowisk

No i gratuluje pierwszego skryptu od 0 (ucz? tera si? skryptowac i wiem ze proste to nie jest)
11/10
Wezm? go na sw?j server :D
Edit:
Zapomnia?e? napisa? tego
w actions.xml to:
PHP:
<action uniqueid="4444" script="platnyexp.lua" />
 
Ostatnia edycja:
Odp: [8.1] P?atne expowisko

Super skrypt! Bardzo przydatny na 100% go wykorzystam na ots.
Ej, a jak sie jest na potworze, to moze wejsc druga osoba? Jezeli tak i o ile sie da to prosi?bym, by?cie wlepili skrypt dla 1 osoby. Ale itak jest ?wietny!


Ocena: 10/10
 
Ostatnia edycja:
Odp: [8.1] P?atne expowisko

Fajne Dodam to do swojego ots'a spodobal mi sie ten skrypt gz dla autora ;)
Moja ocena to 10/10

~~~~~~FiKuSeK~~~~~~
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

PHP:
function onStepIn(cid, item, pos)
local tabela = {
[2000] = {cost = 100, tpos = {x = 100, y = 100, z = 7}}, -- cost - koszt, tpos - pozycja w jak? ma nas teleportowa?
[2001] = {cost = 50000, tpos = {x = 150, y = 150, z = 8}},
[2002] = {cost = 500, tpos = {x = 250, y = 450, z = 9}}
}

if tabela[item.uid] ~= nil then
   if getPlayerMoney(cid) >= tabela[item.uid].cost then
       doTeleportThing(cid, tabela[item.uid].tpos)
       doPlayerRemoveMoney(cid, tabela[item.uid].cost)
   return TRUE
   else
       doPlayerSendTextMEssage(cid,22,"You need "..  tabela[item.uid].cost .." gp to go to this spawn.")
   return FALSE
   end
else
return TRUE
end
return TRUE
end

Moja przer?bka do movements (NIE TESTOWANA). Tak wyobra?a?em sobie ten tw?j skrypt... Chocia? kiedy? zrobi?em to tak jak ty... Co jest dosy? ciekawym zbiegiem okoliczno?ci. :D

Moja ocena to 8/10 za pomys?, ale tylko 6/10 za wykonanie... Chocia? skoro to tw?j 1. skrypt to nawet 9/10.

Pozdrawiam,
Szaki.
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

Nie zrobiles tego skryptu samodzielnie
Poniewa? ten skrypt znalazlem na Brazylijskim Forum :>
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

no wlasnie, a identyczna mapka byla na moim ots oraz milenia.zapto.org, tyle ze poprostu nie wiedzialem jak napisac ten skrypt ;)
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

@marti

Skoro znalaz?e? go to daj linka.

@Jazper

Hahaha. Zrobi?e? mapk? ale bez skryptu? Rozumiem i mo?e jeszcze t? mapk? wys?a?e? do neta? Udowodnij, bo ja nie mam nic do ukrycia.

Skrypt zosta? w 100% zrobiony przeze mnie.
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

?adny skrypt jednak wykorzystam go na normalnym respawnie.
Bo taki pokojik podchodzi mi pod nooob otsy exp x9999k
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

Jak na pierwszy skrypt twoj to naprawde swietny
 
Odp: [8.1] P?atne expowisko

Witaj!

Pomys? fajny wykonanie kiep?ciutkie... ;/

1) Brak u?acia tablic (Z wiadomosciami, configiem)
2) Brak u?ycia p?tli (Co skr?ci?o by kod 3x)
3) Po co nadajesz GlobalStorage je?li kto? jest w ?rodku... Nie lepiej:
Kod:
if isPlayer(getThingFromPos(pozycja)) == false then
-- instrukcja teleportacji/tworzenia potwora
else
-- instrukcja gdy gracz tam jest
end
??

6/10 za pomys? ;)
Ale jak to tw?j pierwszys skryp to gratuluj? i ?ycz? dalszych sukces?w ;)

Pozdrawiam!
Yoxino
 
Status
Zamknięty.
Do góry