• logo_cipsoft
    Nowe serwery zostały otwarte 19 Lut 2025:
    Noctalia (Open PvP) Ignitera (Open PvP) us_logo Xybra (Open PvP)

Innowacyjne ?owienie

Status
Zamknięty.

Szkal96

Advanced User
Dołączył
Lipiec 17, 2009
Posty
187
Liczba reakcji
9
Witam wszystkich serdecznie. Ze wzgl?du na to, i? nie znalaz?em takiego tematu postanowi?em go napisa?. Niedawno, jak zwykle, nudz?c si? napisa?em skrypt na ?owienie ryb. Pewnie powiecie "?owienie ryb? Przecie? to jest w ka?dym silniku!", a ja na to odpowiem "No chyba ci? pojeba?o...". Ot?? jest to ulepszona i zmieniona wersja tamtych skrypt?w.

Wersja 1.0
Co nowego?
Mo?emy z?owi? 6 r??nych rzeczy

  • fishbone (ID: 2226) - ?mie?
  • fish (ID: 2667) - ryba
  • northern pike (ID: 2669) - ryba
  • fish remains (ID: 2240) - ?mie?
  • green perch (ID: 7159) - ryba
  • rainbow trout (ID: 7158) - ryba
Nie ?owimy zwyk?ymi robakami. U?ywamy do tego Jummy Gummy Worm (ID: 9005).
?owimy tylko na wodach jeziorowych podziemnych (ID: 493)
U?ywamy do tego mechanicznej w?dki (ID: 10223)
Instalacja
W folderze FOLDER G??WNY SILNIKA/data/action/scripts/ tworzymy plik lowienie.lua i wpisujemy do niego:
Kod:
-- Od Szakiego (Szkal96) dla u?ytkownik?w Tibia.net.pl
function onUse(cid, item, fromPosition, itemEx, toPosition)
local waterIds = {493}
local JGWorm = 9005
local losowaRyba = math.random(1,10)
	if isInArray(waterIds, itemEx.itemid) == TRUE then
		doSendMagicEffect(toPosition, CONST_ME_LOSEENERGY)
		doPlayerAddSkillTry(cid, SKILL_FISHING, 1)
		if getPlayerItemCount(cid,JGWorm) >= 1 then
			if doPlayerRemoveItem(cid,JGWorm,1) == TRUE then
				if math.random(1, (50 + (getPlayerSkill(cid, SKILL_FISHING) / 10))) <= getPlayerSkill(cid, SKILL_FISHING) then
					if itemEx.actionid == actionId then
						if losowaRyba == 1 then
							doPlayerAddItem(cid,7158,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba == 2 then
							doPlayerAddItem(cid,7159,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 3 and losowaRyba <= 4 then
							doPlayerAddItem(cid,2240,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 5 and losowaRyba <= 6 then
							doPlayerAddItem(cid,2669,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 7 and losowaRyba <= 8 then
							doPlayerAddItem(cid,2667,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 9 and losowaRyba <= 10 then
							doPlayerAddItem(cid,2226,math.random(0,3))
						end
					else
						if losowaRyba == 1 then
							doPlayerAddItem(cid,7158,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba == 2 then
							doPlayerAddItem(cid,7159,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 3 and losowaRyba <= 4 then
							doPlayerAddItem(cid,2240,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 5 and losowaRyba <= 6 then
							doPlayerAddItem(cid,2669,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 7 and losowaRyba <= 8 then
							doPlayerAddItem(cid,2667,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 9 and losowaRyba <= 10 then
							doPlayerAddItem(cid,2226,math.random(0,3))
					end
				end
			end
		else
			doPlayerSendTextMessage(cid,22,'You dont have jummy gummy worm.')
		end
	end
return TRUE
end
Nast?pnie wracamy o folder w ty? i otwieramy plik actions.xml. Mi?dzy <actions> a </actions> dopisujemy:
Kod:
	<action itemid="10223" script="tools/lowienie.lua" allowfaruse="1"/>
[/QUOTE]
Edycja skryptu
local waterIds = {493} - ID w?d, w kt?rych mo?na ?owi? (oddzielone przecinkiem i spacj? (, )).
local JGWorm = 9005 - ID robaka (jest ustawione ja Jummy Gummy Worm)


Wersja 2.0
Tym razem je?li na wodzie b?dzie Action ID zadeklarowane wcze?niej nie wy?owimy ?adnych ?mieci, poniewa? jest to woda z bardzo czystych ?r?de?, tu? przy nich albo wymy?lcie co? ciekawego. A je?li nie ma aID, wtedy dzia?a tak jak wcze?niej. Wszystko robimy tak jak wcze?niej tylko wpisujemy ten kod do skryptu:
Kod:
-- Od Szakiego (Szkal96) dla u?ytkownik?w Tibia.net.pl
function onUse(cid, item, fromPosition, itemEx, toPosition)
local waterIds = {493}
local JGWorm = 9005
local losowaRyba = math.random(1,10)
local actionId = 5009
	if isInArray(waterIds, itemEx.itemid) == TRUE then
		doSendMagicEffect(toPosition, CONST_ME_LOSEENERGY)
		doPlayerAddSkillTry(cid, SKILL_FISHING, 1)
		if getPlayerItemCount(cid,JGWorm) >= 1 then
			if doPlayerRemoveItem(cid,JGWorm,1) == TRUE then
				if math.random(1, (50 + (getPlayerSkill(cid, SKILL_FISHING) / 10))) <= getPlayerSkill(cid, SKILL_FISHING) then
					if itemEx.actionid == actionId then
						if losowaRyba == 1 then
							doPlayerAddItem(cid,7158,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba == 2 then
							doPlayerAddItem(cid,7159,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 3 and losowaRyba <= 5 then
							doPlayerAddItem(cid,2669,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 6 and losowaRyba <= 10 then
							doPlayerAddItem(cid,2667,math.random(0,3))
						end
					else
						if losowaRyba == 1 then
							doPlayerAddItem(cid,7158,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba == 2 then
							doPlayerAddItem(cid,7159,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 3 and losowaRyba <= 4 then
							doPlayerAddItem(cid,2240,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 5 and losowaRyba <= 6 then
							doPlayerAddItem(cid,2669,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 7 and losowaRyba <= 8 then
							doPlayerAddItem(cid,2667,math.random(0,3))
						elseif losowaRyba >= 9 and losowaRyba <= 10 then
							doPlayerAddItem(cid,2226,math.random(0,3))
					end
				end
			end
		else
			doPlayerSendTextMessage(cid,22,'You dont have jummy gummy worm.')
		end
	end
return TRUE
end
local waterIds = {493} - ID w?d, w kt?rych mo?na ?owi? (oddzielone przecinkiem i spacj? (, )).
local JGWorm = 9005 - ID robaka (jest ustawione ja Jummy Gummy Worm)
local actionId = 5009 - Action ID w wodzie czystej (bez o?ci i zdech?ych ryb)
Zastrzegam sobie prawa do tego skryptu. Zabraniam kopiowania bez mojej zgody.
Pozdrawiam,
Szaki.
 
Odp: Innowacyjne ?owienie

hmm... bardzo fajny skrypt... cho? mo?na da? zwyk?? w?dk? i powiedzie? ?e to advance fishing... btw.
zr?b V2 w kt?rym dzia?a?o na dowoln? wod? o jakim? action id... a je?li nie by?o by tam tego action id to by ?owi?o jak normalna w?dka? ;]
 
Odp: Innowacyjne ?owienie

Bardzo ciekawe, niczego podobnego nie widzia?em na tym forum.
Fajnie ?e doda?e? szanse na z?owienie ?mieci i innych ryb bo do tych czas ?owili?my tylko i wy??cznie "fish" zwyk?e, no c?? ocena 8/10 ;)
 
Odp: Innowacyjne ?owienie

troche nie logiczne bo przecie? jak nie?ywa ryba mo?e si? z?apa? na w?dke? ;d Ale to jest tylko gra, a w niej du?o rzeczy jest takich. Za skrypt 7/10
 
Odp: Innowacyjne ?owienie

pytanko czy mozna przerobic ten skrypt zeby zamiast lowic ryby i smieci to monsterki ?
 
Odp: Innowacyjne ?owienie

Bardzo ciekawy skrypt, na pewno przyda si? na jakim? projekcie rpg jak i fun serwerach :). Ocena 9,5/10
 
Odp: Innowacyjne ?owienie

Mog?by? zrobi? ?eby dzia?a?o tak jak normalnie (zwyk?a w?dka/ka?da woda/zwyk?y robak/advance w fish'u). Wtedy by?oby 11/10 :D

NARAZIE 8/10

pozdrawiam i gratuluje pomys?u :D
 
Odp: Innowacyjne ?owienie

Skrypt fajny aczkolwiek w?tpie aby wielu osobom m?g? si? przyda?. W czasach rl-map i expu 999 ma?o os?b skorzysta z takiego rozwi?zania. Mimo to wida?, ?e du?o pracy i trudu w?o?y?e? w wykonanie tego systemu.
 
Odp: Innowacyjne ?owienie

Fajny skrypt mi si? przyda, ale fajnie jak by to mia?o jeszcze zastosowanie w 3 podzia?ach

1 W?dka od fishinga x do x i ?owi dane stworzenia morskie
2 W?dka+2 od fishinga x do x i ?owi dane stworzenia morskie
3 W?dka+3 od fishinga x do x i ?owi dane swtworzenia morskie

Og?lnie skrypt mi si? podoba;) rep+
 
Status
Zamknięty.
Do góry