Szkal96
Advanced User
- Dołączył
- Lipiec 17, 2009
- Posty
- 187
- Liczba reakcji
- 9
Witam wszystkich serdecznie. Ze wzgl?du na to, i? nie znalaz?em takiego tematu postanowi?em go napisa?. Niedawno, jak zwykle, nudz?c si? napisa?em skrypt na ?owienie ryb. Pewnie powiecie "?owienie ryb? Przecie? to jest w ka?dym silniku!", a ja na to odpowiem "No chyba ci? pojeba?o...". Ot?? jest to ulepszona i zmieniona wersja tamtych skrypt?w.
Wersja 1.0
Co nowego?
W folderze FOLDER G??WNY SILNIKA/data/action/scripts/ tworzymy plik lowienie.lua i wpisujemy do niego:
Nast?pnie wracamy o folder w ty? i otwieramy plik actions.xml. Mi?dzy <actions> a </actions> dopisujemy:
[/QUOTE]
Edycja skryptu
Wersja 1.0
Co nowego?
InstalacjaMo?emy z?owi? 6 r??nych rzeczy
- fishbone (ID: 2226) - ?mie?
- fish (ID: 2667) - ryba
- northern pike (ID: 2669) - ryba
- fish remains (ID: 2240) - ?mie?
- green perch (ID: 7159) - ryba
Nie ?owimy zwyk?ymi robakami. U?ywamy do tego Jummy Gummy Worm (ID: 9005).
- rainbow trout (ID: 7158) - ryba
?owimy tylko na wodach jeziorowych podziemnych (ID: 493)
U?ywamy do tego mechanicznej w?dki (ID: 10223)
W folderze FOLDER G??WNY SILNIKA/data/action/scripts/ tworzymy plik lowienie.lua i wpisujemy do niego:
Kod:
-- Od Szakiego (Szkal96) dla u?ytkownik?w Tibia.net.pl
function onUse(cid, item, fromPosition, itemEx, toPosition)
local waterIds = {493}
local JGWorm = 9005
local losowaRyba = math.random(1,10)
if isInArray(waterIds, itemEx.itemid) == TRUE then
doSendMagicEffect(toPosition, CONST_ME_LOSEENERGY)
doPlayerAddSkillTry(cid, SKILL_FISHING, 1)
if getPlayerItemCount(cid,JGWorm) >= 1 then
if doPlayerRemoveItem(cid,JGWorm,1) == TRUE then
if math.random(1, (50 + (getPlayerSkill(cid, SKILL_FISHING) / 10))) <= getPlayerSkill(cid, SKILL_FISHING) then
if itemEx.actionid == actionId then
if losowaRyba == 1 then
doPlayerAddItem(cid,7158,math.random(0,3))
elseif losowaRyba == 2 then
doPlayerAddItem(cid,7159,math.random(0,3))
elseif losowaRyba >= 3 and losowaRyba <= 4 then
doPlayerAddItem(cid,2240,math.random(0,3))
elseif losowaRyba >= 5 and losowaRyba <= 6 then
doPlayerAddItem(cid,2669,math.random(0,3))
elseif losowaRyba >= 7 and losowaRyba <= 8 then
doPlayerAddItem(cid,2667,math.random(0,3))
elseif losowaRyba >= 9 and losowaRyba <= 10 then
doPlayerAddItem(cid,2226,math.random(0,3))
end
else
if losowaRyba == 1 then
doPlayerAddItem(cid,7158,math.random(0,3))
elseif losowaRyba == 2 then
doPlayerAddItem(cid,7159,math.random(0,3))
elseif losowaRyba >= 3 and losowaRyba <= 4 then
doPlayerAddItem(cid,2240,math.random(0,3))
elseif losowaRyba >= 5 and losowaRyba <= 6 then
doPlayerAddItem(cid,2669,math.random(0,3))
elseif losowaRyba >= 7 and losowaRyba <= 8 then
doPlayerAddItem(cid,2667,math.random(0,3))
elseif losowaRyba >= 9 and losowaRyba <= 10 then
doPlayerAddItem(cid,2226,math.random(0,3))
end
end
end
else
doPlayerSendTextMessage(cid,22,'You dont have jummy gummy worm.')
end
end
return TRUE
end
Kod:
<action itemid="10223" script="tools/lowienie.lua" allowfaruse="1"/>
Edycja skryptu
local waterIds = {493} - ID w?d, w kt?rych mo?na ?owi? (oddzielone przecinkiem i spacj? (, )).
local JGWorm = 9005 - ID robaka (jest ustawione ja Jummy Gummy Worm)
Wersja 2.0
Tym razem je?li na wodzie b?dzie Action ID zadeklarowane wcze?niej nie wy?owimy ?adnych ?mieci, poniewa? jest to woda z bardzo czystych ?r?de?, tu? przy nich albo wymy?lcie co? ciekawego. A je?li nie ma aID, wtedy dzia?a tak jak wcze?niej. Wszystko robimy tak jak wcze?niej tylko wpisujemy ten kod do skryptu:
Kod:-- Od Szakiego (Szkal96) dla u?ytkownik?w Tibia.net.pl function onUse(cid, item, fromPosition, itemEx, toPosition) local waterIds = {493} local JGWorm = 9005 local losowaRyba = math.random(1,10) local actionId = 5009 if isInArray(waterIds, itemEx.itemid) == TRUE then doSendMagicEffect(toPosition, CONST_ME_LOSEENERGY) doPlayerAddSkillTry(cid, SKILL_FISHING, 1) if getPlayerItemCount(cid,JGWorm) >= 1 then if doPlayerRemoveItem(cid,JGWorm,1) == TRUE then if math.random(1, (50 + (getPlayerSkill(cid, SKILL_FISHING) / 10))) <= getPlayerSkill(cid, SKILL_FISHING) then if itemEx.actionid == actionId then if losowaRyba == 1 then doPlayerAddItem(cid,7158,math.random(0,3)) elseif losowaRyba == 2 then doPlayerAddItem(cid,7159,math.random(0,3)) elseif losowaRyba >= 3 and losowaRyba <= 5 then doPlayerAddItem(cid,2669,math.random(0,3)) elseif losowaRyba >= 6 and losowaRyba <= 10 then doPlayerAddItem(cid,2667,math.random(0,3)) end else if losowaRyba == 1 then doPlayerAddItem(cid,7158,math.random(0,3)) elseif losowaRyba == 2 then doPlayerAddItem(cid,7159,math.random(0,3)) elseif losowaRyba >= 3 and losowaRyba <= 4 then doPlayerAddItem(cid,2240,math.random(0,3)) elseif losowaRyba >= 5 and losowaRyba <= 6 then doPlayerAddItem(cid,2669,math.random(0,3)) elseif losowaRyba >= 7 and losowaRyba <= 8 then doPlayerAddItem(cid,2667,math.random(0,3)) elseif losowaRyba >= 9 and losowaRyba <= 10 then doPlayerAddItem(cid,2226,math.random(0,3)) end end end else doPlayerSendTextMessage(cid,22,'You dont have jummy gummy worm.') end end return TRUE end
Zastrzegam sobie prawa do tego skryptu. Zabraniam kopiowania bez mojej zgody.local waterIds = {493} - ID w?d, w kt?rych mo?na ?owi? (oddzielone przecinkiem i spacj? (, )).
local JGWorm = 9005 - ID robaka (jest ustawione ja Jummy Gummy Worm)
local actionId = 5009 - Action ID w wodzie czystej (bez o?ci i zdech?ych ryb)
Pozdrawiam,
Szaki.