NygusDB
Advanced User
- Joined
- Mar 5, 2013
- Messages
- 164
- Reaction score
- 7
Witam.
Tworz? ten poradnik z my?l? o administratorach ots?w WoDBO / DBKO, kt?rzy nie potrafi? doda? / zamieni? trasformacji.
Je?li potrafisz to zrobi?, lub masz pisa? o tym ?e jest to proste i ka?dy debil potrafi to zrobi? nie wypowiadaj si?.
1.Zacznijmy od usuni?cia starych transformacji.
UWAGA! Gdy zdecydujesz si? zmieni? transformacje wszystkie kt?re by?y w WoDBO zostan? usuni?te i trzeba b?dzie je zrobi? od nowa.
TEN SKRYPT NIE DODAJE MAX HP/KI przy transformacjach. Na pro?b? u?ytkownik?w mog? to zmieni?.
W spells/spells.xml usu? linijk? :
oraz dodaj:
Gotowe. Nie musimy przejmowa? si? starymi transformacjami.
2. Tworzymy w?asny skrypt z transami.
Tworzymy plik w folderze scripts : transform.lua
Jaki skrypt wybra??
Tutaj odwo?uje si? do skryptu znajduj?cego si? ju? na tym forum - jest bardzo prosty w obs?udze:
http://tibia.net.pl/threads/549329-WoDBO-only!-Transform-Revert-skrypt-by-TS
Tam jest dok?adnie opisane jak zrobi? skrypt na transform oraz jak poprawnie go skonfigurowa?.
3. Tworzymy pierwsz? profesj? : Goku!
Otwieramy plik z vocations.xml znajduj?cy si? w folderze data.
Szukamy naszej profesji.
UWAGA! W tym pliku profesje nie s? pouk?adane po kolei. Trudno b?dzie znale?? odpowiednie transy dla danej profesji. Poka?? jak to zrobi? na przyk?adzie Goku.
Oto nasz goku w normalnej formie :
Nas interesuje jak narazie tylko jego ID = 1 .
Chcemy, aby normal transformowa? si? w SSJ, wi?c szukamy SSJ.
Oto i on:
Jak wida? ma on id 16. Nie po kolei - jak m?wi?em.
Nie pozostaje nam nic innego jak przej?? do skryptu:
Jedyn? rzecz? jak? musimy zmieni? jest jedna linijka w skrypcie (jedna linijka = jeden transform).
[1] - jest to nic innego jak profesja z kt?rej zmieniamy si? w nast?pn?, czyli forma normal.
Nowa profesja = 16 - nic innego jak profesja w kt?r? zmienia si? normal.
Reszta jest jasna. S? to numery efektu transformacji oraz tekst, kt?ry b?dziemy widzie? u do?u ekranu gdy nasz level b?dzie za ma?y, np:
Jak doda? nast?pn? transformacj? : to proste!
Wystarczy znale?? id vocation formy USSJ, w kt?r? Goku b?dzie si? zmienia? na 75 poziomie.
Nast?pnie dodajemy linijk? pod poprzedni?:
[16] - profesja z kt?rej si? zmieniamy
nowa_profesja = 17 - id formy USSJ
Wygl?da to mniej wi?cej tak :
[SSJ] = {nowa_profesja = USSJ ... itp.
Z revertem jest identycznie tylko skrypt si? zmienia.
Na razie tyle, jak o czym? zapomnia?em napiszcie.
W razie problem?w piszcie PW lub komentarze.
Tworz? ten poradnik z my?l? o administratorach ots?w WoDBO / DBKO, kt?rzy nie potrafi? doda? / zamieni? trasformacji.
Je?li potrafisz to zrobi?, lub masz pisa? o tym ?e jest to proste i ka?dy debil potrafi to zrobi? nie wypowiadaj si?.
1.Zacznijmy od usuni?cia starych transformacji.
UWAGA! Gdy zdecydujesz si? zmieni? transformacje wszystkie kt?re by?y w WoDBO zostan? usuni?te i trzeba b?dzie je zrobi? od nowa.
TEN SKRYPT NIE DODAJE MAX HP/KI przy transformacjach. Na pro?b? u?ytkownik?w mog? to zmieni?.
W spells/spells.xml usu? linijk? :
PHP:
<instant name="Transform" words="transform" aggressive="0" params="0" lvl="0" maglv="0" mana="0" soul="0" exhaustion="10" prem="0" enabled="1" function="Transform"></instant>
oraz dodaj:
PHP:
<instant name="Transform" words="transform" aggressive="0" params="0" lvl="0" maglv="0" mana="0" soul="0" exhaustion="1" prem="0" enabled="1" script="transform.lua"></instant>
Gotowe. Nie musimy przejmowa? si? starymi transformacjami.
2. Tworzymy w?asny skrypt z transami.
Tworzymy plik w folderze scripts : transform.lua
Jaki skrypt wybra??
Tutaj odwo?uje si? do skryptu znajduj?cego si? ju? na tym forum - jest bardzo prosty w obs?udze:
http://tibia.net.pl/threads/549329-WoDBO-only!-Transform-Revert-skrypt-by-TS
Tam jest dok?adnie opisane jak zrobi? skrypt na transform oraz jak poprawnie go skonfigurowa?.
3. Tworzymy pierwsz? profesj? : Goku!
Otwieramy plik z vocations.xml znajduj?cy si? w folderze data.
Szukamy naszej profesji.
UWAGA! W tym pliku profesje nie s? pouk?adane po kolei. Trudno b?dzie znale?? odpowiednie transy dla danej profesji. Poka?? jak to zrobi? na przyk?adzie Goku.
Oto nasz goku w normalnej formie :
PHP:
<vocation id="1" name="Goku" description="a goku" gaincap="50" gainhp="270" gainmana="230" gainhpticks="6" gainhpamount="50" gainmanaticks="3" gainmanaamount="50" manamultiplier="1.1" attackspeed="1000" soulmax="50" gainsoulticks="120" lostexp="3" lostmlv="3" lostskill="3" distdamage="5" meledamage="15" kidamage="1" corpse="2853" charge="11">
<skill id="0" multiplier="3.0"/>
<skill id="1" multiplier="2.0"/>
<skill id="2" multiplier="3.0"/>
<skill id="3" multiplier="1.1"/>
<skill id="4" multiplier="3.0"/>
<skill id="5" multiplier="1.1"/>
<skill id="6" multiplier="1.1"/>
</vocation>
Nas interesuje jak narazie tylko jego ID = 1 .
Chcemy, aby normal transformowa? si? w SSJ, wi?c szukamy SSJ.
Oto i on:
PHP:
<vocation id="16" name="Super Saiyan Goku" description="a goku" gaincap="50" gainhp="270" gainmana="230" gainhpticks="6" gainhpamount="150" gainmanaticks="3" gainmanaamount="150" manamultiplier="1.1" attackspeed="700" soulmax="110" gainsoulticks="120" lostexp="3" lostmlv="3" lostskill="3" distdamage="30" meledamage="90" kidamage="3" corpse="2853" charge="17">
<skill id="0" multiplier="3.0"/>
<skill id="1" multiplier="2.0"/>
<skill id="2" multiplier="3.0"/>
<skill id="3" multiplier="1.1"/>
<skill id="4" multiplier="3.0"/>
<skill id="5" multiplier="1.1"/>
<skill id="6" multiplier="1.1"/>
</vocation>
Jak wida? ma on id 16. Nie po kolei - jak m?wi?em.
Nie pozostaje nam nic innego jak przej?? do skryptu:
PHP:
local ustawienia = {
--Goku
[1] = {nowa_profesja = 16, wymagany_level = 50, nowy_wyglad= 37, efekt_transformacji = 56, text = "super saiyan"}
}
function onCastSpell(cid, var)
local voc = getPlayerVocation(cid)
local config = ustawienia[voc]
if(config) then
if getPlayerLevel(cid) >= config.wymagany_level then
doSetOutfit(cid,config.nowy_wyglad)
doPlayerSetVocation(cid,config.nowa_profesja)
doSendMagicEffect(getPlayerPosition(cid),config.efekt_transformacji)
else
doPlayerSendCancel(cid, "TrueSaiyan says : You need "..config.wymagany_level.." for "..config.text.." transform.")
end
else
doPlayerSendCancel(cid,"TrueSaiyan says : You cannot transform.")
end
end
Jedyn? rzecz? jak? musimy zmieni? jest jedna linijka w skrypcie (jedna linijka = jeden transform).
[1] - jest to nic innego jak profesja z kt?rej zmieniamy si? w nast?pn?, czyli forma normal.
Nowa profesja = 16 - nic innego jak profesja w kt?r? zmienia si? normal.
Reszta jest jasna. S? to numery efektu transformacji oraz tekst, kt?ry b?dziemy widzie? u do?u ekranu gdy nasz level b?dzie za ma?y, np:
TrueSaiyan says : You need 50 level for (tekst) super saiyan transform
Jak doda? nast?pn? transformacj? : to proste!
Wystarczy znale?? id vocation formy USSJ, w kt?r? Goku b?dzie si? zmienia? na 75 poziomie.
Nast?pnie dodajemy linijk? pod poprzedni?:
PHP:
[16] = {nowa_profesja = 17, wymagany_level = 150, nowy_wyglad= 18, efekt_transformacji = 57},
nowa_profesja = 17 - id formy USSJ
Wygl?da to mniej wi?cej tak :
[SSJ] = {nowa_profesja = USSJ ... itp.
Z revertem jest identycznie tylko skrypt si? zmienia.
Na razie tyle, jak o czym? zapomnia?em napiszcie.
W razie problem?w piszcie PW lub komentarze.