What's new

-Łatwy C++ po mojemu - cz??? druga

Grimekk

memsoria.pl
Joined
Oct 9, 2011
Messages
609
Reaction score
56
Wst?p​
Yo. To znowu ja, dzi? sobie napisz? cz??? drug?. W sumie to nie mam nic do dodania, zacznijmy wi?c.

Komentarze​
W C++ mo?emy dodawa? tak zwane komentarze. S? to cz??ci kodu kt?re b?d? ca?kowicie zignorowane przez kompilator. Podstawowy typ komentarzu to ten kt?ry wyst?puje tylko w jednym wersie, wygl?da to tak:
PHP:
#include <iostream> 
using namespace std; 
int main() 
{ 
   int zmienna_a; //zmiena a
   int zmienna_b; //zmienna b
   int zmienna_c;  //zmienna c
    cout << "podaj zawartosc zmiennej a" << endl; 
    cin >> zmienna_a; 
    cout << "podaj zawartosc zmiennej b" << endl; //magia
    cin >> zmienna_b; 
    cout << "zmienna a + zmienna b = " << zmienna_a + zmienna_b << endl; //dodawanie
    return 0; 
}
Wszystkie znaki po // b?d? ignorowane. Uwaga! U?ywa? mo?na ich tylko w jednym wersie, tz. to by?oby b??dne:
PHP:
cout << "zmienna a + zmienna b = " << zmienna_a + zmienna_b << endl; //komen
tarz i jego kontynuacja    return 0;
Komentarze wielowierszowe s? umieszczane w takich znakach /* -komentarz */
W kodzie:
PHP:
#include <iostream> 
using namespace std; 
int main() 
{ 
   int zmienna_a; 
   int zmienna_b; 
   int zmienna_c;  
    cout << "podaj zawartosc zmiennej a" << endl; 
    cin >> zmienna_a; 
    cout << "podaj zawartosc zmiennej b" << endl;
    cin >> zmienna_b; 
    cout << "zmienna a + zmienna b = " << zmienna_a + zmienna_b << endl; /* komentarz wielowierszowy 
    sie kontynuuje... */
    return 0; 
}
To tyle na temat komentarzy.

Operatory Arytmetyczne i Operacje na Liczbach​
Operatory arytmetyczne to podstawowe znaki kt?rych ucz? w drugiej klasie podstaw?wki. Mianowicie:
  • + dodawanie
  • - odejmowanie
  • / dzielenie
  • * mno?enie
  • % dzielenie z reszt?

W praktyce to wygl?da nast?puj?co:
PHP:
cout << 12351634 + 52345 - 143242 * 6134 / 1253;
Jest to banalne, z tym, ?e w C++ wyst?puje (zreszt? tak jak w normalnej matematyce), kolejno?? wykonywania dzia?a?. Najpierw mno?ymy, p??niej dzielimy, dodajemy i na ko?cu odejmujemy. Na szcz??cie mo?na zastosowa? w takim wypadku nawiasy i zmieni? kod na nast?puj?cy:
PHP:
cout << (12351634 + 52345 - 143242) * 6134 / 1253;
Wtedy wynik b?dzie taki jak - prawdopodobnie - pocz?tkowo przypuszczano (zak?adaj?c, ?e jeste? uczniem 2 klasy).
W ostatniej lekcji u?ywa?em tylko dodawania, tutaj troch? rozbudowa?em ?w filozofi?. Zastosowanie jest takie same.

Problem z dzieleniem z reszt?
Je?li napiszemy taki kod:
PHP:
#include <iostream> 
using namespace std; 
int main() 
{ 
   float zmienna_a; 
   float zmienna_b; 
    cout << "podaj zawartosc zmiennej a" << endl; 
    cin >> zmienna_a; 
    cout << "podaj zawartosc zmiennej b" << endl; 
    cin >> zmienna_b; 
    cout << "zmienna a % zmienna b = " << zmienna_a % zmienna_b << endl; 
    return 0; 
}
To on si? zbuntuje i nie zadzia?a. Po pierwsze - tak, u?y?em nowego typu zmiennej - float. I to on tutaj jest problemem. Dzielenie z reszt? bowiem, mo?e by? wykonywane tylko na liczbach rzeczywistych, a float cechuje si? tym, ?e wykonuje obliczenia tylko na liczbach ca?kowitych. Zmodyfikowanie tego kodu w ten spos?b rozwi??? problem:
PHP:
#include <iostream> 
using namespace std; 
int main() 
{ 
   int zmienna_a; 
   int zmienna_b; 
    cout << "podaj zawartosc zmiennej a" << endl; 
    cin >> zmienna_a; 
    cout << "podaj zawartosc zmiennej b" << endl; 
    cin >> zmienna_b; 
    cout << "zmienna a % zmienna b = " << zmienna_a % zmienna_b << endl; 
    return 0; 
}
Dlatego te? chcia?em, ?eby?my od pocz?tku u?ywali int. Powodem tego jest fakt, ?e jest po prostu najwygodniejszy.

Operacje na liczbach
Na prze?omie lat programi?ci, modyfikuj?c j?zyk upro?cili sobie zadanie tak aby poprawi? czytelno?? kodu i go skr?ci?. Mo?na to zobaczy? na przyk?ad podczas inkrementacji i dekrementacji (ciekawostka: wed?ug google chrome s?owo "inkrementacja" nie istnieje i podkre?li?o mi je na czerwono xD. Ciekawostka nr 2.: podczas pisania zawarto?ci tych nawias?w zauwa?y?em, ?e s?owo "google" te? nie jest umieszczone w s?owniku przegl?darki, za? "Google" jest <lol>).
Wygl?da to tak:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
   int zmienna_a;
    cout << "podaj zawartosc zmiennej a" << endl;
    cin >> zmienna_a;
    cout << "zawartosc a to " << zmienna_a << endl;
    zmienna_a++;
    cout << "nowa wartosc to: " << zmienna_a << endl;
    ++zmienna_a;
    cout << "nowa wartosc to " << zmienna_a << endl;
    --zmienna_a;
    cout << "nowa wartosc to " << zmienna_a << endl;
    zmienna_a--;
    cout << "nowa wartosc to " << zmienna_a << endl;
    return 0;
}
Wynik:
jr4ak7.png

Jak wida? za pomoc? tych znak?w: --, ++ by?em w stanie doda? i odj?? jeden od warto?ci zmiennej. Struktura dekrementacji i inkrementacji jest opisana w przyk?adzie, ale dla rozwiania w?tpliwo?ci:
PHP:
--zmienna_a //odejmowanie 1
zmienna_a-- //odejmowanie 1
++zmienna_a //dodawanie 1
zmienna_a++ //dodawanie 1

Mo?na te? robi? inne operacje na zmiennych, na przyk?ad zmienia? te kt?re zadeklarowali?my od razu. Przyk?ad:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
   int zmienna_a = 40;
   zmienna_a = zmienna_a * 2;

   cout << zmienna_a;
    return 0;
}
Wynik:
1zm2qf8.png

Operacja tu jest bardzo oczywista. Wpisali?my ju? od pocz?tku warto?? zmiennej zmienna_a, a p??niej j? po prostu pomno?yli?my przez 2.
Mo?na j? jednak?e upro?ci?, w ten spos?b:
PHP:
int zmienna_a = 40;
zmienna_a *= 2;
Wynik b?dzie taki sam jak poprzednio. Od takich operacji s?u?y w?a?nie znak *=.
Jak ju? si? domy?lacie, podobnie b?d? dzia?a?y te operatory: +=, -=, /=, %= (+ na dodawanie, - na odejmowanie itd.)

Kolejnymi operacjami s? te kt?re s?u?? do por?wnania. Czyli:
  • < mniejsze
  • <= mniejsze lub r?wne
  • > wi?ksze
  • >= wi?ksze lub r?wne
  • != r??ne
  • == r?wne

S? to standardowe operatory kt?rych ucz? nas w szkole. Mog?em sobie oszcz?dzi? ich opisywania pr?cz tego przedostatniego, bo ich znaczenie jest raczej oczywiste. No, ale kto wie - mo?e czyta to jaki? przedszkolak.
Je?li chcemy ich zastosowa? w praktyce to przyda nam si? nowy typ zmiennej, a na my?li mam bool, w kt?rym zapisywana jest warto?? true lub false (prawda lub fa?sz).
Mo?na to napisa? na przyk?ad w ten spos?b:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
   bool a;
   a = 124 <= 153;

   cout << "czy 124 jest mniejsze, lub rowne 153? " << a;
    return 0;
}
Wynik:
24o390m.png

Dlaczego po zapytaniu pojawi?a si? liczba 1? Jest to spowodowane tym, ?e bool przyjmuje warto?? 1 (true) lub 0 (false). W tym wypadku por?wnanie by?o oparte na faktach, wi?c dostali?my odpowied? true.

To nie wszystko. Bool jest w stanie obliczy? te? normalne dzia?ania i por?wna? ich wyniki. Czyli:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
   bool a;
   a = 3 * 12 + 1 <= 6 * 6 + 2;

   cout << "czy 3 * 12 + 1 jest mniejsze, lub rowne 6 * 6 + 2? " << a;
    return 0;
}
Program najpierw obliczy dzia?anie a p??niej por?wna ze sob? wyniki. Wynik zatem b?dzie taki:
32znrcz.png


Inna sprawa dotyczy por?wnywania warto?ci kt?re nie s? zapisane w zmiennej. Czyli:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
    cout << "czy 350 jest rowne 350? = " << 350 == 350;
    return 0;
}
Uwaga! Ten kod nie zadzia?a! Aby zadzia?a?, trzeba go przetransformowa? w to:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
    cout << "czy 350 jest rowne 350? = " << ( 350 == 350 );
    return 0;
}
Do por?wna? bez zmiennych wymagane s? nawiasy ( ).

Wart? do opisania kwesti? jest te? przypisywanie warto?ci do bool bez ?adnego por?wnywania (czyli co si? stanie jak przypiszemy zmiennej po prostu warto?? i sprawdzimy czy wychodzi true czy false):
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
    bool a = 123;
    bool b = 0;
    bool c = 152153;
    bool d = 124125; 
    cout << "prawda czy falsz? = "  << a << endl;
    cout << "prawda czy falsz? = " << b << endl;
    cout << "prawda czy falsz? = " << c << endl;
    cout << "prawda czy falsz? = " << d << endl;
    return 0;
}
Wynik:
2eaukwy.png

Wniosek nasuwa si? sam - wszystkie warto?ci kt?re nie s? 0 to true (prawda) :).

Ostatnim typem operator?w w C++ s? operatory logiczne.
S? 3 typy operator?w logicznych: i, negacja oraz lub. W C++ zapisujemy je tak:
  • i - && - aby zosta?a zwr?cona prawda, wszystkie warto?ci musz? by? prawdziwe
  • negacja - ! - zwr?cenie warto?ci przeciwnej
  • lub - || - ?eby zosta?a zwr?cona prawda to przynajmniej jedna warto?? musi by? prawdziwa
W tym momencie prawdopodobnie nie ogarniasz. Spokojnie, wyt?umacz? wszystko dok?adnie, po kolei.

lub - ||
Formalnie nazywamy to sum? logiczn?. Gdy mamy 2 warto?ci i je?li przynajmniej jedna z nich jest prawdziwa - wyjdzie nam true. Zobrazowa?em to na przyk?adzie poni?ej:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
   bool a = true || false;
   bool b = false || false;

   cout << "true || false = " << a << endl;
   cout << "false || false = " << b << endl;
return 0;
}
Wynik b?dzie nast?puj?cy:
59yk2w.png

W pierwszej zmiennej wynik okaza? si? prawd? gdy? chocia? zawiera? on jeden false, to umieszczony by? tam tak?e jeden true. W zmiennej b za? by?y same fa?sze - wi?c wynikiem ko?cowym by?o 0 (false). Wnioskuj?c: gdy w zmiennej jest chocia? jedno true to automatycznie wynikiem zmiennej b?dzie prawda.

i - &&
&& nazywamy tak naprawd? iloczynem logicznym. Zostanie on spe?niony tylko wtedy gdy wszystkie, podkre?lam wszystkie warto?ci w zmiennej b?d? prawd?. Mo?ecie to zobaczy? na poni?szym przyk?adzie:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
   bool a = true && false;
   bool b = false && false;
   bool c = true && true;
   
   cout << "true && false = " << a << endl;
   cout << "false && false = " << b << endl;
   cout << "true && true = " << c << endl;
return 0;
}
Wynik:
slpj74.png

Jak sami widzicie - tylko w zmiennej c obie warto?ci logiczne by?y prawd?, wi?c tylko tam pojawi?a si? cyferka 1 :).

! - negacja
Negacja ze wszystkich trzech wbrew pozorom jest zdecydowanie najprostsza. Negacja to po prostu alternatywa true, lub false - tz. negacj? true jest false, a negacj? false jest true. W kodzie wygl?da to tak:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
   bool a = true;
   bool b = false;
   
   cout << "zmienna a = " << !a << endl;
   cout << "zmienna b = " << !b << endl;
return 0;
}
Wynik:
316onwl.png

Zmienna a przekszta?ci?a si? w false, a zmienna b w true. Bana?.
Ciekawostk? mo?e by? to, ?e jak damy dwa ! tak jak na przyk?adzie poni?ej:
PHP:
cout << "zmienna b = " << !!b << endl;
To zmienna automatycznie wr?ci do swojej pocz?tkowej warto?ci, czyli w tym wypadku - false.

??czenie operator?w logicznych
W C++ mo?emy ??czy? operatory opisane powy?ej, na przyk?ad w ten spos?b:
PHP:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
   bool a = true && false;
   bool b = false && false;
   bool c = true && true;
   
   cout << "true && false = " << !a << endl;
   cout << "false && false = " << !!b << endl;
   cout << "true && true = " << c << endl;
return 0;
}
Tutaj po??czy?em negacj? z iloczynem logicznym. Wynik:
34yxmir.png

Mo?emy zobaczy?, ?e zmienna a zamiast zwr?ci? nam false, zwr?ci?a nam true - jest to spowodowane dodaniem negacji. Zmienna b za? nie zmieni?a si?, chocia? dodali?my dwa wykrzykniki - no w?a?nie, dwa. Po pierwszym wykrzykniku wynik najpierw zmieni? si? w prawd?, a po zastosowaniu drugiego, z powrotem w fa?sz. Easy.

Przypisanie wielokrotne​
Jest to bardzo prosta kwestia do opisania. Gdy na przyk?ad chcemy mie? 2 warto?ci w jednej zmiennej i obie s? tym samym to zazwyczaj zapisujemy to w ten spos?b:
PHP:
int a1, a2;
a1 = 3;
a2 = 3;
Ja tu jestem, ?eby powiadomi? Ci?, ?e pomimo wszystko jest inna metoda. Na przyk?ad ta:
PHP:
int a1, a2;
a1, a2 = 3;
Kolejna to:
PHP:
int a1, a2;
a1 = 3;
a2 = a1;
Oczywi?cie mo?ecie pisa? tak jak Wam wygodnie, ale chcia?em tylko wspomnie?, ?e takie co? istnieje i jak chcecie pisa? czytelniej, to musicie si? dostosowa? do standard?w kt?re panuj? w ?wiecie programowania :).

Koniec​
Na dzi? to ju? koniec, bo i tak si? rozpisa?em. Po zako?czeniu tej lekcji pewnie sobie my?lisz "Reaper, kurwa, no niby co? si? tam nauczy?em, ale ja chc? robi? programy a nie rozwi?zywa? prace domowe z majzy!". Mam dla Ciebie wiadomo??: matematyka jest nieroz??czn? cz??ci? programowania i wszystko czego Ci? tu nauczy?em oka?e si? przydatne w przysz?o?ci.
Aha, no i odpu?ci?em ju? sobie wymy?lania pracy domowej, w tej lekcji twoim homeworkiem b?dzie po prostu eksperymentowanie i zabawa kodem.

Zabraniam kopiowania tutorialu na inne strony bez mojej zgody.

Pozdrawiam.
 

Dantez

Moim sekretem jest ciasto
Joined
May 22, 2008
Messages
1,206
Reaction score
202
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

No to jedziem.

Po pierwsze - tak, u?y?em nowego typu zmiennej - float.
Profesorze, a jakie liczby mo?e przetrzymywa? obiekt typu float?

a float cechuje si? tym, ?e wykonuje obliczenia tylko na liczbach ca?kowitych
To? to herezja w czystej postaci. Nie no, zak?adam, ?e zamiast float chcia?e? napisa? modulo.

Dlatego te? chcia?em, ?eby?my od pocz?tku u?ywali int.
Owszem, jest ?atwiej. ALE! nie rozwi?za?e? problemu. Co w przypadku, gdy na prawd? potrzeby jest nam typ float/double? Mo?na do tego u?y? np. funkcji fmod z biblioteki cmath.

Mo?na te? robi? inne operacje na zmiennych, na przyk?ad zmienia? te kt?re zadeklarowali?my od razu.
Inne? Te same.

Bool jest w stanie obliczy? te? normalne dzia?ania i por?wna? ich wyniki.
Bool nic nie liczy i nie por?wnuje (George zmar? dawno temu), robi? to operatory.

int a1, a2;
a1 = 3;
a1 = a2;

Do zmiennej a1 przypisujesz warto?? zmiennej a2, kt?ra ma w sobie ?mieci ze stosu. Gratulacje.
Btw. Mo?na nawet tak int a1=1, a2=2;!

"Reaper, kurwa, no niby co? si? tam nauczy?em, ale ja chc? robi? programy a nie rozwi?zywa? prace domowe z majzy!"
Reaper, kurwa, co ty wypisujesz.
 

Grimekk

memsoria.pl
Joined
Oct 9, 2011
Messages
609
Reaction score
56
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

Dantez said:
Mo?na do tego u?y? np. funkcji fmod z biblioteki cmath.
Jeszcze nie wyt?umaczy?em pierwszej biblioteki a ty ju? przeskakujesz do nast?pnej. Zwolnij kowboju ;)
Dantez said:
Inne? Te same.
Dantez said:
Bool nic nie liczy i nie por?wnuje (George zmar? dawno temu), robi? to operatory.
Z twojej strony jest to tylko g?upia pr?ba hejtingu. Wy?apujesz s?owa (moje b??dy po trzech godzinach pisania) z kontekstu i pr?bujesz dowarto?ciowa? swoje ego zani?aj?c poziom mojej wiedzy. Gratulacje.
Dantez said:
Do zmiennej a1 przypisujesz warto?? zmiennej a2, kt?ra ma w sobie ?mieci ze stosu. Gratulacje.
Btw. Mo?na nawet tak int a1=1, a2=2;!
Fixed.
 
Last edited:

AnimaXxX

Advanced User
Joined
Mar 25, 2011
Messages
195
Reaction score
27
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

Nie masz ?adnej wiedzy, wi?c jak mo?na zani?y? jej poziom?
 

Grimekk

memsoria.pl
Joined
Oct 9, 2011
Messages
609
Reaction score
56
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

AnimaXxX said:
Nie masz ?adnej wiedzy, wi?c jak mo?na zani?y? jej poziom?
I wywnioskowa?e? to po tutorialu o u?ywaniu operator?w arytmetycznych dla przedszkolaka? Powa?nie ziomy, je?li macie ju? krytykowa? to chocia? to argumentujcie, bo to przecie? krew zalewa.

@down
To jest jedno z wielu dodatkowych informacji kt?re nie by?y umieszczone w poradniku. Albo zapomnia?em, albo mi si? nie chcia?o, wybaczcie.

@down2
No niestety czas ogranicza mnie tak, ?e tylko w niekt?rych godzinach mog? wej?? i napisa? to co planowa?em.
 
Last edited:

Shirako

Senior User
Joined
Nov 16, 2010
Messages
575
Reaction score
59
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

/ dzielenie
Normalnie jest to dzielenie ca?kowite co oznacza, ?e dzielenie za pomoc? tego operatora liczb ca?kowitych b?dzie wygl?da?o tak:
3 / 2 = 1
Wyjdzie 1 zamiast 1.5

?eby to by?o zwyk?e dzielenie potrzeba rzutowania typu float na kt?r?? z liczb:
1) 3 / (float)2 = 1.5
2) 3 / static_cast<float>(2) = 1.5
3) 3 / 2.0 = 1.5

Pasowa?oby o tym wspomnie? : P
 

Dantez

Moim sekretem jest ciasto
Joined
May 22, 2008
Messages
1,206
Reaction score
202
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

Jeszcze nie wyt?umaczy?em pierwszej biblioteki a ty ju? przeskakujesz do nast?pnej. Zwolnij kowboju ;)
M?j komentarz nie jest cz??ci? poradnika, mog? por?wnywa? do PHP, funkcji z Qt i nie b?dzie to mia?o zwi?zku. Podaj? przyk?ad, poniewa?, jak ju? to napisa?em, nie rozwi?za?e? problemu, zamieni?e? typy bez przeszk?d bo kod ma kilka linijek.

Z twojej strony jest to tylko g?upia pr?ba hejtingu. Wy?apujesz s?owa (moje b??dy po trzech godzinach pisania) z kontekstu i pr?bujesz dowarto?ciowa? swoje ego zani?aj?c poziom mojej wiedzy. Gratulacje.
Poradnik jest w dziale Propozycje, gdzie mo?esz (a raczej powiniene?) wprowadzi? do niego jeszcze kilka poprawek (bo podajesz b??dne informacje), kt?re Ci podaj?. Typy nie wykonuj? ?adnych oblicze? i por?wna?, to nie jest czepianie si? s??wek i TAK, to ma znaczenie. Nikt Ci nie kaza? pisa? 3h. Pomijam to o ego, nie chodzi o mnie czy o Ciebie.

@arkam
To niech to porz?dnie robi. Poza tym w necie jest w UJ poradnik?w/tutoriali do C++, kt?re s? w UJ lepsze.
 
Last edited:

Dubler

Lua Factory =)
Joined
Apr 8, 2009
Messages
1,874
Reaction score
112
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

o nie wszystko. Bool jest w stanie obliczy? te? normalne dzia?ania i por?wna? ich wyniki.
?miech?em, doprawdy, s?ysza?e? kiedy? o worku co liczy jab?ka w sadzie? Ciekaw jestem co napiszesz o OOP

Poza tym przekazujesz wiedz? bardzo uproszczon? do?? zrozumiale, ale je?li komu? si? nie znudzi po tygodniu i p?jdzie dalej to potem b?dzie mia? problemy z przestawieniem si? na poprawne znaczenie poszczeg?lnych obiekt?w i funkcji.
 

Arkam

Forum friend
Joined
Dec 20, 2008
Messages
1,980
Reaction score
180
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

dobra nie przywalajcie sie do niego, jedyny ktoremu cos sie chce robic za free dla innych a tu hejty jeszcze.. nc
 

Sir Budo

Advanced User
Joined
Jun 26, 2011
Messages
456
Reaction score
36
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

dobra nie przywalajcie sie do niego, jedyny ktoremu cos sie chce robic za free dla innych a tu hejty jeszcze.. nc

Dok?adnie zgadzam si? z nim, wszyscy potraficie hejtowa? a je?eli si? tak dobrze na tym znacie to dlaczego wy nie zrobicie takiego skromnego poradnika za darmo?! krytykowa? ka?dy jeden potrafi ale zrobi? nie ma komu.
 

Dantez

Moim sekretem jest ciasto
Joined
May 22, 2008
Messages
1,206
Reaction score
202
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga










Wi?c pytam si? po co? Chce to niech robi, ok, ale niech nie wprowadza ludzi w b??d. Nie krytykuje go za to, ?e napisa?, tylko za to, wskazuje mu b??dy a on ich nawet nie poprawia.

@Sir Budo
Swoje stanowisko w tej sprawie pisa?em na shoutboxie.

@2x down
Echs, nie mam si?y. Przeczytaj raz jeszcze to co napisali?my ja, Dubler i Kikimora.
 
Last edited:

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,793
Reaction score
672
Age
8
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

@up
True.
Nie ma sensu robic czegos czego jest setka w necie i co jest tu nie potrzebne.
Tez o tym pisalem na sb i podrzucilem pomysl co by sie moglo przydac w tej tematyce na tym forum. Bo na pewno nie taki poradnik jak to, bo to jest zbyt ogolne.
A czy sie cos nowego sensownego pojawi to sie dowiemy w przyszlosci...
 

Rikodek

Advanced User
Joined
Aug 21, 2012
Messages
300
Reaction score
14
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

dlaczego? ja sie ucze z jego poradnikow i czekam na kolejne czesci :p on tutaj tak ladnie opisuje a na innych poradnikach troche nie zrozumiale jest
 

sharly

User
Joined
Sep 25, 2011
Messages
42
Reaction score
11
Age
31
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

Dyskusja jak rzeka. Jeden z drugim czytali ilekro? lepsze,bardziej sp?jne poradniki,a trzeci mial stycznosc - nawet zaczelo go to interesowac ale jednak z jakiegos powodu dal sobie spokoj. Dzis chwyta zaangazowanie za gardlo i czerpie wiedze.
Bezprzedmiotowa dyskusja bo zawsze jego,jego czy jego moze wlasnie ten poradnik sprowadzic na glebokie wody a o to nam wszystkim dookola powinno chodzic.
 

Dubler

Lua Factory =)
Joined
Apr 8, 2009
Messages
1,874
Reaction score
112
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

@up
wybacz mi by? mo?e przejaw kretynizmu z mojej strony, ale opisz to bardziej przyst?pnym j?zykiem, bo przeczyta?em to 4 razy i nie zrozumia?em o co Ci chodzi. O czym ty w?a?ciwie m?wisz? To jest jaka? anegdota czy co?

@Rikodek
ostatnio rozmawia?em z kim?tam (nie pami?tam z kim) ?e wci?gn?? go poradnik "od 0 do gier kodera", ja osobi?cie go nie widzia?em ale spr?buj.
 
Last edited:

Dantez

Moim sekretem jest ciasto
Joined
May 22, 2008
Messages
1,206
Reaction score
202
Odp: C++ po mojemu - cz??? druga

Ja za? polecam "Symfonie C++" Jerzego Gr?bosza. Mam ksi??ki, ale pdfy te? pewnie b?d?.
 
Top