Shirako
Senior User
- Joined
- Nov 16, 2010
- Messages
- 575
- Reaction score
- 59

Witam ponownie i zapraszam na kr?tk? lekcj? dotycz?c? poprawnego tworzenia zej?? i wyj??.
Lekcja ta jest przeznaczona g??wnie dla os?b, kt?re dopiero zaczynaj? przygod? z mappingiem, czego raczej wyja?nia? nie musz?. Spotka?em si? ju? z kilkoma mapami na kt?rych zej?cia i wyj?cia by?y ?le zrobione, co skutkowa?o tym, ?e czasami trafia?em na jak?? ?cian?. Aby temu zapobiec musicie sobie zapami?ta? raz na zawsze, ?e zej?cia i wyj?cia musz? si? znajdowa? na identycznych wsp??rz?dnych x i y:

Skoro to ju? mamy wyja?nione zajmijmy si? kolejn? kwesti?, czyli kierunek w jakim gracz wyjdzie z danego wyj?cia. Zasada jest bardzo prosta, gracz wyjdzie:
- w d??: z wszelkiego rodzaju drabin lub p?l na lin?,
- we wskazanym kierunku: z wszystkich schod?w i pochylnii (je?li schody s? skierowane w prawo to gracz wyjdzie w prawo, je?li w lewo to w lewo itd.)
Ostatnia rzecz, o kt?rej powiem to sytuacja kiedy chcemy zrobi? wej?cie na wy?szy poziom, ustawione w taki spos?b, ?e w miejscu, w kt?rym powinno by? zej?cie, nie ma ?adnego pod?o?a. W takim wypadku u?ywamy pod?o?a o ID 459, kt?re znajdziemy w zak?adce Grounds w RAW Palette. Oto przyk?ad u?ycia takiego pod?o?a:
To by by?o na tyle z kwestii poprawnego tworzenia zej?? i wyj??.
Do zobaczenia w nast?pnych lekcjach.
ZABRANIAM KOPIOWANIA I UDOST?PNIANIA TEGO PORADNIKA NA INNE FORA BEZ MOJEJ ZGODY!!!
Spis tre?ci

To by by?o na tyle z kwestii poprawnego tworzenia zej?? i wyj??.
Do zobaczenia w nast?pnych lekcjach.
ZABRANIAM KOPIOWANIA I UDOST?PNIANIA TEGO PORADNIKA NA INNE FORA BEZ MOJEJ ZGODY!!!
Spis tre?ci