What's new

- ElfBot [Elfbot] Cavebot

WinMar

User
Joined
Feb 27, 2012
Messages
34
Reaction score
0
Autor linek98.

Witam!

Cavebot mo?e by? u?ywany przez zar?wno zaawansowanych jak i zwyk?ych u?ytkownik?w. Mo?e wykonywa? proste polecenia typu chodzenie, ropanie, u?ywanie drabin, itp. Jednak?e mo?liwe jest stworzenie bardziej zaawansowanych zada? takich jak kupowanie manas?w, odk?adanie kasy do banku, sprzedawanie loota i wiele innych.

Poni?szy poradnik przeprowadzi Cie przez tworzenie skrypt?w z kilkoma z wymienionych opcji.

WA?NE: Upewnij si?, ?e skonfigurowa?e? Targeting aby atakowa? napotkane stwory.


Tworzenie waypoint?w

Aby zacz?? kliknij na guzik Cavebota z g??wnego menu bota. Pojawi si? okno z wieloma dost?pnymi opcjami tak jak poni?ej.

72vjo4.png


Jest 8 dost?pnych typ?w waypoint?w kt?rych dodawanie jest raczej proste.

Stand: Dojdzie wsz?dzie niezale?nie od tego co si? po drodze stanie (dop?ki cel jest osi?galny oraz na tym samym floorze). Najlepiej u?ywa? ich do stawiania przy miejscu do ropania, u?ycia ?opaty, zej?cia na d?? czy te? do g?ry oraz wszystkich miejsc w kt?rych musisz si? znale?? przed nast?pnym waypointem.

Node: Ten typ waypoint?w powinien by? u?ywany podczas expienia. S? identyczne ze Standem z jedn? chocia? ogromn? r??nic?. Posiadaj? bardzo przydatn? opcj? kt?ra zosta?a opisana poni?ej.

Opcja "Skip Nearby Nodes" umieszczona w oknie Cavebota umo?liwia ustawienie ile sqm'?w od waypointa Node musisz si? znale?? aby zosta? on omini?ty. Sprawia to, ?e bot ominie waypointy je?eli przeszed? obok nich co przejawia najwi?ksza u?yteczno?? dla paladyn?w oraz mag?w kt?rzy uciekaj? od stwor?w a potem musz? si? wraca? do miejsca gdzie owe stwory spotkali. Na d?u?sz? met? jest to ogromna ilo?? oszcz?dzonego czasu co przejawia si? w wi?kszym expie na godzin?. Typowe i dobrze dzia?aj?ce ustawienie to 5 (Klikasz na pole i przesuwasz warto?? strza?kami w g?r? i d??).

Walk: Idzie do wyznaczonego miejsca. Je?eli napotka stwora lub jak?? przeszkod? przejdzie do nast?pnego waypointu. Najlepiej u?ywa? tego typu do wchodzenia na spawn stwora zabicia go i przej?ciu do nast?pnego waypointu. Nie u?ywaj tego do chodzenia po spawnach poniewa? bot ominie nie jeden waypoint.

Rope: U?ywa liny w danych miejscu. Najpierw u?yj Stand aby stan?? obok rope spota a nast?pnie u?yj Rope.

Ladder: Tak jak wy?ej tyle, ?e u?ywa drabiny.

Shovel: Tak jak w Rope tylko, ?e u?ywa ?opaty.

Action: Daje miejsce do napisania komend, jedna na jedn? linie. Mo?na tu umie?ci? byle jakie komendy z hotkei. Warto wspomnie?, ?e Cavebot posiada w?asne okno komend wykonywanych od czasu w??czenia opcji Follow Waypoints. Klikni?cie na guzik w prawym g?rnym rogu okna Cavebota spowoduje wy?wietlenie owego okna komend.

Lure: U?ywane z opcja "Lure target" z 'Targeting stance'. Ustawia miejsce w kierunku kt?rego cel powinien zosta? zlurowany. Posta? stanie w miejscu oznaczonym przez waypoint typu Lure i b?dzie tam sta? dop?ki stw?r nie zginie.

Nowy waypoint zostaje umieszczony pod aktualnie zaznaczonym a wykonywanie waypoint?w zaczyna si? od tego kt?ry jest zaznaczony w danej chwili.

Jak wej?? na g?r? i na d?? schodami/rampami/dziurami.

Mo?esz u?y? opcji "Emplacement" aby ustawi? waypoint 1 sqm od siebie a nie tylko na tym na kt?rym aktualnie stoisz. Przyk?adem jest wej?cie do dziury kt?ra jest na po?udnie od Ciebie. Zmieniasz "Emplacenet" na 'south' i ustawiasz waypoint typu 'Stand'. Ustawi to waypoint na po?udnie od Ciebie kt?rym jest dziura. Identycznie jest dla ramp, schod?w, teleport?w, itp.

Pami?taj ustawia? "Emplacement" z powrotem na center je?eli chcesz aby waypointy by?y tworzone na miejscu gdzie stoisz a nie obok!

Jak u?ywa? ko?owrot?w przy bramach, otwiera? drzwi itp.

Utw?rz waypoint typu Stand obok ko?owrotu/drzwi, nast?pnie typ Action z nast?puj?cym skryptem:

usegrounditem idofitem

Zaczniemy od stworzenia kilku waypoint?w dla, np. rot?w na darashi.

1. Zr?b waypointy na ca?? jaskini? u?ywaj?c typu Node. Pami?taj aby u?y? "Stand" w celu stani?cia obok drabiny, rope spota czy te? miejsca do rozkopania zanim umie?cisz odpowiedni typ waypointu do danej akcji.

Action scripts

Action skrypty pozwalaj? na zdefiniowanie zachowania postaci. Zachowanie to mo?e by? dok?adnie sprecyzowane lub warunkowe polegaj?ce na danych zdarzeniach. Tak jak wcze?niej wspomnia?em ka?da linijka jest oddzieln? komend? (identyczne komendy wyst?puj? w hotkeyach Elfbota). Cz?sto aby wykona? dane action skrypty gdy dany warunek zostanie spe?niony trzeba przej?? do danego waypointa. U?ywa si? do tego etykiet (ang. label). Etykietowany waypoint posiada nazw? dzi?ki kt?rej mo?na si? do niego przenie?? poprzez komend? "gotolabel NAZWA" niezale?nie od tego kt?ry waypoint jest aktualnie wykonywany. Zaleca si? nie u?ywania spacji w nazwie etykiety.

Aby u?y? etykiety (przypominam ang. label) zaznacz dowolny waypoint i kliknij na przycisk 'Label'. Otworzy si? okno z pytaniem o nazw? etykiety. Po jej wpisaniu klikamy przycisk "Ok". Jednak problemem jest to, ?e nie wida? kt?ry waypoint posiada etykiet?, mo?na to zmieni? poprzez zaznaczenie opcji 'Show labels'.

2. Przydziel etykiet? "start" (bez cudzys?owu) do pierwszego waypointu.

Jak ju? to zrobisz stw?rz action skrypt na ko?cu listy. Mo?na to zrobi? na 2 sposoby. Zaznaczy? ostatni waypoint i stworzy? action skrypt klikaj?c na guzik 'Action' lub stworzenie go w innym miejscu i przeci?gni?cie na d?? za pomoc? przycisk?w '<' oraz '>'.

3. Stworzony 'Action' waypoint na ko?cu listy.

Jak ju? jest to zrobione zaznaczamy owy 'Action' waypoint. Zauwa?ysz, ?e pod przyciskami dodaj?cych waypointy pojawi si? pole tekstowe. Jest to miejsce na komendy. W naszym przypadku chcemy wr?ci? do waypointu opatrzonego etykiet? 'start' je?eli cap postaci jest wy?szy lub r?wny 250. Aby to zrobi? dodaj nast?puj?c? komend? do action skryptu:

caphigher 250 gotolabel start

Ta komenda jest stworzona z warunku 'caphigher 250' kt?ry wykona zadanie 'gotolabel start' tylko i wy??cznie wtedy gdy cap postaci b?dzie wy?szy lub r?wny 250. Mo?esz tak?e u?y? tej komendy jako hotkeya.

3. Dodana linia 'caphigher 250 gotolabel start' do Action skryptu stworzona by zrestartowa? p?tle waypoint?w gdy cap postaci jest wy?szy lub r?wny 250

Jak na razie mamy p?tle waypoint?w kt?ra jest resetowana gdy dojdzie i Action skryptu i cap postaci b?dzie wi?kszy lub r?wny 250. Jako, ?e jest to ostatni waypoint gdy posta? ma mniej capa ni? 250 to i tak p?tla jest resetowana i ostatecznie bot przechodzi do 1 waypointu. Chcemy to jednak zmieni?.

Je?eli stworzy? waypointy kt?re wr?c? do miasta za action skryptem zostan? one wykonane gdy cap postaci b?dzie mniejszy ni? 250.

4. Stworzone waypointy do miasta zaraz za action skryptem.

Zak?adaj?c, ?e posta? bez przeszk?d wr?ci?a do miasta jest teraz gotowa na zrobienie czegokolwiek. Patrz?c na to cap postaci powinien by? mniejszy ni? 250 co oznacza potrzeb? zdeponowania pieni?dzy w banku oraz sprzedania uzbieranego loota. Aby to zrobi? potrzebne s? waypointy kt?re dojd? do NPC.

5. Dojd? do NPC odpowiedzialnego za bank na darashii i ustaw stand waypoint w zasi?gu rozmowy.

Aby porozumie? si? z NPC b?dzie potrzebny nowy action skrypt.

6. Stw?rz Action waypoint zaraz za Stand waypointem kt?ry przed chwil? ustawi?e? obok NPC odpowiedzialnego za bank.

Najpierw jak zapewne ka?dy wie trzeba si? z NPC'em przywita? a nast?pnie powiedzie? 'deposit all' i potwierdzi? nasz? decyzj? o zdeponowaniu pieni?dzy s??wkiem 'yes'. Skrypt b?dzie wygl?da? nast?puj?co:

say hi
npcsay deposit all
npcsay yes

Komenda 'npcsay' odpowiada za napisanie czego? na kanale npc.

Normalnie wszystko powinno gra?, jednak aby nie by?o tak r??owo dodamy komend? kt?ra sprawdzi czy posta? stoi na odpowiednim miejscu. Dla przyk?adu, je?eli droga do NPC'a by?a zablokowana lub kto? tam sta? skrypt zostanie wykonany gdziekolwiek stoimy. By?oby znacznie gorzej je?eli jego zadaniem by?oby zrzucanie loota na ziemie co oznacza?oby jego utrat?. Aby tego unikn?? trzeba doda? komend? 'isnotlocation skip' na pocz?tku action skryptu co spowoduje przej?cie do nast?pnego waypointu je?eli pozycja postaci nie jest r?wna pozycji na kt?rej zostaw ustawione action waypoint. Ostatecznie action skrypt powinien wygl?da? nast?puj?co:

isnotlocation skip
say hi
npcsay deposit all
npcsay yes

Je?eli wszystko p?jdzie dobrze posta? powinna zdeponowa? wszystkie pieni?dze do banku.

7. Sprzedawanie reszty loota

Teraz trzeba sprzeda? reszt? uzbieranego loota. NPC kt?ry skupuje maczugi :D (mace) stoi na po?udniu targowiska Darashii. Dojd? do niego.

8. Umie?? stand waypoint obok NPC kt?ry kupuje i sprzedaje bronie na po?udniowym ko?cu targowiska Darashii.

Action skrypt do interakcji z NPC powinien wygl?da? nast?puj?co:

isnotlocation skip
say hello
npcsay trade
sellitems 3286 100

Otworzy trade i sprzeda wszystkie mace kt?re masz aktualnie na sobie.

9. Stw?rz action waypoint z tekstem powy?ej aby sprzeda? mace NPC'owi.

Mo?esz wr?ci? do banku i zdeponowa? pieni?dze kt?re otrzyma?e? za sprzeda? mac ale to ju? pozostawiam Tobie. Zosta?o tylko wr?ci? na expa. Doczo?gaj si? do wej?cia do jaskini z rotwormami gdzie expi?e? i sta? 1 sqm na po?udnie od wej?cia. Je?eli dziura jest zamkni?ta to ustaw Stand na miejscu gdzie aktualnie stoisz, zmie? 'Emplacement' na north, ustaw Shovel a nast?pnie Stand z 'Emplacement' tak?e na north. Je?eli dziura zawsze jest otwarta to wtedy tylko Stand z 'Emplacement' na north. Jak ju? posta? znajdzie si? na dole to zapewne tam zaczynaj? si? Twoje waypointy. Je?eli nie to stw?rz jeszcze kilka aby posta? dosz?a na pi?tro na kt?rym si? zaczynaj?. Gratulacje w?a?nie sko?czy?e? sw?j pierwszy skrypt! Teraz mo?esz ju? tylko zaznaczy? opcj? 'Follow waypoint' i cieszy? si? nowym skryptem. Pami?taj o ustawieniu targetingu oraz lootingu i alarmach kt?rych obs?uga jest wyja?niona poni?ej (poza targetingiem).

Je?eli wszystko zrobi?e? prawid?owo skrypt powinien wygl?da? nast?puj?co:

2ztm6ar.png


Alarmy

Ta cz??? nale?y raczej do ?atwiejszych. Elfbot posiada 5 rodzaj?w alarm?w z czego ka?dy ma 3 odpowiadaj?ce mu rodzaje zdarze?.

'S' oznacza, ?e w wypadku danego zdarzenia bot w??czy alarm. Pliki z muzyk? s? w folderze 'sounds', mo?esz je zmienia? i dodawa? nowe jak Ci si? ?ywnie podoba.
'P' oznacza zatrzymanie cavebota. Jak na razie zatrzymuje targeting i 'follow waypoints'.
'X' oznacza X-log. Zamknie twoje po??czenie z tibia i wyloguje Cie z gry po minucie w przypadku gdy mia?e? pz.

Na specjaln? uwag? zas?uguje alarm typu Disconnect, kt?ry ma domy?lnie i niemo?liwe do zmiany zaznaczone 'R' (Reconnect). Oznacza to, ?e bot przeloguje Cie jak tylko wykryje zamkni?cie po??czenia. Nie pr?buj sprawdza? tego poprzez r?czne wylogowanie si?, poniewa? bot wykrywa tylko i wy??cznie nag?e zako?czenie po??czenia (kick), oznacza to, ?e w wypadku r?cznego wylogowania nie zostaniesz z powrotem zalogowany. Podczas SS (server save) bot zacznie pr?bowa? zalogowa? si? z powrotem po up?yni?ciu 13-17 minut w losowych odst?pach czasowych 20-30 sekund.

Loot

G??wna my?l looting systemu by?a aby by? on w miar? inteligentny i mam nadziej?, ?e taki si? sta?. Jednak wci?? wymaga kilku ma?ych zmian.

List box (lista item?w do zbierania) listuje wszystkie itemy kt?re chcesz zbiera?. Aby doda? nowy item kliknij na <New Entry> i uzupe?nij 3 boksy tekstowe poni?ej. Pierwszy odpowiada za id itemu (aby je pobra? u?yj 'look' na item a pojawi si? jego id na dole ekranu). Drugi jest odpowiedzialny za to do jakiego plecaka trafi dany przedmiot. Mo?na tu wpisa? liczb? od 0-15 kt?ra b?dzie odpowiada?a indeksowi bp oraz 'e' co odpowiada za wrzucenie itemu do pierwszego plecaka z wolnym miejscem. Trzeci boks jest opisem danego itemu, mo?na tu wpisa? WOI jako opis lootowania wand of inferno, itp. Aby usun?? przedmiot z listy do lootowania po prostu zaznaczamy przedmiot do usuni?cia z listy i klikamy na guzik 'Del'.

Poni?ej jest spis pozycji kt?re s? dost?pne w drugim boksie:

0-15: id okna otwartych bp.
e: automatycznie znajduje wolne miejsce i wrzuca tam item.
e1: jak wy?ej z t? r??nic?, ?e omija pierwsze otwarte okno.
g: wyrzuca loot na ziemie (tam gdzie aktualnie stoisz).

Do expienia na rotwormach stworzy?em 2 poni?sze wpisy:

03031 e gold
03038 e mace

Zbiera golda i mace do pierwszego wolnego slota.

Opcje

Tutaj mo?esz wybra? jakiej liny oraz ?opaty ma u?ywa? bot do ropania si? lub rozkopywania dziur. Wyb?r jest pomi?dzy Rope, Elvenhair rope, Shovel i Light Shovel.

Umieszczone s? tu tak?e 3 opcje odpowiedzialne za system lootowania:

Open next bp: Sprawdzi ca?e twoje aktualnie otworzone okna (backpacki) i sprawdzi czy s? pe?ne. Je?eli tak to automatycznie otworzy nowy backpack czy te? inny kontener (oczywi?cie je?eli takowy istnieje) w danym backpack'u.

Loot nearby targets: b?dzie lootowa? itemy ze stwor?w kt?re zgin? obok Ciebie podczas wykonywania waypoint?w. Itemy do pozbierania s? pobierany z listy.

Loot distant targets: zapami?tuje gdzie dane stwory zosta?y zabite i wraca do nich aby pozbiera? z nich loota zaraz gdy zabije inne napotkane stwory. Lista zapami?tanych potwor?w zostaje zresetowana po zaznaczeniu i odznaczeniu 'Follow waypoints'.

Zapisywania ustawie?:

Jak juz sko?czysz pami?taj ?eby zapisa? ustawienia do pliku. Wpisz nazwe pliku albo wybierz z listy i kliknij na 'Save' aby zapisa? ustawienia na dysk. Je?eli nie wpiszesz nazwy to po wci?ni?ciu przycisku pojawi si? okno kt?re pozwoli Ci wybra? plik. Pami?taj jednak, ?e nie musisz za ka?dym razem gdy dokonasz najmniejszych zmian w skrypcie nadpisywa? go na dysk. Zmiany s? zapisywane zaraz po tym jak zostan? wprowadzone (czasami musisz odznaczy? pole kt?re z edytowa?e? aby zmiany zosta?y wprowadzone).

Na koniec dodam, ?e action skrypt jest pot??nym narz?dziem kt?re otwarte jest na wiele mo?liwo?ci. Poeksperymentuj z nim.

Udanego botowania!​
 

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,793
Reaction score
672
Age
9
Odp: [Elfbot] Cavebot

Slabo czytelny, za duzo tekstu troche jak dla mnie...
Moglo by byc wiecej screenow z wytlumaczonym lootem i alarmami np... A nie sam tekst.
 
Top