What's new

Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 0 0.0%
  • Nie.

    Votes: 0 0.0%
  • Tak.

    Votes: 17 70.8%
  • Nie.

    Votes: 7 29.2%

  • Total voters
    24
  • Poll closed .
Status
Not open for further replies.

Serj_Tankian

You've been - thunderstruck.
Joined
Apr 5, 2009
Messages
1,086
Reaction score
69
Age
27
Witajcie

Jak wiecie lub nie, stan??em na czele zespo?u redaktorskiego i w najbli?szym czasie pojawi si? pierwsze od pewnego czasu wydanie Gazetki TNP.Planowana forma to PDF, bo b?dzie najwygodniejszy i najbardziej u?yteczny, nie zajmuje te? wiele czasu, kt?rego przed tym wydaniem mamy szczeg?lnie ma?o.
Jednak jeden z redaktor?w (konkretnie Sco), wpad? na pomys?, by przysz?e wersje Gazetki wydawane by?y we flashu, co? jak tu :



I tu pojawia si? pytanie do Was, bo to Wy jeste?cie odbiorcami Gazetki.
Wydanie jej w tej formie wymaga?oby pewnych zmian, wgrania skrypt?w, itp, wi?c musz? wiedzie? czy jest sens si? w to bawi?, negocjowa?, etc.

Czy taka wersja Gazetki b?dzie dla Was atrakcyjniejsza ?
Je?li tak to dlaczego, je?li nie to dlaczego.Zero spamu, typu "po co to, i tak nikt nie przeczyta", "mam to w dupie" itp.

Ankieta potrwa 2 tygodnie, do tego czasu zamkniemy najbli?sze wydanie, I hope so.

G?osujemy !
 

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,780
Reaction score
662
Age
6
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Musze sie zastanowic. Poza tym, przydal by sie konkretny przyklad, jak by to wygladalo ogolnie w pdf'ie oraz w tym flashu. Zeby potem nie wyszlo, ze niby flash jest ogarniety przez sco, ale idea nie bedzie wprowadzona bo bedzie jakis problem. W sensie np. pomysl na urozmaicenie wygladu jakimis fajnymi rzeczami.
Poza tym, jesli chodzi o czas przy tym wydaniu, to musieli bysmy wszystko skonczyc troche wczesniej, zeby sco to poskladal, bo moze to zajac pewnie wiecej czasu niz w pdf'ie jak bylo planowane, wiec przydala by sie wypowiedz na temat czasu wykonywania pomyslu.

Pierwsze wydanie b?dzie w PDF, wi?c zobaczysz jak to wygl?da, bo nie mamy tyle czasu, by od pocz?tku wchodzi? z flashem.
Artyku?y otrzymuj? od Was i tak na ponad tydzie? przed wypuszczeniem Gazetki, wi?c my?l?, ?e damy rad?.


@edit
@RNS
Nie kazdy mysli tak jak ty, a wyglad raczej tobie nie przeszkodzi, jak bedzie "lepszy". Dlatego dla tych dla ktorych wyglad jest wazny, bedzie gazetka lepsza, a nie bedzie gorsza dla tych ktorych interesuje tylko tresc. Dlatego tez, takim wygladem ulepszonym mozna tylko zyskac paru czytelnikow dla ktorych jest to wazne. Bo stracic tych dla ktorych jest wazna tresc, raczej nie bedzie mozliwosci w ten sposob.
 
Last edited:

RNS

Active User
Joined
Sep 28, 2011
Messages
53
Reaction score
8
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

My?l?, ?e aktualnie o atrakcyjno?ci gazetki ?wiadczy? b?dzie bardziej poziom tre?ci, ni? wygl?d. Flash by?by r?wnie ciekawym, co zb?dnym urozmaiceniem. PDF jest czytelny i przejrzysty, a jestem pewien, ?e ka?dy, kto zadaje sobie trud przeczytania gazetki liczy przede wszystkim na tekst, jaki si? w niej znajdzie - forma staje si? spraw? drugorz?dn? i nie wart? zachodu (co oczywi?cie nie znaczy, ?e nie warto spr?bowa?, je?eli nie by?oby to specjalnie obci??aj?ce dla redaktor?w).

@up:
I know, dlatego m?wi?, ?e by? mo?e warto spr?bowa?~
 
Last edited:

Marcin24

Ja i Kazia
Joined
Oct 14, 2008
Messages
1,613
Reaction score
222
Age
27
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Troch? fail, bo jeszcze gdy ja by?em globalem to w?a?nie w takiej formie "robi?em". Tak, taka gazetk? b?dzie bardzo atrakcyjna, mam silnik do takiej gazetki, jak chcesz to pisz.
 

Xervin

Boxxy <3
Joined
Feb 7, 2010
Messages
814
Reaction score
87
Age
28
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Pomys? naprawd? dobry, ka?da zmiana w gazetce si? przyda. Ta zaproponowana tutaj forma jest czytelniejsza, wygodniejsza i og?lnie wydaje mi si?, ?e lepsza.

I chocia? nie mam nic przeciwko staremu wygl?dowi, poniewa? on r?wnie? spe?nia? moje oczekiwania wzgl?dem stylistyki gazetki, jestem za.
 

stripling

Active User
Joined
Jan 6, 2012
Messages
111
Reaction score
4
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Pomys?, dobry gazetka powinna by? bardziej kreatywniejsza elegancka i w og?le. Gazetka Pomys? idealny, jestem na Tak. My?l? ?e tak?e ?e inni u?ytkownicy te? wyjd? z tej decyzji " Tak ". Byeeee :))
 

Forseti

Senior User
Joined
Dec 23, 2011
Messages
954
Reaction score
82
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Pomys? na tak? gazetk? jest w porz?dku. Niekt?rzy s? maj? s?abszy komputer to mo?e im troszk? ta gazetka lagowa? i to jest ma?y problem, lecz da si? przeczyta?. Oczywi?cie, ?e b?dzie te? efektywniej i jestem pewien, ?e wi?cej ludzi to b?dzie czyta?. :) Tak, wi?c jestem na tak i mo?na taki pomys? wprowadzi?. Co do tego we flashu, je?eli bym znalaz? troszk? czasu to mog? napisa? lecz je?eli Marcin to wy?l? to w porz?dku, nie obra?? si?. ^^
 

Grzonas2

Banned
Joined
Dec 29, 2011
Messages
45
Reaction score
10
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Fajna opcja. Urozmaici?a by troch? gazetk? i mo?e kto? by j? czyta?, nie jak dotychczas ^_^
Jestem za, ciekawa opcja.
 
Last edited:

Parabols

Banned
Joined
Oct 1, 2009
Messages
264
Reaction score
11
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Bardziej by mi pasowa?o w pdfie, dlaczego? Mam s?aby internet i za?adowanie takiej gazetki troch? by mi zaj??o, ale jakby gazetka we flaschu by?a by bardziej ciekawsza od tej w pdfie, to jestem za.
 

Dubler

Lua Factory =)
Joined
Apr 8, 2009
Messages
1,874
Reaction score
112
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

A ja dla odmiany od prawie wszystkich jestem przeciw.
po pierwsze: flash to jedna z najbardziej chujowych platform i idzie coraz bardziej w zapomnienie (tak jak dziurawy jak sito php czy banalne pascale)
po drugie: flash ?re du?o pami?ci i jest ma?o wydajny -> na s?abych kompach/smartphone'ach jest to bardziej pokaz slajd?w
po trzecie: we flashu wa?y wi?cej ni? w pdfie
po czwarte: w wiekszosci pracowni informatycznych (np szkolna/kawiarenka/biblioteka) flasha nawet nie ma zainstalowanego...
po pi?te: ?eby zobaczy? to we flashu trza by mie? neta, siedzie? przed kompem/telefonem i czyta?... a jak kto? nie ma neta 24/7 albo nie ma czasu siedzie? przed nim to pdf mo?e nawet na byle telefon (nawet sony ericsony nowsze z serii k na to pozwalaj?), zgra? sobie gdziekolwiek i przeczyta? gdziekolwiek na czymkolwiek.

Jak ju? chcesz to w formie super-mega-ultra-zajewypa?nej zrobi? to ju? javascript + jquery jest lepszy, cho? najbardziej sk?adam si? do zostania przy pdfie...
 

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,780
Reaction score
662
Age
6
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

A ja dla odmiany od prawie wszystkich jestem przeciw.
po pierwsze: flash to jedna z najbardziej chujowych platform i idzie coraz bardziej w zapomnienie (tak jak dziurawy jak sito php czy banalne pascale)
po drugie: flash ?re du?o pami?ci i jest ma?o wydajny -> na s?abych kompach/smartphone'ach jest to bardziej pokaz slajd?w
po trzecie: we flashu wa?y wi?cej ni? w pdfie
po czwarte: w wiekszosci pracowni informatycznych (np szkolna/kawiarenka/biblioteka) flasha nawet nie ma zainstalowanego...
po pi?te: ?eby zobaczy? to we flashu trza by mie? neta, siedzie? przed kompem/telefonem i czyta?... a jak kto? nie ma neta 24/7 albo nie ma czasu siedzie? przed nim to pdf mo?e nawet na byle telefon (nawet sony ericsony nowsze z serii k na to pozwalaj?), zgra? sobie gdziekolwiek i przeczyta? gdziekolwiek na czymkolwiek.

Jak ju? chcesz to w formie super-mega-ultra-zajewypa?nej zrobi? to ju? javascript + jquery jest lepszy, cho? najbardziej sk?adam si? do zostania przy pdfie...

Czesciowo masz racje, ale bez przesady, ze ktos moze miec za slabego kompa na cokolwiek ;< A tak duzo tez nie bedzie znow wazyc.
Co do braku dostepu w roznych miejscach w sumie racja... Ale flash byl zaproponowany i "przyjal" sie dlatego, ze juz jest ktos kto to ogarnie i bedzie dobrze. Do javy by trzeba kogos szukac...
Poza tym zawsze mozna zrobic kilka wersji. Flash, i pdf albo java i pdf... Tyle, ze wtedy 2 osoby sie napracuja. Co w sumie i tak jest do zrobienia po tym co prezentuje Sco przy propozycji flasha... Co do dziur to nie wiem za bardzo czy to ma jakies znaczenie przy jakiejs malej forumowej gazetce, no ale dobra...
 

Cynna

Senior User
Joined
Jul 2, 2009
Messages
952
Reaction score
111
Age
27
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Mi si? to nie podoba, za du?o pierdolenia si? z klikaniem w szczeg??y, najebane obrazk?w na ka?dej stronie, zoomy, przewracanie - strata czasu.

Najlepsza gazatka jest w PDF, jak si? umie zainteresowa? czytaj?cego to i w notatniku b?dzie dobra.
A? tak s?abych redaktor?w macie, ?e chcecie nadrobi? wygl?dem? :D

Zawsze mo?ecie zrobi? dwie wersje.
 

Laki

&#51221;&#49888;&#50630;&#51060; &#49688;&#45796;
Joined
Oct 28, 2011
Messages
470
Reaction score
71
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Od pocz?tku by?em sceptycznie nastawiony, ale po zastanowieniu wysz?o na to, ?e wszystko mi jedno. Popieram Cynne - je?eli co? jest dobrze napisane to nie trzeba flasha, ?eby przyci?gn?? czytelnika i tak na dobr? spraw? gazetka nadal mog?aby funkcjonowa? w formacie pdf. Chocia? jak wida?, wi?kszo?ci os?b flash si? podoba, wi?c mo?na si? pokusi? o dwie wersje.
 

sevet94

New User
Joined
Jul 17, 2009
Messages
5
Reaction score
0
Age
27
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Za du?o pierdzielenia sie Jestem na NIE! Moze by? niewygodnie
 

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,780
Reaction score
662
Age
6
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Za du?o pierdzielenia sie Jestem na NIE! Moze by? niewygodnie

Nie wiem co widzisz nie wygodnego w takim czyms. Klikasz sobie z boku strony i jestes na nastepnej, pzyblizac sobie wszystko mozesz wiec nie ma problemu z za malym tekstem albo czyms w tym rodzaju.

Pierdzielenia sie jest duzo w kazdym wariancie ktory mozemy wybrac, wiec tak czy siak ktos bedzie musial pracowac i bedzie to robic.

Podtrzymuje moje zdanie, ze mozna by zrobic cos fajnego, zamiast prostego pdfa, albo zeby sobie byl razem z tym pdfem, bo nikomu to nie ma w czym przeszkadzac...
 

Maksiu xD

Senior User
Joined
Feb 11, 2010
Messages
635
Reaction score
30
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Pomys? mi si? podoba, lecz nie wiem jak wygl?da PDF :d Nigdy gazetek nie czyta?em a dowiedzia?em si? i? s? dopiero jak sko?czyli?cie je robi?. Zadbajcie tym razem o lepsz? reklam?.
 

Serj_Tankian

You've been - thunderstruck.
Joined
Apr 5, 2009
Messages
1,086
Reaction score
69
Age
27
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Pomys? mi si? podoba, lecz nie wiem jak wygl?da PDF :d Nigdy gazetek nie czyta?em a dowiedzia?em si? i? s? dopiero jak sko?czyli?cie je robi?. Zadbajcie tym razem o lepsz? reklam?.

Spokojnie, najbli?sze wydanie tylko w PDF uka?e si? jak dobrze p?jdzie do 10 dni, a informacje o tym obiegn? ca?e Forum ;)
 
Last edited:

Beoska

Przeorysza Zakonu Noob?w
Joined
Nov 12, 2008
Messages
912
Reaction score
229
Age
31
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Kochani. Jako zwyk?y, troch? bardziej kolorowy u?ytkownik na pewno doceniam fakt, ?e staracie si? urozmaici? gazetk? ca?kiem now? metod? jej publikacji. To super, ?e kto? na to wpad?, a tym bardziej super, ?e s? osoby, kt?rym chce si? to realizowa?. Moje pytanie jednak brzmi: czy zamiast traci? czas na pisanie skrypt?w czy rwanie sobie w?os?w z g?owy podczas problem?w z tak?, a nie inn? form? gazetki, nie lepiej by by?o usi??? i po prostu stworzy? warto?ciow? tej?e produkcji zawarto??? Wydaje mi si?, ?e najpierw powinni?cie postawi? na atrakcyjn?, ciekaw? i poprawnie napisan? tre?? oraz kompetentnych redaktor?w (no offence), kt?rzy sobie z tym poradz?, a dopiero p??niej bawi? si? w wizualne uatrakcyjnienia. Poprzednie formy gazetek, nawet te zapisywane w plikach .png i publikowane w pierwszych dw?ch czy trzech postach tematu, doskonale si? sprawdza?y, je?li tylko da?o si? w nich znale?? co? interesuj?cego i nie ra??cego w oczy b??dami na poziomie podstaw?wki.
Oczywi?cie, to tylko moja skromniutka uwaga. Co do samego flasha, to na pewno by?oby to co?, czego jeszcze nie by?o; nowatorskie i bardziej profesjonalne od gazetki w obrazkach, a jednocze?nie, je?li dobrze napisane, bardzo przejrzyste i ?atwiejsze w przegl?dzie. Ja tam jestem na tak. ; )
 
Last edited:

Serj_Tankian

You've been - thunderstruck.
Joined
Apr 5, 2009
Messages
1,086
Reaction score
69
Age
27
Odp: Gazetka TNP - wa?ny szczeg?? techniczny.

Kochani. Jako zwyk?y, troch? bardziej kolorowy u?ytkownik na pewno doceniam fakt, ?e staracie si? urozmaici? gazetk? ca?kiem now? metod? jej publikacji. To super, ?e kto? na to wpad?, a tym bardziej super, ?e s? osoby, kt?rym chce si? to realizowa?. Moje pytanie jednak brzmi: czy zamiast traci? czas na pisanie skrypt?w czy rwanie sobie w?os?w z g?owy podczas problem?w z tak?, a nie inn? form? gazetki, nie lepiej by by?o usi??? i po prostu stworzy? warto?ciow? tej?e produkcji zawarto??? Wydaje mi si?, ?e najpierw powinni?cie postawi? na atrakcyjn?, ciekaw? i poprawnie napisan? tre?? oraz kompetentnych redaktor?w (no offence), kt?rzy sobie z tym poradz?, a dopiero p??niej bawi? si? w wizualne uatrakcyjnienia. Poprzednie formy gazetek, nawet te zapisywane w plikach .png i publikowane w pierwszych dw?ch czy trzech postach tematu, doskonale si? sprawdza?y, je?li tylko da?o si? w nich znale?? co? interesuj?cego i nie ra??cego w oczy b??dami na poziomie podstaw?wki.
Oczywi?cie, to tylko moja skromniutka uwaga. Co do samego flasha, to na pewno by?oby to co?, czego jeszcze nie by?o; nowatorskie i bardziej profesjonalne od gazetki w obrazkach, a jednocze?nie, je?li dobrze napisane, bardzo przejrzyste i ?atwiejsze w przegl?dzie. Ja tam jestem na tak. ; )

Beo, pe?na zgoda.Ja te? uwa?am, ?e najwa?niejsza jest tre??, wi?c moim zdaniem mogli?my kontynuowa? pod starym logo i zosta? w pdf, bo je?li mamy dobre artyku?y, to si? nimi wybronimy.Pojawi?o si? jednak sporo g?os?w, ?e
potrzebna jest nowa forma graficzna, flash i inne pierdo?y, wi?c uszanowa?em to i podda?em g?osowaniu, chocia? jest mi w tej kwestii wszystko jedno, bo rozliczam redaktor?w z wywiad?w/artyku??w.
Je?li b?dzie zapotrzebowanie to wydamy Gazetk? flash, bo to g?os odbiorc?w jest dla nas wa?ny.Jak dla mnie mo?e by? i w notatniku, ale uczyni? wszystko, ?eby by?a atrakcyjna dla Was a nie dla mnie, wi?c st?d ten temat.
 
Status
Not open for further replies.
Top