GoldenTowns to nowa gra przegl?darkowa(oko?o 2-3 miesi?ce) tw?rc?w znanej gry Anno1777, kt?ra ma si? dobrze i p?aci do dzi?.
Jest to gra strategiczna, do?? rozbudowana a zarazem prosta w obs?udze, w kt?rej za zadanie mamy budow? w?asnego miasta, armii, wp?yw?w i co najwa?niejsze mo?liwo?? wydobywania z?ota.
Ca?y fenomen tej gry polega wydobywaniu z?ota, kt?re mo?na sprzedawa? mi?dzy sob? - tranzakcji dokonujemy za pomoc? procesor?w p?atniczych(Payza, PayPal, MoneyBookers, Neteller, BitCoin, WesternUnion). Wymiana jest bezpieczna, tak wi?c oszustwa nie wchodz? w gr?.
Na chwil? obecn? 1 Gold kosztuje oko?o 5 euro(2 dni temu kosztowa? 4e, miesi?c temu 2e). Czas jaki musimy po?wi?ci? na gr? aby m?c wydobywa? 1 Gold ka?dego dnia to oko?o miesi?c(NIE POLECAJ?C)
Natomiast warto rozwa?y? inwestycje wydobytego z?ota we w?asne miasto np. buduj?c dodatkowe kopalnie z?ota i zwi?kszy? zyski kilkukrotnie - nie ma limitu!
Od startu zapisa?o si? ponad 33000 uczestnik?w, 480 w ci?gu ostatniej doby. S? du?e szanse, ?e cena i popyt z?ota z czasem sporo wzro?nie. Wystarczy zapozna? si? z mechanik? gry i pojawia si? okazja do zarobienia ciekawych pieni?dzy, w dodatku nie ryzykuj?c w?asnych.
Bardzo silnym graczem jest Rumunia, a najaktywniejszym handlarzem z?ota "killam", kt?ry wyp?aca z gry kilka tysi?cy euro miesi?cznie.
W GoldenTowns, pr?cz samej budowy naszego miasta, du?? rol? odgrywa "Market" gdzie ka?dy uczestnik mo?e, wymienia? kupowa?/sprzedawa? surowce, kupowa? akcje miast lub pa?stw. Je?li kupimy akcje aktywnego gracza, mo?na dodatkowo sporo zarobi?. Jest mo?liwo?? kupna i sprzeda?y poleconych.
Najwi?kszym atutem jest fakt, ?e rynek rz?dzi si? naturalnymi prawami, tak wi?c je?li kto? ma "g?ow? na miejscu", zbada rynek, mo?e nie?le zarobi?.
Kolejnym ciekawym aspektem w grze jest wp?yw uczestnik?w r??nych pa?stw na siebie. Polska stoi jeszcze do?? s?abo w stosunku do licznej i produktywnej Rumunii, ale musz? przyzna?, ?e ro?nie u nas bardzo silna grupa na s?siednim forum, niekt?rzy rodacy osi?gn?li ju? 30 poziomy(warto teraz kupi? tanio akcje Polski i zarobi? na wzro?cie)
Mamy mo?liwo?? prowadzenia wojen pomi?dzy pa?stwami, mo?liwo?? atakowania innych miast i narzucania 10% podatku na podbite miasta. Oczywi?cie przegrana walka, nie sprawia, ?e po?wi?cony czas idzie na marne, straty jakie mo?na ponie?? to jedynie 10% podatku na nasz? produkcj?. My mo?emy r?wnie? podbija? innych, ale to dopiero w dalszej cz??ci gry. Mo?liwo?? ustalania mi?dzy sob? regu? w danym pa?stwie oraz wiele innych funkcji.
My?l?, ?e warto sp?dzi? kilka minut dziennie na rozbudow? w?asnego dochodowego miasta, bo jest to gra na lata(jak poprzednicy), a tym razem, mamy tutaj co? interesuj?cego. Wystarczy zalogowa? si? co oko?o 6h i wznowi? rozbudow?(w pocz?tkowej fazie co 3h aby nie by?o nudno)
[---]
Poni?ej przedstawiam jak szybko wystartowa? i unikn?? podstawowych wpadek.
1 zasada: Nie budowa? dodatkowych budynk?w, a ulepsza? ju? istniej?ce budynki, poniewa? pracownicy maj? okre?lony czas ?ycia. (Je?li Happieness jest 10% pracownik ?yje 10 dni, je?li Happieness 100% pracownik ?yje 30 dni) Ulepszaj?c domy na wy?sze poziomy, zwi?ksza si? poziom Happieness.
Pracownicy w budynkach, kt?re mamy ju? na starcie, s? nie?miertelni, dlatego na pocz?tku musimy rozwija? istniej?ce ju? budynki.
Budynki jak i drogi, kt?re dostali?my na starcie nie niszcz? si?. Postawione przez nas niszcz? si? 5% ka?dego dnia i musimy je odnawia?.
Jedynym wyj?tkiem na budow? nowych budynk?w s? 2 budynki zaznaczone na zdj?ciu. Dodatkowy market, kt?ry trzeba zbudowa?(pierwszy jest w nieodpowiednim miejscu) oraz mieszkanie dla pracownika (House). Gdy Population jest 100%, oznacza to, ?e nie ma wolnych dom?w i nie mo?na wyprodukowa? nowego pracownika, trzeba wi?c postawi? nowy "House" lub ulepszy? ju? istniej?ce.
Aby ulepszy? dom na poziom 2, musi by? on w zasi?gu marketu(zielona linia) oraz musi by? wybudowana droga "poziom 2" od takiego domu do "City Hall" ,dlatego te? potrzebny jest drugi market aby 6 dom?w mieszkalnych poni?ej by?o w jego zasi?gu)
2 zasada: Naszym celem jest rozbudowa istniej?cych ju? budynk?w na wy?szy poziom aby zwi?kszy? liczb? surowc?w. Aby je ulepszy? na poziom 2 musz? by? po??czone drog? (poziom 2) z CityHall. W pocz?tkowej fazie zbuduj drogi dooko?a istniej?cych budynk?w - na obrazku zaznaczone niebiesk? lini?.
Bardzo wa?nym elementem jest Energia, kt?rej u?ywamy do budowania. Za ka?d? wykonan? akcj? tracimy 1 Energii. Regeneruje si? ona 1 punkt na godzin? lub mo?na j? kupi? za z?oto. Dlatego bardzo wa?ne jest aby na pocz?tku ulepsza? budynki do produkcji: drewna, kamienia, mi?sa(zielone kropki na zdj?ciu), dzi?ki temu wyprodukujemy wi?cej surowc?w, marnuj?c tyle samo energii. Inne surowce: warzywa, ?elazo(czerwone kropki na zdj?ciu), glina s? nie potrzebne w pocz?tkowej fazie, dlatego te? nie produkuj ich na pocz?tku. Jedynie troch? gliny do produkcji drogi.
3 zasada: Produkuj nowych pracownik?w w CityHall, aby zwi?kszy? mo?liwo?? w rozbudowie, ale pami?taj o "Population" - b?d? oni ulepszonych dom?w. Domy na wy?szych poziomach mieszcz? wi?cej pracownik?w.
4 zasada: Nie buduj kopalni z?ota w pierwszych dniach. Kosztuje ona sporo surowc?w, a samo wyprodukowanie z?ota r?wnie? wymaga ich du?o. Kopalnie najlepiej postawi? gdy budynki do produkcji surowc?w b?d? minimum na 2 poziomie. Do?wiadczeni gracze radz? aby utrzyma? stosunek -1 . Czyli Surowce P2 - Kopalnia P1, Surowce P4 - Kopalnia P3 itp. Wtedy kopalnia dzia?a 24h a surowc?w nigdy nie brakuje.
Podsumowuj?c:
Buduj drogi i ulepszaj budynki, zbuduj ewentualnie 1 House wi?cej dla pracownik?w oraz 1 market we wskazanym miejscu. Koniecznie ulepsz najpierw budynki do produkcji surowc?w, g??wnie: drewno, kamie?, mi?so. Tw?rz nowych pracownik?w i nie buduj kopalni z?ota.
//Skasowa?em ref linka. /Aali
Jest to gra strategiczna, do?? rozbudowana a zarazem prosta w obs?udze, w kt?rej za zadanie mamy budow? w?asnego miasta, armii, wp?yw?w i co najwa?niejsze mo?liwo?? wydobywania z?ota.
Ca?y fenomen tej gry polega wydobywaniu z?ota, kt?re mo?na sprzedawa? mi?dzy sob? - tranzakcji dokonujemy za pomoc? procesor?w p?atniczych(Payza, PayPal, MoneyBookers, Neteller, BitCoin, WesternUnion). Wymiana jest bezpieczna, tak wi?c oszustwa nie wchodz? w gr?.
Na chwil? obecn? 1 Gold kosztuje oko?o 5 euro(2 dni temu kosztowa? 4e, miesi?c temu 2e). Czas jaki musimy po?wi?ci? na gr? aby m?c wydobywa? 1 Gold ka?dego dnia to oko?o miesi?c(NIE POLECAJ?C)
Natomiast warto rozwa?y? inwestycje wydobytego z?ota we w?asne miasto np. buduj?c dodatkowe kopalnie z?ota i zwi?kszy? zyski kilkukrotnie - nie ma limitu!
Od startu zapisa?o si? ponad 33000 uczestnik?w, 480 w ci?gu ostatniej doby. S? du?e szanse, ?e cena i popyt z?ota z czasem sporo wzro?nie. Wystarczy zapozna? si? z mechanik? gry i pojawia si? okazja do zarobienia ciekawych pieni?dzy, w dodatku nie ryzykuj?c w?asnych.
Bardzo silnym graczem jest Rumunia, a najaktywniejszym handlarzem z?ota "killam", kt?ry wyp?aca z gry kilka tysi?cy euro miesi?cznie.

W GoldenTowns, pr?cz samej budowy naszego miasta, du?? rol? odgrywa "Market" gdzie ka?dy uczestnik mo?e, wymienia? kupowa?/sprzedawa? surowce, kupowa? akcje miast lub pa?stw. Je?li kupimy akcje aktywnego gracza, mo?na dodatkowo sporo zarobi?. Jest mo?liwo?? kupna i sprzeda?y poleconych.
Najwi?kszym atutem jest fakt, ?e rynek rz?dzi si? naturalnymi prawami, tak wi?c je?li kto? ma "g?ow? na miejscu", zbada rynek, mo?e nie?le zarobi?.
Kolejnym ciekawym aspektem w grze jest wp?yw uczestnik?w r??nych pa?stw na siebie. Polska stoi jeszcze do?? s?abo w stosunku do licznej i produktywnej Rumunii, ale musz? przyzna?, ?e ro?nie u nas bardzo silna grupa na s?siednim forum, niekt?rzy rodacy osi?gn?li ju? 30 poziomy(warto teraz kupi? tanio akcje Polski i zarobi? na wzro?cie)
Mamy mo?liwo?? prowadzenia wojen pomi?dzy pa?stwami, mo?liwo?? atakowania innych miast i narzucania 10% podatku na podbite miasta. Oczywi?cie przegrana walka, nie sprawia, ?e po?wi?cony czas idzie na marne, straty jakie mo?na ponie?? to jedynie 10% podatku na nasz? produkcj?. My mo?emy r?wnie? podbija? innych, ale to dopiero w dalszej cz??ci gry. Mo?liwo?? ustalania mi?dzy sob? regu? w danym pa?stwie oraz wiele innych funkcji.
My?l?, ?e warto sp?dzi? kilka minut dziennie na rozbudow? w?asnego dochodowego miasta, bo jest to gra na lata(jak poprzednicy), a tym razem, mamy tutaj co? interesuj?cego. Wystarczy zalogowa? si? co oko?o 6h i wznowi? rozbudow?(w pocz?tkowej fazie co 3h aby nie by?o nudno)
[---]
Poni?ej przedstawiam jak szybko wystartowa? i unikn?? podstawowych wpadek.

1 zasada: Nie budowa? dodatkowych budynk?w, a ulepsza? ju? istniej?ce budynki, poniewa? pracownicy maj? okre?lony czas ?ycia. (Je?li Happieness jest 10% pracownik ?yje 10 dni, je?li Happieness 100% pracownik ?yje 30 dni) Ulepszaj?c domy na wy?sze poziomy, zwi?ksza si? poziom Happieness.
Pracownicy w budynkach, kt?re mamy ju? na starcie, s? nie?miertelni, dlatego na pocz?tku musimy rozwija? istniej?ce ju? budynki.
Budynki jak i drogi, kt?re dostali?my na starcie nie niszcz? si?. Postawione przez nas niszcz? si? 5% ka?dego dnia i musimy je odnawia?.
Jedynym wyj?tkiem na budow? nowych budynk?w s? 2 budynki zaznaczone na zdj?ciu. Dodatkowy market, kt?ry trzeba zbudowa?(pierwszy jest w nieodpowiednim miejscu) oraz mieszkanie dla pracownika (House). Gdy Population jest 100%, oznacza to, ?e nie ma wolnych dom?w i nie mo?na wyprodukowa? nowego pracownika, trzeba wi?c postawi? nowy "House" lub ulepszy? ju? istniej?ce.
Aby ulepszy? dom na poziom 2, musi by? on w zasi?gu marketu(zielona linia) oraz musi by? wybudowana droga "poziom 2" od takiego domu do "City Hall" ,dlatego te? potrzebny jest drugi market aby 6 dom?w mieszkalnych poni?ej by?o w jego zasi?gu)
2 zasada: Naszym celem jest rozbudowa istniej?cych ju? budynk?w na wy?szy poziom aby zwi?kszy? liczb? surowc?w. Aby je ulepszy? na poziom 2 musz? by? po??czone drog? (poziom 2) z CityHall. W pocz?tkowej fazie zbuduj drogi dooko?a istniej?cych budynk?w - na obrazku zaznaczone niebiesk? lini?.
Bardzo wa?nym elementem jest Energia, kt?rej u?ywamy do budowania. Za ka?d? wykonan? akcj? tracimy 1 Energii. Regeneruje si? ona 1 punkt na godzin? lub mo?na j? kupi? za z?oto. Dlatego bardzo wa?ne jest aby na pocz?tku ulepsza? budynki do produkcji: drewna, kamienia, mi?sa(zielone kropki na zdj?ciu), dzi?ki temu wyprodukujemy wi?cej surowc?w, marnuj?c tyle samo energii. Inne surowce: warzywa, ?elazo(czerwone kropki na zdj?ciu), glina s? nie potrzebne w pocz?tkowej fazie, dlatego te? nie produkuj ich na pocz?tku. Jedynie troch? gliny do produkcji drogi.
3 zasada: Produkuj nowych pracownik?w w CityHall, aby zwi?kszy? mo?liwo?? w rozbudowie, ale pami?taj o "Population" - b?d? oni ulepszonych dom?w. Domy na wy?szych poziomach mieszcz? wi?cej pracownik?w.
4 zasada: Nie buduj kopalni z?ota w pierwszych dniach. Kosztuje ona sporo surowc?w, a samo wyprodukowanie z?ota r?wnie? wymaga ich du?o. Kopalnie najlepiej postawi? gdy budynki do produkcji surowc?w b?d? minimum na 2 poziomie. Do?wiadczeni gracze radz? aby utrzyma? stosunek -1 . Czyli Surowce P2 - Kopalnia P1, Surowce P4 - Kopalnia P3 itp. Wtedy kopalnia dzia?a 24h a surowc?w nigdy nie brakuje.
Podsumowuj?c:
Buduj drogi i ulepszaj budynki, zbuduj ewentualnie 1 House wi?cej dla pracownik?w oraz 1 market we wskazanym miejscu. Koniecznie ulepsz najpierw budynki do produkcji surowc?w, g??wnie: drewno, kamie?, mi?so. Tw?rz nowych pracownik?w i nie buduj kopalni z?ota.
//Skasowa?em ref linka. /Aali