What's new

-Średni Jak doda? zupe?nie nowe itemki i potwory

sylann

User
Joined
Apr 18, 2008
Messages
36
Reaction score
1
Witam


w tym poradniku chcia?bym zademonstrowa? jak dodajemy nowe itemy oraz potwory do tibii w wersjach 7.6-8.1

Potrzebne b?d? nam:
Dat Editor:
7.6-8.1

8.0-8.1



Item Editor
7.6

7.92


8.0


8.1



Spr Editor pod wszystkie wersje z funkcja break sprite limit


nowe grafiki wykonane przez siebie b?d? ?ci?gni?te z internetu (tu polecam strone )


Zaczynamy. Musimy rozpakowa? plik tibia.spr uruchamiamy Spr Editor (tibia.spr musi by? w tym samym folderze co Spr Editor) i "wyrzucamy" za pomoc? przycisku "extract" grafiki z pliku tibia.spr co mo?e potrwa? kilka minut. (TIP: unikajcie editor?w kt?re wypakowuj? grafiki o nazwie sXXXXX.bmp )





(*pokazanym tutaj editorem niestety nie mo?na ustawi? liczby wypakowywanych grafik)
Otrzymujemy folder Sprites a w nim ok 20800 grafik (jest to podstawowa liczba grafik w tibii 8.0 aby zwi?kszy? ich ilo?? musimy poda? w spr editorze przyk?adowo tak jak ja 30000) w rozmiarach 32x32. Chcemy doda? now? zbroj?: (Pami?tajcie ?e nowa grafika musi mie? rozmiar 32x32 a rozszerzenie .bmp oraz by? na r??owym tle)
zmieniamy jej nazw? na kolejny numer grafiki w moim przypadku b?dzie to 21078 i wrzucamy do folderu Sprites.
(TIP: podobnie mo?na podmienia? ju? istniej?ce grafiki wystarczy zmieni? nazw? na numer grafiki kt?r? chcemy podmieni?)
Tworzymy teraz Tibia.spr zawieraj?cy nasz? grafik? za pomoc? "Compile" co mo?e r?wnie? potrwa? par? minut.
Otrzymujemy plik MyTibia.spr zmieniamy mu nazw? na Tibia.spr pami?taj?c o tym ?eby przed zmian? pozby? si? starego pliku .spr
(TIP: Je?eli chcemy wrzuci? kolejne grafiki nie musimy ponownie rozpakowywa? .spr wystarczy wrzuci? j? do folderu Sprites z odpowiednim numerem i ponownie u?y? "Compile".)

Mamy grafiki ale co dalej?

Musimy teraz zedytowa? plik Tibia.dat

odpalamy Dat Editor otwieramy Tibia.dat oraz nasz zedytowany Tibia.spr







Otrzymujemy co? takiego:



Opis wszystich funkcji:
Global Information tas nie obchodzi
Sprites Information
Sprites Amount - ilo?? potrzebnych grafik zale?na od d?ugo?ci, szeroko?ci, przesuni?cia x,y oraz ilo?ci animacji
Width - szeroko?? zale?nie od przedmiotu o warto?ci 1(itemy 32x32; 64x32) lub 2 (32x64; 64x64)
Height - d?ugo?? zale?nie od przedmiotu o warto?ci 1(itemy 32x32; 64x32) lub 2 (64x32; 64x64)
Cropped Size - Tego nie wiem
X Div - przesuni?cie x zale?nie od po?o?enia na osi x jest przedstawiana inna grafika, w przypadku przedmiot?w kt?re mo?na zbiera? (coins gems itd) oznacza ilo??
Y Div - przesuni?cie x zale?nie od po?o?enia na osi y jest przedstawiana inna grafika
Unknown - nie wiem
Animation Count - ilo?? animacji

Attributes
Top 1, 2, 3 - nie wiem
Container - czy dana rzecz jest kontenerem
Stackable - czy mo?na j? zbiera? (coins gems itd)
Corpse - czy jest cia?em
Useable - czy mo?na jej z czym? u?ywa? (pick rope itd)
Horizontal, Vertical - nie wiem
Fluid, Splash, Rune - nazwy m?wi? za siebie
Blocking - czy ma blokowa? przej?cie
Immoble - czy mo?na po niej chodzi? (??) (zaznaczone=Nie mo?na)
Grounditem - czy jest powierzchni?
Idle Animated - ci?ga animacja w przypadku potwor?w daje efekt taki jak u np Wiverny lub motyla
Blockmissile - czy mo?na przez ni? rzuca? czary strzela? z ?uku/kuszy (zaznaczone=Nie mo?na)
Blockspath - te? co? z blokowaniem lecz nie wiem czego
Pickupable - czy mo?na j? podnie?? do plecaka
Hangable - nie wiem dok?adnie ale chyba ?e zmienia grafik? przy u?yciu (np. wszystkie ozdoby kt?re mo?na powiesi? na ?cianie)
Bottemlayer - nie wiem
Rotatable - czy mo?na j? obraca?
Floorchange - czy zmienia poziom (w sensie po?o?enie na osi z)
Light X X - czy daje ?wiat?o (pierwsze X light level czyli obszar na jaki ma dawa? ?wiat?o, drugie X light color czyli jaki ma mie? to ?wiat?o kolor)
Offset X X - nie wiem
Minimap X - kolor na minimapie
Actioned - nie jestem do ko?ca pewien
Writeable - czy mo?na na niej pisa? (dlaczego ta opcja jest 2 razy nie mam poj?cia)
Heighted - nie wiem
Ground - nie wiem do ko?ca

Dajemy New item przeskakuje nam dalej tworz?c nowy item w moim wypadku o itemtype 7546



nie zmieniamy nic w sprite information bo nasz item nie ma ?adnej animacji a jego rozmiar to 32x32. W polu zaznaczonym czerwon? ramk? wpisujemy numer grafiki w moim wypadku 21078 w Attributes zaznaczamy Pickupable jako ?e ?eby u?y? tej zbroi jako? musimy j? podnie??, zapisujemy tibia.dat. Dla pewno?ci "przeskakujemy" na inny itemek i wracamy ?eby sprawdzi? czy grafika jest dobra je?li wszystko dobrze to powinno wyj?? co? takiego:



Mamy grafik? oraz item w Tibia.dat ale dalej go nie ma w grze?

Musimy zedytowa? plik items.otb oraz items.xml w silniku z drugim mo?emy to zrobi? spokojnie w notatniku zn?w do items.otb potrzebujemy Item Editora ja u?ywam dw?ch Pre-complited OTItem Editor By Rogier i OT Item Editor 0.3.0 tego pierwszego poniewa? ma wi?cej funkcji lecz niestety zapisany nim items.otb nie chodzi pod tym silnikiem kt?ry ja mam dlatego zapisuje ponownie items.otb tym drugim. W tym poradniku opisze to za pomoc? OTIE 0.3.0






Wrzucamy nasze Tibia.dat i .spr do folderu z OTItem editor 0.3.0. Odpalamy go i ?adujemy items.otb z naszego silnika dajemy "tools\create missing client items"
powinno nam stworzy? 1 do kilkunastu itemk?w. na 99.99% nasz item b?dzie znajdowa? si? w other jako item number XXXX (jak sie nie myl? o sid wi?kszym o 16 od cida w moim wypadku cid by? 7546 a item number [czyli sid] wynosi 7562) zaznaczamy pickupalbe i zapisujemy.
(TIP: Pami?taj ?eby atrybuty jak i w items.otb tak i w tibia.dat by?y identyczne inaczej mo?esz mie? pewne problemy z tym itemem)





otwieramy items.xml za pomoc? notatnika dajemy ctrl+f i wyszukujemy sid itemu (u mnie 7562)
powinno nam znale?? co? takiego
Code:
	<item id="7562" name="">
		<attribute key="weight" value="0"/>
	</item>
je?li znajdzie to zmieniamy to na:
Code:
	<item id="7562" article="a" name="Mithril Armor">
		<attribute key="description" value="This is a very light and strong armor"/>
		<attribute key="weight" value="1000"/>
		<attribute key="armor" value="15"/>
		<attribute key="slotType" value="body"/>
	</item>
je?li nie po prostu wrzucamy to na samym ko?cu.
zapisujemy.

Atrybuty w items.xml:
Code:
<item id="XXXX" (numer przedmiotu) article="a/an" (chyba kazdy wie o co chodzi jak nie odsylam do gramatyki j. angielskiego) name="nazwa przedmiotu">
		<attribute key="description" value="opis"/>
		<attribute key="weight" value="XXXX"/> waga 100=1 cap
		<attribute key="armor" value="xx"/> obrona
		<attribute key="slotType" value="body/hand/legs/head"/> jeszcze jest naszyjnik bron 2 reczna itd ale nie pamietam dokladnie co i jak
  		<attribute key="decayTo" value="xxxx" /> przemiana itemu na inny xxxx = numer przedmiotu 
  		<attribute key="duration" value="xx" />  czas po jakim nastepuje przemiana (brak tego atrybutu =stala przemiana) 1=1s (?)
                <attribute key="containerSize" value="xx" /> rozmiar pojemnika (tylko gdy w items.otb i tibia.dat jest zaznaczone container)


Tibia.dat i tibia.spr wrzucamy do clienta odpalamy silnik clienta i cieszymy sie nowym itemkiem :)


Mam nadzieje ?e poradnik sie przyda (PS. Niewiem czy to dobry dzia?):p
(odrazu muwie ?e poradnik nie jest m?j w st? procentach)
ju? wam daje linki do program?w
:]
 
Last edited:

Masiar

Advanced User
Joined
Apr 12, 2008
Messages
274
Reaction score
21
Teraz temat ten odnalaz? odpowiedni dzia?.
 

Kuubaxx

Active User
Joined
Apr 17, 2008
Messages
70
Reaction score
0
Jeszcze ja co? dodam do atrybut?w je?li nie masz nic przeciwko temu.

<attribute key="speed" value="40"/> nadaje si? to do but?w zwi?ksza szybko?? poruszania si? o value="XX" mo?na zmienia?

<attribute key="range" value="2"/> w przypdaku r??d?ek gdzie value="X" to zasi?g kratek

<attribute key="defense" value="5"/> nadaje si? do tarcz bardziej ni? pancerz

<attribute key="weaponType" value="distance"/> czyli jaki skill ma si? zwi?ksza? s? w value(sword,club,axe,[magic],distance,shielding)

<attribute key="shootType" value="smallstone"/> w tym przypadku small stonsami ale mo?e by? tak?e (energy) w przypadku r??d?ki albo tzw potocznie "Sprite wand"

<attribute key="weaponType" value="ammunition"/> czyli tu mamy ?e to jest amunicja

<attribute key="transformDeEquipTo" value="XXXX"/> czyli po w?o?eniu do bp albo na EQ zamienia si? z podstawowego wygl?du na inny czyli np.ROH na eq ?wieci a w bp przestaje czyli co? takiego tu pokaza?em

<attribute key="healthGain" value="1"/> czyli ile daje ?ycia mo?e by? tak?e manaGain czyli ile many daje

<attribute key="healthTicks" value="1000"/> tu czas co ile ma dawa? pewn? warto?? hp ale te? jest manaTicks value="1000" to jedna sekunda

<attribute key="showduration" value="1"/> pokazuje nam ile do ko?ca jest w ringu czasu

I to chyba na tyle je?li co? znajd? dodam do mojej listy.W opisach mog?em si? pomyli? wi?c ?mia?o m?wcie gdzie jest b??d
 

tempter

New User
Joined
Jun 8, 2008
Messages
4
Reaction score
0
Witam mam problem itemek nie ma atrybutow :/
Mam ten spr ediotor, dodalem do niego grafike broni, weszlem w dateditor dalem new item , zaznaczylem pickupable, i dalem mu grafike. Zapisalem ten tibia.dat
Weszlem do otitemeditor 0.3 dalem create missing client items pojawil mi sie ten miecz pod cid i sid 5090 ustawilem pickupable i co dalej ??
Ta bro? nie ma atrybutow !!
Ustawilem mu w itemeditorze atk rowny 39 nazwe, defence i dupa :|
Zapisze items.otb w moim otsie wlaczam go robie sobie tego itemka i nic.....poza nazwa
10:10 Widzisz a nightmare blade.
Id: 5090. Pos: 65535 6 0.

a powinien miec jeszcze atrybutki.....
Probowalem jeszcze w items.xml ale tez nic :|
Prosze o pomoc


Uzywam silnika 7.6
 

sylann

User
Joined
Apr 18, 2008
Messages
36
Reaction score
1
Witam mam problem itemek nie ma atrybutow :/
Mam ten spr ediotor, dodalem do niego grafike broni,
Code:
[COLOR="Red"]a mo?e tak by? w spr edytor "Compile" wzi?? tak jak napisane w poradniku//Sylann[/COLOR]
weszlem w dateditor dalem new item , zaznaczylem pickupable, i dalem mu grafike. Zapisalem ten tibia.dat
Weszlem do otitemeditor 0.3 dalem create missing client items pojawil mi sie ten miecz pod cid i sid 5090 ustawilem pickupable i co dalej ??
Ta bro? nie ma atrybutow !!
Ustawilem mu w itemeditorze atk rowny 39 nazwe, defence i dupa :|
Zapisze items.otb w moim otsie wlaczam go robie sobie tego itemka i nic.....poza nazwa
10:10 Widzisz a nightmare blade.
Id: 5090. Pos: 65535 6 0.

a powinien miec jeszcze atrybutki.....
Probowalem jeszcze w items.xml ale tez nic :|
Prosze o pomoc


Uzywam silnika 7.6
Pomog?em??powinno dzia?a? lub zr?b jeszcze raz i zobacz??
 

Vendeto

First to fight!
Joined
May 22, 2008
Messages
2,400
Reaction score
400
Age
28
@up

Mi te? nie dzia?a?o, ale teraz ju? dzia?a. :) Dzi?ki.

Pozdrawiam,
Vendeto
 

NauR

User
Joined
May 21, 2008
Messages
14
Reaction score
1
Ladny ctrl+c ctrl+v napisalbys prawdziwego autora wiesz i dal odnosnik do oryginalnego topicu?? prosze bardzo:
ja jestem autorem tego poradnika i napisalem go na forum [OTSOFT] nawet fotki sa z mojego phb nie pozmieniales nr grafiki ktory ja nadalem oraz usunales pare rzeczy ktore swiadczyly ze ja jestem autorem. prosilem o powiadomienie mnie o kazdej jego kopii czego tu widze nie przestrzegasz i masz w d***...

linka dla nie wierzacych moge poslac na pw nie bede lamal regulaminu i reklamowal innego forum
 
Last edited:

sylann

User
Joined
Apr 18, 2008
Messages
36
Reaction score
1
Ladny ctrl+c ctrl+v napisalbys prawdziwego autora wiesz i dal odnosnik do oryginalnego topicu?? prosze bardzo:
ja jestem autorem tego poradnika i napisalem go na forum [OTSOFT] nawet fotki sa z mojego phb nie pozmieniales nr grafiki ktory ja nadalem oraz usunales pare rzeczy ktore swiadczyly ze ja jestem autorem. prosilem o powiadomienie mnie o kazdej jego kopii czego tu widze nie przestrzegasz i masz w d***...

linka dla nie wierzacych moge poslac na pw nie bede lamal regulaminu i reklamowal innego forum
nom ale tam nigdzie niepisze ?e to ja go napisa?em:p i nietrzeba sie co w?cieka? bo niekt?rym mo?e sie to przyda?:Dbo nieka?dy wchodzi na OTSOFT:p
Pozdro
 

Aen

Przewodnicz?cy
Joined
Apr 2, 2008
Messages
215
Reaction score
28
Teraz temat ten odnalaz? odpowiedni dzia?.

Poradnik jak najbardziej godny do przeniesienia, wi?c nie rozumiem twojego postu :cool:

Tre?? poradnika jest bardzo dobra, ale estetyka jest na marnym poziomie, przyda?o by si? wi?cej pogrubie? i podkre?le?.
 

Kamil

Wielki powr?t
Joined
Apr 10, 2008
Messages
1,730
Reaction score
243
Age
32
mam pytanie.

Poda?e? strone z grafikami do Tibii. Armory, legsy, bootsy itd. a w poradniku jest napisane ?e musi by? r??owe t?o zatem na co kto? wrzuca r??ne t?a? Szare? Bia?e? Mo?e te? b?dzie dzia?a? czy raczej nie ma co pr?bowa?? :rolleyes:

#Edit:
Ha. U mnie dzia?a wszystko pi?knie :) ten poradnik jednak ma ogromne braki i dla osoby pocz?tkuj?cej mo?e sprawi? problem obs?uga owych program?w. Wkr?tce (rano) postaram si? napisa? pi?kny poradniczek od A do Z i ew. pom?c Wam ze wszystkimi problemami. Kurcze, ale mam ?adny armor :D
 
Last edited:

Alacer

New User
Joined
Jul 14, 2008
Messages
6
Reaction score
0
plik .dat i plik .spr ze zwyczajnej tibii 8.1 tibi jest potrzebny.. te? tak mia?em :D

po prostu dodaj te pliki tam... :D
 

NauR

User
Joined
May 21, 2008
Messages
14
Reaction score
1
mam pytanie.

Poda?e? strone z grafikami do Tibii. Armory, legsy, bootsy itd. a w poradniku jest napisane ?e musi by? r??owe t?o zatem na co kto? wrzuca r??ne t?a? Szare? Bia?e? Mo?e te? b?dzie dzia?a? czy raczej nie ma co pr?bowa?? :rolleyes:
nie bedzie dzialac poniewaz podczas rozpakowywania/pakowania spr editorem opcjonalnie mamy ustawiony "RGB 255 0 255" wiec takie jest tlo wszystkich sprite (poprostu program ten jeden kolor ignoruje) tym bardziej ten kolor jest jednym z najrzadziej u?ywanych w spritach. Oczywiscie da sie to przestawic ale wtedy trzeba uwazac wybierajac nowy kolor zeby sobie nie trafic na jakis uzyty w kt?rymkolwiek spricie. ;)
 

Demortis

New User
Joined
Jul 7, 2008
Messages
2
Reaction score
0
plik .dat i plik .spr ze zwyczajnej tibii 8.1 tibi jest potrzebny.. te? tak mia?em :D

po prostu dodaj te pliki tam... :D

Tylko ze gdy dodam tibia.dat. i spr ze zwyczajnej tibii, to nie bede mial w nich nowego itemku...caly czas mi pisze "failed to load file"
 
Last edited:

Demortis

New User
Joined
Jul 7, 2008
Messages
2
Reaction score
0
I jeszcze jedno pytanko...czy jak zrobie tego nowego itema, to inni ludzie beda go widzieli, czy musza miec te same tibia.spr, i tibia.dat co ja?

Edit: Wlasnie udalo mi sie zrobic nowego itemka, ale kiedy odpalam silnik pisze mi ze "loading items otb...not supported item.otb version.

ERROR Unable to load data/items/items.otb

Pomocy!!! ;(
 
Last edited:

NauR

User
Joined
May 21, 2008
Messages
14
Reaction score
1
I jeszcze jedno pytanko...czy jak zrobie tego nowego itema, to inni ludzie beda go widzieli, czy musza miec te same tibia.spr, i tibia.dat co ja?

Edit: Wlasnie udalo mi sie zrobic nowego itemka, ale kiedy odpalam silnik pisze mi ze "loading items otb...not supported item.otb version.

ERROR Unable to load data/items/items.otb

Pomocy!!! ;(

zedytowales items.otb nie wlasciwym item editorem teraz wystarczy zapisac items.otb tym wlasciwym i powinno dzialac co do twojego 1 pytania musza miec te same tibia.spr i tibia.dat co ty.
 

stambar24

New User
Joined
Sep 3, 2008
Messages
1
Reaction score
0
Odp: [7.6-8.11] Jak doda? zupe?nie nowe itemki i potwory!!

Odp: [7.6-8.11] Jak doda? zupe?nie nowe itemki i potwory!!

Mam sprawe bo ju? uda?o mi si? all zrobi?, item jest wsz?dzie ale jak silnik odpalam (RaiOTS 8.1) to otwiera sie taki czarny ekran i pisze ?e Error: Unable to load data/items/items.otb!

O co chodzi?!
 

DreamerDream

Advanced User
Joined
Aug 28, 2008
Messages
280
Reaction score
20
Odp: [7.6-8.11] Jak doda? zupe?nie nowe itemki i potwory!!

Odp: [7.6-8.11] Jak doda? zupe?nie nowe itemki i potwory!!

Slyszalem ze mozna zrobic nowe potwory bez programow. Ale za to bedamialy wyglad potwora ktury juz jest. To prawda?
 

tomek1997

New User
Joined
May 19, 2008
Messages
8
Reaction score
0
Odp: [7.6-8.11] Jak doda? zupe?nie nowe itemki i potwory!!

Odp: [7.6-8.11] Jak doda? zupe?nie nowe itemki i potwory!!

@Up
Tak
@Topic
Wreszcie kto? si? postara?! 8/10
 
Top