What's new

-Łatwy Jak stworzy? dobry ots - porady

ojczulek

Advanced User
Joined
Sep 23, 2008
Messages
284
Reaction score
9
SPIS TRE?CI:
1. Wst?p
2. Plany - czyli pomys? na OTS
3. Za?o?enia naszego ots'a
4. Od czego zacz???
5. Szukanie teamu
6. Zapowied?
7. Prace nad OTS-em, co powinien mie?
a) RPG
b) 4FUN
8. Mapa
9. Strona www
10. Alfa/Beta - testowanie serwera
11. Reklama serwera
12. Server wystartowa? i co dalej?

PORADNIK JEST CI?GLE EDYTOWANY, postaram si? jak najszybciej sko?czy?.​

1. Wst?p

Witam wszystkich uprzejmie
Od bardzo wielu lat gram w Tibie, z przerwami, w rl Tibi za du?o nie zwojowa?em, ale na OTS-ach znam si? dosy? dobrze, postaram si? podzieli? moimi uwagami oraz do?wiadczeniem. Pami?tajcie, ?e to wy robicie OTSa, im wi?cej dacie od siebie pomys??w, tym bardziej b?dzie on unikatowy. Nie zawsze oryginalny znaczy lepszy, s? pewne standardy, kt?re czyni? tw?j OTS profesjonalnym - ten poradnik om?wi niekt?re z tym zasad.

2. Plany - czyli pomys? na OTS

Najwa?niejsze jest to aby mie? pomys? na serwer. Warto na tym etapie zastanowi? si?, co chcemy mie? na swoim serwerze, czym chcemy przyci?gn?? graczy. Czasami rodz? si? w g?owie pomys?y, jedni pr?buj? stworzy? serwer o Harrym Potterze, drudzy zwyk?e orsch evo. Pami?tajcie przy tym etapie o nast?puj?cych zasadach:

- je?li masz ju? jaki? pomys? na serwer, cz?sto mo?e ci si? wydawa?, ?e jest najlepszy, ale zawsze staraj si? zapyta? innych o zdanie, mog?e? o czym? zapomnie? lub nie pomy?le?
- pami?taj, ?e im ambitniejszy projekt, tym wi?cej pracy Ci? czeka, musisz zastanowi? si? ile czasu mo?esz realnie po?wi?ci? na stworzenie OTSa - nie chcemy kolejnych niesko?czonych zapowiedzi! Nie zaczynaj czego?, co mo?e Ci? przerosn??
- oryginalne pomys?y s? fajne, ale ludzie s? przyzwyczajani do pewnych standard?w, nowo?ci mog? zaszkodzi? twojemu serwerowi, zapytaj si? graczy, czy takie przypad?y by im do gustu
- czasami lepiej skorzysta? ze sprawdzonych rozwi?za?/skrypt?w itp., z?o?y? to wszystko do kupy tak aby nasz serwer wyr??nia? si? spo?r?d innych (oszcz?dzamy czas, kt?ry mo?emy po?wi?ci? na reklam? serwera)
- wszystko co przyjdzie Ci do g?owy zapisuj na kartkach papieru, najlepsze pomys?y s? na pocz?tku, potem cz?sto o nich zapominamy, lub pojawiaj? si? w najbardziej nieoczekiwanych momentach naszego ?ycia (np. gra w pi?k? z kumplami na boisku, o! na moim serwerze chce mie? stadion i skrypt grania w pi?k? no?n?)
- je?li nie mamy pomys?u na serwer, zapytajmy si? na forum, czy co? kto? Ci doradzi, albo sam przegl?daj inne serwery w dziale download lub inne tematy (tam szukaj natchnienia)

3. Za?o?enia naszego OTSa

Mamy ju? pomys? i plan na nasz serwer, teraz musimy to wszystko gdzie? zapisa? w prostych s?owach (takie has?a):

- fabu?a serwera, czy jaka? ma by? czy nie, je?li tak, to piszemy jej podstawowe za?o?enia
- czy m?j serwer ma by? RPG, 4fun itp.
- jaka mapa? EVO, RL, mo?e jaki? mix, a mo?e w?asna? Je?li Custom, to jak? mniej wi?cej chcia?bym zrobi?, z ilu miast mia?a by si? sk?ada?, na ile os?b itp.
- wypisa? skrypty, kt?re chcieliby?my aby by?y na naszym serwerze, podzieli? je na podstawowe (musz? by?) i te, kt?re nie wiemy czy nam si? udadz? (te kt?re mog? ale nie musz? by?)
- napisa? jakie chcemy raty (przyrost expa, skilli itp.) na naszym serwerze, potem si? mog? zmieni?, ale wa?ne jest aby w tym momencie ju? na co? si? zdecydowa?
- za?o?enia mapki, czy chcemy rpg respy, czy u?atwiamy bocenie, czy je utrudniamy na expowiskach (dopasowujemy respy pod wzgl?dem bot?w), co z treningiem/skillowaniem?
- questy, podstawowe? Mo?e jakie? nowe? Mo?e pododawa? skrzyneczki gdzie si? tylko da, a potem si? szczyci?, ?e mam 200 quest?w? i co z tego, ?e 190 jest chodzonych (zabij i we?), dzi? liczy si? reklama
- wypisa? co chcemy mie? na stronie www, od podstawowych rzeczy typu forum, statystyki po poradniki, taski itp., warto wej?? na list? serwer?w, posprawdza? najlepsze serwery i zobaczy? co tam jest
- zastanowi? si? jak gracze b?d? si? przemieszczali po mapie, je?li nie ma teleport?w to mo?e lataj?ce dywany, mo?e jaka? kolej? A nie tylko statki itp.
- jakie? podstawowe zasady utrzymania naszego dedyka, co w sms shopie, zarobienia kasy itp.
- jakie eventy? ju? na tym miejscu warto si? zastanowi? jakie rozrywki chcemy zaoferowa? naszym graczom, to nie musi co? zaawansowanego, kiedy? GM chowa? item na mapie i ca?y serwer szuka? i dobrze si? bawi?.
- konkursy, jakie? punkty za dekoracje domk?w itp., jaki? film promuj?cy naszego ots'a
- do tego dochodz? takie podstawy jak addony, czy b?dzie je mo?na kupi? w sms shopie, czy jest rl addon system, co z czarami, czy jakie? bosy na mapie itp. itd., zasada jest prosta. IM WI?CEJ TERAZ WYPISZEMY ZA?O?E? NA PAPIERZE O NASZYM SERWERZE (nie chodzi mi o szczeg??y!), tym lepiej b?dzie si? nam pracowa? p??niej, nie zapomnimy o czym?, jeszcze raz przeczytamy wszystko i zastanowimy si? czy to wszystko b?dzie ok, czy co? zmieni? itp..

4. Od czego zaczynamy?

a) Piszemy w dziale og?lnotematycznym open tibia (NIE ZAPOWIED?), ?e chcemy zrobi? taki i taki serwer, pytamy si? jakie mniej wi?cej da? raty np., lub zadajemy inne pytania potencjalnym graczom je?li mamy w?tpliwo?ci.
Pami?tajmy, ?e w dziale zapowied?, nie mo?emy dokonywa? drastycznych zmian, musimy mie? ju? jaki? plan, pomys?, co? ju? zrobione w tym kierunku i zach?ca? graczy, chwali? si?, a nie w k??ko co? zmienia? i si? pyta? (wychodzimy na ludzi, kt?rzy nie znaj? si? na rzeczy i s? ma?o profesjonalni).

b) Gdy ju? mamy pomys? i za?o?enia, to opr?cz chwalenia si? i pytania innych o opinie trzeba szuka? po forach czy kto? nie mia? co? podobnego, mo?e uda nam si? poprawi? jego b??dy, wykorzysta? jego zalety.

5. Szukamy teamu

Owszem mo?na robi? wszystko samemu, ale zawsze radz? szuka? team'u, napisa? co chcemy zrobi?, kogo szukamy, jaki zakres pracy czeka te osoby, co mo?emy da? w zamian.

- nie dawajmy dost?pu do ?r?de? typu mapa, skrypty itp., wszystko co zesp?? Ci przygotuje dodawaj sam (s? wyj?tki od regu?y)
- korzystajcie z komunikator?w, postaraj si? o kole?e?skie stosunki, zach?? go do swojej wizji, aby lepiej przyk?ada? si? do pracy
- musisz mie? kogo? od www, to jest bardzo wa?na cz??? twojego dzie?a
- grafik, musisz mie? go w dru?ynie, bannery, grafika do strony, grafiki do zapowiedzi itd.
- kto? od reklamowania, jaka? osoba do robienia film?w
- mapperzy, skrypterzy itd.
- wszystkim musisz dok?adnie wyja?ni? co od nich oczekujesz, pami?taj, ?e to tw?j pomys? realizuj?, a nie sw?j, no chyba, ?e uznasz to za pomocne uwagi
- nie bierz do projektu za du?o os?b, sam mo?esz by? np administratorem strony i grafikiem, lub inni mog? zna? si? na wi?kszej ilo?ci rzeczy, im wi?cej os?b, tym wi?cej do podzia?u, nie zapominaj, ?e to Ty musisz by? team leaderem, musisz wykazywa? charyzm?.

6. Zapowied?.

Jak ju? mamy co? zrobione na serwerze, nie warto czeka? z zapowiedzi?, tylko jak najszybciej j? stworzy?, optymalnie od miesi?ca do maksymalnie 3-4 miesi?cy przed startem.

- kurcze to musi by? skutecznie przemy?lana zapowied?! Po?wie? na to nawet par? dni
- pami?tajcie o tym, bo wiele os?b o tym zapomina: regulamin dzia?u zapowiedzi

Od siebie dodam, ?e powinno by?:

- napisane raty
- adres strony i ip, najlepiej kr?tkie z nazw? serwera, ko?c?wka .com / .net (dla graczy z Polski i za granicy) i .pl (dla polskich graczy g??wnie)
- powinno by? zrobiona ju? strona internetowa
- filmik!
- Screeny r?wnie?, nawet jak jest film, bo to one nadaj? klimat twojemu serwerowi, musisz im po?wi?ci? najwi?cej czasu, wiele os?b ogl?dnie tylko film i zdj?cia, bez czytania wystawi Ci opinie o serwerze!
- jakie? fajne grafiki, ale bez przesady! musisz mie? przejrzyst? zapowied?, bannery sobie lepiej daruj, s? traktowane jako reklamy i cz?sto odstraszaj? lub przeszkadzaj? w zapowiedzi
- nie za du?o tekstu, lepiej has?a
- nikogo fabu?a nie interesuje, maks 2 zdania na ni?
- je?li robisz zapowied? a nie masz stronki, filmiku itp., nie masz okre?lonego startu serwera, napisz ?e jest to zapowied? I, potem w kolejnych dodasz reszt?, a nawet tak powinno si? zrobi?
- je?li znasz dat? startu serwera koniecznie j? napisz w temacie z godzin?
- je?li masz dobr? domen? typu .pl lub com, napisz w temacie, ?wiadczy, ?e masz dedyk, wygl?da ?e serwer jest profesjonalny
- nie pisz darmowe punkty dla pierwszych 200 os?b, to jest traktowane jako akt rozpaczy, lepiej napisa? ?e 5 os?b kt?re si? pierwsze zaloguj? co? dostanie, ale nie za du?o tych konkurs?w na start, wystarczy jeden
- najgorsze jest napisa?, je?li b?dzie 200 os?b online to wszyscy dostan? x punkt?w, nie wiem kto to wymy?li?, ale najcz??ciej nikt na tych serwerach nie gra - nie polecam (kolejny wielki akt rozpaczy)
- musisz by? profesjonalny je?li chodzi o s?ownictwo, kultur? w swoich wypowiedziach, nie mo?esz da? si? ponosi? emocjom je?li kto? Ci? zaatakuje (a na pewno to zrobi), ataki zawsze komentuj w spos?b kulturalny, zawsze dzi?kuj za wypowiedzi jakie by nie by?y!
- co jaki? czas do zapowiedzi dodawaj screenshoty z serwera, niech inni widz?, ?e co? si? dzieje, zach?caj ich do komentowania, od?wie?aj?c temat
- PAMI?TAJ, ?E IM WI?CEJ O TOBIE B?D? PISA? I O TWOIM SERWERZE TYM LEPIEJ DLA CIEBIE, nie wa?ne jak - byleby pisali, je?li nie b?d? pisa?, to znaczy, ?e niczym tw?j serwer si? nie wyr??nia
- nie bierz sobie do serca tego co ludzie pisz?, jak par? os?b napisze, ?e hu*owe raty, to nie jest od razu pow?d aby je zmienia?, ale ka?d? tak? wypowied? sprawdzaj i si? zastan?w, czy kto? mo?e nie ma racji, a je?li ma napraw szybko b??d, lub zapewnij, ?e to zrobisz
- 24/7 innej opcji nie ma! serwer dostosowany do wielko?ci mapki i tyle, nie ma nic gorszego jak start serwera i lagi, wszystko zmarnujesz
- wykonanie grafiki minimapy jest bardzo fajne, przy tworzeniu mapy zadbajmy aby mapa na takiej grafice dobrze si? prezentowa?a.
- zapowied? na jednym forum nie przyniesie wam du?ej ilo?ci graczy, na Tnecie macie si? skupi?, ale nie zapominajcie o innych

7. Prace nad OTS-em, co powinien mie??

Cz??? ju? opisa?em, potem dodam wi?cej na razie opisze podstawy:

a) RPG

- sms shop jaki? Radz? dok?adnie przeczyta? to: Poradnik!!!
Taki m?j stary mini poradnik, odradzam orsh sms shop, jak mnie wkur....j? otsy co maj? napisane RPG i softy w sklepie lub najlepsze bronie, addon dolle.
- raty, wiele serwer?w co pisz?, ?e s? RPG maj? raty z kosmosu typu 1-50 lvl x100 lub nawet do x700, potem od 150 czy 200 lvl x2 exp i my?l?, ?e maj? serwer RPG!
NIE I JESZCZE RAZ NIE takim serwerom, co to za rpg jak do 50 lvl nie musz? wychodzi z root?w, albo zabije kilka i od razu id? na dragi, a w plecaku mam 100 gp i marnego seta? Czasami nawet gra?em i w by?y takie przypadki, ?e mia?em 30 sworda czy dysta i lvl 30, ale serwer RPG!.
Nie ma w takich otsach klimatu, w rpg gracz musi dochodzi? do tego co ma stopniowo i r?wno!. Polecam expy od x15 do x3.
- quest?w itd na razie nie b?d? opisywa?, bo to wi?kszo?? wie ocb., ale nie zapominajcie, ?e na rpg nie ma teleport?w na expowiska itd..... eh

b) 4Fun

- teleporty
- raty tylko bez przesady, je?li nie jest high exp evo i nie chcemy zwin?? serwera po 2 tygodniach to zako?czmy exp stage od 200 lvl tak na x3/x4 najwi?cej. No chyba ?e mamy questy na 500 i tysi?czne lvl, tylko co z tego jak nowi gracze po 2 tygodniach nie wejd? na serwer jak b?d? widzie? takie lvl'e.
- sms shop taki aby, po kilku tygodniach zyski znacznie nie spad?y! mo?e jaki? vip, mo?e skull remover itp.!

Dobra potem b?d? edytowa? i dodawa? kolejne porady.

8. Mapa

- je?li nie jest to bardzo rygorystyczny serwer RPG, to opisane expowiska na mapie umieszczanej na naszej stronie www.
- questy pokazane na minimapie? Dobry pomys? na niekt?rych serwerach.
- wiadomo, ?e im mniej kwadrat?w tym lepiej, ale na 4Fun najwa?niejsze jest g??wne miasto, nie tra?cie czasu na na piel?gnowanie expowisk, lepiej ten czas po?wi??cie na ciekawe konkursy, skrypty i eventy.
- na RPG mapa odgrywa ogromn? rol?, tu nie mo?e by? fuszerki, ale pami?taj, ?e gdyby nikt nie zna? rl mapy, a da? by kto? j? na tym forum to wiele os?b by wy?mia?o wiele lokacji, pami?tajcie, ?e aby mapa odnios?a sukces musi by? grywalna!
Zabawa w chowanego z potworami nie wchodzi w rachub?, je?li chcesz po mapie chowa? r??ne questy itp., to b?dzie to lubi? maks 50 os?b a zagra maks 100, serwer upadnie i nikt nie doceni tego co zrobi?e?.
Tworz?c map? RPG musisz mie? na uwadze, ?e s? gracze, kt?rzy lubi? utrudnienia, ale jak b?dzie ots zbyt trudny, to przestan? na nim gra?. Lepiej ?atwiej zdobywa? kas? i bi? si? z innymi graczami, ni? 24 po?wi?ca? na expieniu wychodz?c tylko lekko na +.
- im gracze maj? wi?cej kasy, to mniej gin? i tym wi?cej ich masz na serwerze. Ja tam jak gram na serwerze ( i nie pope?niam drastycznych b??d?w), a mam problemy z kas?, nie sta? mnie na domek, na fajne itemy itd., to odchodz? z serwera (my?licie ale ze mnie noob, tak jestem nim, ale takich graczy jest zdecydowana wi?kszo??). Ka?dy lubi co? mie?, to ots!, a nie real tibia, na kt?rym walczy si? o ka?de gp. Gram na OTSie, bo jestem zbyty s?aby na rl tibie, aby mie? 100 czy 200 lvl lub 200 cc w depo, lub nie mam na to czasu - proste!
- z drugiej strony je?li gracze maj? za du?o kasy, to te? odejd?, bo b?dzie OTS dla nich za ?atwy, najlepiej w takich sytuacjach (mapy 4fun) da? drogie aole i blessy.

9. Strona www

Powinni?cie po?wi?ci? jej tyle czasu co mapie na serwerze, to wasza najlepsza wizyt?wka!.

- STRONA MUSI BY? CZYTELNA! dzi? kr?luj? ciemne kolory, ludzie maj? problem z przeczytaniem czcionki, odradzam! Najlepiej stworzy? czyst? i przejrzyst? stron? w jasnych kolorach z dodatkami ciemniejszych element?w, nie na odwr?t.
- unikalne grafiki, musz? odr??nia? twoj? stron? spo?r?d setek innych szablon?w, pami?taj, ?e ogl?daj?c stron? cz?owiek podejmuje decyzje czy zagra!
- wszystkie niezb?dne informacje musz? znajdowa? si? na twojej stronie! Nie forum jest od tego!
- strona w dwuj?zycznej wersji to podstawa, ale mo?na si? pokusi? o swe lub br, nawet z g?upiego t?umaczenia google
- sms shop tylko dla zarejestrowanych, odradzam zdecydowanie!
- brak who is online, ilo?ci zarejestrowanych kont, kolejna pomy?ka, odradzam, tw?j serwer ma mie? graczy, a nie stwarza? pozory!
- dobrym pomys?em jest wypisanie gildi jakie b?d? gra?y na serwerze, w skrajnych wypadkach wymy?le? kilka i zrobi? kilkadziesi?t fake kont?w, aby rozrusza? rejestracje kont.
- poradniki np. do addon?w, informacja o eventach
- mini mapa i respawny, forum dobrze rozbudowane, zasady serwera i polityka prywatno?ci, zak?adka gracze (szukanie kogo?), gildie, wojny, zgony, top fragerzy, top powergamersi (co najlepiej expi?), fajna jest zak?adka z wolnymi domkami w miastach, szczeg?lnie jak mamy nowe miasta na mapie i gracze mog? ich nie zna?, przydaje si? jak kto? szuka domku, top je?li chodzi o ilo?? wykonanych quest?w
- kontakt z administracj?, email, gg czy co?, jaki? formularz kontaktowy
- na stronie nie powinni gracze widzie?, kto jakie ma itemy, chyba ?e gracze b?d? mogli tak? opcje wybra? je?li b?d? chcieli co? innym pokaza?
- dok?adne informacje o serwerze i komendy jakie obowi?zuj? na serwerze
- zale?nie od serwera inne dodatki typu sprzeda? item?w na stronie lub nieaktywnych postaci. IM WI?CEJ INFORMACJI NA STRONIE TYM LEPIEJ!
- sms shop i formy p?atno?ci dostosowane do potencjalnych klient?w
- wy??czenie czasu kick time, niech sobie siedz? i trenuj?, ty na stronie masz wi?cej graczy online, tak samo na ots listach
- dodanie serwera team speak lub ventrillo tak na spor? ilo?? slot?w, super sprawa jak kogo? sta?! Dajemy gildi? i zwyk?ym graczom mo?liwo?? komunikowania si? za free

10. Alfa/Beta - testowanie serwera

Mamy ju? wszystko prawie gotowe, chcieliby?my ju? reklamowa?, aby to wszystko ruszy?o jak najszybciej. Nie mo?emy si? doczeka? startu, czasami miesi?ce przygotowa? czy tygodnie daj? nam pewno??, ?e wszystko jest ok., potem odpalamy serwa, mamy du?o graczy, cieszymy si?, a na help ludzie pisz? to i tamto, a my ?e to naprawimy. Potem gracze odchodz?, nie ma gorszego b??du jaki mo?emy pope?ni?.

- bez otwartych test?w odpalenie serwera zawsze zako?czy si? kl?sk?/spadkiem graczy
- ka?dy test serwera wykryje bugi, zawsze jest co? do poprawy, nawet jak Ci si? wydaje, ?e wszystko sprawdzi?e?, to zawsze kto? inny co? znajdzie
- je?li przeprowadzamy takie co?, to gracze widz?, ?e podchodzimy do tego powa?nie, ?e finalna wersja b?dzie bez irytuj?cych b??d?w
- za uczestnictwo w becie mo?emy zaoferowa? pkt do sms shopa, pozycje tutora lub inne rzeczy, lub chocia?by na stronie podzi?kowa? graczom o takich nickach, kt?rzy si? przyczynili do poprawy stabilno?ci serwera (pomys?y i jeszcze raz pomys?y).
- kolejne powody do post?w w zapowiedzi...
- czas na ostatnie poprawki, spok?j przy starcie serwera

11. Reklama serwera

Najwa?niejszy punkt ca?ego twojego procesu tworzenia OTSa, bo czasami najgorsze g*wno przy dobrej reklamie b?dzie mia?o sporo graczy.
Niestety widz?, ?e bardzo du?o bardzo serwer?w nie ma graczy, poniewa? zapomnieli o dobrej reklamie, lub spieszyli si? ze startem serwera.

- mie? kilku koleg?w, kt?rzy b?d? komentowa?/pisa? dobre opinie jest dobrze, ale nie jest wymagane, a czasami mo?e nawet wkurza? innych, kt?rzy to zauwa??
- reklama serwera jak zapowied?, musi by? dobrze napisana, po?wi?? temu bardzo du?o czasu
- grafiki, filmy, minimapa tak jak w zapowiedzi
- umie?ci? reklam? na 20 forach co najmniej, nigdy nie zaszkodzi zrobi? kilkana?cie kont na forach (ja to robi?em sobie gdzie? na kompie notatnik, zapisywa?em link do danej strony, potem login i has?o)
- potem odwiedza? te strony i sprawdza?, czy kto? co? odpisa?, jak nie to od?wie?a? postami temat
- licznik startu na ots listach mo?e pom?c
- reklama na ots listach mo?e pom?c jak kto? ma troch? kasy
- reklama w j?zyku angielskim obowi?zkowa! na forach br i swe dawa? reklam? te?! to bardzo wa?ne
- serwer trzeba reklamowa? odpowiednio wcze?niej, pisa?em, ?e zapowiedzi musz? by? ju? na forach gdzie chcecie dawa? finaln? reklam? tu? przed startem!
- ots listy to podstawa, dzie?, dwa dni przed startem!
- pozycjonowanie naszej strony www, mo?e pom?c, czyli wpisanie metadanych itp..
- reklama na innych serwerach, najlepiej dzie? lub dwa przed startem

12. Serwer wystartowa? i co dalej?

- wszystkie newsy/ubdaty dajemy r?wnie? na wszystkie fora gdzie wcze?niej reklamowali?my serwer
- utrzymujemy sta?y kontakt z graczami na forach itp.
- my?limy nad konkursami/eventami
- "nie jaramy si?", nie pokazujemy si? graczom na mapie, nie spamujemy, nie radz? dawa? itemk?w znajomym itp., nie ingerujemy w rozgrywk? typu wojny itp., to takie podstawy...

NA CHWIL? OBECN? TO WSZYSTKO, B?D? TEN PORADNIK JESZCZE EDYTOWA?.​

Wiem, ?e wiele os?b napisze, ?e nic nowego nie wymy?li?em, ale wszystko sklei?em do kupy, mam nadzieje, ?e si? przyda.
Zapraszam do komentowania.

Autorem jestem ja i nie korzysta?em, ?adnych pomocy. Wybaczcie b??dy interpunktycjne i ortograficzne.
 

Kuzyn

Dziad.
Staff member
Joined
May 3, 2008
Messages
1,936
Reaction score
165
Odp: Jak stworzy? dobry ots - porady

"- czasami lepiej skorzysta? ze sprawdzonych rozwi?za?/skrypt?w itp., z?o?y? to wszystko do kupy tak aby nasz serwer wyr??nia? si? spo?r?d innych (oszcz?dzamy czas, kt?ry mo?emy po?wi?ci? na reklam? serwera)"

Aha. ctrl+c&ctrl+v zamiast samemu po?wi?ci? troche czasu na skrypty. Wpakowa? ich mase i z?o?y? do kupy a w razie czego jak co? padnie to i tak nie b?dziemy umieli tego naprawi?, ale co tam, przecie? mieli?my wi?cej czasu na reklam? to noobki tego nie zauwa??.

"- nikogo fabu?a nie interesuje, maks 2 zdania na ni?"

k*rwa wyjd? ;d.

"- raty, wiele serwer?w co pisz?, ?e s? RPG maj? raty z kosmosu typu 1-50 lvl x100 lub nawet do x700, potem od 150 czy 200 lvl x2 exp i my?l?, ?e maj? serwer RPG!
NIE I JESZCZE RAZ NIE takim serwerom, co to za rpg jak do 50 lvl nie musz? wychodzi z root?w, albo zabije kilka i od razu id? na dragi, a w plecaku mam 100 gp i marnego seta? Czasami nawet gra?em i w by?y takie przypadki, ?e mia?em 30 sworda czy dysta i lvl 30, ale serwer RPG!."

Serwer RPG mo?e mie? rate 1 a za potwora expa tyle co na x300 ale nie o to tu chodzi. Charakteryzowanie serwera po samym expie to b??d.

"Tworz?c map? RPG musisz mie? na uwadze, ?e s? gracze, kt?rzy lubi? utrudnienia, ale jak b?dzie ots zbyt trudny, to przestan? na nim gra?. Lepiej ?atwiej zdobywa? kas? i bi? si? z innymi graczami, ni? 24 po?wi?ca? na expieniu wychodz?c tylko lekko na +.
- im gracze maj? wi?cej kasy, to mniej gin? i tym wi?cej ich masz na serwerze. Ja tam jak gram na serwerze ( i nie pope?niam drastycznych b??d?w), a mam problemy z kas?, nie sta? mnie na domek, na fajne itemy itd., to odchodz? z serwera (my?licie ale ze mnie noob, tak jestem nim, ale takich graczy jest zdecydowana wi?kszo??). Ka?dy lubi co? mie?, to ots!, a nie real tibia, na kt?rym walczy si? o ka?de gp. Gram na OTSie, bo jestem zbyty s?aby na rl tibie, aby mie? 100 czy 200 lvl lub 200 cc w depo, lub nie mam na to czasu - proste!"

Wystarczy pomy?le? jaki obieg ma kasa na serwie i to skorygowa?. Co? ala balansacja tyle, ?e nie profesji a pieni?dzy. Mo?e by? ich du?o a wysokie ceny, albo du?o pieni?dzy i niskie ceny (fail). A gadanie, ?e to jest OTS i ka?dy lubi co? mie? to wiesz.. mo?esz odes?a? takie osoby do orschabumb, kt?re sam shejci?e?.

"- dobrym pomys?em jest wypisanie gildi jakie b?d? gra?y na serwerze, w skrajnych wypadkach wymy?le? kilka i zrobi? kilkadziesi?t fake kont?w, aby rozrusza? rejestracje kont."

Najbardziej ?a?osny pomys? i tak zwany przez Ciebie "akt rozpaczy". R?wnie dobrze mog?e? powiedzie?, ?e rozdawanie punkt?w za free jest fajne a to usun??.

"- wy??czenie czasu kick time, niech sobie siedz? i trenuj?, ty na stronie masz wi?cej graczy online, tak samo na ots listach"

Czyli ?atwe przyzwolenie na boty, po co mi warto?ciowi gracze jak moge mie? same boty na serwie.

"- bez otwartych test?w odpalenie serwera zawsze zako?czy si? kl?sk?/spadkiem graczy"

No i tu si? mylisz, w sumie to nie tylko tu :p

"- umie?ci? reklam? na 20 forach co najmniej, nigdy nie zaszkodzi zrobi? kilkana?cie kont na forach (ja to robi?em sobie gdzie? na kompie notatnik, zapisywa?em link do danej strony, potem login i has?o)"

20 for? W Necie w??czaj?c angielskoj?zyczne o tematyce OTS jest max 10.

"- reklama na ots listach mo?e pom?c jak kto? ma troch? kasy"

?wiec?ce opisiki czy dupne napisy w cale nie przyci?gn? graczy, wystarczy dodac ots za darmo.

"- reklama na innych serwerach, najlepiej dzie? lub dwa przed startem"

Kolejne ?a?osne posuni?cie?

----------------------------------------------------

?a?osny poradnik, dla ?a?osnych os?b, kt?re chc? postawi? rl mapke na 2 tygodnie, tyle w tym temacie.
 

ojczulek

Advanced User
Joined
Sep 23, 2008
Messages
284
Reaction score
9
Odp: Jak stworzy? dobry ots - porady

Witaj Kuzyn123
To jest poradnik oparty na moich sugestiach i do?wiadczeniach, wiele os?b si? z tym nie zgodzi i to jest normalne. Mo?esz z niego skorzysta? tak jak z ka?dego poradnika ale nie musisz, nie skrytykowa?e? wszystkiego, wi?c nie jest tak ?le :). My?l?, ?e lepszy by? napisa?... Eh
Nie b?d? komentowa? twoich wypowiedzi, bo jeste? strasznie negatywnie nastawiony i nie ma sensu z Tob? tutaj walczy?.
Pozdrawiam
 
Top