What's new
  • logo_cipsoft
    Latest servers:
    New servers will open on: 16th Oct 2024:
    Bravoria (Open PvP) Aethera (Open PvP) us_logo Cantabra (Open PvP)

[Początkujący] "Krok po kroku do perfekcji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Fluos

We are many!!!
Joined
Apr 28, 2009
Messages
1,942
Reaction score
249
2na32bs.png
Cze??!
Jak widzimy znowu powracamy do ?wietlnych czas?w, gdy? produkcja "KPKDP" b?dzie prowadzi?a serie poradnik?w nt. doskonalenia swojego mappingu, a tak?e jego rozpocz?cia. W zespole jestem ja oraz Anvar, kt?ry godnie b?dzie reprezentowa? nasz? serie. Krok po kroku do perfkecji jak narazie ma 45 zaplanowanych lekcji, kt?re przeprowadzimy w jak najszybszym czasie, a efekty b?d? naprawd? pi?kne.
Je?eli uzyskamy ju? du?? baze poradnik?w powstanie domena .pl i portal, na kt?rym b?dzie mo?na nie do??, ?e przeczyta? wszystkie artyku?y, to tak?e b?dziemy mogli z?o?y? zam?wienie na dany tutorial.
Chcia?bym, aby kolejne lekcje wygl?da?y tak, aby?cie pokazywali swoje efekty pracy, aby seria i tematy nie by?y przepe?nione tylko komentarzami, mi?o b?dzie zobaczy? Wasze prace, a tak?e doradzi? Wam co jest poprawnie, a co negatywnie.
Poradniki b?d? ukazywane bardzo cz?sto, tak aby?cie nie poczuli si? zaniedbani. Mamy nadziej?, ?e spodoba Wam si? owa seria i b?dziecie z ciekawo?ci? i pasj? czyta? tematy, a tak?e uczy? si? mappingu.
W?a?nie zako?czyli?my okres przemowy, kt?ra b?dzie si?c odbywa? przed ka?dym tutorialem po to, aby?cie dowiedzieli si? co tam u nas s?ycha?, tymczasem zapraszam do przestudiowania pierwszej lekcji KPKDP.
2n04mme.png
Jako i? jest to pierwsza lekcja, nie mo?emy pomin?? tak wst?pnych rzeczy jakie b?d? tutaj napisane. B?d? stara? si? Wam przybli?y? oba mapedytory, kt?re s? najpopularniejsze na rynku. Mowa o Remere Map Editor oraz Simone Map Editor. Wymienie poni?ej zalety jak i wady ka?dego z mapedytor?w, dodatkowo opisze funkcj? oraz skr?ty klawiszowe. Ponadto b?dzie mini-s?owniczek ze s??wkami, jakie ka?dy mapper powinien zna?. Mam nadziej?, ?e Wam si? spodoba i dokonacie prawid?owego wyboru swojego programu.
2rfaidd.png
  • Nazwa programu : Simone Map Editor
  • Ikona :
    104kd9v.png
  • Autor : Sim0ne
  • Strona domowa : brak.
  • Download :
  • Waga : 20 mb.
mr3fbd.png

zui1s6.png
Prosty w swoim wygl?dzie, bez ?adnych bajer?w, lecz naprawde pi?kny interfejs. Du?e wielko?ci itemek, kt?re bardzo ?adnie wygl?daj? na pe?nym rozmiarze, mapa wy?wietlana znakomicie. Wszystko ?adnie u?o?one, paski w odpowiednich miejscach oraz w proporcjonalnych wielko?ciach do ca?o?ci. Dodatkowo przejrzyste i bardzo dobrze uporz?dkowane dzia?y jak i poddzia?y, nadaj? temu programowi uroku. My?l?, ?e prezentuje si? du?o lepiej ni? jego konkurencja. Radz? tylko powi?kszy? sobi? na pe?ny ekran i zobaczy?, jak wszystko wygl?da wyra?nie.
kcbg9e.png
2elbnlt.png
Prosty w obs?udze.
2elbnlt.png
Przyjemny interfejs dla oka.
2elbnlt.png
Tworzenie bardziej dok?adnych map ni?eli w konkurencji. (zale?y od mappera)
2elbnlt.png
?adne i zdecydowanie ?atwiejsze tworzenie architektury.
2elbnlt.png
Bardzo dobrze posegregowane itemy w odpowiednio nazwanych poddzia?ach.
2elbnlt.png
Wyra?na jako?? wy?wietlanego obrazu.
2elbnlt.png
Animacje wodospad?w, p?omienii itp.
2elbnlt.png
Pasek narz?dzi.
2elbnlt.png
Popularno?? programu.
sfyq02.png
Dochodzi do "lag?w" przy du?ych mapach.
sfyq02.png
Brak mo?liwo?ci cofania ruchu.
sfyq02.png
4-krotny zoom.
sfyq02.png
Trudne i nudne tworzenie domk?w.
sfyq02.png
Niechlujne kopiowanie skrawk?w mapy.
sfyq02.png
Bardzo rzadkie aktualizacje programu.
sfyq02.png
Bardzo ma?o dodatk?w.
sfyq02.png
D?ugie wczytywanie niekt?rych map.
11w6kjd.png

111quf4.png
  1. "File" - s?u?y do zapisywania, otwierania, eksportowania, importowania map. R?wnie? wy?wietla ostatnio otwierane mapy, a tak?e ustawienia (Properties).
  2. "Edit" - Mo?emy tam w??czy? auto-border, nie polecam (CTRL+A), a tak?e zaznaczy? zaznaczanie wszystkich poziom?w na raz.
  3. "View" - Status bar odpowiada za funkcje wy?wietlania pozycji. Toolbar to panel podr?cznych rzeczy, takich jak zaznaczanie/gumka. Mo?emy tu tak?e wy??czy?/w??czy? efekty cienii, pokazywanie spawn?w, pokazywanie PZ i potwork?w.
  4. "Tools" - Funkcja verify map wyszkuje nam tzw. bugi na mapie. Mo?emy tam r?wnie? edytowa? miasta jak i domy.
  5. "Floor" - s? to poziomy mapy.
  6. "Help" - jak sama nazwa m?wi, jest to kwesta o programie.
  7. "New map" - Jednym klikni?ciem tworzymy nowe okno mapy (CTRL+N).
  8. "Open" - otwieranie map. (CTRL+O).
  9. "Save" - zapisywanie map. (CTRL+S).
  10. "Cut" - wycinanie skrak?w mapy. (CTRL+X).
  11. "Copy" - kopiowanie zaznaczonego obszaru. (CTRL+C).
  12. "Paste" - wklejanie skopiowanego lub wyci?tego obszaru. (CTRL+V).
  13. "Select tool" - jest to kursor. (S).
  14. "Selection tool" - jest to narz?dzia zaznaczania terenu. (R).
  15. "Paint brush" - wybieramy 'grubo?? p?dzla' tworzenia. (B).
  16. "Erase tool" - jest to gumka. (E).
  17. "Protection zone" - jest to obszar PZ. (P), usuwamy go z (CTRL).
  18. "No logout zone" - jest to obszar gdzie nie mo?emy si? wylogowa?.
  19. "No PVP zone" - miejsce, w kt?rym nie mo?na walczy?.
  20. "PVP zone" - miejsce, w kt?rym mo?na walczy?.
  21. "Spawn tool" - tworz?c potwory, musimy wpierw stworzy? spawn. (A).
  22. "House tool" - tutaj tworzymy domki. (H).
  23. "About" - o produkcie.
  24. Okno pracy.
  25. Menu boczne, w kt?rym znajduj? si? dzia?y i poddzia?y ze spritami.
  26. Sprite, kt?re znajduj? si? w zaznaczonym dziale.
  27. "Minimap" - jak sama nazwa m?wi, jest to mini mapa. (M).
  28. "X/Y/Z" - wsp??rz?dne mapy.
16a1rog.png
  • Nazwa programu : Remere Map Editor
  • Ikona :
    w16877.png
  • Autor : Remere
  • Strona domowa :
  • Download : +
  • Waga : 4,2 mb.
mr3fbd.png

33mu8ib.png
Og?lnie charakter wygl?du tego programu jest podobny jak w Simone, jak widzimy wszelkie narz?dzia posiadamy na dole ekranu, co wcale nie jest du?ym uci??niem. Og?lnie wygl?d jest bardziej nowoczesny ni? vizavi, posiada unikalne ikony, co nadaje ca?o?ci ?adny efekt. My?l?, ?e pod wzgl?dem graficznym jest to gorszy program, poniewa? sprite nie s? tak wyra?nie wy?wietlanie jak w SimOne. Lecz nie oceniamy po wygl?dzie, a po Tym co mamy w ?rodku.
kcbg9e.png
2elbnlt.png
Szybkie wgrywanie du?ych map.
2elbnlt.png
Mo?liwo?? cofania poprzedniego ruchu, a tak?e wcze?niejszych.
2elbnlt.png
Tworzenie du?ych map staj? si? banalne.
2elbnlt.png
Banalne tworzenie domk?w.
2elbnlt.png
Do?? du?a mo?liwo?? ustawie?.
2elbnlt.png
Doskonale stworzony zoom.
2elbnlt.png
Wbudowane gry takie jak Snake, Tetris.
2elbnlt.png
Mo?liwo?? robienia zdj?? za pomoc? guzika F11.
2elbnlt.png
Cz?ste aktualizacje oraz masa modyfikacji.
2elbnlt.png
Strona domowa.
2elbnlt.png
Cieszy si? wi?ksz? popularno?ci?, wsr?d u?ytkownik?w autobordera.
sfyq02.png
Mapy amator?w, mog? wychodzi? bardzo s?abo.
sfyq02.png
Cz?ste b??dy tzw. bugi na mapie.
sfyq02.png
Psuje sam mapy, nie otwiera niekt?rych - og?lnie bardzo problematyczny.
sfyq02.png
Nie uporz?dkowane dzia?y, wszystkiego za du?o.
sfyq02.png
Gorsze wy?wietlanie niekt?rych sprite'?w.
sfyq02.png
Przydomek "pseudo-mapedytora".
sfyq02.png
Komplikacje z wczytywaniem Tibia.dat i Tibia.spr.
11w6kjd.png

eb6b7c.png
  1. "File" - s?u?y do zapisywania, otwierania, eksportowania, importowania map. R?wnie? wy?wietla ostatnio otwierane mapy, a tak?e ustawienia (Preferences). Mo?na r?wnie? od?wie?y? mape (F5).
  2. "Edit" - Mo?emy cofn?? ruch (CTRL+Z), mo?emy r?wnie? przywr?ci? cofni?cie. Dodatkowo mo?emy w??czy?/wy??czy? autoborder lub zaznaczanie poziomowe. Mo?emy r?wnie? uda? si? do pozycji, wystarczy poda? wsp??rz?dne. R?wnie? mo?emy odszuka? itemy w spisie. Je?eli chcesz usun?? itemy o danym ID z mapy, mo?esz to zrobi? r?wnie? tutaj.
  3. "Map" - Tworzymy miasta (CTRL+T), a tak?e ustawiamy r??ne rzeczy (klient itp). Mo?emy r?wnie? zobaczy? statystyki naszej mapy (F8).
  4. "View" - Mo?na utworzy? now? zak?adke (CTRL+SHIFT+N), a tak?e wykona? sreenshota (F11). Do dyspozycji mamy r?wnie? wy?wietlanie potwork?w, pz, dom?w, spawn?w wszystkich poziom?w i efekt?w cienii.
  5. "Window" - Je?eli chcemy otworzy? minimape, to w?a?nie tutaj (M). Mo?emy od?wie?y? nasz? palete item, przej?? do pod??g (T), dodatk?w (D), itemk?w (I), spisu potwor?w (C), a tak?e do palety RAW (R).
  6. "Floor" - znajduj? si? tutaj poziomy map.
  7. "About" - mo?emy przej?? do strony programu (F2), a tak?e poczyta? o autorach (F1).
  8. "Terrain palete" - jest to zak?adka najcz??ciej u?ywanych itemk?w, takich jak pod?ogi, ?ciany czy schody. S? r?wnie? zak?adki takie jak Doaded a tak?e Raw.
  9. "Poddzia?y".
  10. "Sprite" - wy?wietlanie itemek.
  11. "Optional border" - tworzy ko?c?wki g?r i border?w.
  12. "Eraser" - usuwa takie rzeczy jak drzewa, ?ciany czy krzaki.
  13. "Normal door" - tworzy normalne drzwi wej?ciowe na ?cianach.
  14. "Locked door" - tworzy na domku zamkni?te drzwi.
  15. "Magic door" - tworzy tzw. bramke levelow?.
  16. "Quest door" - tworzy na ?cianie drzwi, kt?re mo?emy otworzy? tylko specjalnym kluczem.
  17. "Hatch window" - tworzy okna z zamkni?ciami.
  18. "Window tool" - tworzy normalne, zwyk?e okna.
  19. "PZ tool" - tworzy miejsce PZ. Usuwamy z CTRL.
  20. "No PVP tool" - tworzy miejsce gdzie nie mo?na walczy?.
  21. "No logout tool" - nie mo?na wylogowa? si? w danym miejscu.
  22. "PVP tool" - tworzy miejsce gdzie mo?na walczy?.
  23. "Square brush" - kwadratowe tworzenie.
  24. "Circle brush" - okr?g?e tworzenie.
  25. "Size" - rozmiar tworzenia.
  26. "Size" - rozmiar tworzenia.
  27. "Size" - rozmiar tworzenia.
  28. "Size" - rozmiar tworzenia.
  29. "Size" - rozmiar tworzenia.
  30. "Size" - rozmiar tworzenia.
  31. "Size" - rozmiar tworzenia.
  32. "X/Y/Z" - wsp??rz?dne tworzonej mapy.
  33. "Window" - okno budowy.
  34. "Layer" - zak?adki map.
sq2hvn.png
Border - jest to skrawek pod?ogi ??cz?cy dwa r??ne groundy, bez efektu amatorstwa.
SME - oznacza skr?t nazwy programu Simone Map Editor.
RME - oznacza skr?t nazwy programu Remere Map Editor.
Ground - oznacza to pod?oge & teren, z j?zyka angielskiego.
PZ - jest to skr?t s?owa Protection Zone, co oznacza Teren Chroniony.
Shape - jest to zarys kontynentu Twojej mapy.
RAW - jest to spis wszystkich item.
Showoff - popularne okre?lenie map nie nadaj?cych si? do gry.
*Co tutorial, b?d? dodawane nowe okre?lenia do s?owniczka.
Takim oto sposobem dotrwali?my do ko?ca naszego premierowego poradnika. Pami?tajcie, aby wybra? program, w kt?rym lepiej b?dziecie si? czuli, kt?ry wyda Wam si? ?atwiejszy. Osobi?cie u?ywam Simone Map Edytora, ale jest to ju? kwestia przyzwyczajenia i znajomo?ci na pami??. Mamy nadziej?, ?e b?dziecie biernie ucz?strza? w naszych lekcjach, a w kolejnych b?dziecie przedstawia? swoje efekty pracy.
Kolejna lekcja to : "Jak wykona? poprawne zdj?cie?"
8xvoyo.png
 

The Evil

Active User
Joined
Jul 11, 2010
Messages
74
Reaction score
1
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Poradnik sam w sobie dobry, lecz jest pare b??d?w w tytule i w tek?cie : Krok po kroku do ,,Perfkecji"? Pare tekst?w po Arabsku? ,,kt?ra b?dzie odbywna". Zaniedbani pisze si? przez jedno ,,i". Najbardziej w oczy rzuca si? ,,przej?yste" xd. ?ycz? powodzenia w dalszych cz?sciach i niezniech?cajcie si?! Przed zatwierdzeniem tematu wrzu? tekst do Worda i b?edy ortograficzne wyskocz?. No dobra koniec tego lamentu...
Pozdrawiam,
Blade
 

Speeder

Ehuheuheuu
Joined
Mar 29, 2008
Messages
1,021
Reaction score
274
Age
32
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

?adnie stworzony poradnik dla pocz?tkuj?cych, kt?rzy nie s? obeznani w obu programach do tworzenia map. Dobrze wypisane wady i zalety obu program?w, ?adnie i szczeg??owo opisane poszczeg?lne funkcje, wszystko wygl?da schludnie i przejrzy?cie i my?l?, ?e niejednemu poczatkuj?cemu si? to przyda. Oby tak dalej, bo to jest bardzo dobre!: )
 

Arteek

Advanced User
Joined
May 6, 2010
Messages
272
Reaction score
35
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Niczym sobie poradnik jako, ?e dla pocz?tkuj?cych jest bardzo przydany, bo b?d? ju? mniej wi?cej obeznani w programie rme, a tak?e sme. Wed?ug mnie poradnik jest jak najbardziej schludnie i estetycznie napisany, nie mam zastrze?e?.
 

Rinth

Active User
Joined
Jul 9, 2010
Messages
92
Reaction score
12
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Poradnik bardzo dobry, ale c?? mo?na si? spodziewa?, twojego autorstwa. Du?o zdj??, estetycznie opisane, wady i zalety map edytor?w, opisane funkcje, c?? jeszcze zapragn??? ;)
Pozdrawiam!
 

Popej

Active User
Joined
Aug 2, 2010
Messages
120
Reaction score
5
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

?wietny poradnik dla ka?dego nowego mappera. Wszystkie skr?ty klawiszowe s? spisane co si? na pewno przyda.

PozdrO!
Popej.
 
Z

Zbizu

Guest
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

sfyq02.png
Mapy amator?w, mog? wychodzi? bardzo s?abo.
sfyq02.png
Cz?ste b??dy tzw. bugi na mapie.
sfyq02.png
Psuje sam mapy, nie otwiera niekt?rych - og?lnie bardzo problematyczny.
sfyq02.png
Nie uporz?dkowane dzia?y, wszystkiego za du?o.
sfyq02.png
Gorsze wy?wietlanie niekt?rych sprite'?w.
sfyq02.png
Przydomek "pseudo-mapedytora".
sfyq02.png
Komplikacje z wczytywaniem Tibia.dat i Tibia.spr.

cz?owieku to, ?e nie umiesz czego? zrobi? na rme nie znaczy, ?e inni nie umiej?.
Z w?asnego do?wiadczenia wiem, ?e mapy amator?w wychodz? s?abo bo amatorzy maj? za prosty interfejs i chc? wszystko zrobi? na szybko, na co sme by im nie pozwoli?.
Bugi zwykle powstaj? w wyniku missclick?w i importowania map, to samo si? dzieje w sme wi?c tu nie widz? r??nicy.
Psuje? je?li nie umiesz go obs?ugiwa?, importujesz mapy bez/ze z?ym offsetem, nie umiesz zaimportowa? do pustej mapy swojej zepsutej to na pewno psuje..
Dzia?y s? w?a?nie dobrze uporz?dkowane. Jak chcesz mappowa? stylem sme to we? zak?adk? raw. Nie wiem co tam mo?e by? ?le. Terrain/dodadd i styl terenu jaki mappujesz. Dosy? proste.
Nie wiem gdzie widzisz gorsze wy?wietlanie sprit?w.
Przydomek "pseudo-mapedytora" nadali mu u?ytkownicy kt?rzy preferuj? prosty mapping, nie rozumiej? go w 100%.
File>preferences>client version, odznacz check file signatures.

Nie jestem tu po to, aby trollowa?. Je?li zbyt kr?tko mappujesz oboma edytorami po prostu nie wypowiadaj si? na ich temat.
 
Last edited:

Fluos

We are many!!!
Joined
Apr 28, 2009
Messages
1,942
Reaction score
249
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

cz?owieku to, ?e nie umiesz czego? zrobi? na rme nie znaczy, ?e inni nie umiej?.
Cz?owieku! Wiedz, ?e je?eli mapper na prawde ma talent, to b?dzie potrafi? zrobi? w ka?dym mapedytorze.
Z w?asnego do?wiadczenia wiem, ?e mapy amator?w wychodz? s?abo bo amatorzy maj? za prosty interfejs i chc? wszystko zrobi? na szybko, na co sme by im nie pozwoli?.
Czyli jeste? amatorem.
Bugi zwykle powstaj? w wyniku missclick?w i importowania map, to samo si? dzieje w sme wi?c tu nie widz? r??nicy.
Racja, lecz chodzi?o mi o to, ?e wi?kszo?? pseudo-mapper?w u?ywa autobordera, kt?ry mo?e namiesza? nam z bugami.
Psuje? je?li nie umiesz go obs?ugiwa?, importujesz mapy bez/ze z?ym offsetem, nie umiesz zaimportowa? do pustej mapy swojej zepsutej to na pewno psuje..
Nie raz nie dwa, mapa si? nie otworzy?a. Mimo, ?e nie by?a importowana, lecz tworzona w owym RME, to i tak wyst?pi? b??d.
Dzia?y s? w?a?nie dobrze uporz?dkowane. Jak chcesz mappowa? stylem sme to we? zak?adk? raw.
Wszystko w RAW jest chaotyczne, otw?rz sobi? Simone i powiedz, gdzie masz lepiej pouk?adane.
Przydomek "pseudo-mapedytora" nadali mu u?ytkownicy kt?rzy preferuj? prosty mapping, nie rozumiej? go w 100%.
Prostym mappingiem jest tworzenie autoborderem, co robi ok. 95% u?ytkownik?w Remere. Je?eli sam nie rozumiesz, to bardzo mi przykro.
e?li zbyt kr?tko mappujesz oboma edytorami po prostu nie wypowiadaj si? na ich temat.
Nie wiem czy wiesz, ale mappuje ju? chyba od 4 lat. Jestem jednym ze starszych Polskich mapper?w, kt?rzy jeszcze pozostali na rynku. Przez wi?kszo?? swojego czasu mappowa?em w?a?nie w Remere, od jakiego? roku bawi? si? w Simone. My?l?, ?e jak zaczyna?em zabawe z Tym, nie wiedzia?e? nawet co to Mapping, wi?c nie wypowiadaj si? na temat, je?eli tak jak wy?ej wspomnia?e? - jeste? amatorem.
Pozdrawiam!

#down
Poniewa? mam tutaj te? konto Fluos, lecz by?o zbanowane i mia?em drugie. Tamten Fluos z torga to ten sam co ja.
 
Last edited:
Z

Zbizu

Guest
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Cz?owieku! Wiedz, ?e je?eli mapper na prawde ma talent, to b?dzie potrafi? zrobi? w ka?dym mapedytorze.
Czyli jeste? amatorem.
Racja, lecz chodzi?o mi o to, ?e wi?kszo?? pseudo-mapper?w u?ywa autobordera, kt?ry mo?e namiesza? nam z bugami.
Nie raz nie dwa, mapa si? nie otworzy?a. Mimo, ?e nie by?a importowana, lecz tworzona w owym RME, to i tak wyst?pi? b??d.
Wszystko w RAW jest chaotyczne, otw?rz sobi? Simone i powiedz, gdzie masz lepiej pouk?adane.
Prostym mappingiem jest tworzenie autoborderem, co robi ok. 95% u?ytkownik?w Remere. Je?eli sam nie rozumiesz, to bardzo mi przykro.
Nie wiem czy wiesz, ale mappuje ju? chyba od 4 lat. Jestem jednym ze starszych Polskich mapper?w, kt?rzy jeszcze pozostali na rynku. Przez wi?kszo?? swojego czasu mappowa?em w?a?nie w Remere, od jakiego? roku bawi? si? w Simone. My?l?, ?e jak zaczyna?em zabawe z Tym, nie wiedzia?e? nawet co to Mapping, wi?c nie wypowiadaj si? na temat, je?eli tak jak wy?ej wspomnia?e? - jeste? amatorem.
Pozdrawiam!

@post up:
To Tw?j temat spam/trolling jest nie na miejscu. Mappuje mo?e nawet wi?cej od Ciebie. Wcze?niej siedzia?em na torgu, obecnie jestem tutaj. Po prostu kiedy? my?la?em o stworzeniu ots, teraz po prostu mappuje.
Poza tym dlaczego masz nick Fluos2? Podszywasz si? pod fluosa z torg'a czy tamto konto Ci zbanowali za trolling?
jw. napisa?e? nie jestem amatorem, nie ja to wspomnia?em, lecz Ty.
Mi mapa w rme nigdy si? nie zepsu?a. Poza tym od czego masz import na pust? map? ze swojej.

@poradnik:
Co do sme wi?ksze mapy nie wchodz? bo wyskakuje b??d "out of memory"
 
Joined
Sep 19, 2010
Messages
38
Reaction score
4
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

@up To mog? si? z tob? za?o?y?, ?e RME psuje mapy o wi?kszych rozmiarach. Gdy ju? mi kiedy? przekracza?a mapa 2MB wyskoczy? nagle jaki? b??d i wtedy ani zaimportowa? ani nic. Na szcz??cie robi? kopie, kt?re radze robi? wszystkim, kt?rzy robi? na RME. I proponuje zako?czcie t? dyskusje na temat wad RME, z kt?rymi masz prawo si? nie zgadza?.
 
Z

Zbizu

Guest
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

dobrze.
otbm.png

Ja jako? jeszcze problem?w nie mia?em poza zmian? otb przy zmianie rme z 2.0 na 2.1.
Nie jestem trollem. ?aden program nie mo?e by? idealny. Po prostu troch? si? z fluosem nie zgadzam. Poradniki wymagaj? du?o czasu, posty zwykle s? pisane na szybko. Zak?adam, ?e wyszukiwanie wad te? sporo zajmuje, ale troch? mija si? z celem. To, ?e nie publikuje swoich prac nie znaczy, ?e nie mappuj?. Wyrazi?em swoj? opinie z kt?r? r?wnie? macie prawo si? nie zgadza?.

pozdrawiam.
 

Mefiks

Advanced User
Joined
Aug 30, 2010
Messages
190
Reaction score
31
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Jak na pierwszy raz bardzo ?adnie. Zdj?cia oraz bardzo dobrze opisane z szczeg??ami. Napis te? ?adnie dobrany ;p 9/10

PS: Jak zrobi?e? ten napis?
 

Exedras

Senior User
Joined
Jul 31, 2008
Messages
701
Reaction score
25
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Dobra ja mam takie pytanie gdzie w rme jest snake ? xd
 

Fluos

We are many!!!
Joined
Apr 28, 2009
Messages
1,942
Reaction score
249
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

#up
Musisz u?y? kombinacji F1 + S.
Je?eli Tetris to z ko?c?wk? T.

Pozdrawiam!
 

raphy246

Active User
Joined
Nov 29, 2009
Messages
124
Reaction score
7
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

No niez?y poradnik, przyda si? z pewno?ci? pocz?tkuj?cym. Oceniam go 10/10. Ju? bior? si? za czytanie nast?pnych cz??ci.
 

Smeerf

Active User
Joined
Sep 27, 2010
Messages
125
Reaction score
8
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Zrobi?e? t? pierwsz? lekcj? bardzo estetycznie (pod wzgl?dem graficznym). Chwale j? r?wnie? za to, ?e zach?ca do przeczytania 2.. I od kiedy RME to "pseudo-mapedytor"? Przedstawi?e? go jako bardzo prostacki program a praktycznie 85% mapper?w z niego korzysta. Bardzo mi?o, ?e opisa?e? Simon'a (program dla pocz?tkuj?cych mapper?w).
Post zas?uguje na podzi?kowanie.

Regards,
Smeerf
 

uru10

User
Joined
May 8, 2008
Messages
28
Reaction score
1
Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Odp: "Krok po kroku do perfkecji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Bardzo mi si? przyda poniewa? jestem ca?kiem zielony w tym temacie a chcia?bym zacz?? "przygod?" w mappingu
tak?e 10/10

P.s Wybra?em Sme mo?liwe, ?e si? wi?cej napracuj? ale ?adniejszy efekt za to
 
Last edited:

tibiarl

Active User
Joined
Feb 3, 2010
Messages
142
Reaction score
1
Odp: "Krok po kroku do perfekcji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

ten SimOne map editor to pod ka?d? tibie
 

tibiarl

Active User
Joined
Feb 3, 2010
Messages
142
Reaction score
1
Odp: "Krok po kroku do perfekcji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

podajcie ten link do SimOne map editor bo link wygas?
 

danio9898

User
Joined
Jan 18, 2010
Messages
30
Reaction score
1
Odp: "Krok po kroku do perfekcji" - ABC ka?dego mappera! (Lekcja 1)

Poradnik bardzo dobry, du?o si? z niego dowiedzia?em, ale nie polecam tego programu bo ma du?o wad.
 
Top