Fluos
We are many!!!
- Joined
- Apr 28, 2009
- Messages
- 1,942
- Reaction score
- 249
Jak widzimy znowu powracamy do ?wietlnych czas?w, gdy? produkcja "KPKDP" b?dzie prowadzi?a serie poradnik?w nt. doskonalenia swojego mappingu, a tak?e jego rozpocz?cia. W zespole jestem ja oraz Anvar, kt?ry godnie b?dzie reprezentowa? nasz? serie. Krok po kroku do perfkecji jak narazie ma 45 zaplanowanych lekcji, kt?re przeprowadzimy w jak najszybszym czasie, a efekty b?d? naprawd? pi?kne.
Je?eli uzyskamy ju? du?? baze poradnik?w powstanie domena .pl i portal, na kt?rym b?dzie mo?na nie do??, ?e przeczyta? wszystkie artyku?y, to tak?e b?dziemy mogli z?o?y? zam?wienie na dany tutorial.
Chcia?bym, aby kolejne lekcje wygl?da?y tak, aby?cie pokazywali swoje efekty pracy, aby seria i tematy nie by?y przepe?nione tylko komentarzami, mi?o b?dzie zobaczy? Wasze prace, a tak?e doradzi? Wam co jest poprawnie, a co negatywnie.
Poradniki b?d? ukazywane bardzo cz?sto, tak aby?cie nie poczuli si? zaniedbani. Mamy nadziej?, ?e spodoba Wam si? owa seria i b?dziecie z ciekawo?ci? i pasj? czyta? tematy, a tak?e uczy? si? mappingu.
W?a?nie zako?czyli?my okres przemowy, kt?ra b?dzie si?c odbywa? przed ka?dym tutorialem po to, aby?cie dowiedzieli si? co tam u nas s?ycha?, tymczasem zapraszam do przestudiowania pierwszej lekcji KPKDP.
- Nazwa programu : Simone Map Editor
- Ikona :
- Autor : Sim0ne
- Strona domowa : brak.
- Download :
- Waga : 20 mb.
- "File" - s?u?y do zapisywania, otwierania, eksportowania, importowania map. R?wnie? wy?wietla ostatnio otwierane mapy, a tak?e ustawienia (Properties).
- "Edit" - Mo?emy tam w??czy? auto-border, nie polecam (CTRL+A), a tak?e zaznaczy? zaznaczanie wszystkich poziom?w na raz.
- "View" - Status bar odpowiada za funkcje wy?wietlania pozycji. Toolbar to panel podr?cznych rzeczy, takich jak zaznaczanie/gumka. Mo?emy tu tak?e wy??czy?/w??czy? efekty cienii, pokazywanie spawn?w, pokazywanie PZ i potwork?w.
- "Tools" - Funkcja verify map wyszkuje nam tzw. bugi na mapie. Mo?emy tam r?wnie? edytowa? miasta jak i domy.
- "Floor" - s? to poziomy mapy.
- "Help" - jak sama nazwa m?wi, jest to kwesta o programie.
- "New map" - Jednym klikni?ciem tworzymy nowe okno mapy (CTRL+N).
- "Open" - otwieranie map. (CTRL+O).
- "Save" - zapisywanie map. (CTRL+S).
- "Cut" - wycinanie skrak?w mapy. (CTRL+X).
- "Copy" - kopiowanie zaznaczonego obszaru. (CTRL+C).
- "Paste" - wklejanie skopiowanego lub wyci?tego obszaru. (CTRL+V).
- "Select tool" - jest to kursor. (S).
- "Selection tool" - jest to narz?dzia zaznaczania terenu. (R).
- "Paint brush" - wybieramy 'grubo?? p?dzla' tworzenia. (B).
- "Erase tool" - jest to gumka. (E).
- "Protection zone" - jest to obszar PZ. (P), usuwamy go z (CTRL).
- "No logout zone" - jest to obszar gdzie nie mo?emy si? wylogowa?.
- "No PVP zone" - miejsce, w kt?rym nie mo?na walczy?.
- "PVP zone" - miejsce, w kt?rym mo?na walczy?.
- "Spawn tool" - tworz?c potwory, musimy wpierw stworzy? spawn. (A).
- "House tool" - tutaj tworzymy domki. (H).
- "About" - o produkcie.
- Okno pracy.
- Menu boczne, w kt?rym znajduj? si? dzia?y i poddzia?y ze spritami.
- Sprite, kt?re znajduj? si? w zaznaczonym dziale.
- "Minimap" - jak sama nazwa m?wi, jest to mini mapa. (M).
- "X/Y/Z" - wsp??rz?dne mapy.
- Nazwa programu : Remere Map Editor
- Ikona :
- Autor : Remere
- Strona domowa :
- Download : +
- Waga : 4,2 mb.
- "File" - s?u?y do zapisywania, otwierania, eksportowania, importowania map. R?wnie? wy?wietla ostatnio otwierane mapy, a tak?e ustawienia (Preferences). Mo?na r?wnie? od?wie?y? mape (F5).
- "Edit" - Mo?emy cofn?? ruch (CTRL+Z), mo?emy r?wnie? przywr?ci? cofni?cie. Dodatkowo mo?emy w??czy?/wy??czy? autoborder lub zaznaczanie poziomowe. Mo?emy r?wnie? uda? si? do pozycji, wystarczy poda? wsp??rz?dne. R?wnie? mo?emy odszuka? itemy w spisie. Je?eli chcesz usun?? itemy o danym ID z mapy, mo?esz to zrobi? r?wnie? tutaj.
- "Map" - Tworzymy miasta (CTRL+T), a tak?e ustawiamy r??ne rzeczy (klient itp). Mo?emy r?wnie? zobaczy? statystyki naszej mapy (F8).
- "View" - Mo?na utworzy? now? zak?adke (CTRL+SHIFT+N), a tak?e wykona? sreenshota (F11). Do dyspozycji mamy r?wnie? wy?wietlanie potwork?w, pz, dom?w, spawn?w wszystkich poziom?w i efekt?w cienii.
- "Window" - Je?eli chcemy otworzy? minimape, to w?a?nie tutaj (M). Mo?emy od?wie?y? nasz? palete item, przej?? do pod??g (T), dodatk?w (D), itemk?w (I), spisu potwor?w (C), a tak?e do palety RAW (R).
- "Floor" - znajduj? si? tutaj poziomy map.
- "About" - mo?emy przej?? do strony programu (F2), a tak?e poczyta? o autorach (F1).
- "Terrain palete" - jest to zak?adka najcz??ciej u?ywanych itemk?w, takich jak pod?ogi, ?ciany czy schody. S? r?wnie? zak?adki takie jak Doaded a tak?e Raw.
- "Poddzia?y".
- "Sprite" - wy?wietlanie itemek.
- "Optional border" - tworzy ko?c?wki g?r i border?w.
- "Eraser" - usuwa takie rzeczy jak drzewa, ?ciany czy krzaki.
- "Normal door" - tworzy normalne drzwi wej?ciowe na ?cianach.
- "Locked door" - tworzy na domku zamkni?te drzwi.
- "Magic door" - tworzy tzw. bramke levelow?.
- "Quest door" - tworzy na ?cianie drzwi, kt?re mo?emy otworzy? tylko specjalnym kluczem.
- "Hatch window" - tworzy okna z zamkni?ciami.
- "Window tool" - tworzy normalne, zwyk?e okna.
- "PZ tool" - tworzy miejsce PZ. Usuwamy z CTRL.
- "No PVP tool" - tworzy miejsce gdzie nie mo?na walczy?.
- "No logout tool" - nie mo?na wylogowa? si? w danym miejscu.
- "PVP tool" - tworzy miejsce gdzie mo?na walczy?.
- "Square brush" - kwadratowe tworzenie.
- "Circle brush" - okr?g?e tworzenie.
- "Size" - rozmiar tworzenia.
- "Size" - rozmiar tworzenia.
- "Size" - rozmiar tworzenia.
- "Size" - rozmiar tworzenia.
- "Size" - rozmiar tworzenia.
- "Size" - rozmiar tworzenia.
- "Size" - rozmiar tworzenia.
- "X/Y/Z" - wsp??rz?dne tworzonej mapy.
- "Window" - okno budowy.
- "Layer" - zak?adki map.
SME - oznacza skr?t nazwy programu Simone Map Editor.
RME - oznacza skr?t nazwy programu Remere Map Editor.
Ground - oznacza to pod?oge & teren, z j?zyka angielskiego.
PZ - jest to skr?t s?owa Protection Zone, co oznacza Teren Chroniony.
Shape - jest to zarys kontynentu Twojej mapy.
RAW - jest to spis wszystkich item.
Showoff - popularne okre?lenie map nie nadaj?cych si? do gry.
*Co tutorial, b?d? dodawane nowe okre?lenia do s?owniczka.
Takim oto sposobem dotrwali?my do ko?ca naszego premierowego poradnika. Pami?tajcie, aby wybra? program, w kt?rym lepiej b?dziecie si? czuli, kt?ry wyda Wam si? ?atwiejszy. Osobi?cie u?ywam Simone Map Edytora, ale jest to ju? kwestia przyzwyczajenia i znajomo?ci na pami??. Mamy nadziej?, ?e b?dziecie biernie ucz?strza? w naszych lekcjach, a w kolejnych b?dziecie przedstawia? swoje efekty pracy.
Kolejna lekcja to : "Jak wykona? poprawne zdj?cie?"