Witam Was w kolejnej lekcji z serii Krok po Kroku do Perfekcji. Jak widzimy zosta? stworzony specjalny dzia?, w kt?rym b?d? zamieszczane kolejne jak i zosta?y ju? zamieszczone poprzednie lekcje. Alanov return powr?ci? znowu do KPKDP. Je?eli macie jakie? zastrze?enia dotycz?ce prowadzenia lekcji, s?ownictwa lub innych spraw zapraszam do poni?szego tematu :
http://tibia.net.pl/krok-po-kroku-do-perfekcji/432939-komentarze-do-serii.html
Je?eli jednak chcecie powiadomi? nas w prywatno?ci, zostawiam Wam adres e-mail, na kt?ry mo?ecie wysy?a? wszelkie zapytania czy sugestie -
kpkdp@gmail.com My?l?, ?e koniec tego biadolenia i czas przej?? do tego co najciekawsze, czyli do wyjasnienia tego czym b?dziemy si? dzisiaj zajmowa? i og?lnie do przekazania Wam wiadomo?ci dotycz?cych podziemii.
Dzisiaj dowiemy si? jak tworzy? ?adne, wydetalowane, a zarazem mroczne podziemia. B?dziemy stara? si? zrobi? porz?dny klimat owej mapie, poka?e tutaj Wam krok po kroku, jak tworzymy zgrabne podziemia. Na wstepie musimy pami?ta?, ?e podziemia s? jednym z najtrudniejszych klimat?w jakie istniej? w mappingu. Wiele m?odych mapper?w ma problem ze zrobieniem dobrych podziemi, odpowiednich kszta?t?w tudzie? wydetalowaniem takowej mapy. Moim zdaniem najlepiej zacz?? od podstaw, czyli od tego jakich rzeczy u?ywa si? w tzw. podziemiach. U?ywamy dw?ch rodzai "?cian", kt?re maj? ID (
5631 - 5654). Je?eli macie problemy z posk?adaniem Tych ?cian, poni?ej prezentuje Wam przyk?ad + prezentacja numer?w ID :
Pami?tajmy, ?e jak b?dziemy tworzy? kszta?ty, to zasada jest taka sama jak w przypadku tworzenia border?w zewn?trznych, czyli przestudiujcie ten artyku? :
http://tibia.net.pl/krok-po-kroku-d...-perfekcji-bordery-co-takiego-lekcja-3-a.html OK! My?le, ?e mo?emy zaczyna?.
1. Otwieramy nasz mapedytora i tworzymy zarys naszych podziemii u?ywaj?c wy?ej podanych ID, przedstawiam wam m?j efekt :
2. Stworzyli?my ju? wstepny zarys, no to teraz wymieszajmy ?ciany z Tymi drugimi, wy?ej przedstawionymi. Wa?ne jest, aby nie przesadzi? z wymieszaniem, maj? by? to bardzo ma?e skrawki zmian. U?ywamy do tego ID (
5683-5686) :
3. Teraz czarne pola nad ?cianami wype?niamy ID
101 oraz 5711-5726. ?adnie wype?niamy g?ry i otrzymujemy taki efekt :
4. Teraz przejd?my poziom wy?ej (+) i tworzymy takie nadpag?rgi. Wiele os?b tego nie robi, ale to jest oznak? profesjonalnie zrobionych podziemi, aby robi? tzw. pi?trowe ?cianki. U?ywamy do tego tych samych ID co powy?ej, prezentuje Wam efekt :
5. Teraz musimy doda? jaki? ground. B?dziemy potrzebowa? do tego ID
351-355, lecz pami?tajmy, ?e ten pierwszy (351) mamy ujrzywa? najcz??ciej, aby wszystko nie wygl?da?o amatorsko, a efekt i klimat nie by? zr?bany. Dodajmy tam r?wnie? wej?cie poprzez line, kt?re ma ID
384. :
6. Jak widzimy sko?czyli?my ju? zabawe z zarysem. Teraz czeka nas gorsza cz???, a mianowicie detalowanie. My?l?, ?e zaczniemy od detalizacji naszych pag?rk?w. (
5750-5754 oraz 5747-5868), te ID b?dziemy potrzebowali do detalizacji naszych pag?rk?w. K?adziemy je na poziomie (+2), ?eby nie by?o zak?opotania, robimy to wg. w?asnego uznania ja zrobi?em to tak :
7. Teraz zr?bmy to samo, ale na poziomie g??wnym. Postawmy kilka kamienii prze pag?rkach, o tak :
8. Teraz u?ywamy (
1314 - 1327) i przy kamieniach jest rozk?adamy, oczywi?cie niewskazane jest dodawanie tego wsz?dzie :
9. Dobra, p??niej jeszcze wr?cimy do uzupe?nienia. Teraz pobawmy si? z borderami (7654-7837) i z ich wype?nieniem. Tutaj kierujcie si? dowolno?ci? i w?asnym do?wiadczeniem :
10. Teraz jako detalizacje dodajemy jakie? pnie, grzybki i korzenie.
(4167-4184, 4186-4201, 4223-4238) :
11. Teraz dodajemy ma?e krzaczki
(2770) oraz kamyki
(3610-3614, 3648-3656) i ustawiamy je w nie du?ych ilo?ciach :
12. Teraz dodajemy jakie? ko?ci (
2226-2231) oraz powiedzmy cia?o rotworma (
6069) :
13. Kolejnym i prawie ostatnim krokiem jest dodanie carpet brushu. (
6476-6488), oczywi?cie nie przesadzamy z ilo?ci?. Dodam tak?e, ?e na pi?trach r?wnie? dodajmy tego carpet brush :
14. Ostatnim krokiem jest dodanie jakiej? lampy, co nada temu miejscu klimat, zrobi?em taki ma?y stojak na ni? i j? tam powiesi?em. Dodatkowo pokazuje Wam zdj?cie po photoshopowej obr?bce :
autor : seabis
autor : Fluos
Takim oto sposobem nauczyli?my si? tworzy? podziemia. Mam nadziej?, ?e ten poradnik cho? w minimalnym stopniu pom?g? Wam z tworzeniem podziemii, kt?re s? dla wielu mordem.
Kolejna lekcja to : Tworzenie wisz?cych most?w.