Xayan
Senior User
- Joined
- Jul 4, 2009
- Messages
- 2,608
- Reaction score
- 390
- Age
- 28
Witam,
Oto cz??? druga mojego poradnika. Tym razem opisz? wszystkie CreatureScripts.
CreatureScripts
Wszystkie pozosta?e funkcje - najcz??ciej zwi?zane z postaci? i potworami, jednak niekoniecznie.
onLogin
Skrypt jest uaktywniany po zalogowaniu.
Przyk?ad:
Wymawiamy dany tekst, bezpo?rednio po zalogowaniu.
onLogout
Skrypt jest uaktywniany po wylogowaniu.
Przyk?ad:
Wymawiamy dany tekst, bezpo?rednio po wylogowaniu.
onAdvance
Gdy gracz awansuje na nowy poziom lub skill, co? si? dzieje.
Przyk?ad:
Gdy gracz osi?gnie 100 poziom, pisana jest wiadomo?? na czerwono do wszystkich o jego osi?gni?ciu.
onSendMail
Skrypt jest uruchamiany, gdy kto? wy?le paczk? lub list.
Przyk?ad:
Gdy gracz dostanie paczk? lub list, zostanie o tym poinformowany.
onReceiveMail
Skrypt jest uruchamiany, gdy paczka (lub list) dotrze do depo.
Przyk?ad:
Gdy gracz wy?le paczk? lub list, zostanie o tym poinformowany.
onJoinChannel
onLeaveChannel
Opisz? te dwie funkcje r?wnocze?nie, gdy? prawie niczym si? nie r??ni?. Polegaj? na tym, ?e skrypt zostanie aktywowany, je?li gracz do??czy na jaki? kana? (np. trade) lub z niego wyjdzie.
Przyk?ad:
Gracz zostanie poinformowany, gdy do??czy do kana?u Trade.
onLook
Skrypt jest wykonywany, gdy na co? popatrzymy.
Przyk?ad:
Gdy popatrzymy na item dostajemy informacj?, w jakiej odleg?o?ci od nas si? znajduje.
onKill
Zabijamy potwora lub gracza, aby aktywowa? skrypt.
Przyk?ad:
Za zabicie potwora otrzymujemy 1cc.
Link do pierwszej cz??ci poradnika: KLIK
Oto cz??? druga mojego poradnika. Tym razem opisz? wszystkie CreatureScripts.
CreatureScripts
Wszystkie pozosta?e funkcje - najcz??ciej zwi?zane z postaci? i potworami, jednak niekoniecznie.
onLogin
Skrypt jest uaktywniany po zalogowaniu.
Przyk?ad:
Code:
onLogin(cid)
doPlayerSay(cid, "Hello, noobs :)", 1)
return TRUE
end
onLogout
Skrypt jest uaktywniany po wylogowaniu.
Przyk?ad:
Code:
onLogout(cid)
doPlayerSay(cid, "Bye, noobs :)", 1)
return TRUE
end
onAdvance
Gdy gracz awansuje na nowy poziom lub skill, co? si? dzieje.
Przyk?ad:
Code:
onAdvance(cid, skill, oldLevel, newLevel)
if(newLevel == 100) then
doBroadcastMessage("Gracz "..cid.." awansowal na "..newLevel.." poziom. Gratulujemy!")
return TRUE
end
end
onSendMail
Skrypt jest uruchamiany, gdy kto? wy?le paczk? lub list.
Przyk?ad:
Code:
onSendMail(cid, receiver, item, openBox)
doPlayerSendTextMessage(receiver, 4, "Oho, sprawdz depozyt. Niewatpliwie cos tam znajdziesz.")
return TRUE
end
onReceiveMail
Skrypt jest uruchamiany, gdy paczka (lub list) dotrze do depo.
Przyk?ad:
Code:
onSendMail(cid, sender, item, openBox)
doPlayerSendTextMessage(sender, 4, "Paczka zostala zatwierdzona przez Ogolnotibijska Organizacje Pocztowa i w trybie natychmiastowym dostarczona do odbiorcy!")
return TRUE
end
onJoinChannel
onLeaveChannel
Opisz? te dwie funkcje r?wnocze?nie, gdy? prawie niczym si? nie r??ni?. Polegaj? na tym, ?e skrypt zostanie aktywowany, je?li gracz do??czy na jaki? kana? (np. trade) lub z niego wyjdzie.
Przyk?ad:
Code:
onJoinChannel(cid, channel, users)
if(channel == "Trade") then
doPlayerSendTextMessage(cid, 4, "Dolaczyles do kanalu trade. Zyczymy milego handlu z innymi.")
return TRUE
end
onLook
Skrypt jest wykonywany, gdy na co? popatrzymy.
Przyk?ad:
Code:
onLook(cid, thing, position, lookDistance)
doPlayerSendTextMessage(cid, 4, "Przedmiot "..thing.." znajduje sie w odleglosci "..lookDistance.." SQM od ciebie.")
return TRUE
end
onKill
Zabijamy potwora lub gracza, aby aktywowa? skrypt.
Przyk?ad:
Code:
onKill(cid, target)
doPlayerAddItem(cid, 2160, 1)
return TRUE
end
Link do pierwszej cz??ci poradnika: KLIK