What's new

-Łatwy [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 2/2!

Xayan

Senior User
Joined
Jul 4, 2009
Messages
2,608
Reaction score
390
Age
28
Witam,
Oto cz??? druga mojego poradnika. Tym razem opisz? wszystkie CreatureScripts.

CreatureScripts
Wszystkie pozosta?e funkcje - najcz??ciej zwi?zane z postaci? i potworami, jednak niekoniecznie.

onLogin
Skrypt jest uaktywniany po zalogowaniu.
Przyk?ad:
Code:
onLogin(cid)
	doPlayerSay(cid, "Hello, noobs :)", 1)
	return TRUE
end
Wymawiamy dany tekst, bezpo?rednio po zalogowaniu.

onLogout
Skrypt jest uaktywniany po wylogowaniu.
Przyk?ad:
Code:
onLogout(cid)
	doPlayerSay(cid, "Bye, noobs :)", 1)
	return TRUE
end
Wymawiamy dany tekst, bezpo?rednio po wylogowaniu.

onAdvance
Gdy gracz awansuje na nowy poziom lub skill, co? si? dzieje.
Przyk?ad:
Code:
onAdvance(cid, skill, oldLevel, newLevel)
if(newLevel == 100) then
	doBroadcastMessage("Gracz "..cid.." awansowal na "..newLevel.." poziom. Gratulujemy!")
	return TRUE
end
end
Gdy gracz osi?gnie 100 poziom, pisana jest wiadomo?? na czerwono do wszystkich o jego osi?gni?ciu.

onSendMail
Skrypt jest uruchamiany, gdy kto? wy?le paczk? lub list.
Przyk?ad:
Code:
onSendMail(cid, receiver, item, openBox)
	doPlayerSendTextMessage(receiver, 4, "Oho, sprawdz depozyt. Niewatpliwie cos tam znajdziesz.")
	return TRUE
end
Gdy gracz dostanie paczk? lub list, zostanie o tym poinformowany.

onReceiveMail
Skrypt jest uruchamiany, gdy paczka (lub list) dotrze do depo.
Przyk?ad:
Code:
onSendMail(cid, sender, item, openBox)
	doPlayerSendTextMessage(sender, 4, "Paczka zostala zatwierdzona przez Ogolnotibijska Organizacje Pocztowa i w trybie natychmiastowym dostarczona do odbiorcy!")
	return TRUE
end
Gdy gracz wy?le paczk? lub list, zostanie o tym poinformowany.

onJoinChannel
onLeaveChannel

Opisz? te dwie funkcje r?wnocze?nie, gdy? prawie niczym si? nie r??ni?. Polegaj? na tym, ?e skrypt zostanie aktywowany, je?li gracz do??czy na jaki? kana? (np. trade) lub z niego wyjdzie.
Przyk?ad:
Code:
onJoinChannel(cid, channel, users)
if(channel == "Trade") then
	doPlayerSendTextMessage(cid, 4, "Dolaczyles do kanalu trade. Zyczymy milego handlu z innymi.")
	return TRUE
end
Gracz zostanie poinformowany, gdy do??czy do kana?u Trade.

onLook
Skrypt jest wykonywany, gdy na co? popatrzymy.
Przyk?ad:
Code:
onLook(cid, thing, position, lookDistance)
	doPlayerSendTextMessage(cid, 4, "Przedmiot "..thing.." znajduje sie w odleglosci "..lookDistance.." SQM od ciebie.")
	return TRUE
end
Gdy popatrzymy na item dostajemy informacj?, w jakiej odleg?o?ci od nas si? znajduje.

onKill
Zabijamy potwora lub gracza, aby aktywowa? skrypt.
Przyk?ad:
Code:
onKill(cid, target)
	doPlayerAddItem(cid, 2160, 1)
	return TRUE
end
Za zabicie potwora otrzymujemy 1cc.

Link do pierwszej cz??ci poradnika: KLIK
 

Xayan

Senior User
Joined
Jul 4, 2009
Messages
2,608
Reaction score
390
Age
28
Odp: [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 2/2!

Refresh! Dawa? komenty, bo si? potn? ;(
zyletka
 

McBob123

New User
Joined
Jan 17, 2009
Messages
8
Reaction score
0
Odp: [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 2/2!

Napewno komu? si? przyda :p
 

Raa

Senior User
Joined
Aug 9, 2009
Messages
715
Reaction score
50
Age
29
Odp: [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 2/2!

Mi si? przyda... Niewielu teraz prawdziwych skrypter?w...teraz to tacy pseudoskrypterzy moj? od tego google.pl i tibia.net.pl ;)
 

Xayan

Senior User
Joined
Jul 4, 2009
Messages
2,608
Reaction score
390
Age
28
Odp: [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 2/2!

~~RIFRESZ~~
Komentowa?!!!!111 ;(
 

Miau

Active User
Joined
Jul 30, 2009
Messages
142
Reaction score
8
Age
30
Odp: [LUA] Funkcje on... i przyk?ady ich wykorzystania - cz??? 2/2!

A spoko poradnik, wiele ?adny, ale chyba co? tu si? pomiesza?o onSendMail z onReceiveMail. Send to wysy?a? a tam jest oho sprawd? depozyt, troch? dziwne. Poza tym wszystko Ok 9/10.
 
Top