What's new

"Od Zera do Pro Mappera" Lekcja 5 - Wn?trza g?r i detalowanie

B

Blackq

Guest


"Od Zera do Pro Mappera" Lekcja 5 - Wn?trza g?r i detalowanie

Witam w kolejnej lekcji mojego cyklu poradnik?w. W poprzednich poradnikach pokaza?em wam jak prawid?owo wykona? g?ry a w tej lekcji poka?e jak zrobi? wn?trza g?r, oraz jak ?adnie je z detalowa?.

No to zaczynamy dzia?a?, na pocz?tku odpalamy nasz map edytor wyszykujemy skalistego pod?o?a kt?re ma id 4405 , tu przypominam dla tych kt?rzy zapomnieli ?e id w RME wyszukujemy za pomoc? przycisku J. Gdy mamy skaliste pod?o?e tworzymy z niego jaki? kszta?t jaskini:

59245412725484379109.gif


Nast?pnie za pomoc? innych id skalistego pod?o?a id od 4405 do 4421, randomizujemy nasz kszta?t wn?trza g?ry lub jak ju? musicie to mo?ecie u?y? w Terrain Palette auto randomizera. Oto efekt:

49043167235135347370.gif


Teraz za pomoc? ska? id od 903 do 913 obramujemy nasze wn?trze do dooko?a a nast?pnie dajemy wype?nienie g?ry id 919, teraz w niekt?rych miejscach mo?emy zrobi? wystaj?ce ska?y takie jak wida? na zdj?ciu, oraz praw? i doln? cz??? wn?trza obrabiamy w ska?y o id 4468 oraz 4469, efekt:

74892184943359884778.gif


?eby urozmaici? nasz? powierzchnie mo?emy u?y? bia?ego piasku id 4596 do 4607, nak?adamy go najlepiej na bokach g?r, nast?pnie do naszego wn?trza dodajmy schody do g?ry id 1394 i 1395, za schodami dla lepszego efektu dodajmy ska?? o id 4469.

91461762900372067946.gif


Nast?pnie do bok?w naszych g?r musimy doda? bordery o id od 4456 do 4467, bordery dajemy tak jak wida? na zdj?ciu, oraz dodatkowo mo?emy je da? dooko?a schod?w, zapomnia?em r?wnie? doda? ?e dla urozmaicenia pod?o?a mo?emy r?wnie? wykorzysta? ?wiru o id od 4554 do 4565.

08435484502084238605.gif


Gdy mamy ca?y kszta?t wn?trza g?ry gotowy mo?emy przyst?pi? do dodania kamyczk?w itp. Najpierw u?yjmy gruzu o id od 6374 do 6386, z gruzu tego tworzymy jakie? ?adne kszta?ty, musimy te? pami?ta? aby dobrze wyko?czy? ten gruz. Nast?pnie w zak?adce Nature znajdziemy kamyczki o id od 3607 do 3614 oraz id od 3648 do 3656 kt?rymi pos?u?ymy si? do detalowania wn?trza, najlepiej uk?ada? je w okolicach gruzu.

90935654399942867211.gif


Teraz w pustych miejscach oraz takich przy prostych ?cianach dodajemy np. wielkiego kamyka id 1304 , oraz mo?emy pos?u?y? si? gruzem o id 1336, na koniec dodajemy gruz od id 1307 do 1313 oraz innego typu taki gruz kt?ry znajduj? si? w zak?adce Nature w okolicach tego gruzu. Doda? mo?emy r?wnie? stalagmity o id 386, 387, 390 , 391.

85830193544760317918.gif


Na koniec dodajemy do skalistej powierzchni p?kni?cia kt?re maj? id od 6285 do 6299, musimy z nich zrobi? jakie? ?adne kszta?ty i pami?ta? o odpowiednim wyko?czeniu. Dla lepszego efektu doda? mo?na r?wnie? mech kt?ry ma id od 4580 do 4594, a oto nasz efekt ko?cowy.

65499955685724546891.gif


Tak oto doszli?my do ko?ca poradnika, postara?em wam si? jako? wyt?umaczy? czego u?ywa? we wn?trzach g?r, jak je detalowa? i jak uzyska? ?adny efekt ko?cowy. Je?li nie widzieli?cie poprzednich lekcji to zapraszam do nich, kolejna lekcja prawdopodobnie dopiero w kolejn? sobot?. Zach?cam do komentowania oraz dzi?kuje za uwag? i powodzenia przy nauce.

 

Krzysieq

Banned
Joined
May 2, 2009
Messages
1,394
Reaction score
250
Age
28
Odp: "Od Zera do Pro Mappera" Lekcja 5 - Wn?trza g?r i detalowanie

Naprawd? super poradnik, jak i wszystkie twoje inne...
Uwierz mi ?e wiele si? nauczy?em czytaj?c twoje poradniki, ten jak i ka?dy inny bardzo mi si? przyda? i pom?g?.Wszystko ?adnie opisane, estetycznie i s? screeny.
Dlatego ?e tak pracujesz nad tymi poradnikami i pomagasz pocz?tkuj?cym leci reput, Dzi?kuj?!
 

Fluos

We are many!!!
Joined
Apr 28, 2009
Messages
1,942
Reaction score
260
Odp: "Od Zera do Pro Mappera" Lekcja 5 - Wn?trza g?r i detalowanie

Do?? przyjemny efekt ko?cowy, no i bardzo ?adnie opisany tok przygotowania, my?le i? poradnik najlepszy ze wszystkich, chocia? zn?w napotykamy na tag - g?ry.

Osobi?cie doda? bym jeszcze przy ?cianach id 3342-3347 a efekt by?by jeszcze lepszy.
 
Top