B
Blackq
Guest
"Od Zera do Pro Mappera" Lekcja 6 - Tworzymy podziemia i je detalujemy
Cze??, to ju? kolejna lekcja cyklu moich poradnik?w, powoli zbli?amy si? do lekcji w kt?rych b?dziemy tworzy? mapy na wi?kszym poziomie. Jednak na razie zapraszam do zapoznania si? z tym poradnikiem pot. podziemi.
Na pocz?tek odpalamy nasz map edytor i za pomoc? J wyszukujemy pod?o?a podziemi kt?re ma id od 9021 do 9025. Gdy je mamy uk?adamy kszta?t naszego podziemia, pami?taj?c o nie robieniu kwadrat?w, oto przyk?ad:
Oczywi?cie musimy pami?ta? aby pod?o?e ?adnie z randomizowa?, najlepiej r?cznie, ew. mo?na u?y? auto randomizera w Terrain Palette.
Gdy mamy kszta?t musimy go obrobi? w podziemne ?ciany. Mamy dwa rodzaje takich ?cian dirt wall oraz stone wall id od 5631 do 5652. Tak?e mamy przej?cia pomi?dzy tymi ?cianami kt?re maj? id od 5683 do 5686. Dobrze znaj?c id mo?emy zacz?? obrabia? pod?o?e w ?ciany my?l? ?e ka?dy poradzi sobie ze prawid?owym z?o?eniem, najpierw ca?o?? robimy dirt wall, oto efekt:
Jak widzimy, stara?em si? zrobi? jak najlepszy kszta?t, dla tych kt?rzy jednak nie b?d? potrafi? odpowiednio z?o?y? zrobi?em przyk?ad:
Nast?pnie gdy ju? si? nam uda?o z?o?y? te ?ciany, wype?niamy z bok?w tak jak by?o w przypadku wype?nienia wn?trza g?ry, o ile wiem widoczno?? postaci w tibi wynosi 8 kratek przed siebie, wi?c robi?c map? pod ots musimy pami?ta? aby zrobi? te wype?nienie minimum 8 kratek od ?ciany. Wype?nienie podziemi ma id 101, gdy wype?nimy mo?emy je "porandomizowa?" za pomoc? innych wype?nie? kt?re maj? id od 9026 do 9042.
Teraz przejd?my do zrobienia przej?cia z ziemnych ?cian na skaliste, wybieramy par? miejsc i tworzymy je za pomoc? id kt?re poda?em wcze?niej. Gdy mamy zrobione przej?cia na ?ciany ziemne nanosimy ro?linki kt?re maj? id od 5557 do 5562, oto jak to powinno wygl?da?:
?ciany s? ju? na uko?czeniu, teraz mo?emy przej?? po urozmaicenia troch? pod?o?a. Za pomoc? border?w o id od 4667 do 4678 i id od 4679 do 4690 tworzymy jakie? ?adne kszta?ty na naszym pod?o?u, oto m?j troch? s?aby przyk?ad:
Teraz czeka nas detalowanie, na pocz?tek w paru miejscach mo?emy umie?ci? stalagmity o id 390 i 391, nast?pnie jakie? br?zowe gruzy id od 1314 do 1427, doda? mo?emy r?wnie? zakopan? dziur? kt?ra nie da si? odkopa?. Teraz pora na jakie? ro?linki, dodajemy jakie? grzyby, najlepiej mniejsze id 4171, oraz k?pki trawy id 6218, lecz trawy dajemy tylko troch?. Na koniec dodamy wej?cie do g?ry id 384 oraz zej?cie na d?? id 383. Mo?na si? sugerowa? tym co mi si? uda?o zrobi?:
Ostatnim krokiem b?dzie wyko?czenie mapy, najpierw wyszukujemy czerwonego gruzu id od 6476 do 6488 a nast?pnie nadk?adamy go na pod?o?e robi?c ?adne kszta?ty i pami?taj?c o dobrym wyko?czeniu go.
Maj?c gruz, musimy doda? kilka kamyczk?w id od 3607 do 3614, oraz id od 3648 do 3656. Do polepszenia efektu mo?na doda? rock soil kt?ry ma id od 4580 do 4594.
Tak oto tym sposobem doszli?my do uko?czenia prostego podziemia. Wzoruj?c si? tym przyk?adem mo?na zrobi? do?? dobre expowska i r??nego typu inne podziemia. Dzi?kuje za zapoznanie si? z t? lekcj?. Czekam w ko?cu na jak?? wi?ksz? ilo?? komentarzy i zapraszam do poprzednich lekcji jak i do nast?pnych. Prawdopodobnie kolejna lekcja uka?? si? do dw?ch dni.