What's new
  • logo_cipsoft
    Latest servers:
    New servers will open on: 19th Feb 2025:
    Noctalia (Open PvP) Ignitera (Open PvP) us_logo Xybra (Open PvP)

-Silnik Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

Status
Not open for further replies.

Sebastiiian

New User
Joined
Dec 5, 2016
Messages
8
Reaction score
0
Witam. Chcia?bym postawi? sw?j pierwszy OTS.
Ni?ej zadam pare pyta?. Licz? na Wasz? pomoc.

-Jaki Silnik polecacie?
-Pod jaka wersje Tibii zrobi? OTS'a?
-Jaki Map-Editor?

Z pocz?tku pewnie bede u?ywa? gotowych quest?w, skrypt?w itp.
W planach mam zrobienie w?asnej mapy, pare w?asnych itemk?w i potwor?w ze zmienionym wygl?dem.
Z g?ry dzi?kuje
 

DenZ

Zasłużony
Joined
Feb 23, 2011
Messages
867
Reaction score
31
Age
29
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

Sp??ni?e? si? chyba 10 lat no ale ok.

- TFS 0.4
- Jak to tw?j pierwszy OTS to 8.60
- RME
 

kubq

Senior User
Joined
Dec 12, 2008
Messages
1,164
Reaction score
40
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

Zacznij od Tibii 8.6, najwiekszy byl hajp na nia wiec najwiecej poradnikow znajdziesz.
Remere's map edytora uzywaj.
Silnik tfs 0.4 rev 3884
 

Glombersik

github.com/glombers
Joined
Oct 21, 2013
Messages
502
Reaction score
33
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

oficialne repo masz tu zaley jaki chcesz ots pod jak? wersj?. Proponuje nie s?ucha? os?b kt?re wypowiadaj? si? na temat dystrybucji kt?rych nie maj?

@
DenZ a dla czegosi? si? spu... uzasadnij .. pierwszy ots 8.6 to dobre argumenty...

pisz pw albo gg:
48682056 tu masz m?j
 
Last edited:

kubq

Senior User
Joined
Dec 12, 2008
Messages
1,164
Reaction score
40
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

Uwazaj na Webo, jest dwubiegunowy. Jak nie trzybiegunowy.
 

DenZ

Zasłużony
Joined
Feb 23, 2011
Messages
867
Reaction score
31
Age
29
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

oficialne repo masz tu zaley jaki chcesz ots pod jak? wersj?. Proponuje nie s?ucha? os?b kt?re wypowiadaj? si? na temat dystrybucji kt?rych nie maj?

@
DenZ a dla czegosi? si? spu... uzasadnij .. pierwszy ots 8.6 to dobre argumenty...

pisz pw albo gg:
48682056 tu masz m?j

Co tu uzasadnia?? coraz mniej os?b gra w Tibi? i tyle.
 

Sebastiiian

New User
Joined
Dec 5, 2016
Messages
8
Reaction score
0
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

Uwazaj na Webo, jest dwubiegunowy. Jak nie trzybiegunowy.

Co to jest Webo? :)
[MENTION=413002]Glombersik[/MENTION] Co dokladnie mam pobra?? i napisa?em na GG.
 

Sebastiiian

New User
Joined
Dec 5, 2016
Messages
8
Reaction score
0
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

[MENTION=124997]Refresh[/MENTION]
M?g?by mi kto? poda? link do Silnika tfs 0.4 rev 3884? :)
 

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,793
Reaction score
667
Age
10
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

-Jaki Silnik polecacie?
TFS 1.x -
Lub je?li chcesz pod starsz? wersj? stawia? serwer to otx 3 server (fork tfsa ze wsparciem dla 8.x 7.x i innymi pierdo?ami). -

-Pod jaka wersje Tibii zrobi? OTS'a?
To zale?y.
7.1 / 7.4 / 7.6 / 7.72 dla starszego klimatu.
8.6 pod jakie? wary/rl mapy/evo itp - taki defaultowy.
10.9 / 11.x pod najnowszego clienta.
W ka?dej z tych 3 kategorii da si? postawi? serwer kt?ry b?dzie mia? sens i gdzie znajd? si? ch?tni gracze. Stawiaj to co znasz i lubisz :p

-Jaki Map-Editor?
RME tylko i wy??cznie.

Proponowa? bym nie wraca? do 0.4. To ju? powinno wymrze? i nikt nie powinien u?ywa?. No zreszt? samo to, ?e nie mo?esz znale?? silnika kt?rego potrzebujesz, przemawia za tym, ?e nie warto go u?ywa?. Z ka?d? rzecz? zwi?zan? z t? wersj? silnika b?dziesz mia? problemy :)
Poradniki s? przestarza?e, wi?c 90% czasu sp?dzisz na zastanawianiu si?, czemu nie mo?esz zainstalowa? zale?no?ci typu libboost-47/52*. A to dlatego, ?e mo?e i 5 lat temu repozytoria by?y aktualne (np w debian squeeze czy wheezy), ale teraz w stretchu czy oldstable - jessie - nie s? aktualne i masz problemy.
Przy nowym silniku tych problem?w si? pozbywasz. A te? dzia?a na 8.6 na przyk?ad :)

BTW. Je?li chodzi o w?asne grafiki, to proponuje si? zainteresowa? projektem OTC
Masz tam wszystko czego potrzeba i jest otwarte. Bior?c klasycznego klienta troch? jest zabawy wi?cej z wk?adaniem tam nowych rzeczy na si?? :p

Przyda ci si? te? wiedza o rzeczach typu: lua, linux (je??i nie znasz systemu a b?dziesz na nim stawia? serwer), mysql/percona/mariadb/jakikolwiek fork mysqla, nginx/apache2/lighttpd/jakikolwiek webserver. Dodatkowo cpp je?li b?dziesz mia? potrzeb? modyfikowa? source czy robi? jakie? mocne zmiany w otc na kt?re grzebanie w lua nie starczy.

PS. Ludzie stawiaj?cy serwery typu anime (naruto, db, bleach, pokemony) z regu?y stawiali wszystko na starszych silnikach i starszej wersji tibii. Nie wiem w sumie czym to by?o spowodowane, pewnie tym, ?e wi?kszo?? zamiast robi? po swojemu, bra?a gotowce, a od takich wersji silnik?w si? wszystko zaczyna?o (pro?ciej by?o wzi?? jakie? silniki 0.2 z tibii 8.0 i mie? gotowe "transformy" czy inne chuje muje, ni? pisa? to od zera na nowym silniku) xd
 

Sebastiiian

New User
Joined
Dec 5, 2016
Messages
8
Reaction score
0
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

-Jaki Silnik polecacie?
TFS 1.x -
Lub je?li chcesz pod starsz? wersj? stawia? serwer to otx 3 server (fork tfsa ze wsparciem dla 8.x 7.x i innymi pierdo?ami). -

-Pod jaka wersje Tibii zrobi? OTS'a?
To zale?y.
7.1 / 7.4 / 7.6 / 7.72 dla starszego klimatu.
8.6 pod jakie? wary/rl mapy/evo itp - taki defaultowy.
10.9 / 11.x pod najnowszego clienta.
W ka?dej z tych 3 kategorii da si? postawi? serwer kt?ry b?dzie mia? sens i gdzie znajd? si? ch?tni gracze. Stawiaj to co znasz i lubisz :p

-Jaki Map-Editor?
RME tylko i wy??cznie.

Proponowa? bym nie wraca? do 0.4. To ju? powinno wymrze? i nikt nie powinien u?ywa?. No zreszt? samo to, ?e nie mo?esz znale?? silnika kt?rego potrzebujesz, przemawia za tym, ?e nie warto go u?ywa?. Z ka?d? rzecz? zwi?zan? z t? wersj? silnika b?dziesz mia? problemy :)
Poradniki s? przestarza?e, wi?c 90% czasu sp?dzisz na zastanawianiu si?, czemu nie mo?esz zainstalowa? zale?no?ci typu libboost-47/52*. A to dlatego, ?e mo?e i 5 lat temu repozytoria by?y aktualne (np w debian squeeze czy wheezy), ale teraz w stretchu czy oldstable - jessie - nie s? aktualne i masz problemy.
Przy nowym silniku tych problem?w si? pozbywasz. A te? dzia?a na 8.6 na przyk?ad :)

BTW. Je?li chodzi o w?asne grafiki, to proponuje si? zainteresowa? projektem OTC
Masz tam wszystko czego potrzeba i jest otwarte. Bior?c klasycznego klienta troch? jest zabawy wi?cej z wk?adaniem tam nowych rzeczy na si?? :p

Przyda ci si? te? wiedza o rzeczach typu: lua, linux (je??i nie znasz systemu a b?dziesz na nim stawia? serwer), mysql/percona/mariadb/jakikolwiek fork mysqla, nginx/apache2/lighttpd/jakikolwiek webserver. Dodatkowo cpp je?li b?dziesz mia? potrzeb? modyfikowa? source czy robi? jakie? mocne zmiany w otc na kt?re grzebanie w lua nie starczy.

PS. Ludzie stawiaj?cy serwery typu anime (naruto, db, bleach, pokemony) z regu?y stawiali wszystko na starszych silnikach i starszej wersji tibii. Nie wiem w sumie czym to by?o spowodowane, pewnie tym, ?e wi?kszo?? zamiast robi? po swojemu, bra?a gotowce, a od takich wersji silnik?w si? wszystko zaczyna?o (pro?ciej by?o wzi?? jakie? silniki 0.2 z tibii 8.0 i mie? gotowe "transformy" czy inne chuje muje, ni? pisa? to od zera na nowym silniku) xd

Czyli wersje TFS moge miec 1.x a Klient gry np 8.6? dobrze zrozumia?em? :)
 

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,793
Reaction score
667
Age
10
Odp: Pierwszy OTS/Silnik/Map Editor/

Czyli wersje TFS moge miec 1.x a Klient gry np 8.6? dobrze zrozumia?em? :)

Tak.
Wszystko masz tutaj:


Aktualne repo. Jako baze tfs 1.3. Obs?ug? wielu wersji tibii. Aktualn? dokumentacje (poradniki) z linkami do tego czego potrzebujesz je?li chodzi o sam silnik i kompilacj? (windows + linux).
 
Status
Not open for further replies.
Top