-Jaki Silnik polecacie?
TFS 1.x -
Lub je?li chcesz pod starsz? wersj? stawia? serwer to otx 3 server (fork tfsa ze wsparciem dla 8.x 7.x i innymi pierdo?ami). -
-Pod jaka wersje Tibii zrobi? OTS'a?
To zale?y.
7.1 / 7.4 / 7.6 / 7.72 dla starszego klimatu.
8.6 pod jakie? wary/rl mapy/evo itp - taki defaultowy.
10.9 / 11.x pod najnowszego clienta.
W ka?dej z tych 3 kategorii da si? postawi? serwer kt?ry b?dzie mia? sens i gdzie znajd? si? ch?tni gracze. Stawiaj to co znasz i lubisz
-Jaki Map-Editor?
RME tylko i wy??cznie.
Proponowa? bym nie wraca? do 0.4. To ju? powinno wymrze? i nikt nie powinien u?ywa?. No zreszt? samo to, ?e nie mo?esz znale?? silnika kt?rego potrzebujesz, przemawia za tym, ?e nie warto go u?ywa?. Z ka?d? rzecz? zwi?zan? z t? wersj? silnika b?dziesz mia? problemy

Poradniki s? przestarza?e, wi?c 90% czasu sp?dzisz na zastanawianiu si?, czemu nie mo?esz zainstalowa? zale?no?ci typu libboost-47/52*. A to dlatego, ?e mo?e i 5 lat temu repozytoria by?y aktualne (np w debian squeeze czy wheezy), ale teraz w stretchu czy oldstable - jessie - nie s? aktualne i masz problemy.
Przy nowym silniku tych problem?w si? pozbywasz. A te? dzia?a na 8.6 na przyk?ad
BTW. Je?li chodzi o w?asne grafiki, to proponuje si? zainteresowa? projektem OTC
Masz tam wszystko czego potrzeba i jest otwarte. Bior?c klasycznego klienta troch? jest zabawy wi?cej z wk?adaniem tam nowych rzeczy na si??
Przyda ci si? te? wiedza o rzeczach typu: lua, linux (je??i nie znasz systemu a b?dziesz na nim stawia? serwer), mysql/percona/mariadb/jakikolwiek fork mysqla, nginx/apache2/lighttpd/jakikolwiek webserver. Dodatkowo cpp je?li b?dziesz mia? potrzeb? modyfikowa? source czy robi? jakie? mocne zmiany w otc na kt?re grzebanie w lua nie starczy.
PS. Ludzie stawiaj?cy serwery typu anime (naruto, db, bleach, pokemony) z regu?y stawiali wszystko na starszych silnikach i starszej wersji tibii. Nie wiem w sumie czym to by?o spowodowane, pewnie tym, ?e wi?kszo?? zamiast robi? po swojemu, bra?a gotowce, a od takich wersji silnik?w si? wszystko zaczyna?o (pro?ciej by?o wzi?? jakie? silniki 0.2 z tibii 8.0 i mie? gotowe "transformy" czy inne chuje muje, ni? pisa? to od zera na nowym silniku) xd