What's new

-Średni Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

Dark Magican

Senior User
Joined
Apr 13, 2009
Messages
677
Reaction score
42
Autor: Dark Magican

Witam, postanowi?em jako? si? wykaza? i napisa? wam ?rednio pe?ny poradnik do tworzenia lub edytowania itemek, nie b?d? si? rozpisywa? za du?o wi?c zaczynajmy.

1. Na pocz?tek wyja?ni? wam poszczeg?lne linijki.

Na pocz?tek ma?y wzorek:

Code:
[B]<item id="2466" article="a" name="golden armor">
		<attribute key="description" value="It is an enchanted armor."/>
		<attribute key="weight" value="8000"/>
		<attribute key="armor" value="14"/>
		<attribute key="slotType" value="body"/>
</item>[/B]

W swoim poradniku, mam cel pokazania wam wielu Atrybucji, Funkcji oraz jak je u?y?.

Miejsce slota:
Code:
[B]<attribute key="slotType" value="body"/> [/B]
[I]- w tym miejscu mo?emy wpisa? miejsce na kt?re dany item mo?e by? [/I]
zak?adany.
[B]Body [/B]- [I]jest to miejsce zbroi[/I]
[B]Feet [/B]- [I]jest to miejsce but?w[/I]
[B]Legs [/B]- [I]jest to miejsce spodni[/I]
[B]Head [/B]- [I]jest to miejsce g?owy[/I]
[B]Necklace [/B]- [I]jest to miejsce naszyjnika[/I]
[B]Ring [/B]- [I]jest to miejsce pier?cionka[/I]
[B]Backpack [/B]- [I]jest to miejsce plecaka[/I]
[B]Two-Handed[/B] - [I]tego u?ywamy gdy chcemy zrobi? na przyk?ad bro? dwu r?czn?.[/I]

Ilo?? punkt?w armoru:
Code:
[B]<attribute key="armor" value="14"/>[/B]
[I]- w tej linijce ustalamy ile dany item posiada punkt?w obrony[/I]

Waga przedmiotu:
Code:
[B]<attribute key="weight" value="8000"/>[/B]
[I]- w tej linijce ustalamy wag? danego itema[/I]

Napis na przedmiocie:
Code:
[B]<attribute key="description" value="It is an enchanted armor."/>[/B]
[I]- jest to napis kt?ry widnieje na itemie, wystarczy wpisa? tekst "tekst"[/I]

Nazwa oraz numer przedmiotu:
Code:
[B]<item id="2466" article="a" name="golden armor">[/B]
[I]- w item id jest numer itema, kt?ry chcemy z edytowa? moim itemem jest akurat Golden Armor, numeru itemka nie powinni?my zmienia?.
- name mo?emy zmieni? jak najbardziej, wystarczy wpisa? dowoln? nazw? "Nazwa"[/I]

Typ itemka:
Code:
[B]<attribute key="weaponType" value="xxx"/>[/B]
[I]- w tym kontek?cie nale?y wpisa? czym jest dany item wystarczy wpisa? jedno z wybranych poni?ej opcji:[/I]
[B]Shield [/B]- [I]jest to tarcza.[/I]
[B]Wand [/B]- [I]jest to item magiczny, typu Rod jak i Wand.[/I]
[B]Axe [/B]- j[I]est to bro? Axe[/I]
[B]Club [/B]- [I]jest to bro? Club[/I]
[B]Sword [/B]- [I]jest to Sword[/I]
[B]Ammunition [/B]- [I]jest to amunicja, typu Infernal Bolt, Arrows.[/I]
[B]Distance [/B]- [I]jest to bro? dystansowa, typu Spear, Bow, Crossbow.[/I]

Typ amunicji:
Code:
[B]<attribute key="ammoType" value="xxx"/>[/B]
[I]- jest to efekt, kt?ry powstaje przy u?yciu broni[/I]
[I]Lista efekt?w kt?re mo?emy u?y?:[/I]
[B]Arrow [/B]- [I]strza?a[/I]
[B]Bolt [/B]- [I]bolt[/I]
[B]Fire [/B]- [I]ogie?[/I]
[B]Energy [/B]- [I]energia[/I]
[B]Poisonarrow [/B]- [I]zatrute strza?y[/I]
[B]Burstarrow [/B]- [I]burst arrow, czyli wybuchowe strza?y[/I]
[B]Throwingstar [/B]- [I]zwyk?e gwiazdki ninja[/I]
[B]Throwingknife [/B]- [I]n??yki[/I]
[B]Smallstone [/B]- [I]kamyczki[/I]
[B]Suddendeath [/B]- [I]efekt Sudden Death[/I]
[B]Largerock [/B]- [I]du?y kamyk[/I]
[B]Snowball [/B]- [I]?nie?ki[/I]
[B]Powerbolt [/B]- [I]Power Bolty[/I]
[B]Poison [/B]- [I]Trucizna[/I]
[B]Infernalbolt [/B]- [I]Infernal Bolt[/I]

Odwracanie przedmiot?w:
Code:
[B]<attribute key="rotateTo" value="xxx"/>[/B]
[I]- ta opcja, pomaga tam obraca? item, w miejscu XXX wystarczy wpisa? numer itemku(ID) w kt?ry ma si? zamienia? po klikni?ciu Rotate.
[/I]

Ilo?? slot?w w pojemniku:
Code:
[B]<attribute key="containerSize" value="xxx"/>[/B][I]- pojemno?? plecaka lub innych item?w, wystarczy wpisa? w XXX ilo?? kratek w pojemniku.[/I]

Informacje o Runie:
Code:
[B]<attribute key="runeSpellName" value="xxx"/>[/B]
[I]- jest to Atrybut, odpowiadaj?cy za informacje o danej Runie gdy wpiszesz w XXX czar dzi?ki kt?remu mo?emy wyczarowa? dan? run? b?dzie on wy?wietlany po daniu look, na przyk?ad:[/I]
Code:
00:40 You see an ultimate healing rune("adura vita", Charges:1).
It can only be used with level 24 and magic level 4 or higher.
It weighs 1.20 oz.


Punkty ataku danej broni:
Code:
<attribute key="attack" value="xxx"/>[/B]
[I]- odpowiada to za ilo?? ataku posiadanego przez dany item, wystarczy wpisa? dowoln? liczb? w XXX aby zmieni? atak danej broni.[/I]

Pisanie na przedmiotach:
Code:
[B]<attribute key="writeable" value="x"/>[/B]
[I]- czy mo?na pisa? na przedmiocie czy nie, gdy wpiszemy 1 b?dzie mo?na je?eli 0 nie mo?na, zamiast wpisywa? 0 mo?na usun?? dan? linijk?.
- gdy ju? ustawimy ?e mo?na pisa?, nale?y doda? linijk? kt?ra odpowiada za ilo?? znak?w w danej ksi??ce czy te? innym itemie:

Limit napisanych znak?w w ksi??ce, czy innych itemach:
<attribute key="maxTextLen" value="xxx"/>
Wystarczy wpisa? w miejscu XXX ilo?? liter, je?eli chcia? by? aby nikt nie m?g? zmieni?
tekstu po wpisaniu jego, nale?y wpisa? t? Funkcj? je?eli damy 1 nie mo?na zmienia? a je?li 0 to mo?emy.[/I]

<attribute key="readOnceItemId" value="xxx"/>[/CODE]
Linijka ta odpowiada za zmienianie tekstu w dowolnym Li?cie czy te? ksi??ce. Gdy damy 1 nie mo?emy zmieni? tekstu, gdy jednak wpiszemy 0 tekst mo?na ca?y czas zmienia?.

((Dalsza cz??? pod spodem, prosz? o nie komentowanie mojego poradnika do puki nie wrzuc? nast?pnej cz??ci, wszystkie posty kt?re tutaj napiszecie b?d? raportowane poniewa? prosz? was o nie pisanie nic tutaj))
 

Dark Magican

Senior User
Joined
Apr 13, 2009
Messages
677
Reaction score
42
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

?ci?ganie ring?w.

Code:
[B]<attribute key="stopduration" value="x"/>[/B]
Linijka ta odpowiada za ko?czenie si? ring?w, je?eli damy 1 ring ko?czy si? gdy go za?o?ymy i ?ci?gniemy. Jednak gdy wpiszemy 0, ring po ?ci?gni?ciu nie ko?czy si?.

Znikanie/zamienianie item?w.

Code:
[B]<attribute key="decayTo" value="x"/>[/B]
W miejsce x, mo?emy wpisa? dowolne ID lub po prostu 0, aby item znik? ca?kowicie. Po wpisaniu id, dany item zmienia si? w niego.

Magiczne ataki.

Code:
[B]<attribute key="increaseMagicPercent" value="x"/>[/B]
Ka?da liczba wpisana w miejsce x, jest to procent kt?ry b?dzie dodany do ka?dego ataku magicznego.

Ataki z broni czy te? z fista.

Code:
[B]<attribute key="increasePhysicalPercent" value="x"/>[/B]
Ka?da liczba wpisana w miejsce x, jest to procent kt?ry b?dzie dodany do ka?dego ataku z broni i innych tego typu rzeczy.

Amulet of Loss.

Code:
[B]<attribute key="preventLoss" value="x"/>[/B]
Atrybut ten, wyst?puje najcz??ciej w postaci AoL'a wpisz w miejsce x 0, aby si? nie ko?czy? gdy wpiszesz 1 ko?czy si?.

Przekrzta?canie.

Code:
[B]<attribute key="transformEquipTo" value="x"/>[/B]
Linijka ta odpowiada za zamian? si? itemka po za?o?eniu jego. Wystarczy ?e wpiszemy id itemka w miejsce x.

Czas u?ycia itemka.

Code:
[B]<attribute key="duration" value="x"/>[/B]
Linijka ta odpowiada za czas itemka kt?ry u?ywamy, nale?y tam poda? czas w sekundach, to znaczy ?e je?eli w miejsce x wpiszemy 300, b?dzie to item kt?ry trwa 5 minut.

Czas itemka.

Code:
[B]<attribute key="showduration" value="1"/>[/B]
Linijka ta pokazuje ile zosta?o czasu danemu itemkowi.

Ile strza?ow ma bro?.

Code:
[B]<attribute key="charges" value="x"/>[/B]
Linijka ta odpowiada za strza?y broni, to znaczy ?e je?li wpiszemy w miejscu x 100, i wkleimy linijk? do np, Spike Sword, b?dzie pisa?o ?e ma 100 u?y?, a potem zniknie w ustawiony item.

Niewidzialno??.

Code:
[B]<attribute key="invisible" value="1"/>[/B]
Dzi?ki dodaniu tej linijki do itema, po za?o?eniu jego jeste?my nie widzialni.

Szybko??.

Code:
[B]<attribute key="speed" value="x"/>[/B]
Po wpisaniu w miejsce x liczby, np. bohy daj? 20 szybko?ci, tak samo dzia?a ta linijka.

?ycie.
Code:
[B]<attribute key="healthGain" value="x"/>[/B]
Linijka ta odpowiada za ro?ni?cie ?ycia, gdy wpiszemy 100 b?dzie nam dodawa?o tyle ?ycia.

Code:
[B]<attribute key="healthTicks" value="x"/>[/B]
Dodatkowo musimy doda? t? linijk?, kt?ra odpowiada co jaki czas mamy dostawa? ?ycie. Gdy wpiszemy 100, dostajemy co sekund?.

Mana.

Code:
[B]<attribute key="manaGain" value="x"/>[/B]
Linijka ta odpowiada za ro?ni?cie many, gdy wpiszemy 100 b?dzie nam dodawa?o tyle many.

Code:
[B]<attribute key="manaTicks" value="x"/>[/B]
Dodatkowo musimy doda? t? linijk?, kt?ra odpowiada co jaki czas mamy dostawa? mane. Gdy wpiszemy 100, dostajemy co sekund?.

Mana shield.

Code:
[B]<attribute key="manashield" value="1"/>[/B]
Linijak ta umo?liwia itemowi danie Magic Shielda, czyli tak zwane Utamo Vita.

Dodawanie Skilli.

Code:
[B]<attribute key="1" value="2"/>[/B]
W miejsce 1, wpisujesz ile ma dodawa? skilla, poni?ej wymieni? wszystkie mo?liwe opcje kt?re mo?emy wpisa? w miejsce 2.

[B]skillSword - dodaje sword.
skillAxe - dodaje axe.
skillClub - dodaje club.
skillDist - dodaje dist.
skillFish - dodaje fishing.
skillShield - dodaje shield.
skillFist - dodaje fist.[/B]

Code:
Naprzyk?ad: <attribute key="5" value="skillAxe "/>

Obrona przed ?ywio?ami.

Code:
[B]<attribute key="absorbPercentAll" value="x"/>[/B]
Linijka ta chroni przed wszystkimi ?ywio?ami.

Code:
[B]Linijka ta broni przed Energia, o podany procent.[/B]
<attribute key="absorbPercentEnergy" value="xxx"/>
Code:
[B]Linijka ta chroni przed Ogniem, o podany procent.[/B]
<attribute key="absorbPercentFire" value="xxx"/>

Code:
[B]Linijka ta chroni przed Trucizna, o podany procent.[/B]
<attribute key="absorbPercentPoison" value="xxx"/>

Code:
[B]Linijka ta chroni przed Fizycznego, o podany procent.[/B]
<attribute key="absorbPercentPhysical" value="xxx"/>
Code:
[B]Linijka ta chroni przed Wyssaniem Zycia, o podany procent.[/B]
<attribute key="absorbPercentLifeDrain" value="xxx"/>

Code:
[B]Linijka ta chroni przed Wyssaniem Many, o podany procent.[/B]
<attribute key="absorbPercentManaDrain" value="xxx"/>

Code:
[B]Linijka ta chroni przed Woda, o podany procent.[/B]
<attribute key="absorbPercentDrown" value="xxx"/>

Pijany.

Code:
[B]<attribute key="suppressDrunk" value="1"/>[/B]
Linijka ta chroni ci? przed upiciem.


Poradnik gotowy do stwierdzenia przed Administracje, czy nadaje si? do przeniesienia do odpowiedniego dzia?u.
Nast?pnym razem dodam poradnik Movements, do items.
 
Last edited:

okup93

Advanced User
Joined
Aug 15, 2010
Messages
215
Reaction score
9
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

hmm fajowy poradnik :)
mi si? na pewno przyda i nie tylko mi...
moim skromnym zdaniem powinien zosta? przeniesiony do poradnik?w
ocenka 10/10:) rep++ dala ciebie
 

Buli14

Active User
Joined
May 16, 2009
Messages
104
Reaction score
0
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

Czyli jak zabardzo znaczy tego nierozumiem. chce zrobic nowy itemek do Otsa z nowym wygladem itp. Robie w spr edytorze nowy obrazek np miecza. i co??

M?sia? bym zrobi? tak??

<item id="2466" article="a" name="fajny sword"> a id mam wybrac z obrazka ktory jest dodany przez tibia spr??
<attribute key="This is fajny armor ;p."/>
<attribute key="weight" value="6000"/>
<attribute key="Sword" value="19"/>
<attribute key="slotType" value="body"/>
<attribute key="attack" value="74"/>
<attribute key="increaseMagicPercent" value="20"/>
<attribute key="speed" value="30"/>
<attribute key="healthGain" value="40"/>
<attribute key="healthTicks" value="100"/>
<attribute key="manaGain" value="50"/>
<attribute key="manaTicks" value="90"/>
<attribute key="5" value="skillAxe "/>
<attribute key="2" value="skillSword "/>
<attribute key="absorbPercentEnergy" value="15"/>
<attribute key="absorbPercentPhysical" value="25"/>
</item>


I takie cos by mi dzia?a?o??? Pewnie nie... napisz mi dokladniej co i jak, albo poprostu zrob przyklad sworda z podanymi czesciami dluzej. przypominam o tym Id

Jak ktos wgl to zrobi mi ten sword daje ++ dlatego co mi zrobi a nie za poradnik bbo zabardzo niekumam go ;]
 

Dark Magican

Senior User
Joined
Apr 13, 2009
Messages
677
Reaction score
42
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

&up
No tak, ju? ci m?wi?.
- nie wiem jak si? dodaje z spr, ale raczej numer.

<item id="xxx" article="a" name="Nazwa">
<attribute key="description" value="Tekst" />
<attribute key="weight" value="waga" />
<attribute key="defense" value="ile obrony" />
<attribute key="attack" value="ile ataku" />
<attribute key="weaponType" value="sword" />
<attribute key="extradef" value="3" /> - exta def, np. 30+5 Def.


Czy kto? dba o to forum? M?j poradnik wisi tutaj od ponad miesi?ca, i nawet moderator si? nim nie zainteresowa?.
 

mexd

New User
Joined
May 6, 2009
Messages
2
Reaction score
0
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

?adnie ?adnie, na pewno si? komu? przyda 10/10 :p
 

Seylock

Active User
Joined
Oct 21, 2010
Messages
147
Reaction score
5
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

Nonono postara?e? si? :) Poradnik bardzo ciekawie opisany, i jak tak patrz? idealny dla zielonych, lecz tak?e przyda si? tym zaawansowanym, np. AoL czy jakie? odporno?ci... 10/10 :lol:
 

Grumpy

Advanced User
Joined
Apr 20, 2010
Messages
410
Reaction score
47
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

Do?? podstawowe informacje, ale w?a?nie ich i takich poradnik?w brakuje nowicjusza. Jestem pewny, ?e komu? si? przyda. BTW mog?e? zrobi? lepsz? opraw? graficzn?.
Pozdrawiam i masz reputa za to.
 

Projekt1991

New User
Joined
Nov 3, 2010
Messages
6
Reaction score
1
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

?adne przyda mi si? do nowo powsta?ego projektu w?a?nie takiego czego? szuka?em :)
 

Dark Magican

Senior User
Joined
Apr 13, 2009
Messages
677
Reaction score
42
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

Od?wie?am, tyle pozytywnych Koment?w, a temat nadal bezu?yteczny...
 

belox

Active User
Joined
Feb 21, 2011
Messages
141
Reaction score
2
Odp: Poradnik - jak zrobi? nowe itemki

To nie jest robienie nowych itemkow tylko edytowanie ich.ale poradnik dobry mogles tez zrobic o monsterach i jakies screeny dodac ale dobra 6/10
 
Top