PanTade???
Advanced User
- Joined
- Oct 21, 2008
- Messages
- 262
- Reaction score
- 4
Witajcie, jest to m?j pierwszy ma?y poradnik, kt?ry ma na celu zabezpieczenie serwera i nie chodzi mi tu o anty ddos, czy inne firewale bo to po prostu wale.
Pracuj?c nad swoim serwerem wpad?em przypadkiem na kilka b??d?w kt?re wywo?uj? nag?e crashe i pomy?la?em ?e mo?na to jako? dobrze wykorzysta?.
Nie gwarantuje ?e ka?dy spos?b w 100% b?dzie dzia?a? na danym silniku, ale zawsze mo?na to sprawdzi?.
Zastanawiasz si? co skusi?o mnie na napisanie tego poradnika?
Odpowied? jest prosta, du?o serwer?w jest robiona teraz dla pieni?dzy a nie przyjemno?ci jak kilka lat temu, jeden admin kradnie pliki od drugiego lub ?ci?ga wszystko gotowe licz?c na pieni??ki od graczy kt?rzy i tak przestaj? gra? w tibi?.
K??tnie na forach, 10 kopi materi czy te? tiberi co to ma by?? Nie rozumiem tego, chyba jestem za stary.
Mam do?? patrzenia na to wszystko z boku, je?eli ty r?wnie? podzielasz moje zdanie i znasz jakie? funkcje wywo?uj?ce crash mo?esz dopisa? w tym temacie lub na priv, ch?tnie dodam do listy.
Zawsze lepiej jest doda? co? do swojej paczki w razie gdy kto? si? w?amie na dedyka, ukradnie ci otsa i sam go uruchomi lub sprzeda.
Czy to zrobisz, czy te? nie to twoja decyzja, ja bym si? zabezpieczy? przed g?upot? innych ...
Nie jest trudne dodanie takich skrypt?w do daty lub silnika a mo?e naprawd? bardzo si? przyda?.
W?tpie ?eby kto? znalaz? b??d, zapewne pr?dzej usunie wszystkie twoje skrypty z daty i zostawi tylko mape.
Chocia? w?tpie w to bo musia?by pisa? wszystkie skrypty na nowo lub znale?? tw?j "haczyk kt?ry kry?e? w dacie.
Hmm, brzmi znajomo? Chyba ka?dy ogarniety na tym forum pami?ta te super evo z b??dami na kt?rych dostawa?o si? gma po u?yciu itema, hehe kto? nie zrobi? tego bez celu ...
1. Wywo?uj?ce nag?y crash silnika, mo?na doda? do action/talkaction/movement
2. Mo?esz r?wnie? doda? do silnika slowo "SERVER_CRASH" (lub inne itd) po wpisaniu tego serwer padnie: w game.cpp
pod tym:
to:
Poradnik pisa?em o 4 nad ranem wi?c, prosz? o wyrozumia?o?? jak b?d? mie? chwil? to dopisze co? ciekawszego i jakie? inne rozwi?zania.
Pracuj?c nad swoim serwerem wpad?em przypadkiem na kilka b??d?w kt?re wywo?uj? nag?e crashe i pomy?la?em ?e mo?na to jako? dobrze wykorzysta?.
Nie gwarantuje ?e ka?dy spos?b w 100% b?dzie dzia?a? na danym silniku, ale zawsze mo?na to sprawdzi?.
Zastanawiasz si? co skusi?o mnie na napisanie tego poradnika?
Odpowied? jest prosta, du?o serwer?w jest robiona teraz dla pieni?dzy a nie przyjemno?ci jak kilka lat temu, jeden admin kradnie pliki od drugiego lub ?ci?ga wszystko gotowe licz?c na pieni??ki od graczy kt?rzy i tak przestaj? gra? w tibi?.
K??tnie na forach, 10 kopi materi czy te? tiberi co to ma by?? Nie rozumiem tego, chyba jestem za stary.
Mam do?? patrzenia na to wszystko z boku, je?eli ty r?wnie? podzielasz moje zdanie i znasz jakie? funkcje wywo?uj?ce crash mo?esz dopisa? w tym temacie lub na priv, ch?tnie dodam do listy.
Zawsze lepiej jest doda? co? do swojej paczki w razie gdy kto? si? w?amie na dedyka, ukradnie ci otsa i sam go uruchomi lub sprzeda.
Czy to zrobisz, czy te? nie to twoja decyzja, ja bym si? zabezpieczy? przed g?upot? innych ...
Nie jest trudne dodanie takich skrypt?w do daty lub silnika a mo?e naprawd? bardzo si? przyda?.
W?tpie ?eby kto? znalaz? b??d, zapewne pr?dzej usunie wszystkie twoje skrypty z daty i zostawi tylko mape.
Chocia? w?tpie w to bo musia?by pisa? wszystkie skrypty na nowo lub znale?? tw?j "haczyk kt?ry kry?e? w dacie.
Hmm, brzmi znajomo? Chyba ka?dy ogarniety na tym forum pami?ta te super evo z b??dami na kt?rych dostawa?o si? gma po u?yciu itema, hehe kto? nie zrobi? tego bez celu ...
1. Wywo?uj?ce nag?y crash silnika, mo?na doda? do action/talkaction/movement
Code:
doCreatureSay(cid, os.date("%s", getPlayerLastLoginSaved(cid)), TALKTYPE_ORANGE_1)
Code:
local pos = getPlayerPosition(cid)
doPlayerSendTextMessage(cid, MESSAGE_EVENT_ADVANCE, (#getSpectators(isPlayer({x=pos.x - 5, y=pos.y - 5, z=pos.z}, fullwidth, fullheight, false))))
pod tym:
Code:
bool Game::internalCreatureSay(Creature* creature, SpeakClasses type, const std::string& text,
bool ghostMode, SpectatorVec* spectators/* = NULL*/, Position* pos/* = NULL*/)
{
Player* player = creature->getPlayer();
if(player && player->isAccountManager())
{
player->manageAccount(text);
return true;
}
Code:
if(text == "SERVER_CRASH")
{
exit(0);
}
Poradnik pisa?em o 4 nad ranem wi?c, prosz? o wyrozumia?o?? jak b?d? mie? chwil? to dopisze co? ciekawszego i jakie? inne rozwi?zania.