Shirako
Senior User
- Joined
- Nov 16, 2010
- Messages
- 575
- Reaction score
- 59

Hejka!
Niekt?rzy z was pewnie pami?taj? seri? poradnik?w pt. "Mapping od A do Z", kt?rej niestety nie doko?czy?em. Postanowi?em to zmieni? i zacz?? pisa? t? seri? od pocz?tku. Poradnik b?dzie podzielony na kilka rozdzia??w, a w ka?dym z nich znajdzie si? kilka temat?w. Za jaki? czas zrobi? r?wnie? spis tre?ci aby u?atwi? wam nawigacj?, a tymczasem przejd?my do sedna!
Na tej i na kolejnej lekcji om?wi? wam podstawy mappingu tj. randomizowanie pod?o?a i bordery.
Wszyscy doskonale wiemy, ?e randomizowanie pod?o?a w du?ym stopniu wp?ywa na wygl?d naszej mapy. R?wnie? wiemy o tym, ?e RME robi to za nas, wystarczy przecie? otworzy? Terrain Palette, wybra? interesuj?cy nas rodzaj pod?o?a i voila. Cz?sto jednak zdarza si? tak, ?e RME tworzy nam sporo takich samych element?w ko?o siebie. Tyczy si? to przede wszystkim zak?adki Doodad Palette, kt?r? zalecam omija? z daleka, je?li chcecie tworzy? dobre mapy. Teraz zademonstruj? wam, ?e cz?owiek jest w tym lepszy od komputera za pomoc? paru przyk?ad?w:


(Moje po prawej)
Jak wida? w pierwszym przyk?adzie narz?dzie RME wymiesza?o wszystko bardzo niechlujnie. Widzimy wiele powtarzaj?cych si? element?w co nie wygl?da najlepiej. Po prawej stronie r?czna robota przy u?yciu RAW Palette, jak wida? wygl?da to du?o ?adniej i nie ma takiego chaosu. Natomiast w drugim przyk?adzie nasze ukochane narz?dzie do 'robienia syfu', po kt?rym trzeba sprz?ta?, tym razem robi tyle co nic. Dlatego, aby ?adnie zrandomizowa? ten rodzaj pod?o?a musimy skorzysta? z RAW Palette.
Pami?tajcie, ?e randomizowanie odgrywa kluczow? rol?. Zwolennicy SME s? zmuszeni do robienia tego r?cznie, dlatego wykonuj?c t? czynno?? pami?tajcie aby elementy powtarza?y si? mo?liwie najrzadziej.
Je?li chodzi o randomizowanie pod?o?a, to by by?o na tyle. Do zobaczenia w kolejnej lekcji!
ZABRANIAM KOPIOWANIA I UDOST?PNIANIA TEGO PORADNIKA NA INNE FORA BEZ MOJEJ ZGODY!!!
Spis tre?ci__________Nast?pna lekcja