• logo_cipsoft
    Nowe serwery zostały otwarte 19 Lut 2025:
    Noctalia (Open PvP) Ignitera (Open PvP) us_logo Xybra (Open PvP)

[Początkujący] Rozdzia? I "Mapping od A do Z" - Randomizowanie pod?o?a

Shirako

Senior User
Dołączył
Listopad 16, 2010
Posty
575
Liczba reakcji
59

jtb2ab.png


Hejka!

Niekt?rzy z was pewnie pami?taj? seri? poradnik?w pt. "Mapping od A do Z", kt?rej niestety nie doko?czy?em. Postanowi?em to zmieni? i zacz?? pisa? t? seri? od pocz?tku. Poradnik b?dzie podzielony na kilka rozdzia??w, a w ka?dym z nich znajdzie si? kilka temat?w. Za jaki? czas zrobi? r?wnie? spis tre?ci aby u?atwi? wam nawigacj?, a tymczasem przejd?my do sedna!

Na tej i na kolejnej lekcji om?wi? wam podstawy mappingu tj. randomizowanie pod?o?a i bordery.



Wszyscy doskonale wiemy, ?e randomizowanie pod?o?a w du?ym stopniu wp?ywa na wygl?d naszej mapy. R?wnie? wiemy o tym, ?e RME robi to za nas, wystarczy przecie? otworzy? Terrain Palette, wybra? interesuj?cy nas rodzaj pod?o?a i voila. Cz?sto jednak zdarza si? tak, ?e RME tworzy nam sporo takich samych element?w ko?o siebie. Tyczy si? to przede wszystkim zak?adki Doodad Palette, kt?r? zalecam omija? z daleka, je?li chcecie tworzy? dobre mapy. Teraz zademonstruj? wam, ?e cz?owiek jest w tym lepszy od komputera za pomoc? paru przyk?ad?w:

33cuj4i.png


v8hrf4.png

(Moje po prawej)

Jak wida? w pierwszym przyk?adzie narz?dzie RME wymiesza?o wszystko bardzo niechlujnie. Widzimy wiele powtarzaj?cych si? element?w co nie wygl?da najlepiej. Po prawej stronie r?czna robota przy u?yciu RAW Palette, jak wida? wygl?da to du?o ?adniej i nie ma takiego chaosu. Natomiast w drugim przyk?adzie nasze ukochane narz?dzie do 'robienia syfu', po kt?rym trzeba sprz?ta?, tym razem robi tyle co nic. Dlatego, aby ?adnie zrandomizowa? ten rodzaj pod?o?a musimy skorzysta? z RAW Palette.

Pami?tajcie, ?e randomizowanie odgrywa kluczow? rol?. Zwolennicy SME s? zmuszeni do robienia tego r?cznie, dlatego wykonuj?c t? czynno?? pami?tajcie aby elementy powtarza?y si? mo?liwie najrzadziej.



Je?li chodzi o randomizowanie pod?o?a, to by by?o na tyle. Do zobaczenia w kolejnej lekcji!

ZABRANIAM KOPIOWANIA I UDOST?PNIANIA TEGO PORADNIKA NA INNE FORA BEZ MOJEJ ZGODY!!!

Spis tre?ci__________Nast?pna lekcja
 
Odp: Rozdzia? I "Mapping od A do Z" - Randomizowanie pod?o?a

tos sie rozpisal chlopie ;) przeciez to jest oczywiste ze auto border jest dla noobow
 
Odp: Rozdzia? I "Mapping od A do Z" - Randomizowanie pod?o?a

Ty te? si? zbytnio nie rozpisa?e? ^^
 
Odp: Rozdzia? I "Mapping od A do Z" - Randomizowanie pod?o?a

Kopiowa? to raczej nikt tego nie b?dzie. Plus dla ciebie za ch?ci. Narazie jeste?my na A jak zgaduje wiec Rikodek si? nie czepiaj. Poradnik kr?tki ale to sprawi, ?e nawet ci kt?rzy nie lubi? za du?o czyta? zawiesz? na tym oko.
 
Odp: Rozdzia? I "Mapping od A do Z" - Randomizowanie pod?o?a

A mi si? podoba ^^ 9/10
Wi?cej poradnik?w :D
Czekam na rozdzia? II :)
 
Odp: Rozdzia? I "Mapping od A do Z" - Randomizowanie pod?o?a

Musia?em sie przyjrze? :X
 
Odp: Rozdzia? I "Mapping od A do Z" - Randomizowanie pod?o?a

Dzi?kuje za lekcj? przydatne masz racje ?e ab to jest kwadratowe g?wno!
 
Odp: Rozdzia? I "Mapping od A do Z" - Randomizowanie pod?o?a

Auto border na zak?adce Terrain te? ?rednio miesza tekstury i lepiej je albo zmodyfikowa? samemu, albo wcisn?? "A" wy??czy? auto-border i robi? samemu .. bordery. Fajny poradnik, dzi?ki wielkie ! :D
 
Do góry