What's new

[Początkujący] Rozdzia? II "Mapping od A do Z" - G?ry skaliste I (Bordery)

Shirako

Senior User
Joined
Nov 16, 2010
Messages
575
Reaction score
59

2z4fdza.png


Na kolejn? lekcj? przyszed? czas!

Dzisiaj i na nast?pnych dw?ch lekcjach zajmiemy si? g?rami skalistymi. Mo?ecie mi wierzy?, ?e jest to dosy? obszerny i k?opotliwy temat, dlatego rozbi?em go na 3 cz??ci i postaram si? go obja?ni? najlepiej jak to tylko mo?liwe.

W I cz??ci b?dzie nieco teorii. Powiemy sobie jak tworzy? poprawnie ?ciany ska?, jak i bordery ??cz?ce je z pod?o?em. To czego dzisiaj si? nauczycie b?dzie podstaw? do nast?pnej cz??ci o g?rach skalistych. Tak?e miejcie myszki w pe?nej gotowo?ci, zaczynamy.



Jak wszyscy wiemy ska?y s? przedstawiane przez mapper?w niezwykle cz?sto. W tworzeniu g?r zawsze najwa?niejszy jest ich kszta?t, bez dobrego kszta?tu nie ma dobrej mapy. R?wnie wa?na jest poprawno?? wykonania g?ry, gdy? na pracach wielu mapper?w mo?na zauwa?y? liczne b??dy. W takim razie zobaczmy co jest podstawowym budulcem naszych g?r:
21m5lcl.png


Oto dwa rodzaje ?cian, kt?rych b?dziemy u?ywa? do tworzenia g?r. Ja oczywi?cie lubi? sobie utrudnia? ?ycie, dlatego b?dziemy miesza? je ze sob?. Poznajcie moj? z?o?liwo??! A tak na serio, wymieszanie tych ?cian daje o niebo lepszy efekt i nied?ugo si? o tym przekonacie. Przejd?my teraz do kszta?t?w naszych przysz?ych g?r. Przyda nam si? tutaj wiedza z poradnika o borderach, gdzie powiedzieli?my o tym, ?e nie powinno si? tworzy? wyra?nych kwadrat?w. A wi?c taki kszta?t odpada:
33d8v43.png


Ale czy na pewno? Ot?? mo?emy tutaj zastosowa? drobny zabieg i wymiesza? ten rodzaj ?ciany z drugim:
dc32pt.png


Jak wida? ustawienie ?cian jest nadal takie samo, a wygl?da to du?o lepiej. Ju? na wst?pie otrzymali?cie wspania?y przyk?ad dlaczego lepiej ??czy? ze sob? oba rodzaje tych ?cian, ni? pozostawi? jeden. Ale to nie znaczy, ?e to wykonanie jest dobre. Musicie zwraca? uwag? na jeszcze jedn? rzecz. Ot?? je?li wyjdziemy pi?tro wy?ej i wype?nimy pod?o?em to co mamy tu stworzone, wyjdzie nam co? takiego:
rjf5a1.png


Jeden wielki kwadrat. Dlatego musicie pami?ta? te? o wygl?dzie wy?szych pi?ter. W powy?szym przypadku oczywi?cie mo?na zastosowa? zabiegi kosmetyczne, ?eby ?adnie to wygl?da?o, ale nie ma co stwarza? sobie problem?w. Dlatego kszta?ty g?r powinny wygl?da? w ten spos?b:
4lsk08.png


Wtedy nie ma znaczenia czy g?ra ma 2000x2000sqm czy 100x100sqm, przy ka?dej wielko?ci robi?c tym sposobem, b?dzie si? ?adnie prezentowa?. Kszta?ty g?ry om?wione, we?my si? teraz za bordery ??cz?ce z pod?o?em. Do g?r skalistych mo?emy u?ywa? takich oto border?w (ten po prawej ma ID 891 - 902):
rvvq89.png


(W tej kwestii nie b?d? si? zbytnio rozpisywa?) Ustawiamy je w taki spos?b:
1zn0fom.png


Zar?wno u g?ry ska?y jak i u do?u. R?wnie? mo?emy je ze sob? wymiesza?. Czynimy to tak:
16461f.png


No wi?c wymieszajmy je i zobaczmy co wyjdzie:
29csx28.png


Jak wida? efekt jest bardzo ?adny, a nawet ?adniejszy ni? w przypadku pojedynczego bordera. Podsumowuj?c kwesti? border?w ??cz?cych z pod?o?em, mo?ecie u?ywa? ich zar?wno pojedynczo jak i naprzemiennie. Nie ma to wi?kszego znaczenia. Najwa?niejsze, ?eby nie pozostawi? jakiego? kawa?ka ska?y bez bordera!



To tyle na dzi? i do zobaczenia w nast?pnej cz??ci o g?rach skalistych, w kt?rej zajmiemy si? detalizacj?!

ZABRANIAM KOPIOWANIA I UDOST?PNIANIA TEGO PORADNIKA NA INNE FORA BEZ MOJEJ ZGODY!!!

Poprzednia lekcja
__________Spis tre?ci__________Nast?pna lekcja
 

Advent Child

Advanced User
Joined
Nov 11, 2008
Messages
345
Reaction score
9
Odp: Rozdzia? II "Mapping od A do Z" - G?ry skaliste I (Bordery)

Prosto, dok?adnie i na temat. Dobra robota.
 

RPK1906

Active User
Joined
Jan 19, 2013
Messages
146
Reaction score
1
Odp: Rozdzia? II "Mapping od A do Z" - G?ry skaliste I (Bordery)

Mi osobi?cie ten poradnik si? przyda? :p
 
Top