What's new

[Średnio-Zaawansowany] Rozdzia? II "Mapping od A do Z" - Wodospady

Shirako

Senior User
Joined
Nov 16, 2010
Messages
575
Reaction score
59

r1zs3q.png


Witam w kolejnym poradniku z serii "Mapping od A do Z" i zapraszam do lektury!

Skoro rzeki mamy ju? za sob? to czas wkroczy? na wy?szy poziom. Dzisiaj powiemy sobie o tym jak stworzy? ciekawie wygl?daj?cy wodospad. Pominiemy standardowy wst?p i od razu przejdziemy do rzeczy. No to zaczynamy!



Powiedzmy, ?e mamy zrobion? jak?? dwupi?trow? g?r? i chcemy na niej umie?ci? wodospad. Taka g?ra mo?e wygl?da? na przyk?ad tak:
2mmeck2.png


Jak to zrobi?? No wi?c nie jest to nic specjalnie trudnego.
Na pocz?tek musimy sobie "naszkicowa?" drog?, po kt?rej woda b?dzie p?yn?? w d??. Chyba nie musz? wam m?wi?, ?e w Tibii wodospad mo?emy zrobi? tylko w dw?ch kierunkach: w d?? i w prawo.

Jednak zanim do tego przejdziemy poka?? wam czego nie robi?.
Woda po drodze na d?? nie mo?e si? tak po prostu rozdziela?. Tak wi?c co? takiego nie przejdzie:
de47qg.png


Nie mo?e si? r?wnie? nagle w po?owie drogi na d?? chowa? za ska??:
2a7hs8i.png


I najwa?niejsze to bordery. Zawsze, ale to zawsze brzegi rzeki maj? si? znale?? pod borderem ??cz?cym ?ciany ska? z pod?o?em. Nie r?bcie nigdy czego? takiego:
eal3xu.png


Skoro wiemy ju? czego nie robi? powr??my do naszej g?ry i stw?rzmy szkic naszego wodospadu. Cz??ci do wodospadu znajdziecie zaraz nad ska?ami w zak?adce Nature w RAW Palette:
rk6ic3.png


Zanim cokolwiek dalej zrobimy z wodospadem, musimy u?o?y? wszystkie bordery. Zaczynamy od rzeki:
2rcr47l.jpg


Zostawcie jednak miejsca przy samym wodospadzie, gdy? zrobimy ma?y zabieg kosmetyczny (nie jest to konieczne, to tylko kwestia gustu). W tych miejscach ustawimy bordery odpowiednio ska?y i trawy w taki oto spos?b:
2hfhno4.png


Teraz (je?eli mamy odpowiednie pod?o?e), nak?adamy gruz, a nast?pnie ??czymy borderami ska?? z pod?o?em (przy wodospadzie nale?y je zawin??):
j76txx.png


I dopiero w tym momencie mo?emy zacz?? sk?ada? nasz wodospad do kupy. Najpierw g?rne cz??ci:
2qbx0kk.png


Potem dolne:
35a68ti.png


Ostatnim krokiem b?dzie na?o?enie detali na wodospad. Jedynymi sensownymi w tym wypadku s? ska?ki o ID 3325 - 3347, kt?re znajdziecie w zak?adce Nature w RAW Palette:
2v8pno4.png


Na koniec detalizujemy otoczenie:
nbam9s.png


I gotowe!



To tyle na dzi? i do zobaczenia w nast?pnej lekcji, w kt?rej to wp?yniemy na nowe hmm... bagna? : D

ZABRANIAM KOPIOWANIA I UDOST?PNIANIA TEGO PORADNIKA NA INNE FORA BEZ MOJEJ ZGODY!!!

Poprzednia lekcja__________Spis tre?ci__________Nast?pna lekcja
 

Skajowski

Senior User
Joined
Jun 11, 2010
Messages
1,160
Reaction score
90
Odp: Rozdzia? II "Mapping od A do Z" - Wodospady

Zajebisty efekt ko?cowy :aetsch:
Pozdrawiam.
 
Top