What's new
  • logo_cipsoft
    Latest servers:
    New servers will open on: 16th Oct 2024:
    Bravoria (Open PvP) Aethera (Open PvP) us_logo Cantabra (Open PvP)

[Średnio-Zaawansowany] $<=>Shirako<=>$ - Tworzenie ska? i detalizacja otoczenia.

Shirako

Senior User
Joined
Nov 16, 2010
Messages
575
Reaction score
59
Tworzenie ska? i detalizacja otoczenia.

UWAGA! - Potrzebny czas i cierpliwo??.
1.Tworzymy lini? ska?y (tak jak na przyk?adzie) z ID 4468 - 4479, 4826, 4827, 877. Musi to wygl?da? jak najbardziej naturalnie. Nale?y miesza? p?aski border z tym bardziej rozbudowanym, aby wygl?da?o to mniej wi?cej tak:
2w5rbb7.png


2.Czarn? przestrze? wype?niamy pod?o?em o ID 919:
2ufr4nk.png


3.Tu? obok naszej ska?y stawiamy skalne pod?o?e o ID 4405 - 4421:
34hfgqp.png


4.Kanciaste boki wyka?czamy borderami o ID 4542 - 4553, 7641 - 7664. Border?w w ?adnym wypadku nie mo?na stawia? kwadratowo, gdy? popsuje to ko?cowy efekt:
2wf1ie9.png


5.Wida? ju? powoli post?py lecz do ko?ca jeszcze daleko. W tym momencie musimy zborderyzowa? podn??e ska?y borderami o ID 4456 - 4467:
an1sa8.png


6.Dodajemy na skalnym pod?o?u niewielk? ilo?? plamek trawy (rock soil) o ID 4580 - 4594:
2a95nk2.png


7.Teraz nareszcie przechodzimy do bardziej widocznej detalizacji. Na skalnym pod?o?u w niezbyt ogromnych ilo?ciach, dodajemy g?azy ID 1285 - 1292, 1296 - 1306, 1356 - 1359, 3607 - 3609, 3615 - 3620, 3624 - 3631, 3657 - 3668, kamyczki ID 3610 - 3614, 3621 - 3623, 3648 - 3656, gruz ID 6374 - 6386:
2ed08qr.png


8.W znikomych ilo?ciach dodajemy p?kni?cia w skale o ID 6285, 6286, 6291 - 6299:
14l4rhh.png


9.Teraz na naszej skale w niewielkich ilo?ciach dodajemy skalne dodatki o ID 5619 - 5624, 3339, 3341 - 3347:
2n8ugyx.png


10.Na trawie stawiamy drzewka i krzaki o ID 2700 - 2703, 2705, 2707, 2708, 2711, 2712, 2767 - 2769:
vggg0.png


11.Teraz dodajemy kwiatki o ID 2740 - 2743, 4150 - 4158 i grzybki o ID 4170, 4171, 4178 - 4183, 2787 - 2796:
2j1aqo9.png


12.Teraz aby nie by?o zbyt pusto mo?na pododawa? troszeczk? krzak?w o ID 5393, 5397:
2mqkx2r.png


13.Teraz nawalamy na wi?kszo?ci pustych kratek k?pki trawy o ID 6217 - 6219.
Statystycznie wygl?da to nast?puj?co:
6216 - 1%
6217 - 6%
6218 - 13%
6219 - 80%
:
rfop.png


14.Teraz dla lepszego efektu mo?na doda? drugi poziom ska?y. Nigdy nie r?bcie ska? siedmiopi?trowych, bo to nie zawsze ?adnie wygl?da. Moja propozycja max 4 pi?tra ska?y:
2rz3www.png


15.Detalizujemy wszystko nad ska??, podobnie jak jest pod ni?:
ayvxxi.png

Mo?na by jeszcze doda? jakie? ro?linki skalne typu pn?cza, ale jest to w zupe?no?ci nie potrzebne. Im wi?cej rzeczy znajduje si? na skale, tym bardziej ca?e otoczenie b?dzie si? wydawa? za?miecone. Ska? nie detalizujemy ro?linami, chyba, ?e w znikomych ilo?ciach.



Pod ka?dym komentarzem napiszcie jedn? propozycj? tematu kolejnego poradnika.
 

Quark

Active User
Joined
Oct 11, 2010
Messages
66
Reaction score
10
Odp: $<=>Shirako<=>$ - Tworzenie ska? i detalizacja otoczenia.

Tak wi?c poradnik jest na prawd? porz?dny. Wszystko dok?adnie opisane nawet dla tych zielonych kosmit?w, kt?rzy odpalaj? pierwszy raz ME. Jako i? prosisz o propozycj? kolejnego poradnika proponuj?:
Wszystko o lodowcach
 

Fluos

We are many!!!
Joined
Apr 28, 2009
Messages
1,942
Reaction score
249
Odp: $<=>Shirako<=>$ - Tworzenie ska? i detalizacja otoczenia.

Hm, oceniaj?c poradnik mog? stwierdzi?, ?e jest porz?dnie wykonany. W ko?cu kto? zrobi? porz?dny poradnik o g?rach, niestety troszeczk? za ma?o obja?ni?, ale mam nadziej?, ?e z czasem to nadrobisz.
Propozycja: Elficka architektura.
Pozdrawiam!
 
Last edited:

Shirako

Senior User
Joined
Nov 16, 2010
Messages
575
Reaction score
59
Odp: $<=>Shirako<=>$ - Tworzenie ska? i detalizacja otoczenia.

F5
 

xNordik

Advanced User
Joined
Dec 28, 2010
Messages
338
Reaction score
32
Age
25
Odp: $<=>Shirako<=>$ - Tworzenie ska? i detalizacja otoczenia.

Bardzo fajny poradnik, czci?ka nie gryzie, fajnie si? go czyta. Og?lnie mo?e by?, niech ci dadz? dzia? tak samo jak przyznali go Fluos'owi... Og?lnie bardzo fajne, mo?na wiele si? nauczy? z twoich poradnik?w. Pozdrawiam!​
 

Shirako

Senior User
Joined
Nov 16, 2010
Messages
575
Reaction score
59
Odp: $<=>Shirako<=>$ - Tworzenie ska? i detalizacja otoczenia.

@Kamilem
Powiem Ci tak, Fluos tu przebywa bardzo d?ugo i dla niego nie jest problemem za?atwi? sobie dzia?. Za to ze mn? jest wr?cz odwrotnie, szanse ?ebym dosta? taki dzia? s? jak szansa trafienia sz?stki w totka ;P
 
Last edited:
Top