Overnage
Przodownik
- Dołączył
- Lipiec 4, 2008
- Posty
- 193
- Liczba reakcji
- 25
- Wiek
- 30
Witam .
Chcia?ym wam ubli?szy? gr? o nazwie soldat , gdy? jest to do?? ciekawa gierka, a co najlepsze - jest ca?kowicie za darmo .
Gr? pobierzemy z :
Poradnik jest napisany wy??cznie przeze mnie z pomoc? Micha?a Marcinkowskiego, zabraniam jego kopiowania na inne fora, bez mojej zgody . Mi?ej lektury .
FAQ
1.Wst?p.
2. Wymagania.
3. Sterowanie i komendy.
4. Opcje.
5. Rodzaje gry.
6. Bronie&Bonusy.
7. Dodatki.
8. Zako?czenie.
1. Wst?p .
Soldat to gra czerpiaca najlepsze cechy z gier takich jak Liero, Worms, Quake i Counter-Strike. Jest to multiplayerowa strzelanina z szybka akcja i hektolitrami krwi, rozgrywajaca sie na dwuwymiarowych arenach (2d). Kilkunastu graczy mo?e nawala? si? mi?dzy soba korzystaj?c z arsena?u wsp??czesnej broni bojowej ( o tym p??niej ).
2. Wymagania.
Wymagania s? niske na t? gr? czyli :
- Klawiatura, myszka, monitor, m?zg
A dok?adniej,
Minimalne wymagania:
- Procesor 333mhz
- Akcelerator obs?ugujacy Direct3D
- Karta graficzna kompatybilna z DirectX 8.1
- 32 MB RAM
- Troche MB miejsca na dysku
- Karta dzwiekowa
- Karta sieciowa, modem itp.
- Microsoft Windows 98/Me/2000/XP
- Microsoft DirectX 8.1
To podstawy, aby nasz soldat si? uruchomi? .
3. Sterowanie i komendy.
Sterowanie jest do?? proste, zawsze ew. mo?na je zmieni? :
[A] - bieg w lewo
[D] - bieg w prawo
[W] - skok
- kucanie
[Lewy przycisk myszy] - strzal
[Prawy przycisk myszy] - dopalacze
[E] - przytrzymac albo po chwili puscic aby rzucic granat
[F] - wyrzucenie broni
[X] - pozycja lezaca
[Q] - zmiana na druga bron
[R] - zmiana magazynka
[T] - chat
[Tab] - wlacz/wylacz menu broni na stale podczas oczekiwania na respawn.
Powyzsze klawisze mozna zmienic w opcjach PLAYER.
Sztuczki:
Rzucanie flaga - przytrzymaj klawisze skoku i kucania (W + S)
Obrot w tyl - skacz do tylu a nastepnie wcisnij przycisk latania (tzw. backflip).
I komendy :
[/] - komenda
[F1] - tabela graczy z wynikami
[F2] - schowaj imoina graczow / [ALT + F2] wlacz/wylacz linie snajperska
[F3] - statystyki (FPS, ping, obciazenie sieci) / [ALT + F3] schowaj imiona graczow
[F4] - zapisanie screenshota (do katalogu Soldat\Screens)
[F5] - zatrzymanie/odgrywanie muzyki
[F6] - poprzednia sciezka muzyki
[F7] - nastepna sciezka muzyki
[F8] - nagrywaj/zatrzymaj demo / szybkie przewijanie podczas odgrywania dema
[F9] - minimalizacja programu
[F10] - pauza
[ALT] - + klawisze a,b,c... lub 1,2,3...0 - gotowe odzywki w chat lub komendy
[ESC] - zatrzymanie gry i pokazanie menu gry
To by by?o na tyle, to s? podst. komendy, inne mo?ecie tylko znale?? na serverach sieciowych .
4. Opcje.
Standardowe opcje dostepne w menu OPTIONS to:
- GAME
Respawn Time:
Normal Respawn -
Czas, wyrazony w sekundach, w jakim pozostajesz po smierci az do nastepnego urodzenia.
Obowiazuje w rozgrywkach Deathmatch, Pointmatch i Rambomatch.
Maximum Time in Team Games -
W grach druzynowych (Teammatch, Capture the Flag, Infiltration) obowiazuje tzw. Wave Respawn
(respawn fala). Podczas gry dziala globalny licznik respawn dla wszystkich graczy. Zalezy on od
liczby graczy. Gdy dojdzie do zera respawnuja sie wszyscy, ktorzy byli zabici przedtem i licznik startuje od nowa.
Np. Gdy jest 20 graczy (po 10 w druzynie) licznik ten bedzie sie zerowal co 40 sekund. Co 40 sekund beda sie
rodzic od nowa wszyscy co zostali zabici w tym czasie. Maximum Time in Team Games jest po to by
ten czas nie byl za dlugi, skraca go do tylu ile ustawisz.
Bonuses:
Mozliwosc wylaczenia poszczegolnych bonusow.
Frequency -
Czestotliwosc pojawiania sie specjalnych bonusow. 0 - wcale... 5 - bardzo duzo.
Weapons:
Mozliwosc wykluczenia z gry poszczegolnych broni.
Maximum Grenades:
Maksymalna ilosc granatow, ktore mozesz uniesc. Jest to tez liczba granatow ktore dostajesz
po podniesieniu pudelka z granatami. Na starcie otrzymujesz polowe tej liczby granatow.
Friendly Fire -
Jesli jest wlaczone mozna zabic swoich towarzyszy z druzyny. Nie polecane w rozgrywkach internetowych.
Bullet Time -
Gdy wszyscy gracze znajda sie w poblizu (na jednym ekranie) gra przechodzi w efektowny tryb zwolnionego tempa.
Mouse Sensitivity -
Czulosc poruszania sie myszki. Im wiecej tym szybciej.
- NETWORK
Connection -
W jaki sposob chcesz grac przez siec z innymi graczami (LAN/Internet).
Maximum Players -
Maksymalna liczba graczy, ktorzy moga sie polaczyc na twoim serwerze gry.
Register in Lobby Servers -
Czy gra ktora tworzysz ma byc zarejestrowana w serwerach z listami gier sieciowych. Dzieki temu gra bedzie widoczna w wyszukiwarce w menu JOIN GAME.
Game Name -
Nazwa twojego serwera gry. Bedzie widoczna w wyszukiwarce serwerow.
Game Password -
Haslo serwera. Tylko gracze znajacy je beda mogli sie polaczyc.
Balance Teams -
Gracze ktorzy dolaczaja sie do gry beda zmuszeni dolaczyc sie do druzyny gdzie jest mniej graczy. Dziala w CTF i Infiltration.
- VISUALS
Interface Style -
Wybor stylu interfejsu na ten, ktory ci sie podoba. Zamienia w grze grafike i polozenie statystyk, kursora i innych.
Player Indicator -
Jesli jest zaznaczone nad glowa twojego gracza bedzie wisiala strzalka, abys wiedzial ktory to twoj.
Sniper Line -
Linia pomiedzy graczem, a kursorem ulatwiajaca celowanie na wieksze odleglosci.
- BOTS
Difficulty -
Ma wplyw na celnosc i zachowanie botow: Stupid - latwy ... Impossible - bardzo trudny.
Chat -
Wlaczone oznacza, ze boty mowia czasem.
- SOUND
Sound Volume -
Poziom glosnosci dzwieku wyrazony w procentach. Ma wplyw takze na glosnosc odtwarzania MP3.
Music Volume -
Poziom glosnosci muzyki z gry (Game Music) wyrazony w procentach.
Explosion Effect -
Efekt dzwiekowy ktory pojawia sie gdy blisko twojego gracza cos wybuchnie (gluchniesz i slyszysz swist).
Distant Battle -
Wlacza/wylacza dzwieki ktore slychac gdy daleko odbywa sie walka.
Game Music -
Oryginalna muzyka podczas gry. None - zadna.
MP3 Music -
Lista plikow MP3 ktore beda odgrywane podczas gry. Soldat uzywa list M3U, ktore moga byc tworzone recznie lub przy pomocy programu do odgrywania MP3 (np. WInamp). Playlisty nalezy umiescic w podkatalogu Soldat MP3 (np. c:\soldat\mp3).
W opcjach rozpoczecia gry - czyli tryby :
Kill Limit, Point Limit -
Gdy ktorys z graczy bedzie mial tyle zabojstw/punktow gra sie konczy. Podczas Teammatchu liczba ta dotyczy sumy zabojstw calej druzyny.
Capture Limit -
Limit ilosci zdobytych flag w Capture the Flag.
Time Limit -
Czas trwania rozgrywki na jednej mapie w minutach.
Survival Mode -
Tryb rozgrywki polegajacy na tym, ze nie ma respawnowania w czasie gry po smierci. Po zabiciu gracza czeka on az pozostanie jeden zywy lub jedna zywa druzyna i wtedy rozgrywka sie konczy i przechodzi na nastepna runde.
Realistic Mode -
Tryb rozgrywki dla zaawansowanych graczy.
- Gracze maja bardzo malo zdrowia
- Upadki kosztuja utrate zdrowia
- Widzisz tylko to co twoj gracz widzi. Gdy ktos jest schowany z sciana nie widzisz go.
- Bronie maja odrzut. Po oddaniu strzalu kursor odrzuca w gore
(Aby temu przeciwdzialac nalezy strzelac pojedynczo lub krotkimi seriami).
- Zadnych specjalnych bonusow.
Loop -
Zapetlenie listy map. Gdy odznaczone gra sie konczy po przejsciu wszystkich map w liscie.
Random Bots -
Liczba losowych botow ktore wystapia w grze.
Dla gier druzynowych opcja ta znajduje sie obok nazwy druzyny.
W opcjach Soldat Setup:
- Graphics
Fullscreen - gdy zaznaczone gra uruchamia sie w pe?nym ekranie. Niekt?re problemy moga by? rozwi?zane w oknie.
Dithering - przydatne w trybie 16-bit. Wygladza kolory dajac iluzje trybu 32-bit.
Antialiasing - wygladza cala gre. Dostepne tylko dla kart obslugujacych opcje (np. GeForce).
Bitrate - tryb kolorow. 32-bit lepszy, ale nie wszystkie karty (np. Voodoo) go obluguja.
Refresh Rate - czestotliwosc odswiezanie ekranu.
Video Adapters - dostepne urzadzenia graficzne.
- Sound
Sound Quality - jako?? dzwieku.
Sound Output Type - dost?pne urz?dzenia d?wi?kowe.
Sound Driver List - dost?pne sterowniki odtwarzania dzwieku.
- Performance
Particles on screen - ilosc wyswietlanych elementow dodatkowych np. krew, dym, luski, odlamki.
Bot Seeing Quality - jakosc widocznosci botow, ma wplyw na szybkosc dzialania gry.
Render Bullet Trails - wyswietlanie smug za pociskami.
Render Weather Effects - wyswietlanie efektow pogodowych (snieg, deszcz, piasek).
Render Smooth Polygons - rysuje ladne, gladkie boki poligonow.
Show Death Console - wyswietlanie zabojstw w prawym gornym rogu.
File logging - wlacza/wylacza zapisywanie logow do pliku (console logs i kill logs).
Auto record- Gra automatycznie nagrywa ostatnia minute (mozna ustawic w soldat.ini) gry (do pliku demos/autodemo.sdm). Nagrywanie moze byc w kazdej chwili zachowane przez nacisniecie F8 (do pliku demos/autodemoX.dm). Gdy nacisniesz 2 razy F8 nagrywane bedzie normalne demo.
- Network
Game port - port serwera na ktory beda laczyc sie gracze.
Internet connection speed - predkosc twojego lacza internetowego.
Max Ping - maksymalny dopuszczalny ping jaki gracze moga miec na twoim serwerze.
Servers greetings message - wiadomosc ktora wyswietla sie w konsoli graczom ktorzy dolaczaja sie do serwera.
Never forward clients - jesli masz firewall z otwartymi portami zaznacz to, klienci nie beda wtedy omijac firewall przez lobby serwer
Register server with All-Seeing Eye - serwer rejestruje sie w programie All-Seeing Eye (
Server Link - link, ktory bedzie dostepny na stronie lobby serwera. Moze to byc adres strony www lub e-mail.
- More
Video Compatibility - tryb zgodnosci. U?ywac wy??cznie w razie problem?w.
Force Software - uruchamia gre bez akceleracji sprz?towej.
Blank Screen while bonus fix (old ATI cards) - usuwa problem gdy po wzieciu bonusa ekran jest zamazany.
Texture Filters - zmienia? gdy ci sie nudzi
Backbuffer Count - zmieniac gdy naprawde Ci si? nudzi
Languages - Change - pozwala na zmiane jezyka Soldat (pliki z t?umaczeniem znajduj? sie w katalogu Soldat\Txt\Languages
Niestandardowe opcje sa dostepne w pliku SOLDAT.INI
To ju? wszystko xd .
5. Rodzaje gry.
1.Deathmatch
Walka ka?dy z ka?dym oto kto zabije najwiecej. W punktacji liczy sie tylko ubicie przeciwnika - czyli napierdalanka.
Zalecany Respawn Time: 3-6 sekund.
2.Pointmatch
To samo co Deathmatch tylko walka odbywa sie na punkty. W grze wyst?puje ???ta flaga za trzymanie ktorej dostajesz dwa razy wiecej punktow za zabicie. Mo?liwe s? te? punkty za multikills. Za zabicie dwoch graczy po kolei dostajesz dwa razy wiecej punktow, za trzech cztery razy wiecej itd. Np. za trzymanie flagi i zabicie po kolei 6 ludzi dostaniesz 64 punkty!
Zalecany Respawn Time: 3-6 sekund.
3. Rambomatch
Gra w stylu Rambo - First Blood. Na planszy znajduje sie luk Johna Rambo. Ten kto wezmie ta potezna bron zyskuje niezwykla moc regeneracji zdrowia. Reszta graczy powinna urzadzic polowanie na jego luk, poniewaz punkty za zabicie zdobywa tylko Rambo.
Zalecany Respawn Time: 6-10 sekund.
4. Teammatch
Na arenie moga znajdowac sie cztery druzyny (Alpha Team, Beta Team, Charlie Team, Delta Team). Kazda walczy przeciwko sobie. Wygrywa druzyna, ktora w sumie zdobedzie najwieksza liczbe zab?jstw.
5. Capture the Flag
Dwie druzyny (Alpha Team i Beta Team) walcza przeciwko sobie. Punkty zdobywa sie za wykradniecie flagi z bazy przeciwnika i dostarczenie jej do swojej bazy z flaga.
6.Infiltration
Gra polega na tym, ze wsrod dwoch druzyn (Alpha Team i Beta Team) niebieska ma baze i czarna flage, ktorej musza bronic. Zadaniem czerwonej druzyny jest wykradniecie flagi niebieskim i zaniesienie jej do flagi bialej, ktora zwykle znajduje sie przy starcie czerwonych. Polecane jest granie w trybie Realistic.
7. Hold the flag
Dwie druzyny (Alpha Team i Beta Team) walcza o zolta flage. Druzyna ktora jest w posiadaniu flagi dostaje punkty co pare sekund.
-------------------
W sieci!
7.Climb
Jest to tryb, w kt?rym musimy doj?? do flagi ( tak jak capture the flag) przeciwnika i zabra? j? do swojej, ale po drodze mamy przeszkody kt?re trzeba przeskakiwa? itp. wszyscy s? wtedy w jednej dru?ynie i dzia?aj? razem!
Chcia?ym wam ubli?szy? gr? o nazwie soldat , gdy? jest to do?? ciekawa gierka, a co najlepsze - jest ca?kowicie za darmo .
Gr? pobierzemy z :
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć link.
Zaloguj or Rejestracja
Poradnik jest napisany wy??cznie przeze mnie z pomoc? Micha?a Marcinkowskiego, zabraniam jego kopiowania na inne fora, bez mojej zgody . Mi?ej lektury .

FAQ
1.Wst?p.
2. Wymagania.
3. Sterowanie i komendy.
4. Opcje.
5. Rodzaje gry.
6. Bronie&Bonusy.
7. Dodatki.
8. Zako?czenie.
1. Wst?p .
Soldat to gra czerpiaca najlepsze cechy z gier takich jak Liero, Worms, Quake i Counter-Strike. Jest to multiplayerowa strzelanina z szybka akcja i hektolitrami krwi, rozgrywajaca sie na dwuwymiarowych arenach (2d). Kilkunastu graczy mo?e nawala? si? mi?dzy soba korzystaj?c z arsena?u wsp??czesnej broni bojowej ( o tym p??niej ).
2. Wymagania.
Wymagania s? niske na t? gr? czyli :
- Klawiatura, myszka, monitor, m?zg
A dok?adniej,
Minimalne wymagania:
- Procesor 333mhz
- Akcelerator obs?ugujacy Direct3D
- Karta graficzna kompatybilna z DirectX 8.1
- 32 MB RAM
- Troche MB miejsca na dysku
- Karta dzwiekowa
- Karta sieciowa, modem itp.
- Microsoft Windows 98/Me/2000/XP
- Microsoft DirectX 8.1
To podstawy, aby nasz soldat si? uruchomi? .
3. Sterowanie i komendy.
Sterowanie jest do?? proste, zawsze ew. mo?na je zmieni? :

[A] - bieg w lewo
[D] - bieg w prawo
[W] - skok
[Lewy przycisk myszy] - strzal
[Prawy przycisk myszy] - dopalacze
[E] - przytrzymac albo po chwili puscic aby rzucic granat
[F] - wyrzucenie broni
[X] - pozycja lezaca
[Q] - zmiana na druga bron
[R] - zmiana magazynka
[T] - chat
[Tab] - wlacz/wylacz menu broni na stale podczas oczekiwania na respawn.
Powyzsze klawisze mozna zmienic w opcjach PLAYER.
Sztuczki:
Rzucanie flaga - przytrzymaj klawisze skoku i kucania (W + S)
Obrot w tyl - skacz do tylu a nastepnie wcisnij przycisk latania (tzw. backflip).
I komendy :
[/] - komenda
[F1] - tabela graczy z wynikami
[F2] - schowaj imoina graczow / [ALT + F2] wlacz/wylacz linie snajperska
[F3] - statystyki (FPS, ping, obciazenie sieci) / [ALT + F3] schowaj imiona graczow
[F4] - zapisanie screenshota (do katalogu Soldat\Screens)
[F5] - zatrzymanie/odgrywanie muzyki
[F6] - poprzednia sciezka muzyki
[F7] - nastepna sciezka muzyki
[F8] - nagrywaj/zatrzymaj demo / szybkie przewijanie podczas odgrywania dema
[F9] - minimalizacja programu
[F10] - pauza
[ALT] - + klawisze a,b,c... lub 1,2,3...0 - gotowe odzywki w chat lub komendy
[ESC] - zatrzymanie gry i pokazanie menu gry
To by by?o na tyle, to s? podst. komendy, inne mo?ecie tylko znale?? na serverach sieciowych .
4. Opcje.
Standardowe opcje dostepne w menu OPTIONS to:

- GAME
Respawn Time:
Normal Respawn -
Czas, wyrazony w sekundach, w jakim pozostajesz po smierci az do nastepnego urodzenia.
Obowiazuje w rozgrywkach Deathmatch, Pointmatch i Rambomatch.
Maximum Time in Team Games -
W grach druzynowych (Teammatch, Capture the Flag, Infiltration) obowiazuje tzw. Wave Respawn
(respawn fala). Podczas gry dziala globalny licznik respawn dla wszystkich graczy. Zalezy on od
liczby graczy. Gdy dojdzie do zera respawnuja sie wszyscy, ktorzy byli zabici przedtem i licznik startuje od nowa.
Np. Gdy jest 20 graczy (po 10 w druzynie) licznik ten bedzie sie zerowal co 40 sekund. Co 40 sekund beda sie
rodzic od nowa wszyscy co zostali zabici w tym czasie. Maximum Time in Team Games jest po to by
ten czas nie byl za dlugi, skraca go do tylu ile ustawisz.
Bonuses:
Mozliwosc wylaczenia poszczegolnych bonusow.
Frequency -
Czestotliwosc pojawiania sie specjalnych bonusow. 0 - wcale... 5 - bardzo duzo.
Weapons:
Mozliwosc wykluczenia z gry poszczegolnych broni.
Maximum Grenades:
Maksymalna ilosc granatow, ktore mozesz uniesc. Jest to tez liczba granatow ktore dostajesz
po podniesieniu pudelka z granatami. Na starcie otrzymujesz polowe tej liczby granatow.
Friendly Fire -
Jesli jest wlaczone mozna zabic swoich towarzyszy z druzyny. Nie polecane w rozgrywkach internetowych.
Bullet Time -
Gdy wszyscy gracze znajda sie w poblizu (na jednym ekranie) gra przechodzi w efektowny tryb zwolnionego tempa.
Mouse Sensitivity -
Czulosc poruszania sie myszki. Im wiecej tym szybciej.
- NETWORK
Connection -
W jaki sposob chcesz grac przez siec z innymi graczami (LAN/Internet).
Maximum Players -
Maksymalna liczba graczy, ktorzy moga sie polaczyc na twoim serwerze gry.
Register in Lobby Servers -
Czy gra ktora tworzysz ma byc zarejestrowana w serwerach z listami gier sieciowych. Dzieki temu gra bedzie widoczna w wyszukiwarce w menu JOIN GAME.
Game Name -
Nazwa twojego serwera gry. Bedzie widoczna w wyszukiwarce serwerow.
Game Password -
Haslo serwera. Tylko gracze znajacy je beda mogli sie polaczyc.
Balance Teams -
Gracze ktorzy dolaczaja sie do gry beda zmuszeni dolaczyc sie do druzyny gdzie jest mniej graczy. Dziala w CTF i Infiltration.
- VISUALS
Interface Style -
Wybor stylu interfejsu na ten, ktory ci sie podoba. Zamienia w grze grafike i polozenie statystyk, kursora i innych.
Player Indicator -
Jesli jest zaznaczone nad glowa twojego gracza bedzie wisiala strzalka, abys wiedzial ktory to twoj.
Sniper Line -
Linia pomiedzy graczem, a kursorem ulatwiajaca celowanie na wieksze odleglosci.
- BOTS
Difficulty -
Ma wplyw na celnosc i zachowanie botow: Stupid - latwy ... Impossible - bardzo trudny.
Chat -
Wlaczone oznacza, ze boty mowia czasem.
- SOUND
Sound Volume -
Poziom glosnosci dzwieku wyrazony w procentach. Ma wplyw takze na glosnosc odtwarzania MP3.
Music Volume -
Poziom glosnosci muzyki z gry (Game Music) wyrazony w procentach.
Explosion Effect -
Efekt dzwiekowy ktory pojawia sie gdy blisko twojego gracza cos wybuchnie (gluchniesz i slyszysz swist).
Distant Battle -
Wlacza/wylacza dzwieki ktore slychac gdy daleko odbywa sie walka.
Game Music -
Oryginalna muzyka podczas gry. None - zadna.
MP3 Music -
Lista plikow MP3 ktore beda odgrywane podczas gry. Soldat uzywa list M3U, ktore moga byc tworzone recznie lub przy pomocy programu do odgrywania MP3 (np. WInamp). Playlisty nalezy umiescic w podkatalogu Soldat MP3 (np. c:\soldat\mp3).
W opcjach rozpoczecia gry - czyli tryby :
Kill Limit, Point Limit -
Gdy ktorys z graczy bedzie mial tyle zabojstw/punktow gra sie konczy. Podczas Teammatchu liczba ta dotyczy sumy zabojstw calej druzyny.
Capture Limit -
Limit ilosci zdobytych flag w Capture the Flag.
Time Limit -
Czas trwania rozgrywki na jednej mapie w minutach.
Survival Mode -
Tryb rozgrywki polegajacy na tym, ze nie ma respawnowania w czasie gry po smierci. Po zabiciu gracza czeka on az pozostanie jeden zywy lub jedna zywa druzyna i wtedy rozgrywka sie konczy i przechodzi na nastepna runde.
Realistic Mode -
Tryb rozgrywki dla zaawansowanych graczy.
- Gracze maja bardzo malo zdrowia
- Upadki kosztuja utrate zdrowia
- Widzisz tylko to co twoj gracz widzi. Gdy ktos jest schowany z sciana nie widzisz go.
- Bronie maja odrzut. Po oddaniu strzalu kursor odrzuca w gore
(Aby temu przeciwdzialac nalezy strzelac pojedynczo lub krotkimi seriami).
- Zadnych specjalnych bonusow.
Loop -
Zapetlenie listy map. Gdy odznaczone gra sie konczy po przejsciu wszystkich map w liscie.
Random Bots -
Liczba losowych botow ktore wystapia w grze.
Dla gier druzynowych opcja ta znajduje sie obok nazwy druzyny.
W opcjach Soldat Setup:
- Graphics
Fullscreen - gdy zaznaczone gra uruchamia sie w pe?nym ekranie. Niekt?re problemy moga by? rozwi?zane w oknie.
Dithering - przydatne w trybie 16-bit. Wygladza kolory dajac iluzje trybu 32-bit.
Antialiasing - wygladza cala gre. Dostepne tylko dla kart obslugujacych opcje (np. GeForce).
Bitrate - tryb kolorow. 32-bit lepszy, ale nie wszystkie karty (np. Voodoo) go obluguja.
Refresh Rate - czestotliwosc odswiezanie ekranu.
Video Adapters - dostepne urzadzenia graficzne.
- Sound
Sound Quality - jako?? dzwieku.
Sound Output Type - dost?pne urz?dzenia d?wi?kowe.
Sound Driver List - dost?pne sterowniki odtwarzania dzwieku.
- Performance
Particles on screen - ilosc wyswietlanych elementow dodatkowych np. krew, dym, luski, odlamki.
Bot Seeing Quality - jakosc widocznosci botow, ma wplyw na szybkosc dzialania gry.
Render Bullet Trails - wyswietlanie smug za pociskami.
Render Weather Effects - wyswietlanie efektow pogodowych (snieg, deszcz, piasek).
Render Smooth Polygons - rysuje ladne, gladkie boki poligonow.
Show Death Console - wyswietlanie zabojstw w prawym gornym rogu.
File logging - wlacza/wylacza zapisywanie logow do pliku (console logs i kill logs).
Auto record- Gra automatycznie nagrywa ostatnia minute (mozna ustawic w soldat.ini) gry (do pliku demos/autodemo.sdm). Nagrywanie moze byc w kazdej chwili zachowane przez nacisniecie F8 (do pliku demos/autodemoX.dm). Gdy nacisniesz 2 razy F8 nagrywane bedzie normalne demo.
- Network
Game port - port serwera na ktory beda laczyc sie gracze.
Internet connection speed - predkosc twojego lacza internetowego.
Max Ping - maksymalny dopuszczalny ping jaki gracze moga miec na twoim serwerze.
Servers greetings message - wiadomosc ktora wyswietla sie w konsoli graczom ktorzy dolaczaja sie do serwera.
Never forward clients - jesli masz firewall z otwartymi portami zaznacz to, klienci nie beda wtedy omijac firewall przez lobby serwer
Register server with All-Seeing Eye - serwer rejestruje sie w programie All-Seeing Eye (
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć link.
Zaloguj or Rejestracja
).Server Link - link, ktory bedzie dostepny na stronie lobby serwera. Moze to byc adres strony www lub e-mail.
- More
Video Compatibility - tryb zgodnosci. U?ywac wy??cznie w razie problem?w.
Force Software - uruchamia gre bez akceleracji sprz?towej.
Blank Screen while bonus fix (old ATI cards) - usuwa problem gdy po wzieciu bonusa ekran jest zamazany.
Texture Filters - zmienia? gdy ci sie nudzi
Backbuffer Count - zmieniac gdy naprawde Ci si? nudzi
Languages - Change - pozwala na zmiane jezyka Soldat (pliki z t?umaczeniem znajduj? sie w katalogu Soldat\Txt\Languages
Niestandardowe opcje sa dostepne w pliku SOLDAT.INI
To ju? wszystko xd .
5. Rodzaje gry.
1.Deathmatch

Walka ka?dy z ka?dym oto kto zabije najwiecej. W punktacji liczy sie tylko ubicie przeciwnika - czyli napierdalanka.
Zalecany Respawn Time: 3-6 sekund.
2.Pointmatch

To samo co Deathmatch tylko walka odbywa sie na punkty. W grze wyst?puje ???ta flaga za trzymanie ktorej dostajesz dwa razy wiecej punktow za zabicie. Mo?liwe s? te? punkty za multikills. Za zabicie dwoch graczy po kolei dostajesz dwa razy wiecej punktow, za trzech cztery razy wiecej itd. Np. za trzymanie flagi i zabicie po kolei 6 ludzi dostaniesz 64 punkty!
Zalecany Respawn Time: 3-6 sekund.
3. Rambomatch

Gra w stylu Rambo - First Blood. Na planszy znajduje sie luk Johna Rambo. Ten kto wezmie ta potezna bron zyskuje niezwykla moc regeneracji zdrowia. Reszta graczy powinna urzadzic polowanie na jego luk, poniewaz punkty za zabicie zdobywa tylko Rambo.
Zalecany Respawn Time: 6-10 sekund.
4. Teammatch

Na arenie moga znajdowac sie cztery druzyny (Alpha Team, Beta Team, Charlie Team, Delta Team). Kazda walczy przeciwko sobie. Wygrywa druzyna, ktora w sumie zdobedzie najwieksza liczbe zab?jstw.
5. Capture the Flag

Dwie druzyny (Alpha Team i Beta Team) walcza przeciwko sobie. Punkty zdobywa sie za wykradniecie flagi z bazy przeciwnika i dostarczenie jej do swojej bazy z flaga.
6.Infiltration

Gra polega na tym, ze wsrod dwoch druzyn (Alpha Team i Beta Team) niebieska ma baze i czarna flage, ktorej musza bronic. Zadaniem czerwonej druzyny jest wykradniecie flagi niebieskim i zaniesienie jej do flagi bialej, ktora zwykle znajduje sie przy starcie czerwonych. Polecane jest granie w trybie Realistic.
7. Hold the flag

Dwie druzyny (Alpha Team i Beta Team) walcza o zolta flage. Druzyna ktora jest w posiadaniu flagi dostaje punkty co pare sekund.
-------------------
W sieci!
7.Climb
Jest to tryb, w kt?rym musimy doj?? do flagi ( tak jak capture the flag) przeciwnika i zabra? j? do swojej, ale po drodze mamy przeszkody kt?re trzeba przeskakiwa? itp. wszyscy s? wtedy w jednej dru?ynie i dzia?aj? razem!