Nixodin
Advanced User
- Joined
- Mar 31, 2010
- Messages
- 197
- Reaction score
- 10
Copyright. Wszelkie prawa zastrze?one
Zastrzegam sobie r?wnie? nazw? do serii moich tutoriali (Spritowa? ka?dy mo?e)
Witam!
W tym tutorialu SKM postaram si? wam przybli?y? podstawy tworzenia sprit?w.
Powiem co wam b?dzie potrzebne i naucz? was kreatywnego tworzenia!
A wi?c do rzeczy... przygotujcie ciasteczka, herbatk? i upewnijcie si?,
?e nikt wam nie b?dzie przeszkadza?....
---
Potrzebne rzeczy:
MS Paint
GIMP (photoshop czy co?)
Otwarty umys?
---
Podstawy!
W paincie wykonujemy kontur.
Nast?pnie otwieramy GIMPa i wrzucamy do niego kontur.
Wype?niamy kolorami i cieniujemy!
Czemu w GIMPie? Bo mo?na wygodnie kolorowa?, nie potrzebne s? nam palety i ew. mo?na u?y? innych tooli typu p?dzel oraz narz?dzia cieniuj?ce!
Paint:
- w celu rysowania prostych lini, kwadratych, k??
aby wygl?da?o r?wno i prosto
przytrzymujemy SHIFT
- miniaturka (Widok>Powi?kszenie>Poka? miniatur?)
- W przypadku przedmiot?w symetrycznych wykonujemy tylko jedn? cze??
Nast?pnie j? zaznaczamy i robimy kopi? , wklejamy j? obracamy w poziomie i o odp. k?t oraz ustawiamy do
odpowiedniego po?o?enia.
GIMP:
1- O??wek
2- P?dzel, malujemy nim dodaj?c wi?cej barw. Troszk? miesza barwy.
3- Rozmywanie / Wyostrzanie
4- Rozmazywanie i mieszanie barw.
5- Rozja?nianie/Przypalania - cieniowanie ^^
6 - Wype?nia obszar kolorem
7 - Pobiera wybrany kolor
Kolor wybieramy klikaj?c na taki kwadrat (pod przyborami)
------------------
Filozofia rysowania konturu!
B??dy to:
Usuwa si? zb?dne pixelki, ale przy rysowaniu ostrzych rog?w nie !
--- U?ywa si? tylko o??wka. Inne przybory tylko gdy to konieczne! ---
Wasz kontur powinien by? ciekawy. Nie mo?e to by? co? kwadratowego/prostok?tnego!
Wyobra?cie sobie zwyk?y miecz. Dobra, co macie? Prosta r?czka i takie prostok?tne ostrze o ostrym zako?czeniu? Pewnie wysz?o jako? tak (albo by tak wysz?o podczas rysowania):
P?jd?my krok dalej! Wyobra?cie to sobie lepiej! Normalny miecz ma ?agodne zako?czenie.Co wa?ne ma zazwyczaj 4 cz??ci (r?koje?? ma 3 cz??ci + ostrze. Wychodzi 4). To wyjdzie mniej wi?cej tak:
Ale. No w?a?nie jakie ale? Mo?na p?j?? jeszcze kroczek dalej (hehe zaszelejemy xD) Mo?na zmodyfikowa? kszta?ty ostrza, r??nie cieniowa?. R?koje?? wyd?u?y? czy zmodyfikowa?. Zmieni? kszta?ty! Nada? mu co? co sobie wyobra?asz. Sp?jrzcie jak ja to zrobi?em (ale to ju? jest z konturu na serio wypasione :lol:
Wejd? g??biej w sw?j umys?. Wyobra? sobie co? na serio. Wyobra? sobie ca?o?? i wszystko po kawa?ku ze szczeg??ami. Przelewaj to na kartk? czy na painta! Daj si? ponie?? wyobra?ni. Postaraj si? tworzy? realistycznie! To nie jest trudne.
Dobra koniec o rysowaniu konturu.
-
Filozofia kolor?w!
Yh to b?dzie trudne do opisania, ale dam rad?.
Dajmy na przyk?ad trawnik, konkretnie traw?. Jaki ma kolor? Za pewne twoja odpowied? brzmi zielony... No dobra, jakie kolory wchodz? w jego sk?ad. Ja dostrzegam w ciagu dnia zielony i zielony id?cy w stron? ???tego!
Rozumiesz? Nie ma czego? co by by?o jednolite .
Dajmy na to m?j czarny telefon. Opr?cz czarnego widz? szary i bia?y (przez padaj?ce ?wiat?o). Aby dostrzec prawdziw? czer? musia?bym si? znale?? w dobrze zamkni?tym pomieszczeniu bez zr?d?a ?wiat?a .
Tak wi?c podczas dobierania kolor?w je?dzimy po kolorach, odcieniu, jasno?ci, nasyceniu itd!
W?a?nie padaj?ce ?wiat?o, cie?. Om?wmy to teraz
-
Filozofia cienia i ?wiat?a!
Przyjrzyj si? czemu? na co pada ?wiat?o. Za pewne dostrzegasz najja?niejsze strefy lub miejsce gdzie skupia si? ?wiat?o. Tam gdzie ?wiat?o nie pada widzisz ciemniejsz? stref?, co nie? Prawda, ?e ?wiat nas otaczaj?cy jest niezwyk?y je?li si? jemu lepiej przyjrze??
No dobrze, mo?e teraz powiem czym cechuj? si? ja?niejsze i ciemniejsze strefy? Ok.
Ja?niejsze strefy oznaczaj? bli?sze czy wypuk?e cz??ci.
Ciemniejszy oznacza dalsze cz??ci lub wkl?s?e.
-
Filozofia materia?u
O co? czego chyba si? nie spodziewali?cie? Por?wnajmy materia?y np. bluzy i co? metalowego.
Dobra w bluzie nie wida? b?ysku, a w metalowym wida? bardzo dobrze jasne strefy i np. mocny kontrast.
Niekt?re materia?y mog? mie? wielki kontrast, bardzo jasn? stref? (np. co? metalicznego)
Kolejny przyk?ad futro. Jak to wygl?da? Linie r??ni?ce si? jasno?ci?. Gdybym to rysowa? to bym zrobi? gdzie? ja?niejsze kreski. A gdzie indziej ciemniejsze strefy. Ja dawa?bym kontrast i ja?niejsze kreski od pozosta?o?ci.
Z?oty. Jak on wygl?da inny powiedz?, ?e ma z?oty kolor inni, ?e ???ty. Ja powiem, ?e tam jest kilka kolor?w co? pomi?dzy ???tym i pomara?czowym oraz w ciemniejszy strefach br?z oraz bardzo jasna strefa ???tego.
Pami?tajcie gdy co? ma jaki? materia? to przedstawcie to realistycznie! A nie jak co? jest z drewna to walniecie kolor br?zowy ;p.
-
Ostatnie rady
Czyli tak, aby co? stworzy? ?adnie trzeba wej?? g??biej w umys?. Zastanowi? si? nad kszta?tami, kolorem oraz przedstawieniem materia?u!
T?o? Mo?ecie robi? na dowolnym =].
Pami?tajcie o tym, ?e "tibijskie ?wiat?o" ?wieci z lewego g?rnego rogu.
Przy cieniowaniu musicie da? ?mia?o r??nice mi?dzy ciemniejszymi strefami a ja?niejszymi!
GRAFIKI ZAPISUJEMY W .PNG! Zajmuje mniej miejsca i nie traci si? jako?ci!
No dobrze to mniej wi?cej na koniec. To by? tutorial og?lnie, wprowadzaj?cy.
Mo?e p??niej go rozszerz?...
Pytajcie, komentujcie, wytykajcie b??dy....
Copyright. Wszelkie prawa zastrze?one
Zastrzegam sobie r?wnie? nazw? do serii moich tutoriali (Spritowa? ka?dy mo?e)
Zastrzegam sobie r?wnie? nazw? do serii moich tutoriali (Spritowa? ka?dy mo?e)
Witam!
W tym tutorialu SKM postaram si? wam przybli?y? podstawy tworzenia sprit?w.
Powiem co wam b?dzie potrzebne i naucz? was kreatywnego tworzenia!
A wi?c do rzeczy... przygotujcie ciasteczka, herbatk? i upewnijcie si?,
?e nikt wam nie b?dzie przeszkadza?....
---
Potrzebne rzeczy:
MS Paint
GIMP (photoshop czy co?)
Otwarty umys?
---
Podstawy!
W paincie wykonujemy kontur.
Nast?pnie otwieramy GIMPa i wrzucamy do niego kontur.
Wype?niamy kolorami i cieniujemy!
Czemu w GIMPie? Bo mo?na wygodnie kolorowa?, nie potrzebne s? nam palety i ew. mo?na u?y? innych tooli typu p?dzel oraz narz?dzia cieniuj?ce!
Paint:
- w celu rysowania prostych lini, kwadratych, k??
aby wygl?da?o r?wno i prosto
przytrzymujemy SHIFT
- miniaturka (Widok>Powi?kszenie>Poka? miniatur?)
- W przypadku przedmiot?w symetrycznych wykonujemy tylko jedn? cze??
Nast?pnie j? zaznaczamy i robimy kopi? , wklejamy j? obracamy w poziomie i o odp. k?t oraz ustawiamy do
odpowiedniego po?o?enia.
GIMP:
1- O??wek
2- P?dzel, malujemy nim dodaj?c wi?cej barw. Troszk? miesza barwy.
3- Rozmywanie / Wyostrzanie
4- Rozmazywanie i mieszanie barw.
5- Rozja?nianie/Przypalania - cieniowanie ^^
6 - Wype?nia obszar kolorem
7 - Pobiera wybrany kolor
Kolor wybieramy klikaj?c na taki kwadrat (pod przyborami)
------------------
Filozofia rysowania konturu!
B??dy to:
Usuwa si? zb?dne pixelki, ale przy rysowaniu ostrzych rog?w nie !
--- U?ywa si? tylko o??wka. Inne przybory tylko gdy to konieczne! ---
Wasz kontur powinien by? ciekawy. Nie mo?e to by? co? kwadratowego/prostok?tnego!
Wyobra?cie sobie zwyk?y miecz. Dobra, co macie? Prosta r?czka i takie prostok?tne ostrze o ostrym zako?czeniu? Pewnie wysz?o jako? tak (albo by tak wysz?o podczas rysowania):
P?jd?my krok dalej! Wyobra?cie to sobie lepiej! Normalny miecz ma ?agodne zako?czenie.Co wa?ne ma zazwyczaj 4 cz??ci (r?koje?? ma 3 cz??ci + ostrze. Wychodzi 4). To wyjdzie mniej wi?cej tak:
Ale. No w?a?nie jakie ale? Mo?na p?j?? jeszcze kroczek dalej (hehe zaszelejemy xD) Mo?na zmodyfikowa? kszta?ty ostrza, r??nie cieniowa?. R?koje?? wyd?u?y? czy zmodyfikowa?. Zmieni? kszta?ty! Nada? mu co? co sobie wyobra?asz. Sp?jrzcie jak ja to zrobi?em (ale to ju? jest z konturu na serio wypasione :lol:
Wejd? g??biej w sw?j umys?. Wyobra? sobie co? na serio. Wyobra? sobie ca?o?? i wszystko po kawa?ku ze szczeg??ami. Przelewaj to na kartk? czy na painta! Daj si? ponie?? wyobra?ni. Postaraj si? tworzy? realistycznie! To nie jest trudne.
Dobra koniec o rysowaniu konturu.
-
Filozofia kolor?w!
Yh to b?dzie trudne do opisania, ale dam rad?.
Dajmy na przyk?ad trawnik, konkretnie traw?. Jaki ma kolor? Za pewne twoja odpowied? brzmi zielony... No dobra, jakie kolory wchodz? w jego sk?ad. Ja dostrzegam w ciagu dnia zielony i zielony id?cy w stron? ???tego!
Rozumiesz? Nie ma czego? co by by?o jednolite .
Dajmy na to m?j czarny telefon. Opr?cz czarnego widz? szary i bia?y (przez padaj?ce ?wiat?o). Aby dostrzec prawdziw? czer? musia?bym si? znale?? w dobrze zamkni?tym pomieszczeniu bez zr?d?a ?wiat?a .
Tak wi?c podczas dobierania kolor?w je?dzimy po kolorach, odcieniu, jasno?ci, nasyceniu itd!
W?a?nie padaj?ce ?wiat?o, cie?. Om?wmy to teraz
-
Filozofia cienia i ?wiat?a!
Przyjrzyj si? czemu? na co pada ?wiat?o. Za pewne dostrzegasz najja?niejsze strefy lub miejsce gdzie skupia si? ?wiat?o. Tam gdzie ?wiat?o nie pada widzisz ciemniejsz? stref?, co nie? Prawda, ?e ?wiat nas otaczaj?cy jest niezwyk?y je?li si? jemu lepiej przyjrze??
No dobrze, mo?e teraz powiem czym cechuj? si? ja?niejsze i ciemniejsze strefy? Ok.
Ja?niejsze strefy oznaczaj? bli?sze czy wypuk?e cz??ci.
Ciemniejszy oznacza dalsze cz??ci lub wkl?s?e.
-
Filozofia materia?u
O co? czego chyba si? nie spodziewali?cie? Por?wnajmy materia?y np. bluzy i co? metalowego.
Dobra w bluzie nie wida? b?ysku, a w metalowym wida? bardzo dobrze jasne strefy i np. mocny kontrast.
Niekt?re materia?y mog? mie? wielki kontrast, bardzo jasn? stref? (np. co? metalicznego)
Kolejny przyk?ad futro. Jak to wygl?da? Linie r??ni?ce si? jasno?ci?. Gdybym to rysowa? to bym zrobi? gdzie? ja?niejsze kreski. A gdzie indziej ciemniejsze strefy. Ja dawa?bym kontrast i ja?niejsze kreski od pozosta?o?ci.
Z?oty. Jak on wygl?da inny powiedz?, ?e ma z?oty kolor inni, ?e ???ty. Ja powiem, ?e tam jest kilka kolor?w co? pomi?dzy ???tym i pomara?czowym oraz w ciemniejszy strefach br?z oraz bardzo jasna strefa ???tego.
Pami?tajcie gdy co? ma jaki? materia? to przedstawcie to realistycznie! A nie jak co? jest z drewna to walniecie kolor br?zowy ;p.
-
Ostatnie rady
Czyli tak, aby co? stworzy? ?adnie trzeba wej?? g??biej w umys?. Zastanowi? si? nad kszta?tami, kolorem oraz przedstawieniem materia?u!
T?o? Mo?ecie robi? na dowolnym =].
Pami?tajcie o tym, ?e "tibijskie ?wiat?o" ?wieci z lewego g?rnego rogu.
Przy cieniowaniu musicie da? ?mia?o r??nice mi?dzy ciemniejszymi strefami a ja?niejszymi!
GRAFIKI ZAPISUJEMY W .PNG! Zajmuje mniej miejsca i nie traci si? jako?ci!
No dobrze to mniej wi?cej na koniec. To by? tutorial og?lnie, wprowadzaj?cy.
Mo?e p??niej go rozszerz?...
Pytajcie, komentujcie, wytykajcie b??dy....
Copyright. Wszelkie prawa zastrze?one
Zastrzegam sobie r?wnie? nazw? do serii moich tutoriali (Spritowa? ka?dy mo?e)