What's new

-Średni Stw?rz nowe, w?asne itemy na serwerze

Kamil

Wielki powr?t
Joined
Apr 10, 2008
Messages
1,730
Reaction score
243
Age
32
W itam wszystkich w poradniku gdzie przedstawi? Wam w szybki i prosty spos?b dodanie nowych item?w, potwor?w itd.

N a pocz?tek b?dziemy potrzebowa? trzech program?w bez, kt?rych aktualizacja si? nie uda. Programy zajmuj? ma?o miejsca wi?c pobranie ich nie stworzy Wam problem?w.

D ownload

--------------------------------------------------------------------------

Dat Editor:

Tibia 7.6 - 8.1
Dat Editor:

Tibia 8.0 – 8.1
Dat Editor:

--------------------------------------------------------------------------

Item Editor:

Tibia 7.6
Item Editor:

Tibia 7.92
Item Editor:

Tibia 8.0
Item Editor:

Tibia 8.1
Item Editor:

--------------------------------------------------------------------------

Spr Editor:

Tibia 7.6 - 8.2
Spr Editor:

--------------------------------------------------------------------------

J ak zacz???

Do wyboru mamy 2 sposoby:

1. Tworzymy w?asn? grafik? np. w paint, gimp czy photo shopie pami?taj?c, ?e musi znajdowa? si?:
- na r??owym tle (najlepiej zassa? kolor z gotowego itema)
- rozmiar 32x32
- rozszerzenie .bmp

2. Pobra? gotowe itemy ze strony do wyboru mamy:
- Amory
- Bootsy
- Helwety
- Legsy
- Shieldy
- Amunicj?
- Bronie axe, swordy, cluby, distance, r??d?ki
- Potwory
- i wiele, wiele wi?cej gad?et?w do twojego serwera

S tart
W poradniku pos?u?? si? programami pod Tibi? 8.1

1. Otwieramy pobrany przez nas Spr Editor (wypakowa? chyba ka?dy potrafi)
2. Do folderu w, kt?rym znajduje si? program wrzucamy 2 pliki z klienta czyli Tibia.dat oraz Tibia.spr. Wygl?da to tak:

okienkofz3.jpg


3. W okienku klikamy Break sprite limit je?li chcemy okre?li? maxymaln? liczb? wypakowanych plik?w. Tibia 8.1 posiada 23.259 plik?w! Zatem mo?emy np. w wolnym okienku wpisa? 30.000 (bez kropki) lub nie zaznacza? opcji i klikn?? od razu Extract. Wygl?d naszego okienka programu pod Tibi? 8.1:

spreditorfi0.jpg


Teraz rozpocz??o si? wypakowywanie wszystkich grafik z pliku Tibia.spr zajmie to troch? czasu, gdy? jak wspomnia?em wy?ej grafik jest bardzo du?o. Post?p mo?emy ?ledzi? na naszym pasku. Sko?czona praca wygl?da nast?puj?co:

spreditorendne4.jpg


Teraz w naszym folderze z programem pojawi? si? nowy folder Sprites gdzie znajdziecie wszystkie bajerki wymienione wy?ej. Zamykamy program.

D alszy etap
Teraz, gdy stworzyli?my lub pobrali?my now? grafik? musimy zamieni? jej nazw? na numer itemu nast?pnego w kolejce. Gdy w folderze Sprites mamy ostatni plik o numerze 23259 to nowemu nadajemy numer 23260 i tak dalej z kolejnymi itemami. Wklejamy je oczywi?cie do folderu Sprites. Mo?emy r?wnie? podmienia? ju? istniej?ce grafiki.

Gdy dodamy ju? wszystkie nowe itemy ponownie otwieramy program Spr Editor i tym razem klikamy przycisk Compile w celu utworzenia zaktualizowanego pliku Tibia.spr. Proces r?wnie? b?dzie trwa? sporo czasu. Gdy praca dobiegnie ko?ca w folderze z naszym programem pojawi si? nowy plik MyTibia.spr. Stary plik Tibia.spr kasujemy i zmieniamy nazw? nowego pliku z MyTibia.spr na Tibia.spr

Je?eli chcemy wrzuci? kolejne grafiki nie musimy ponownie rozpakowywa? Tibia.spr. Wystarczy wrzuci? kolejne grafiki do folderu Sprites z odpowiednim numerem i ponownie u?y? w Spr Editor opcji Compile.

T ibia.dat
Czas na kolejn? edycj?. Otwieramy program Dat Editor a nast?pnie klikamy File > Open… wyszukujemy plik Tibia.dat je?li zrobi?e? to co pisa?em wy?ej, znajdziesz go w folderze z programem Spr Editor a je?li nie, to w miejscu zainstalowanej Tibii. Nast?pnie plik Tibia.spr oczywi?cie ten po generacji. Po podaniu ?cie?ki i wczytaniu powinien pokaza? si? poni?szy efekt:

dateditorlm7.jpg


O pis Funkcji
Pozwoli?em sobie na skopiowanie funkcji, gdy? pisa? to od nowa do tego samego nic nie zmieni a przet?umaczenie jest w miar? poprawne.

Sprite Information:

Sprites Amount - ilo?? potrzebnych grafik zale?na od d?ugo?ci, szeroko?ci, przesuni?cia x,y oraz ilo?ci animacji
Width - szeroko?? zale?nie od przedmiotu o warto?ci 1 (itemy 32x32; 64x32) lub 2 (32x64; 64x64)
Height - d?ugo?? zale?nie od przedmiotu o warto?ci 1 (itemy 32x32; 64x32) lub 2 (64x32; 64x64)
Cropped Size – obcinany rozmiar (?)
X Div - przesuni?cie x zale?nie od po?o?enia na osi x jest przedstawiana inna grafika, w przypadku przedmiot?w kt?re mo?na zbiera? (coins gems itd.) oznacza ilo??
Y Div - przesuni?cie x zale?nie od po?o?enia na osi y jest przedstawiana inna grafika
Unknown - nie wiem
Animation Count - ilo?? animacji

za du?o znak?w!
 

Kamil

Wielki powr?t
Joined
Apr 10, 2008
Messages
1,730
Reaction score
243
Age
32
c.d Nowe, w?asne itemy na serwerze.

c.d Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Item Status:

Top 1, 2, 3 – szczyt (?)
Container - czy dana rzecz jest kontenerem
Stackable - czy mo?na j? zbiera? (coins gems itd)
Corpse - czy jest cia?em
Useable - czy mo?na jej z czym? u?ywa? (pick rope itd)
Horizontal, Vertical – poziomy, pionowy (?)
Fluid, Splash, Rune – p?yn, plusk, runa
Blocking - czy ma blokowa? przej?cie
Immoble - czy mo?na po niej chodzi? (zaznaczone = Nie mo?na)
Grounditem - czy jest powierzchni?
Idle Animated - ci?ga animacja w przypadku potwor?w daje efekt taki jak u np Wyverny lub Motyla
Blockmissile - czy mo?na przez ni? rzuca? czary strzela? z ?uku/kuszy (zaznaczone = Nie mo?na)
Blockspath – blokowanie strza??w z run (?)
Pickupable - czy mo?na j? podnie?? do plecaka
Hangable - nie wiem dok?adnie ale chyba ?e zmienia grafik? przy u?yciu (np. wszystkie ozdoby kt?re mo?na powiesi? na ?cianie)
Bottemlayer – (?)
Rotatable - czy mo?na j? obraca?
Floorchange - czy zmienia poziom (w sensie po?o?enie na osi z)
Light X X - czy daje ?wiat?o (pierwsze X light level czyli obszar na jaki ma dawa? ?wiat?o, drugie X light color czyli jaki ma mie? to ?wiat?o kolor)
Offset X X – wynagradzany (?)
Minimap X - kolor na minimapie
Actioned – (?)
Writeable - czy mo?na na niej pisa?
Heighted – (?)
Ground – podstawa, opieranie na ziemii (?)

O bs?uga
?eby doda? nowy item nale?y klikn?? File > New… i wybieramy w zale?no?ci co potrzebujemy: Item, Monster, Effect, Distance.

W moim wypadku stworzy?o si? nowe (puste) okienko o ID 7541 (lewe okienko) teraz w prawym okienku zje?d?amy na sam d?? gdzie powinien znajdowa? si? nasz nowy item. Klikamy na niego a nast?pne na zielon? strza?k? w praw? stron?. W miejscu pustego okienka powinien ukaza? si? naszym oczom nowy item. Musimy zaznaczy? ptaszkiem opcj? Pickupable, aby umo?liwi? podnoszenie itemu z ziemii. Teraz wystarczy tylko zapisa? projekt. Dokonamy tego poprzez File > Save

D odawanie item?w do gry
Przed nami ju? prawi? koniec pracy. Ostatni? rzecz? jak? pozosta?o zrobi? to edytowa? plik items.otb oraz items.xml kt?ry znajdziecie w swoim silniku. Je?li nie wiesz gdzie masz sw?j plik to poszukaj w OTS\data\items w?a?nie tutaj s? dwa potrzebne pliki.

I tem Edytor
Czas na ostatni program i koniec naszej pracy. Program nale?y wypakowa? w miejscu najlepiej tam gdzie zosta? wrzucony program Spr Editor gdy? Item Editor r?wnie? potrzebuje pliku Tibia.dat oraz Tibia.spr

itemeditorvo2.jpg


Klikamy File > Load otb… teraz wskazujemy mu ?cie?k? do pliku items.otb. Nast?pnie przechodzimy do zak?adki Tools > Create missing client items. Rozwijamy zak?adk? Other > zje?d?amy na sam d?? listy i szukamy swojego nowego itemu. Ponownie zaznaczamy ptaszkiem opcj? Pickupable. Teraz zapisujemy plik File > Save As… > item.otb

N otatnik
Otwieramy plik items.xml notatnikiem, klikamy Ctrl + f i wyszukujemy sid itemu. W moim wypadku ID 8275. Je?li wy?wietli komunikat, ?e nie znaleziono dodajemy na samym ko?cu wierszy linijki:

<item id="8275" article="a" name="Fire Armor">
<attribute key="description" value="This is a very old armor"/>
<attribute key="weight" value="8000"/>
<attribute key="armor" value="18"/>
<attribute key="slotType" value="body"/>
</item>

Wyja?nienie:

<item id="Twoje ID" article="a" name="Nazwa itemu">
<attribute key="description" value="Opis"/>
<attribute key="weight" value="Ci??ar"/>
<attribute key="armor" value="Arm"/>
<attribute key="slotType" value="body/legs itd."/>
</item>

A trybuty w items.xml
<item id="XXXX" (numer przedmiotu) article="a/an" (chyba kazdy wie o co chodzi jak nie odsylam do gramatyki j. angielskiego) name="nazwa przedmiotu">
<attribute key="description" value="opis"/>
<attribute key="weight" value="XXXX"/> waga 100=1 cap
<attribute key="armor" value="xx"/> obrona
<attribute key="slotType" value="body/hand/legs/head"/> jeszcze jest naszyjnik bron 2 reczna itd ale nie pamietam dokladnie co i jak
<attribute key="decayTo" value="xxxx" /> przemiana itemu na inny xxxx = numer przedmiotu
<attribute key="duration" value="xx" /> czas po jakim nastepuje przemiana (brak tego atrybutu =stala przemiana) 1=1s (?)
<attribute key="containerSize" value="xx" /> rozmiar pojemnika (tylko gdy w items.otb i tibia.dat jest zaznaczone container)
<attribute key="speed" value="40"/> nadaje si? to do but?w zwi?ksza szybko?? poruszania si? o value="XX" mo?na zmienia?

<attribute key="range" value="2"/> w przypdaku r??d?ek gdzie value="X" to zasi?g kratek

<attribute key="defense" value="5"/> nadaje si? do tarcz bardziej ni? pancerz

<attribute key="weaponType" value="distance"/> czyli jaki skill ma si? zwi?ksza? s? w value(sword,club,axe,[magic],distance,shielding)

<attribute key="shootType" value="smallstone"/> w tym przypadku small stonsami ale mo?e by? tak?e (energy) w przypadku r??d?ki albo tzw potocznie "Sprite wand"

<attribute key="weaponType" value="ammunition"/> czyli tu mamy ?e to jest amunicja

<attribute key="transformDeEquipTo" value="XXXX"/> czyli po w?o?eniu do bp albo na EQ zamienia si? z podstawowego wygl?du na inny czyli np.ROH na eq ?wieci a w bp przestaje czyli co? takiego tu pokaza?em

<attribute key="healthGain" value="1"/> czyli ile daje ?ycia mo?e by? tak?e manaGain czyli ile many daje

<attribute key="healthTicks" value="1000"/> tu czas co ile ma dawa? pewn? warto?? hp ale te? jest manaTicks value="1000" to jedna sekunda

<attribute key="showduration" value="1"/> pokazuje nam ile do ko?ca jest w ringu czasu

Tibia.dat i Tibia.spr wrzucamy do klienta, odpalamy silnik, klienta i cieszymy si? nowymi itemkami.

Poradnik w 100% By Kamil Zastrzegam sobie prawo do publikacji powy?szego poradnika bez mojej wiedzy. Pozwolenie uzyskasz pisz?c na GG 984401 i umieszczaj?c podpis autora (Kamil) na ko?cu poradnika!

Mam nadziej?, ?e przyda si? wielu osobom. Pisa?em to ponad 3h! Doce?cie to.

@down:
Dzi?kuj?, ?e chocia? jedna osoba doceni?a m?j wysi?ek. Czekam na dalsze komentarze.
@2down:
Dziecko drogie naucz si? czyta?. Napisa?em na g?rze, ?e funkcje skopiowa?em, gdy? s? dobrze przet?umaczone a na co mam robi? 2x to samo? Ca?y opis poradnika oraz zdj?cia s? moje. Nic pr?cz tych funkcji nie nale?y do Ciebie. A tw?j owy poradnik zawiera du?o b??d?w i nic dzi?ki niemu nie zrobi?em chyba ?e popsu?em sobie silnik bo w?a?nie teraz w Request szukam silnika aby wr?ci?o zn?w tak jak by?o.
 
Last edited:

Sikorexx15

User
Joined
Jul 7, 2008
Messages
24
Reaction score
1
Wypas

Wypas

Poradnik dzia?a 100% nie tak jak po?owa takich na kt?re marnuje si? czas. Polecam
 

NauR

User
Joined
May 21, 2008
Messages
14
Reaction score
1
w 100% tw?j ja bym sie k??ci? po prostu zerzn??e? m?j poradnik przerabiaj?c og?lny wygl?d download ten sam reszta dobra tu pozmienia?e? inne screeny wyja?nienia i tak dalej opis funkcji dat editora ten sam co u mnie opis atrybuty items.xml to samo... mo?e co? tam zrobi?e? ale na wi?cej ni? 40% ca?ego tego poradnika to na pewno nie jest. Poza tym itemki to naj?atwiejsza etgo typu edycja clienta i servera sztuk? dopiero jest dodanie nowych potwor?w, outfit?w z addonami i mo?liwo?ci? wybrania koloru czy efektami magii lub broni dystansowych.
 

Kamil

Wielki powr?t
Joined
Apr 10, 2008
Messages
1,730
Reaction score
243
Age
32
No wi?c RME na starcie prosi Ci? o podanie mu ?cie?ki do pliku Tibia.spr. Zapewne je?eli ju? korzysta?e? poda?e? mu ?cie?k? do starego pliku teraz wystarczy tylko poda? do nowego a tw?j item na pewno si? znajdzie. Nie wiem czy doda si? do Armor ale mo?esz poszuka? w Other po numerze ID itemu ;)

W OtMap sprawa wygl?da podobnie. Musisz wklei? nowy plik Tibia.spr w miejscu zainstalowanego programu i r?wnie? znale?? item w?r?d kategorii. Mam nadziej? ?e pomog?em. Pozdrawiam i czekam na dalsze komentarze...

@down3
No bo jakbym przet?umaczy? to sam to wysz?o by to samo. We? si? cz?owieku nie czepiaj o pierdo?y, chcesz to id? sobie na forum gdzie si? spamuje i nabija posty a nie b?dziesz mnie poucza? jak mam pisa?. Trudno ?eby zdanie "I hate school" przetru?amaczy? na 5 sposob?w a potem jeszcze powiedz ?e to twoje przet?umaczenie :D ?al cz?owieku... we? ju? tu nie pisz.
 
Last edited:

NauR

User
Joined
May 21, 2008
Messages
14
Reaction score
1
Item Status:
@2down:
Dziecko drogie naucz si? czyta?. Napisa?em na g??e, ?e funkcje skopiowa?em, gdy? s? dobrze przet?umaczone a na co mam robi? 2x to samo? Ca?y opis poradnika oraz zdj?cia s? moje. Nic pr?cz tych funkcji nie nale?y do Ciebie. A tw?j owy poradnik zawiera du?o b??d?w i nic dzi?ki niemu nie zrobi?em chyba ?e popsu?em sobie silnik bo w?a?nie teraz w Request szukam silnika aby wr?ci?o zn?w tak jak by?o.
Primo poradnik ktory jest tutaj to jego pierwotna wersja kt?ra jakis cep opublikowal (czyt ctrl+c ctrl+v) oryginal jest bardziej przejrzysty oraz jest rozwiniety poprzez dodawanie potworow a w opracowaniu jest dodawanie efektow.
secundo tak nic procz funkcji nie nalezy do mnie ale jednak napisales ze 100% jest twoj ;)... no wiec cos sie tu nie zgadza
 

Xenosim

Active User
Joined
Jul 11, 2008
Messages
126
Reaction score
4
Ja mam problem
Wypakowalem przez SprEditor ale nazwy sie nie zgadzaja np 2660 to powinno byc Hidden Turban a jest dead rat LUDZIE MI SIE NIE CHCE SZUKAC W DAT EDITORZE 2 DNI GOLDEN ARMORA !!!
 

Uncross

Confutatis maledictis
Joined
Sep 24, 2008
Messages
312
Reaction score
45
Age
33
Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Jako i? taki temat/poradnik ju? istnieje zamykam i przenosze. Do kosza of course ; ]
 

TRO MEDIA SA

Właściciel
Joined
Mar 28, 2008
Messages
437
Reaction score
33
Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Zaraz, zaraz... przecie? mog? by? 2 poradniki traktowa? o tym samym, je?eli oba r??ni? si? znacznie, a tak jest w tym przypadku.

Tak?e temat wznawiam...
 

Elf

Sing blue silver
Joined
Apr 12, 2008
Messages
409
Reaction score
50
Age
32
Odp: c.d Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Odp: c.d Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Poradnik w 100% By Kamil Zastrzegam sobie prawo do publikacji powy?szego poradnika bez mojej wiedzy. Pozwolenie uzyskasz pisz?c na GG 984401 i umieszczaj?c podpis autora (Kamil) na ko?cu poradnika!
Mam nadziej?, ?e przyda si? wielu osobom. Pisa?em to ponad 3h! Doce?cie to.
I przez 3h nie skusi?e? si? przeczyta? regulaminu Wolves on Prey?
Poradnik ?amie prawo.
 

Kamil

Wielki powr?t
Joined
Apr 10, 2008
Messages
1,730
Reaction score
243
Age
32
Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Dobra nie wiem czemu macie problemy, ale postanowi?em poszuka? jaki? nowszych wersji tego programu. Spr?bujcie na tych poni?ej powinno pom?c:

wersja nr. 1



wersja nr. 2



jak co? to pisa?. Mog? r?wnie? da? upload na inne serwisy.
 

Astamor92

Active User
Joined
Jul 31, 2008
Messages
98
Reaction score
3
Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

A jesli np chce tylko zmienic wyglad itemu zalozmy sword ;p chce dodac mu pr?dy to wystarczy ze zrobie extract potem wejde do folderu sprites a nastepnie edytuje w paincie plik sword nastepnie zapisze nowy wyglad i pozniej compile... mozna tak zrobic ??
 

Kamil

Wielki powr?t
Joined
Apr 10, 2008
Messages
1,730
Reaction score
243
Age
32
Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

A jesli np chce tylko zmienic wyglad itemu zalozmy sword ;p chce dodac mu pr?dy to wystarczy ze zrobie extract potem wejde do folderu sprites a nastepnie edytuje w paincie plik sword nastepnie zapisze nowy wyglad i pozniej compile... mozna tak zrobic ??

Tak mo?na tak zrobi? pami?taj?c ?e plik musi by? zapisany w odpowiednim formacie na r??owym tle nie przekraczaj?c 32x32 kwadracika ;) no i trzeba uwa?a? ?eby nic si? w ustawieniach nie posra?o, ale b?dzie dzia?a? ;)

@down:

je?eli wykasowa?e? poprzednie foto i wstawi?e? zamiast starego nowe to nie mo?e by? wygl?d starego bo nie mia?o by go sk?d sczyta?. Ew. zr?b jako nowy item...
 
Last edited:

Astamor92

Active User
Joined
Jul 31, 2008
Messages
98
Reaction score
3
Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

W?asnie tak zrobi?em z tym swordem doda?em mu pr?dy skompilowa?em to i w Tibii nadal wygl?da po staremu ;/
 

Astamor92

Active User
Joined
Jul 31, 2008
Messages
98
Reaction score
3
Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Odp: [7.6-8.11] Nowe, w?asne itemy na serwerze.

Ok juz dziala dodalem sobie item ;p ale jak znowu robiu extract wrzucam 12 plikow (potwor) potem robie comile usuwam stara Tibia.spr a nowa MyTibia.spr zmieniam nazwe na Tibia i otwieram dat editora i wczytuje te pliki (tibia.dat i tibia.spr) robie file>new>monster zjezdzam w prawym okienku na sam dol i nie ma tych moich spritow z potworem ;/
O co chodzi ? robie wszystko tak jak w poradniku jest
 

Snoopie

Senior User
Joined
Feb 4, 2009
Messages
572
Reaction score
39
Odp: Stw?rz nowe, w?asne itemy na serwerze

Mo?e kto? doda? new Download? ;/
 
Top