What's new

-Średni Stw?rz w?asn? gr? w 3D

Joined
Sep 19, 2015
Messages
8
Reaction score
0
Twoim marzeniem by?o stworzenie czego? wi?cej ni? OTS? Irytowa?o Ci?, ?e na Twoim serwerze gra 200 os?b, podczas gdy inne gry przebijaj? grube tysi?ce graczy online?
Je?eli masz do?? mierno?ci, umieraj?cych ots?w, kt?re nie dadz? Ci zarobku - ten temat jest dla Ciebie.

Nie naucz? Ci? programowa? w C#. Nie naucz? Ci? dok?adnie modelowa? ka?dego przedmiotu. W tym temacie nie nauczysz si? tworzenia zaawansowanych animacji.
W tym temacie otrzymasz ode mnie pomys?, oraz podpowied? jak stworzy? swoj? pierwsz? gr? - i to w 3D.


Narz?dzia na jakich b?dziemy pracowa? w tym i kolejnych tutorialach to:

Unity 3D w wersji 5.20
Blender
Visual Studio 2015


A wi?c zaczynamy!

Zainstaluj wszystkie programy i utw?rz skr?t ich na pulpicie. U?atwi Ci to nawigacj? oraz usprawni Twoj? prace.
Stw?rz na Dysku folder o nazwie Blender - projekty. Do czego on b?dzie potrzebny? Przekonasz si? w kolejnych poradnikach.... :)

W??cz Unity 3D. Zarejestruj swoje konto a nast?pnie wybierz opcj? "Free Unity Version" (chyba ?e jeste? wojownikiem piratebay - to mo?esz r?wnie dobrze pobra? cracka do pe?nej wersji, ale zak?adam ?e jeste?my uczciwi i akceptujemy warunki licencji).
Wybieramy Stw?rz projekt > zaznaczamy wszystkie wbudowane assety kt?re zainstalowali?my.
Opis i interfejs programu jest do?? prosty:

V4TK3Oq.png

Scene: Tutaj znajduje si? podgl?d graficzny naszego projektu
Game: Tutaj znajduje si? podgl?d wyj?ciowy naszej gry.

qIsEjVb.png

Play / Stop / Pause: Mo?emy sprawdza? jak wygl?da nasza gra w trybie Play, Stop, jak si? zachowuj? animacje, odcienia, prefaby etc.

01tRewa.png

Po prawej stronie zak?adka Hierarchy: Jest to nic innego jak w?a?ciwo?ci oraz zbi?r przedmiot?w / postaci / animacji / obiekt?w kt?re znajduj? si? na naszej scenie.

30uTT4y.png

Obok Hierarchy znajduje si? zak?adka Inspector. Polega ona na edycji danego obiektu na scenie. G??wnym przyk?adem b?dzie nak?adanie tekstur na obiekt, skalowanie, obracanie obiektu.

7JvilUB.png

Obok Inspektora znajduje si? serce naszego projektu czyli Projekt. Widzimy tam ca?y zbi?r Asset?w, kt?re wykorzystamy do naszego projektu. W?a?nie wszystkie tekstury, modele animacje i d?wi?k kt?ry tworzymy wrzucamy bezpo?rednio do Projektu, zanim wrzucimy go docelowo na Scen?,

KDTjxZs.png

Pod scen? znajduje si? Konsola. Aby wyja?ni? Tobie na czym ona polega, pos?u?? si? prosty przyk?adem - w silniku tfs 0.4 wyskoczy? Ci b??d w Konsoli powiadamiaj?cy o zdublowanym ID przedmiotu. Tak samo dzia?? to tutaj - Konsola powiadamia Ci? o b??dach / uwagach kt?re maj? miejsce w Twojej grze. Pilnuj tego uwa?nie, bo Unity jest skonstruowane w taki spos?b, je?eli gra b?dzie posiada?a b??dy wychwycone przez unity, to wtedy projekt si? nie skompiluje do pliku *exe i koniec z projektem. Ale spokojnie, nie masz co si? przejmowa?. Unity to m?dre oprogramowanie i dok?adnie wska?e Ci plik oraz linijk? b??du.

20sCX0o.png

Nad Scen? znajduje si? Pasek Narz?dzi. S? tam dost?pne takie opcje jak dodanie obiektu na scen?, edycja animacji, dodanie fizyki do obiektu itp itp itp. Jednym s?owem jest to sklejanie naszego projektu do kupy.

Podstawy ju? mamy. Mniej wi?cej wiemy ju? jak dzia?a interfejs, gdzie co mniej w wi?cej si? znajduje. Teraz przejd?my do stworzenia swojego tereny (mapy) po kt?rej gracz, samoch?d (w zale?noi?ci czy b?dzie to gra RPG czy wy?cig?wka czy co tam sobie za?yczycie) b?dzie si? porusza? w osi X,Z.

L4LKS98.png

Aby doda? teren wejd? w GameObject > 3D Object > Terrain.

TOuJhAT.png

jak wida? w Hierarchy oraz na Scenie doda? nam si? teren. Teraz poka?e CI jak dok?adnie dzia?a Inspector. Kliknij lewym przysiskiem myszy na Terrain i przejs? do Inspektora. Zmie? nazw? (1) z Terrain na Teren, nast?pnie kliknij w ko?o z?bate i zmie? rozdzielczo?? terenu na Width: 5000, Length: 5000 i wci?nij Enter

Pami?taj o zapisywaniu projektu co kilka minut skr?tem klawiszowym CTRL + S !!!!!

1Js7t65.png

Dodajmy tekstur? do naszego projektu. Pobieramy tekstur? trawy ze strony cgtextures i zapisujemy j? w folderze Assets/Tekstury.

7pIT3I2.png

Klikamy w funkcj? (1)paint Texture kt?ra si? znajduje w zak?adce Inspector. Klikamy w(2) Edit textures > Add textures > wybieramy (3)pierwsze okno . Wyszukujemy nasza tekstur? i klikamy ADD. Nast?pnie zmieniamy rozmiar (4) tekstury z 15,15 na 1,1. Po wszystkie klikamy (5)ADD i zapisujemy projekt (Ctrl + S).
Nasz teren wype?ni?a tekstura trawy. Teraz wymodelujmy jakie? g?ry, doliny, dodajmy traw? i drzewa z gotowej funkcji jak? ma w sobie terrain.

lMBwfJq.png

1 - Podnoszenie danego punktu w osi Y na wysoko?? x bez limitu wysoko?ci.
2 - Podnoszenie danego punktu w osi Y na do wysoko?ci x.
3 - Wyg?adzenie terenu do wysoko?ci x.
4 - malowanie terenu (tylko z teksturami zaimportowanymi w folderze Asset!!!
5 - Wstawianie trawy, krzew?w
6 - wstawianie drzew
7 - edycja terenu ( lepiej na razie nie rusza? :) )

We w?asnym zakresie jak tam nam si? podoba modelujemy sobie teren dla naszej postaci:

nPHht4Q.jpg


Nast?pnie w Project wpisujemy FPSController i przeci?gamy go na nasz? map?.
Zapisujemy gr?.

Nasz tutorialowy projekt dobieg? ko?ca. teraz Twoja gra jest sko?czona i mo?esz pochwali? si? znajomym!

O8HJ9lb.jpg

Aby zapisac projekt do pliku *exe kliknij w File > Build Settings i nast?pnie kliknij Add Current. Wybierz platform? jaka CI odpowiada i nast?pnie BUILD.

Gratulacje! W?a?nie stworzy?e? swoj? pierwsz? gr?!.

Teraz par? s??w na koniec. To co teraz zrobi?e?/a? to tak na prawd? 0.1% sukcesu do stworzenia swojej w?asnej prawdziwej gry RPG/FPS. Tym poradnikiem chcia?em Ci pokaza? w jaki spos?b dzia?a silnik Unity 3D oraz nakierowa? Ci? i nieco podpowiedzie? jak tworzy? w?asny projekt.
W kolejnych poradnikach poka?? jak poprawnie pisa? pierwsze skrypty w j?zyku C#, oraz modelowanie postaci, przedmiot?w, budynk?w, animacje ruchu, dodawanie d?wi?ku oraz importowanie tego wszystkiego do Unity.
?led? m?j profil i b?d? na bie??co!

W razie pyta? jestem dost?pny pod:
GG:48137583
Skype: wojtek.kownacki3

Zabraniam kopiowania powy?szego tutorialu na inne fora bez mojej zgody.

Pozdrawiam
Wojtek
 

Rozczochrany

Advanced User
Joined
May 2, 2009
Messages
175
Reaction score
1
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D - Cze?? 1 Teoria

Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D - Cze?? 1 Teoria

A mi tam si? podoba?o, czekam na wi?cej 😊

Wys?ane za pomoc? Kruka z Bazaru
 

pxgift2

Active User
Joined
Jun 7, 2015
Messages
86
Reaction score
0
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D

Nie lepiej przeczyta? podstawy C. P??niej C#, a na koniec pokaza? w nagrode Unity? Mo?e UE poka?, by?o by ciekawiej.
 
Joined
Sep 19, 2015
Messages
8
Reaction score
0
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D

No dobra... pora zacz?? zabaw?.
Zanim zaczniemy robi? nasz ma?y amatorski projekt musimy przemy?le? kilka wa?nych spraw:

Fabu?a - Najwa?niejszy element ka?dego projektu. Tu klient jako odbiorca ma zadecydowa? czy warto czy nie warto po?wi?cac sw?j czas.
Fabu?a musi wci?ga?, musi pokaza? co? czego nie maj? inne gry. Zastan?wmy si?, co takiego ma tibia. Niby pixele, niby grafika robiona w paincie, a mimo to sporo os?b mia?o przynajmniej raz PACCA.
Za???my dziennie Premium Acc b?dzie kupowa?o ka?dego dnia 100 os?b (graczy) ze wszystkich server?w. Prosta matma - 30 z? * 100 os?b = 3 ty? z? dziennie * 30 dni w miesi?cu= 90 ty? miesi?cznie. Fajny zarobek co? Dlaczego to opisa?em.. dlatego by pokaza? Ci, ?e nawet taka gra z tak? grafik? potrafi generowa? przychody. Zastan?w si? drogi czytelniku, czym Twoja gra mo?e si? wyr??nia? od innych. Mo?e to by? grafika, mo?e to by? zaawansowana rozbudowa bohatera, jego do?wiadczenie w walce mieczem.
Mo?e to te? by? setki trudnych quest?w, zagadek gdzie odbiorca musi my?le?. I tak dalej i tak dalej i tak dalej.

Nie spiesz si? z tym. Fabu?a nie powinna si? ko?czy? na zdaniu "Bohaterowi X zabili rodzin?. Musi on si? zam?ci? pokonuj?c przeciwnika o nazwie Y w miejscu Z. Przy okazji porobi si? troch? domk?w, fajne g?ry, jakie? potwory dodam czary i b?dzie git"
NIE! Dobr? fabu?? pisze si? nawet do 3 miesi?cy i powinna ona zawiera? 20-25 stron A4! W takiej fabule powinien znajdowa? si? ka?dy najmniejszy szczeg??, ka?dy opis ruchu g??wnych bohater?w, ich losy, itp. Je?eli ju? co? takiego napisa?e? przeczytaj jeszcze raz, i popraw szczeg??y. Jak ju? to zrobisz to znowu przeczytaj, najlepiej kilkukrotnie. Tworzenie gier 3D to nie to samo co pobranie TFS 0.4, postawienie go na VPS, poklikaniu potwork?w na mapie i edycji config.lua. Je?eli Twoje ambicje ko?cz? si? na gotowcach - ten tutorial nie jest dla Ciebie. Wybacz.

Mamy ju? fabu?? i co dalej? Zastan?wmy sie jak ta gra ma wygl?da?. Czy ma to by? gra na androida... czy jako aplikacja pod windows.. a mo?e linux?
My do tutorialu wybierzemy sobie gr? przegl?darkow? www. Dzi?ki temu nasz odbiorca nie b?dzie musia? pobiera? klienta na dysk, co w tym przypadku jest na du?y plus dla nas.

Na chwil? obecn? mamy fabu??, i wiemy ?e chcemy zrobi? gr? przegl?darkow? (multiplayer). Chcemy, by gracze spotykali si? na mapie, wsp?lnie zdobywali do?wiadczenie, poznawali fizyk? gry, nowe tereny i tak dalej. Ca?a gra ma si? znajdowa? na www.... tak wi?c potrzebujemy hosting. Nie polecam zak?ada? gier na darmowych hostingach typu cba.pl. Stawiaj?c tam swoje pierwsze wypociny miewa?em cz?ste lagi, problemy Do tego wszystkiego stawiaj?c gr? na takowych hostingach ?amiemy ich regulamin:

3. Us?uga hostingowa nie mo?e by? wykorzystywana do:
a) budowania serwisu internetowego w oparciu o zasoby nale??ce do innych serwis?w
(zakaz hotlinkowania); CBA.pl umo?liwia odst?pienie od powy?szej zasady,
u?ytkownikom posiadaj?cym abonament na zdj?cie reklam ze strony.
b) aplikowania na strony gier obci??aj?cych serwer (np. typu OGAME)
c) dzia?a? maj?cych na celu pozycjonowanie innych stron, budowanie farm link?w i im
podobnych; wymiana linkami przez odpowiednie systemy jest dozwolona w formie
dodatkowej funkcji strony, a nie jako g??wna; wszystkiego rodzaju powielone
katalogi, precelki itp. na kt?re wchodz? jedynie boty, b?d? usuwane

Hosting:
Tak wi?c wchodzimy na stron? mintshost.pl, rejestrujemy si? i kupujemy hosting za 5 z?.
aZ64nL8.png


Powinni?my otrzyma? maila z dost?pami FTP:

Witaj Wojciech,

Zam?wiona us?uga Hosting Mini jest ju? gotowa do u?ycia, oto szczeg??y:
Informacje o us?udze:

Us?uga: Hosting Mini
Domena: nevolation.pl

Dane logowania do us?ugi:

Login: nevolati
Has?o: **********

Panel do zarz?dzania WWW:
Je?eli masz ju? podpi?t? domen?, mo?esz r?wnie? u?y? tego adresu:

Informacje o serwerze:

Nazwa serwera: da7
IP serwera: 193.17.***.***

Je?eli masz zamiar u?y? ju? istniej?cej domeny do swojego hostingu, u?yj nast?puj?cych adres?w NS:

NS 1: ns3.biznes-host.pl
NS 2: ns4.biznes-host.pl


Dane FTP:

U?yj poni?szych danych, aby po??czy? si? z FTP np. za pomoc? programu: Filezilla

Adres FTP: 193.17.***.***

Login: nevolati

Has?o: **********

Adres strony (do podgl?du):



Ustawienia poczty email:
U?yj poni?szych adres?w w trakcie konfiguracji poczty email:

Adres POP3: mail.nevolation.pl
Adres SMTP: mail.nevolation.pl



Dzi?kujemy za wyb?r naszych us?ug.

Pozdrawiamy,
Mintshost.pl

Mamy ju? sw?j hosting. Ale g?upio by by?o, gdyby Gracz musia? wchodzi? o adresie IP. W tym celu kupmy domen?

Domena:
Jest to oczywi?cie nic innego jak zamiana adresu IP na bardziej przyjazn? dla oka nazw? danego podmiotu.
W tym celu wchodzimy na stron? az.pl, rejestrujemy si? zgodnie z wytycznymi i nast?pnei z menu g??wnego kupujemy domen? zaznaczaj?c 0 z?/rok. Po roku b?dziemy mogli przed?u?y? wa?no?? naszej domeny za 79 z? rocznie i nie jest to obowi?zkowe
2wypYPQ.png


Nast?pnie wchodzimy w zarz?dzanie DNS i podmieniamy zgodnie z tym co dostali?my na maila. W moim przypadku jest to:
NS 1: ns3.biznes-host.pl
NS 2: ns4.biznes-host.pl

Po kilku kilku minutach (ale mia?em przypadek ?e domena nada?a si? z DNS po 12 godzinach) posiadamy ju? aktywn? domen? po??czon? z naszym hostingiem.
Teraz dla testu odpalmy Unity, stw?rzmy teren z wybran? tekstur?, a nast?pnie przeci?gnijmy gotowy model Gracza na map?:

ehWPXkh.jpg

Do testu naszego hostingu to wystarczy. klikamy teraz File > Build Settings. Nie wchodzimy w Player settings, gdy? na chwil? obecn? nie ma to ?adnego znaczenia - Nie mamy skrypt?w w grze, nasza gra jest w trybie single player.
Klikamy Add Current, dzi?ki czemu scena doda?a nam si? do kompilatora:
RzKW6eR.png


Wybieramy miejsce na dysku gdzie ma zapisa? nam si? nasz projekt.
Po wszystkim w wybranej przez nas lokalizacji poka?? si? dwa pliki:
ORhFNDG.png

Zmieniamy nazw? pliku z rozszerzeniem *HTML na index.html i oba pliki wrzucamy na nasz hosting do folderu g??wnego (public_html):
dSwc6kP.png


Po wszystkim wchodzimy w przegl?dark? i wpisujemy nazw? naszej domeny. W moim przypadku jest to Nevolation.pl
Mo?e si? zdarzy? przypadek, ? komunikatem m?wi?cym o konieczno?ci pobrania ?atki do przegl?darki:
AeE7BZV.png


Po instalacji zamykamy przegl?dark? i odpalamy ponownie.
Misje uwa?am za wykonan?.

W kolejnej cz??ci wr?c? do motywu Fabu?y. Stworzymy jaki? klimat gry RPG, jak?s opowie?? (oczywi?cie nie w 25 stronach :p) ale troszk? j? stre?cimy.
Nast?pnie poka?? jak modelowa? pierwsze modele, tereny i importowa? je do Unity oczywi?cie trzymaj?c si? fabu?y.

Pozdrawiam
Wojtek.
 
Last edited:

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,793
Reaction score
672
Age
9
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D

NO KURWA NO NIE, TO TU TA PIZDE WPUSCIL ZEBY KOLEJNE TEMATY ZAKLADALA?

Zeby nie bylo, staralem sie przeczytac chociaz tego posta jednego i sorry, ale nie dalem rady, bo kurwica bierze jak sie czyta takie cos. Jeszcze ktos wejdzie, wezmie to na powaznie a potem jest w pizdzie bo ma takie gowno do glowy nawkladane przez jakiegos idiote...


Fabu?a musi wci?ga?, musi pokaza? co? czego nie maj? inne gry. Zastan?wmy si?, co takiego ma tibia.
No na pewno nie fabule, chyba, ze nie znasz definicji tego slowa, co w sumie mozna wywnioskowac czytajac twoje wywody.

Za???my dziennie Premium Acc b?dzie kupowa?o ka?dego dnia 100 os?b (graczy) ze wszystkich server?w. Prosta matma - 30 z? * 100 os?b = 3 ty? z? dziennie * 30 dni w miesi?cu= 90 ty? miesi?cznie. Fajny zarobek co?
TY kurwa sobie w lepetyne jebnij i sie naucz liczyc przede wszystkim. Bo mi od 100 osob wychodzi 3k za paccka miesiecznie a nie 90k. No chyba, ze w twoim swieice za paca sie placi 30zl dziennie a nie miesiecznie, bo tak liczysz...
Poza tym, no kurwa, kto tak sprawdza zarobki? Tak sie tego policzyc nie da za chuja, chyba, ze takie wyniki cie zadowalaja bo jedyne pieniadze z jakimi masz stycznosc to 5 czy 10 zl w tygodniu kieszonkowego. To wtedy fajnie sie takie kwoty z dupy wylicza ktore w zaden sposob nie sa zwiazane z rzeczywistoscia.

Dobr? fabu?? pisze si? nawet do 3 miesi?cy i powinna ona zawiera? 20-25 stron A4!
O chuj, teraz to zes dojebal. Skad te liczby? XD

Dalej nie daje rady. Bo normalnie mozg wyplywa a jest mi potrzebny jeszcze chyba :/
Sorry, ale takie cos to powinno dostawac cegla w glowe za kazdym razem jak posta pisze gdziekolwiek. Moze to to by sie zastanowilo wtedy czy jest sens pisac...
 
Joined
Sep 19, 2015
Messages
8
Reaction score
0
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D

Ju? odpowiadam:
TY kurwa sobie w lepetyne jebnij i sie naucz liczyc przede wszystkim. Bo mi od 100 osob wychodzi 3k za paccka miesiecznie a nie 90k. No chyba, ze w twoim swieice za paca sie placi 30zl dziennie a nie miesiecznie, bo tak liczysz...
Poza tym, no kurwa, kto tak sprawdza zarobki? Tak sie tego policzyc nie da za chuja, chyba, ze takie wyniki cie zadowalaja bo jedyne pieniadze z jakimi masz stycznosc to 5 czy 10 zl w tygodniu kieszonkowego. To wtedy fajnie sie takie kwoty z dupy wylicza ktore w zaden sposob nie sa zwiazane z rzeczywistoscia.
100 graczy dziennie (nowych) doda? 100 graczy dziennie (nowych) i tak jeszcze 29 razy daje 3000 graczy. W mojej rzeczywisto?ci pacc kosztuje 30 z? (pacz. allegro). 3000 * 30 z?. Ile to jest?

O chuj, teraz to zes dojebal. Skad te liczby? XD
Sk?d te liczby? Ty wgl. widzisz ?ycie poza komputerem i hejtowaniem ka?dego tematu na forum?
Fabu?a ma by? szczeg??owa i dok?adna - TAK BY? PODCZAS SWOJEJ PRACY NIE ZMIENIA? ANI JEDNEGO ELEMENTU. Dlatego ma by? szczeg??owa i opisana na tyle stron.
To ostatnia moja odpowied? do ciebie.

Nie pozdrawiam.

P.S. Kolejny tutorial ju? niebawem na dniach
 

Arkam

Forum friend
Joined
Dec 20, 2008
Messages
1,980
Reaction score
180
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D

Ju? odpowiadam:

100 graczy dziennie (nowych) doda? 100 graczy dziennie (nowych) i tak jeszcze 29 razy daje 3000 graczy. W mojej rzeczywisto?ci pacc kosztuje 30 z? (pacz. allegro). 3000 * 30 z?. Ile to jest?


Sk?d te liczby? Ty wgl. widzisz ?ycie poza komputerem i hejtowaniem ka?dego tematu na forum?
Fabu?a ma by? szczeg??owa i dok?adna - TAK BY? PODCZAS SWOJEJ PRACY NIE ZMIENIA? ANI JEDNEGO ELEMENTU. Dlatego ma by? szczeg??owa i opisana na tyle stron.
To ostatnia moja odpowied? do ciebie.

Nie pozdrawiam.

P.S. Kolejny tutorial ju? niebawem na dniach

Ju? si? boj? co mo?e by? w kolejnym.
Powiedz szczerze, mia?e? kiedykolwiek jakikolwiek dochodowy serwer / gr?? Pisa?e? kiedy? fabu?e do projektu kt?ry opu?ci? monta?ownie?... m?zg wyp?ywa

//Edit, mia?em nic ju? nie pisa? ale co tam...
Zacznijmy od tego, ?e Twoje por?wnanie jest z dupy, co ma fabu?a do ilo?ci sprzedanych kont premium w tibii? Skoro nie masz kompletnego poj?cia o czym m?wisz, to lepiej nie rozpowszechniaj swojego toku my?lenia innym. Wed?ug twoich oblicze? gra w kt?rej 100 os?b kupi codziennie konto premium warte 30z? zarabia 90 ty? pln. miesi?cznie licz?c, ?e miesi?c ma 30 dni. Od uzyskanego wyniku 90 000 odejmij kwot?, jaka musi zosta? zainwestowana w ow? gr?, ?eby 100 os?b dziennie kupowa?o w twoim mmo konto premium za 30z?, nawet nie b?d? pisa? o samym procesie produkcji gry, skoro sam marketing wywraca twoje "r?wnanie". To, ?e s? gry ze s?ab? grafik? ale generuj? zyski to nie regu?a na to, ?e ka?da gra mo?e przynosi? jakiekolwiek zyski. Mo?e zniszcz? Ci ?wiatopogl?d, ale 'pisanie fabu?y' do gier 3d to nie tak jak napisa?e? 25 stron a4 i gotowe heh. Nie masz zielonego poj?cia o tym co piszesz, a m?zg wyp?ywa jak pr?bujesz wcisn?? innym ludziom t? ciemnot?. Za?o??, ?e pisz?c fabu?a mia?e? na my?li zaprojektowanie poziom?w gry, za???my ?e tworz? zarys postaci, dzia?an, ?wiata gry, mechaniki i fabu?y je?eli zamierzam takow? zawrze? w moim projekcie. Wed?ug Twojego scenariusza po napisaniu 25 stron a4 mam wyjeba? reszt? i zako?czy? na tym projektowanie lol, ca?e ?ycie w b??dzie, zawsze my?la?em ?e jak robi? gr? to mog? sobie w trakcie prac wpa?? na pomys? "a mo?e ten npc daje tak? i tak? misj?, a mo?e ten celownik b?dzie jednak kwadratowy a nie okr?g?y"... O samej fabule napisa?e? ca?e nic, bo pewnie tyle te? o niej wiesz, nie napisa?e? o tym, ?e mo?na j? zawrze? w narracji, kt?ra b?dzie uchylana graczom w trakcie gry, czy te? w wyniku dzia?ania podstawowej mechaniki gry, npcki itd. Zero info o liniowo?ci / nieliniowo?ci... w sumie nie chc? mi si? komentowa? reszty tego poradnika bo wed?ug mojej opinii powinien zosta? usuni?ty ;s
 
Last edited:

SanninStory

https://www.twitch.tv/sdrn
Joined
Oct 13, 2012
Messages
1,778
Reaction score
119
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D

Ja nie wiem panowie do jasnego grzyba po co go hejtujecie... Jak tak patrzy?em i czyta?em to poradnik taki w miar? spoko, nie patrzcie na autora, tylko tre?? !Tematu!. Apropo de facto usuwam zb?dne posty, kolejny spam b?dzie odpowiednio nagradzany.

Pozdrawiam!
 

Kikimora24

Advanced User
Joined
Mar 18, 2013
Messages
246
Reaction score
29
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D

Ju? odpowiadam:

100 graczy dziennie (nowych) doda? 100 graczy dziennie (nowych) i tak jeszcze 29 razy daje 3000 graczy. W mojej rzeczywisto?ci pacc kosztuje 30 z? (pacz. allegro). 3000 * 30 z?. Ile to jest?


Sk?d te liczby? Ty wgl. widzisz ?ycie poza komputerem i hejtowaniem ka?dego tematu na forum?
Fabu?a ma by? szczeg??owa i dok?adna - TAK BY? PODCZAS SWOJEJ PRACY NIE ZMIENIA? ANI JEDNEGO ELEMENTU. Dlatego ma by? szczeg??owa i opisana na tyle stron.
To ostatnia moja odpowied? do ciebie.

Nie pozdrawiam.

P.S. Kolejny tutorial ju? niebawem na dniach
Juz widze ta rotacje graczy gdzie codziennie nowych 100 osob kupuje pacca...
Co do fabuly, to chyba ci sie jeblo lekko, bo ty uwazasz, ze ja twierdze, ze fabula powinna byc mniejsza. A chuja wiesz co ja twierdze. Bo ja twierdze, ze normalna gra to ma fabule jak ksiazka, moze miec kilka setek stron, wow ma kilkanascie jak nie kilkadziesiat tysiecy stron fabuly. Wiec mi tu nie pierdol o tym, ze ma miec 20 czy 25 stron i ma byc rozbudowana. Bo liczby wziales z pizdy i jeszcze twierdzisz, ze cokolwiek wiesz.

Ja nie wiem panowie do jasnego grzyba po co go hejtujecie... Jak tak patrzy?em i czyta?em to poradnik taki w miar? spoko, nie patrzcie na autora, tylko tre?? !Tematu!. Apropo de facto usuwam zb?dne posty, kolejny spam b?dzie odpowiednio nagradzany.

Pozdrawiam!

Nigdy nie patrze na autora. A jak dla ciebie takie poradniki sa w miare spoko to szkoda mi ciebie niestety :(
A dlaczego tak uwazam to juz powiedzialem w poprzednim poscie. Takie gowno i swoje zdanie wklada ludziom do glowy, a potem ktos kto nie ma pojecia o niczym wezmie to na powaznie i bedzie zyc zgodnie z przekonaniami ze to prawda i tak to dziala. A to jest gowno prawda. Dlatego takie gowno powinno byc wywalane z forum. A czy jest hejt czy nie to juz kurwa sobie wszyscy moga pierdolnac tutaj w leb. Bo jak ktos pisze gowno to nie chodzi o to, ze ja mam podejsc i mowic "o jakie ladne gowno, nawet niebardzo smierdzi" tylko skomentowac tak jak mysle. Jak widze gowno to pisze "wez to gowno bo jebie i jeszcze ktos wdepnie" proste. Ja tu hejtu nie widze. Dla was hejtem jest kazda opinia ktora nie obrzuca zlotem danego tematu. Wiec gowno mnie obchodzi wasze zdanie na temat hejtu.
 

#NOOB

Senior User
Joined
May 25, 2014
Messages
901
Reaction score
89
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D

W?a?nie mia?em wspomnie?, ?e ka?dy negatyw to dla szlachty hejt xd
 

elsi69

User
Joined
Aug 24, 2014
Messages
21
Reaction score
0
Odp: Stw?rz w?asn? gr? w 3D

Hejtuj?, wyzywaj? od pizd Ci, kt?rzy maj? t?cze na profilowym.
?a?osne.
 
Top