What's new

-Trudny The Forgotten Server – najpopularniejszy silnik OT jak go okie?znac? Poradnik.

Macfok

User
Joined
Oct 10, 2009
Messages
37
Reaction score
1
theforgottenserver.gif


The Forgotten Server – najpopularniejszy silnik OT


Jak go „przekona? do siebie”? Dowiesz si? w tym poradniku.

Par? informacji:
[spoil]Spis zagadnie? u?ytych w poradniku
Tekst Pochy?y -> wskazuje na link (mo?e on by? ukryty w zdj?ciu)
Tekst Pogrubiony -> informacje wa?ne
Tekst pogrubiony i czerwony -> Zachowaj szczeg?ln? ostro?no?? przy wykonywaniu czynno?ci.[/spoil]
Kr?tki spis tre?ci:
[spoil]
1. Czemu SQL a nie XML. [zrobione]
2. Pobieranie plik?w. [zrobione]
3. Instalacja Xampp i tworzenie bazy danych. [zrobione]
4. Podmiana Mapy. [zrobione]
5. Config.lua
6. Exp Stage. [zrobione]
7. Instalacja acc i obs?uga. [80%]
8. Komendy God, Gm i tak dalej. [zrobione]
9. Informacje ko?cowe. [zrobione]
[/spoil]
To "dzie?o" jest w?asno?ci? tzn. moj? w 100% :)
Poradnik jest pisany g??wnie dla tak zwanych „newbie”. Postaram si? aby by? on ?adny, przejrzysty i bez b??dny. Mam nadziej? ?e po przeczytaniu tego i robieniu krok po kroku danych czynno?ci nie b?dziecie mie? z tym wi?cej problem?w.


1. Kr?ciutkie wyja?nienie czemu SQL a nie XML

[spoil]Pewnie zadajecie sobie pytanie czemu nie robi si? ju? silnik?w XML. Ot?? odpowied? jest prosta. Maj? one wolniejsze zapisywanie i odczytywanie plik?w wp?ywaj?ce w znacznym stopniu na p?ynno?? gry. Obs?uga tych silnik?w nie jest trudna ale SQL w ?adnym stopniu nie jest trudniejsze do okie?znania.
My?l? ?e wi?cej na temat XML i SQL pisa? nie musz?. Przejd?my teraz do nast?pnego punktu.[/spoil]

2. Pobieralnia – zaczynamy prac? od ubrania si?.

[spoil]Najlepiej b?dzie je?eli pobierzecie pliki z naszego downloadu tzn. Otsoft.pl. Nie wszystko tam jest. Dam tutaj linki:
Silnik TFS 0.3.5PL1

Biblioteki DLL bez tego silnik nie zapali

Xampp czyli nasza baza danych co prawda jeszcze nie utworzona.

Remere Map Editor

Podczas pobierania Xampp’a wszystki nasze pliki dll nale?y przerzuci? do folderu gdzie znajduje si? nasz plik Crying Damson.exe Gdy tego dokonamy nale?a?o by po raz pierwszy uruchomi? serwer. Je?eli wszystko p?jdzie ?adnie i g?adko ujrzycie mniej wi?cej taki oto widok (Dla czego mniej wi?cej? Dla tego ?e ten silnik u mnie jest ju? lekko edytowany) :
silnikuruchomiony1.jpg
To by?o by na tyle je?eli chodzi o ten punkt. Co zrobi? dalej dowiecie si? czytaj?c poradnik w dalszym ci?gu.[/spoil]

3. Instalujemy xampp i tworzymy baz? danych czyli praca na wysoko?ciach.


[spoil]Przechodzimy do najtrudniejszej cz??ci naszego poradnika. Jest to czynno?? bardzo ?atwa ale wiele os?b tutaj pope?nia najrozmaitsze b??dy. Postaram si? to wyt?umaczy? tak ?e nawet blondynka zrozumie :) (bez urazy dla pa?). Zaczynajmy.
Podczas instalacji nale?y zaznaczy?:
63aab1ec1f33ce48.jpg
Gdy zainstalujemy xampa trzeba go w??czy?, naszym oczom uka?e si? to:
e231c7e44beae4a1.jpg
Te co s? zakre?lone w??czamy.
To tyle je?eli chodzi o instalacj? Xampp’a. Przejd?my teraz do trudniejszej cz??ci tego punktu niniejszym do za?o?enia bazy danych i zabezpieczenia jej. Po uruchomieniu xampp’a i w??czeniu poszczeg?lnych zada? mo?na zminimalizowa? xampp’a i w oknie przegl?darki wpisa?
Je?eli wszystko zrobili?my dobrze naszym oczom musi ukaza? si? strona konfiguracyjna programu. Wybieramy j?zyk kt?ry nam b?dzie odpowiada? (Polski? :D) i ruszamy.
stronakonfiguracyjna.jpg
Pierwszym krokiem jaki zrobimy w ?wiecie naszej bazy jest zabezpieczenie jej. Wybieramy z lewego paska opcj? „Bezpiecze?stwo”, ujrzymy wtedy co? takiego:
1c6f7a89ce296fe5.gif

Chc?c poprawi? stan bezpiecze?stwa naszego xampp’a wchodzimy w opcj? przy kt?rej na wykonanym zdj?ciu jest ?apka. Teraz nale?y post?powa? tak jak na obrazku poni?ej. Aby zapobiec komplikacjom nale?y najpierw wype?ni? pole oznaczone cyfr? „1” po czym wr?ci? do bezpiecze?stwa, sprawdzi? czy si? poprawi?o, a potem wype?ni? pole oznaczone cyfr? „2”. Tu najlepiej te? nazwa u?ytkownika „root” i has?o te same, kt?re podawali?my w pierwszym polu.

d7407e8a6ab0bfb0.gif
Po sko?czonej operacji nasz stan bezpiecze?stwa xampp’a powinien wygl?da? tak:
3106d3cbff081b09.gif
Skonfigurowali?my naszego xampp’a. Teraz nale?a?o by zrobi? baz? danych. Nie b?jcie si? poprowadz? was za „r?k?”. Powracamy do strony konfiguracyjnej Xampp’a albo ponownie wpisujemy w oknie naszej przegl?darki
Wybieramy z „zak?adki” narz?dzia phpMyAdmin i je?eli przegl?darka za??da logowania to logujemy si? na nasze konto. Robili?my je wcze?niej przy poprawie bezpiecze?stwa. Po zalogowaniu zobaczymy an naszym ekranie takie oto cudo:
strglownabazy.jpg
Tam gdzie mamy utw?rz now? baz? wpisujemy nazw? naszej bazy. Domy?lnie w tfs jest to
Code:
theforgottenserver[code]
Ja r?wnie? proponowa? bym na pocz?tek tak? nazw?, ale jak kto? chce to prosz? bardzo nie ma problemu po prostu p??niej b?dzie musia? o jedn? linijk? wi?cej uzupe?nia? :].
Gdy ju? wybrali?my nasz? nazw? klikamy na „[b]utw?rz[/b]”. Je?eli wszystko posz?o zgodnie z planem powinni?my otrzyma? taki oto komunikat zwrotny:
[center][img]http://images26.fotosik.pl/227/3b9bb240aa160f12.jpg[/img][/center]
 Teraz na chwil? przerwiemy prac? w przegl?darce i udamy si? do naszego [b]config.lua[/b]
Znajduje si? on tam gdzie plik *.exe naszego silnika. Mo?na go otworzy? przer??nymi programami do edycji tekstu. Mo?e to by? notatnik, Word, wordpad, czy Notepad++. Ja osobi?cie polecam ten ostatni gdy? on przydaje si? do edycji przer??nych skrypt?w itp. Link dam tutaj a nie w pobieralni z racji i? nie jest on konieczny do dzia?ania naszego ots.
[center][b][color=red][i]Notepad++[/i][/color][/b]
[url=http://otsoft.pl/?frontpage=download&p=251][img] http://img682.imageshack.us/img682/8629/downloadu.png [/img][/url][/center]
Po otworzeniu configu wyszykujemy w nim frazy poszczeg?lnych fraz i zmieniamy tak jak popisa?em w komentarzach tj. wszystko to co zaczyna si? od -- 
[highlight=lua] sqlType = "sqlite"  --zmieniamy z "sqlite" na "mysql"
	sqlHost = "localhost"  --zostaje
	sqlPort = 3306  --zostaje
	sqlUser = "root"  --je?eli taki ustawili?my podczas zabezpieczania to zostaje. Jezeli nie to nie.
	sqlPass = ""  --wpisujemy tu has?o kt?re ustawilismy
	sqlDatabase = "theforgottenserver"  --nazwa naszej bazy danych
	sqlFile = "forgottenserver.s3db" --plik z kt?rego zaimportujemy baze. Nie ruszac.[/highlight]
Gdy dokonali?my zmian nale?y zapisa? config plik -> zapisz albo Ctrl+s.
Z powrotem udajemy si? do naszej bazy. Wybieramy nasz? baz? z prawego paska i klikamy u g?ry import. Powinno si? ukaza? takie okienko:
[center][img]http://img9.imageshack.us/img9/4526/importbu3.jpg[/img][/center]
Podajemy ?cie?k? dost?pu do jednego z tych plik?w:
[code][b][color=red]mysql.sql
forgottenserver.s3db[/color][/b]
Plik forgottenserver.s3db znajduje si? w folderze g??wnym TFS tzn. tam gdzie config a plik mysql.sql w folderze w folderze schemas do kt?rego wejdziemy z folderu g??wnego TFS.
Po wykonaniu tego przy czym stoi jedynka (tzn. podaniu dobrej ?cie?ki) klikamy wykonaj czyli to przy czym stoi dw?jka. Cieszymy si? zaimportowan? baz? danych. Wygl?da to tak:
gotbaza.jpg

Uruchommy teraz silnik aby zobaczy? czy wszystko si? pi?knie ?aduje. Je?eli tak to supcio a je?eli nie to piszcie w temacie.
[/spoil]
 

Macfok

User
Joined
Oct 10, 2009
Messages
37
Reaction score
1
Odp: The Forgotten Server – najpopularniejszy silnik OT jak go okie?znac? Poradnik.

4. Podmiana Mapy. Pogrzebiemy si? w b?ocie :)

[spoil]
No to tak w RME nale?y klikn?? "ctrl+t" a otworzy nam si? takie okno:
beztytuudzo.jpg
Nale?y tam wype?ni? to co napisa?em na SS i klikn?? ok. Utworzy nam si? miasto o ID 1.
Teraz udajemy si? do pliku config.lua

Szukamy frazy: [highlight=lua]newPlayerSpawnPosX = wpisz pozycj? nowego gracza "x"
newPlayerSpawnPosY = wpisz pozycj? nowego gracza "y"
newPlayerSpawnPosZ = wpisz pozycj? nowego gracza "z"
newPlayerTownId = 1[/highlight]
Zazwyczaj jest to pozycja pierwszego miast lecz nie zawsze...
Chodzi o to aby da? pozycj? na kt?rej gracz ma si? pojawi? podczas 1 wlogowania (nie dotyczy account managera).
Dalej szukamy takiego sformu?owania:
[highlight=lua]mapName = "nazwa mapy np. Evolution"[/highlight]
Chyba nie trzeba t?umaczy? :D
I to by by?o na tyle je?eli chodzi o config.lua

Przechodzimy do naszej bazy danych i klikamy kolejno w
nazwa naszej bazy ->
schowek01.gif
->
schowek02n.gif
i wybieramy Account Managera. Aby go edytowa? nale?y klikn?? ta ten o??weczek obok :)
Szukamy czego? takiego:
schowek02q.gif
W puste miejsca nale?y wpisa? kolejno:
Town ID - Id miasta do kt?rego ma by? przypisany account manager
Pos x - pozycja "x" miejsca w kt?rym ma si? pojawi? account manager
Pos y - pozycja "y" miejsca w kt?rym ma si? pojawi? account manager
Pos z - pozycja "z" miejsca w kt?rym ma si? pojawi? account manager


Pami?tajcie aby wrzuci? wasz? map? wraz z plikami spawn.xml, house.xml do data->world
To by by?o na tyle. [/spoil]

5. Config.lua dodatkowe obja?nienia.

[spoil]Zaczynajmy. Jest to mo?e ma?o przydatne ale my?l? ?e warto wiedzie? co do czego s?u?y :]
Obja?nienia dam w komentarzach obok w?a?ciwych linijek.
[highlight=lua]-- The Forgotten Server Config

accountManager = true --u?ycie bota w grze poprzez kt?rego tworzymy konto i posta? (true/false)
namelockManager = true
newPlayerChooseVoc = false --czy wybieramy sobie profesj? na start (true/false)
newPlayerSpawnPosX = 95 --pozycja X na kt?rej pojawi si? nowa posta?
newPlayerSpawnPosY = 117 --pozycja Y na kt?rej pojawi si? nowa posta?
newPlayerSpawnPosZ = 7 --pozycja Z na kt?rej pojawi si? nowa posta?
newPlayerTownId = 1 --TownID nowego gracza
newPlayerLevel = 1 --Startowy poziom nowego gracza
newPlayerMagicLevel = 0 --Startowy poziom magiczny nowego gracza
generateAccountNumber = false --czy account manager ma wybiera? za nas Account Number (true/false)

redSkullLength = 30 * 24 * 60 * 60
blackSkullLength = 45 * 24 * 60 * 60
dailyFragsToRedSkull = 3
weeklyFragsToRedSkull = 5
monthlyFragsToRedSkull = 10
dailyFragsToBlackSkull = dailyFragsToRedSkull
weeklyFragsToBlackSkull = weeklyFragsToRedSkull
monthlyFragsToBlackSkull = monthlyFragsToRedSkull
dailyFragsToBanishment = dailyFragsToRedSkull
weeklyFragsToBanishment = weeklyFragsToRedSkull
monthlyFragsToBanishment = monthlyFragsToRedSkull
blackSkulledDeathHealth = 40
blackSkulledDeathMana = 0
useBlackSkull = true
useFragHandler = true
advancedFragList = false

-- Banishments
-- violationNameReportActionType 1 = just a report, 2 = name lock, 3 = player banishment
-- killsBanLength works only if useBlackSkull option is disabled.
notationsToBan = 3
warningsToFinalBan = 4
warningsToDeletion = 5
banLength = 7 * 24 * 60 * 60
killsBanLength = 7 * 24 * 60 * 60
finalBanLength = 30 * 24 * 60 * 60
ipBanishmentLength = 1 * 24 * 60 * 60
broadcastBanishments = true
maxViolationCommentSize = 200
violationNameReportActionType = 2
autoBanishUnknownBytes = false

worldType = "pvp" --typ ?wiata
protectionLevel = 1 --poziom ochronny
pvpTileIgnoreLevelAndVocationProtection = true
pzLocked = 60 * 1000
huntingDuration = 60 * 1000
criticalHitChance = 7
criticalHitMultiplier = 1
displayCriticalHitNotify = false
removeWeaponAmmunition = true
removeWeaponCharges = true
removeRuneCharges = true
whiteSkullTime = 15 * 60 * 1000
noDamageToSameLookfeet = false
showHealingDamage = false
showHealingDamageForMonsters = false
fieldOwnershipDuration = 5 * 1000
stopAttackingAtExit = false
oldConditionAccuracy = false
loginProtectionPeriod = 10 * 1000
deathLostPercent = 10
stairhopDelay = 2 * 1000
pushCreatureDelay = 2 * 1000
deathContainerId = 1987
gainExperienceColor = 215
addManaSpentInPvPZone = true
squareColor = 0
allowFightback = true

-- Connection config
worldId = 0
ip = "127.0.0.1"
bindOnlyConfiguredIpAddress = false
loginPort = 7171
gamePort = 7172
adminPort = 7171
statusPort = 7171
loginTries = 10
retryTimeout = 5 * 1000
loginTimeout = 60 * 1000
maxPlayers = 1000
motd = "Welcome to the Ardana OTS!"
displayOnOrOffAtCharlist = false
onePlayerOnlinePerAccount = true
allowClones = false
serverName = "Ardana OTS"
loginMessage = "Welcome to the Ardana OTS!"
statusTimeout = 5 * 60 * 1000
replaceKickOnLogin = true
forceSlowConnectionsToDisconnect = false
loginOnlyWithLoginServer = false
premiumPlayerSkipWaitList = false

-- Database
-- NOTE: sqlFile is used only by sqlite database, and sqlKeepAlive by mysql database.
-- To disable sqlKeepAlive such as mysqlReadTimeout use 0 value.
sqlType = "mysql"
sqlHost = "localhost"
sqlPort = 3306
sqlUser = "root"
sqlPass = ""
sqlDatabase = ""
sqlFile = "forgottenserver.s3db"
sqlKeepAlive = 0
mysqlReadTimeout = 10
mysqlWriteTimeout = 10
encryptionType = "plain"

-- Deathlist
deathListEnabled = true
deathListRequiredTime = 1 * 60 * 1000
deathAssistCount = 19
maxDeathRecords = 5

-- Guilds
ingameGuildManagement = true
levelToFormGuild = 8
premiumDaysToFormGuild = 0
guildNameMinLength = 4
guildNameMaxLength = 20

-- Highscores
highscoreDisplayPlayers = 15
updateHighscoresAfterMinutes = 60

-- Houses
buyableAndSellableHouses = true
houseNeedPremium = true
bedsRequirePremium = true
levelToBuyHouse = 1
housesPerAccount = 0
houseRentAsPrice = false
housePriceAsRent = false
housePriceEachSquare = 1000
houseRentPeriod = "never"
houseCleanOld = 0
guildHalls = false

-- Item usage
timeBetweenActions = 200
timeBetweenExActions = 1000
hotkeyAimbotEnabled = true

-- Map
-- NOTE: storeTrash costs more memory, but will perform alot faster cleaning.
mapName = "forgotten"
mapAuthor = "Komic"
randomizeTiles = true
storeTrash = true
cleanProtectedZones = true
mailboxDisabledTowns = "-1"

-- Process
-- NOTE: defaultPriority works only on Windows and niceLevel on *nix
-- coresUsed are seperated by comma cores ids used by server process,
-- default is -1, so it stays untouched (automaticaly assigned by OS).
defaultPriority = "high"
niceLevel = 5
coresUsed = "-1"

-- Startup
optimizeDatabaseAtStartup = true
removePremiumOnInit = true
confirmOutdatedVersion = false

-- Spells
formulaLevel = 5.0
formulaMagic = 1.0
bufferMutedOnSpellFailure = false
spellNameInsteadOfWords = false
emoteSpells = false

-- Outfits
allowChangeOutfit = true
allowChangeColors = true
allowChangeAddons = true
disableOutfitsForPrivilegedPlayers = false
addonsOnlyPremium = true

-- Miscellaneous
-- NOTE: promptExceptionTracerErrorBox works only with precompiled support feature,
-- called "exception tracer" (__EXCEPTION_TRACER__ flag).
dataDirectory = "data/"
bankSystem = true
displaySkillLevelOnAdvance = false
promptExceptionTracerErrorBox = true
separateViplistPerCharacter = false
maximumDoorLevel = 500
maxMessageBuffer = 4

-- Saving-related
-- useHouseDataStorage usage may be found at README.
saveGlobalStorage = true
useHouseDataStorage = false
storePlayerDirection = false

-- Loot
-- monsterLootMessage 0 to disable, 1 - only party, 2 - only player, 3 - party or player (like Tibia's)
checkCorpseOwner = true
monsterLootMessage = 3
monsterLootMessageType = 25

-- Ghost mode
ghostModeInvisibleEffect = false
ghostModeSpellEffects = true

-- Limits
idleWarningTime = 14 * 60 * 1000
idleKickTime = 15 * 60 * 1000
expireReportsAfterReads = 1
playerQueryDeepness = 2
maxItemsPerPZTile = 0
maxItemsPerHouseTile = 0

-- Premium-related
freePremium = false
premiumForPromotion = true

-- Blessings
-- NOTE: blessingReduction* regards items/containers loss.
-- eachBlessReduction is how much each bless reduces the experience/magic/skills loss.
blessingOnlyPremium = true
blessingReductionBase = 30
blessingReductionDecreament = 5
eachBlessReduction = 8

-- Rates
-- NOTE: experienceStages configuration is located in data/XML/stages.xml.
-- rateExperienceFromPlayers 0 to disable.
experienceStages = false
rateExperience = 5.0
rateExperienceFromPlayers = 0
rateSkill = 3.0
rateMagic = 3.0
rateLoot = 2.0
rateSpawn = 1

-- Monster rates
rateMonsterHealth = 1.0
rateMonsterMana = 1.0
rateMonsterAttack = 1.0
rateMonsterDefense = 1.0

-- Experience from players
-- NOTE: min~Threshold* set to 0 will disable the minimum threshold:
-- player will gain experience from every lower leveled player.
-- max~Threshold* set to 0 will disable the maximum threshold:
-- player will gain experience from every higher leveled player.
minLevelThresholdForKilledPlayer = 0.9
maxLevelThresholdForKilledPlayer = 1.1

-- Stamina
-- NOTE: Stamina is stored in miliseconds, so seconds are multiplied by 1000.
-- rateStaminaHits multiplies every hit done a creature, which are later
-- multiplied by player attack speed.
-- rateStaminaGain is divider of every logged out second, eg:
-- 60000 / 3 = 20000 milliseconds, what gives 20 stamina seconds for 1 minute being logged off.
-- rateStaminaThresholdGain is divider for the premium stamina.
-- staminaRatingLimit* is in minutes.
rateStaminaLoss = 1
rateStaminaGain = 3
rateStaminaThresholdGain = 12
staminaRatingLimitTop = 41 * 60
staminaRatingLimitBottom = 14 * 60
rateStaminaAboveNormal = 1.5
rateStaminaUnderNormal = 0.5
staminaThresholdOnlyPremium = true

-- Party
-- NOTE: experienceShareLevelDifference is float number.
-- experienceShareLevelDifference is highestLevel * value
experienceShareRadiusX = 30
experienceShareRadiusY = 30
experienceShareRadiusZ = 1
experienceShareLevelDifference = 2 / 3
extraPartyExperienceLimit = 20
extraPartyExperiencePercent = 5
experienceShareActivity = 2 * 60 * 1000

-- Global save
-- NOTE: globalSaveHour means like 03:00, not that it will save every 3 hours,
-- if you want such a system please check out data/globalevents/globalevents.xml.
globalSaveEnabled = false
globalSaveHour = 8
shutdownAtGlobalSave = true
cleanMapAtGlobalSave = false

-- Spawns
deSpawnRange = 2
deSpawnRadius = 50

-- Summons
maxPlayerSummons = 2
teleportAllSummons = false
teleportPlayerSummons = false

-- Status
ownerName = ""
ownerEmail = ""
url = "http://otland.net/"
location = "Europe"
displayGamemastersWithOnlineCommand = false

-- Logs
-- NOTE: This kind of logging does not work in GUI version.
-- For such, please compile the software with __GUI_LOGS__ flag.
adminLogsEnabled = false
displayPlayersLogging = true
prefixChannelLogs = ""
runFile = ""
outLogName = ""
errorLogName = ""
truncateLogsOnStartup = false
[/highlight]

(w budowie)[/spoil]


6. Exp Stage czyli jak je ustawi?.

[spoil]Za pewne wiele os?b chce mie? na swoim OTS „zmienny exp”. Wiele os?b te? nie wie jak takowy exp ustawi?. Jest to bardzo proste ot?? otwieramy plik stages do kt?rego dotrzemy w nast?puj?cy spos?b:
Code:
data -> XML -> Stages.xml
Wygl?da on tak:
[highlight=xml] <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<stages>
<world id="0" multiplier="1">
<stage minlevel="1" maxlevel="8" multiplier="7"/>
<stage minlevel="9" maxlevel="20" multiplier="6"/>
<stage minlevel="21" maxlevel="50" multiplier="5"/>
<stage minlevel="51" maxlevel="100" multiplier="4"/>
<stage minlevel="101" multiplier="5"/>
</world>
</stages>[/highlight]
Troch? go wam przybli?? poprzez t?umaczenie tego co tam jest napisane. Minlevel (poziom od kt?rego ten mno?nik expa ma si? zaczyna?). Maxlevel (poziom na kt?rym ten mno?nik ma si? ko?czy?). Multipler (ilo?? razy exp). Ta linijka [highlight=xml] <stage minlevel="101" multiplier="5"/>[/highlight] oznacza ?e od 101 lvl do ko?ca jest 5 razy exp.
Zapisujemy i przechodzimy do config.lua. Tam odszukujemy takij linijki:
[highlight=lua] experienceStages = no[/highlight]
“no” zmieniamy na "yes". Zapisujemy I cieszymy si? expem zmiennym.
[/spoil]
 

Macfok

User
Joined
Oct 10, 2009
Messages
37
Reaction score
1
Odp: The Forgotten Server – najpopularniejszy silnik OT jak go okie?znac? Poradnik.

7. Instalacja acc i obs?uga G?siorka :)

Jak prawid?owo zainstalowa? i obs?u?y? G?sior Acc Maker

Spis tre?ci
1. Wst?p.
2. Przedstawienie Acc Makera , historia i zdj?cia.
3. Pobieralania.
4. Opis instalacji
5. Pierwsze kroki/FAQ
6. Najcz?stsze b??dy

1. Wst?p
G??wnym powodem napisania tego poradnika jest Wasza OGROMNA nie wiedza. Zak?adacie nowe tematy na forum z problemami, a okazuje si?, ?e jest to ju? kt?ry? z kolei w?tek. Dok?adnie taki sam b??d jak w innym temacie.

2. Przedstawienie Acc Makera , historia i zdj?cia
G?sior Acc Maker – jeden z najpopularniejszych Acc Maker?w do „nowszych Tibii”. Przeznaczony jest tylko do SQL! Autorem jest polak o imieniu Jurek. [zdj?cie, zdj?cie]

3. Pobieralnia
Aby pobra? Acc Makera, nale?y wiedzie? jak? wersj? TFS’a mamy (opisz? tylko te, kt?re dost?pne s? na stronie otsoft.pl. Opis instalacji dotyczy si? najnowszej wersji.)
Aby pobra? kliknij w :
otsoft2.png

0.3.* - wersja waszego TFS!
Jak sprawdzi?? Zajrzyj do faq!
Dla 0.3.0 [spoil] [/spoil]
Dla 0.3.2 [spoil] [/spoil]
Dla 0.3.5 [spoil] [/spoil]
Dla 0.3.6 [spoil] [/spoil]

Potrzebujemy jeszcze:
- Tfs [spoil] [/spoil] Poradnik do TFS
- Programu do hostingu stron/baz:
a) Xampp (Polecam! Najlepszy, naj?atwiejszy, najbezpieczniejszy!)
[spoil] [/spoil]
b)Web Serv (Nie polecam, ale tez si? da.)
[spoil] [/spoil]

4. Opis instalacji
Je?eli uda?o Ci si? dopasowa? odpowiedniego Acc Makera do TFS oraz posiadasz program do hostingu stron/baz danych to nadszed? czas instalacji.
I. Instalacja Xampp
1. Wybieramy j?zyk instalacji (dost?pny tylko j.angielski)
111vs.jpg

2. Klikamy „next” co oznacza „dalej”.
222yt.jpg

3. Wybieramy katalog, w kt?rym b?dzie zainstalowany program xampp
333wa.jpg

4. Zaznaczamy jak na zdj?ciu!
444wb.jpg

5. Apache, MySql i FileZilla powinny by? uruchomione (Running). Gdy nie s? uruchomione klikamy na przycisk "start" Do acc makera si? pewnie nie przyda, ale do OTS tak:)
555tq.jpg

UWAGA! Je?eli masz b??d zobacz ostatni punkt tematu.
6. Usuwamy zawarto?? folderu „htdosc” bez folderu Xampp

666ks.jpg


7. Do pustego folderu „htdosc” wklejamy pliki i foldery G?sior Acc Maker’a.

8. W swojej przegl?darce wpisujemy nast?puj?cy adres: „localhost”(je?eli nie dzia?a, wpisujemy swoje ip)

II. Instalacja G?sior Acc Maker
1. Klikamy na „1. Set server patch” Podajemy ?cie?k? do naszego ots, np. „c:/ots/” i klikamy na „Set server patch”. B??dy? Patrz FAQ!
2. Step (kroki) 2-4 nie b?d? opisywa?. B??dy? Patrz FAQ!
3. W kroku 5, ustalamy has?o do „Admin Panel” wiedz?c, ?e numerem konta jest liczba „1”. Zapami?tujemy has?o!
4. Kroki 6 i 7 ?aduj? (transportuj?) list? Potwor?w i Czar?w.
5. Je?eli wszystko dobrze posz?o naszym oczom pokazuje si? nowiutka strona
Zdj?cie

5. Pierwsze kroki/FAQ

a) Dodawanie i obs?ugiwanie SMS Shopu.
1. Rozwijamy opcje sklepu klikaj?c na „Shop”
2. Wybieramy pierwsz? opcj? „ADD SHOP OFFER”, kt?ra oznacza „Dodaj ofert? do sklepu”
ZDJECIE
3. Spo?r?d typ?w przedmiotu (Przedmiot, Pojemnik, Pacc, Czerwona Czaszka, Odbanowanie, Zmiana Nazwy) <- NIE OBOWI?ZKOWE
4. Wpisujemy wymagan? ilo?? punkt?w.
5. Podajemy ID przedmiotu
6. Ilo?? przedmiot?w (np. 100 jab?ek)
7. Opis przedmiotu
8. Nazwa przedmiotu
Mamy ofert?, ale nie mo?emy kupi? punkt?w.
1. W folderze „htdosc” szukamy pliku „buypoints.php”. Naj?atwiej edytowa? Ci b?dzie, gdy posiadasz program „Notepad ++”.
Zdj?cie
TRUE = prawda, FALSE = falsz
W programie notepad++ wszystko dobrze wida? (zdj?cie wy?ej).
2. Zmieniamy warto?ci w " " (# oznacza komentarz)

b) Podczas tworzenia postaci mamy –Server 1 i –Server 2. Co zrobi??
1. Wchodzimy do folderu „htdosc” (Tak znowu!)
2. Szukamy folderu „config”
3. Szukamy pliku "config.php" i otwieramy go. (Polecam notepad++)
4. W 2 linijce mamy $config['site']['worlds'] = array(0 => 'Server 1', 1 => 'Server 2'[ Usuwamy jeden i zmieniamy drugi na w?asn? nazw?.

c) Jak zmieni? nazw? OTS
1. W folderze, w kt?rym mamy OTS szukamy pliku „config.lua”
2. Otwieramy go (Polecam notepad++)
3. Szukamy linijki serverName = ""
4. Wpisujemy tam w?asn? nazw?. (Bez polskich znak?w!)

d) Jak zmieni? regulamin
1. Wchodzimy do folderu „htdosc”
2. Szukamy pliku „tibiarules.php”
3. Zmieniamy tre?? itp.

e) Jak doda? news’a
1. Logujemy si? na Admina (Normalnie jak by by?o normalne konto, ale podajesz passy na Admina (Zapomnia?e??! Wyjdz!)
2. Na stronie szukamy „account” rozwijamy je.
3. Szukamy linijki "Press "Submit" to add new message (news)."
4. Klikamy button (przycisk)
5. Wybieramy ikonk?
6. Wpisujemy nazw? tematu.
7. Tre?? tematu.
8. Podpis/Twoja nazwa
9. Klikamy na przycisk „Submit”
10. News dodany.
Ticker to kr?tki news post?pujemy podobnie

f) Wysy?anie e-mail z has?em i numerem po rejestracji.
1. W folderze „htdosc” szukamy folderu „config”
2. W folderze „config” szukamy pliku „config.lua”
3. Otwieramy go. (Wiecie co polecam)
4. Szukamy komentarzu „// E-MAIL config”
5. Edytujemy go (wiem, ?e komentarze po angielsku)

g) Edytowanie miasta w kt?rym zaczynamy gr?.
1. W folderze „htdosc” szukamy folderu „config”
2. W folderze „config” szukamy pliku „config.lua"
3. Otwieramy ten plik.
4. Szukamy komentarzu „// sample, if all players should spawn in one city (city with ID 4): „
5. W nawiasie wpisuje ID miasta (oznaczone s? cyframi arabskimi)

h) Edytowanie listy miast w kt?rych mo?emy zacz?? gr?
1. W folderze „htdosc” szukamy folderu „config”
2. W folderze „config” szukamy pliku „config.lua"
3. Otwieramy ten plik.
4. Szukamy komentarzu „// list of towns on ots”
NIE DOKO?CZONE!

i) Zmiana podstawowego wyposa?enia.
Uwaga! Bardzo fajny spos?b
1. Logujemy si? do gry (Pasy Admina)
2. Robimy Godem(Musicie wiedzie? jak to zrobi?) i wyrzucacie itemy
3. Logujecie si? do gry postaci? ..Sample
4. Zak?adacie eq
5. I powtarzamy t? czynno??.
6. Zapisujemy i wy??czamy silnik

j) Sprawdzenie wersji TFS.
1. Uruchomiamy silnik (plik.exe)
2. Na samej g?rze s? 3 liczny 0.3.* (* - ostatnia liczba, kt?ra zosta?a wy?wietlona)
 
Last edited:

Macfok

User
Joined
Oct 10, 2009
Messages
37
Reaction score
1
8. Komendy God, Gm - czyli co nas wywy?sza na serwerze.

Nasze komendy w do?? nieczytelny spos?b dla pocz?tkuj?cych s? spisane w pliku data\talkactions\talkactions.xml
Wygl?da to mniej wi?cej tak:
Code:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<talkactions>
	<!-- Gods -->
	<talkaction log="yes" words="/addskill" access="5" event="function" value="addSkill"/>
	<talkaction log="yes" words="/attr" access="5" event="function" value="thingProporties"/>
	<talkaction log="yes" words="/serverdiag" access="5" event="function" value="diagnostics"/>
	<talkaction log="yes" words="/closeserver" access="5" event="script" value="closeopen.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/openserver" access="5" event="script" value="closeopen.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/promote;/demote" access="5" event="script" value="promote.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/shutdown" access="5" event="script" value="shutdown.lua"/>
	<talkaction log="yes" access="5" words="/mode" event="script" value="mode.lua"/>
	<!-- Community Managers -->
	<talkaction log="yes" words="/s" access="4" event="script" value="summon.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/n" access="4" event="script" value="creature.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/m" access="4" event="script" value="creature.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/reload" access="4" event="script" value="reload.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/raid" access="4" event="script" value="raid.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/newtype" access="4" event="script" value="newtype.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/r" access="4" event="script" value="remove.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/owner" access="4" event="script" value="owner.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/storage" access="4" event="script" value="storage.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/config" access="4" event="script" value="configinfo.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/i" access="4" event="script" value="createitem.lua"/>
	<talkaction access="4" words="/z" event="script" value="magiceffect.lua"/>
	<talkaction access="4" words="/x" event="script" value="animationeffect.lua"/>
	<talkaction access="4" words="/y" event="script" value="animatedtext.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/bc" access="4" event="script" value="broadcastclass.lua"/>
	<talkaction log="yes" access="4" words="/mkick" event="script" value="masskick.lua"/>
	<!-- Gamemasters -->
	<talkaction log="yes" words="/ghost" access="3" event="function" value="ghost"/>
	<talkaction log="yes" words="/squelch" access="3" event="script" value="gamemaster.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/cliport" access="3" event="script" value="gamemaster.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/t" access="3" event="script" value="teleportmaster.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/c" access="3" event="script" value="teleporthere.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/goto" access="3" event="script" value="teleportto.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/a" access="3" event="script" value="teleporttiles.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/kick" access="3" event="script" value="kick.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/send" access="3" event="script" value="teleportsend.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/unban" access="3" event="script" value="unban.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/town" access="3" event="script" value="teleporttown.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/up" access="3" event="script" value="teleportfloor.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/down" access="3" event="script" value="teleportfloor.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/save" access="3" event="script" value="save.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/clean" access="3" event="script" value="clean.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/reports" access="3" event="script" value="reports.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/mc" access="3" event="script" value="multicheck.lua"/>
	<talkaction log="yes" access="3" words="/wp" event="script" value="waypoints.lua"/>
	<!-- Senior Tutors -->
	<talkaction log="yes" words="/notations" access="2" event="script" value="notations.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/info" access="2" event="script" value="playerinfo.lua"/>
	<talkaction log="yes" words="/gethouse" access="2" event="script" value="gethouse.lua"/>
	<talkaction log="yes" access="2" words="/b" event="script" value="broadcast.lua"/>
	<!-- Tutors -->
	<talkaction log="yes" words="/baninfo" access="1" event="function" value="banishmentInfo"/>
	<talkaction log="yes" access="1" words="/pos" event="script" value="position.lua"/>
	<!-- Players -->
	<talkaction words="!frags" event="script" value="frags.lua"/>
	<talkaction words="!online" event="script" value="online.lua"/>
	<talkaction words="!uptime" event="script" value="uptime.lua"/>
	<talkaction words="!deathlist" event="script" value="deathlist.lua"/>
	<talkaction words="!pvp" event="script" value="pvp.lua"/>
	<talkaction words="!q" event="script" value="money.lua"/>
	<talkaction words="!serverinfo" event="script" value="serverinfo.lua"/>
	<talkaction words="/commands" event="script" value="commands.lua"/>
	<!-- Houses -->
	<talkaction words="alana res" filter="word-spaced" event="function" value="houseBuy"/>
	<talkaction words="alana grav" filter="word-spaced" event="function" value="houseSell"/>
	<talkaction words="alana sio" filter="word-spaced" event="function" value="houseKick"/>
	<talkaction words="aleta grav" filter="word-spaced" event="function" value="houseDoorList"/>
	<talkaction words="aleta sio" filter="word-spaced" event="function" value="houseGuestList"/>
	<talkaction words="aleta som" filter="word-spaced" event="function" value="houseSubOwnerList"/>
	<talkaction words="alana som" filter="word-spaced" event="script" value="leavehouse.lua"/>
	<!-- Guilds -->
	<talkaction words="!createguild" event="function" value="guildCreate"/>
	<talkaction words="!joinguild" event="function" value="guildJoin"/>
	<!-- (Deprecated) Redirect old '/' to '!' -->
	<talkaction words="/online" hide="yes" event="script" value="online.lua"/>
	<talkaction words="/uptime" hide="yes" event="script" value="uptime.lua"/>
	<talkaction words="/deathlist" hide="yes" event="script" value="deathlist.lua"/>
	<talkaction words="/pvp" hide="yes" event="script" value="pvp.lua"/>
	<talkaction words="/serverinfo" hide="yes" event="script" value="serverinfo.lua"/>
	<talkaction log="yes" access="1" hide="yes" words="!pos" event="script" value="position.lua"/>
</talkactions>

Postaram si? to przekszta?ci? tak aby?cie zrozumieli.
To zaczynajmy.
Code:
<!-- Gods -->   (komendy dla GOD'?w)
<!-- Community Managers -->   (komendy dla CM'?w)
<!-- Gamemasters -->   (komendy dla GM'?w)
<!-- Senior Tutors -->   (komendy dla Senior Tutor'?w)
<!-- Tutors -->   (komendy dla Tutor'?w)
<!-- Players -->   (komendy dla zwyk?ych graczy)
<!-- Houses -->   (komendy do domk?w)
<!-- Guilds -->   (komendy do gildi)

S?owo words wskazuje nam na fraz? jak? mamy wypowiedzie? aby danej komendy u?y? np. words="/s".
Acces okre?la nam pozycj? potrzebn? do u?ycia danej funkcji. Np. access="5" oznacza ?e tylko GoD mo?e u?y? tej komendy ale ju? access="1" oznacza ?e mog? jej u?y? wszyscy od Tutora w g?r? czyli ST itp.
Je?eli nie ma s?owa acces to wszyscy pocz?wszy od gracza "nadaj?" si? do u?ycia danej funkcji.
Value mniej wi?cej pokazuje nam do czego s?u?y komenda. Tak wi?c value="ghost" oznacza ?e stajemy si? niewidzialni dla graczy. (GM i w g?r? :])
value="closeopen.lua oznacza zamkni?cie serwera dla graczy. GoD mo?e spokojnie chodzi? ale jak si? wyloguje nie otwieraj?c serwera to przepada..

9. Informacje ko?cowe.
M?j poradnik b?dzie zako?czony tak jak Matia. :)
Tak wi?c przyszed? czas ?eby si? po?egna?. Mam nadziej? ?e m?j poradnik wam pomo?e i nie b?dziecie mie? problem?w w TFS'em :)

Stworzenie poradnika: 16 dni + przerwa
Ilo?? screen?w: ~30
Osoby pomagaj?ce: Brak
Po?yczone poradniki: Na razie ?aden ale trwaj? konsultacje z Mixerem
Dedykowane: Wszystkim!
Wynagrodzenie: Nic
No to chyba tyle, pozdro all :)


Z czasem postaram si? poprawi? b??dy typu "[spoil]", '[highlight]" itp. Poradnik by? pisany na inne forum kt?re te znaczniki obs?uguje.
A i wybaczcie za znaki wodne na niekt?rych zdj?ciach.

A i instalacja Acc jeszcze nie jest doko?czona.

Notka moderatorska:
??cz? posty.
 
Last edited by a moderator:

sqlitestudio

Active User
Joined
Jun 22, 2010
Messages
65
Reaction score
3
Odp: The Forgotten Server – najpopularniejszy silnik OT jak go okie?znac? Poradnik.

Poradnik bardzo ale to bardzo pi?knie napisany, du?o screen?w, ?adna estetyka zda?, pogrubi?e?, zaznaczy?e? kolorem to co najwa?niejsze i na co trzeba zwr?ci? okiem.
Troch? d?ugi by? ale przeczyta?em ;P.
Poradnik jest u?yteczny pozytywnie ( bardzo przydatny dla wielu " ).
10/10 ocena..

My?l? ?e nie zako?czysz pisania poradnik?w na tym jednym :)
Pozdrawiam
 

ogar1214

User
Joined
Nov 27, 2012
Messages
10
Reaction score
0
Odp: The Forgotten Server – najpopularniejszy silnik OT jak go okie?znac? Poradnik.

Bardzo fajny poradnik ale mam problem bo gdy uruchamiam phpmyadmin pisze mi:

B??d

MySQL zwr?ci? komunikat: Dokumentacja
#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
 

Dubler

Lua Factory =)
Joined
Apr 8, 2009
Messages
1,874
Reaction score
112
Odp: The Forgotten Server – najpopularniejszy silnik OT jak go okie?znac? Poradnik.

podejrzewam ?e nie wpisa?e? has?a z kt?rym ma si? ??czy? z baz?
 

ProGameDev

New User
Joined
Jun 19, 2013
Messages
1
Reaction score
0
Odp: The Forgotten Server – najpopularniejszy silnik OT jak go okie?znac? Poradnik.

Otsoft.pl nie dzia?a, prosz? o re-up.
Pozdrawiam
 

Mag Egzorcysta

Advanced User
Joined
Apr 17, 2010
Messages
248
Reaction score
39
Odp: The Forgotten Server – najpopularniejszy silnik OT jak go okie?znac? Poradnik.

Otsoft.pl nie dzia?a, prosz? o re-up.
Pozdrawiam

Zamiast Otsoft.pl jest forum.tibia.tv -> Aktualnie zamkni?te (tylko do odczytu).
Je?eli chcesz TFS'a to poszukaj temat "TFS 0.4 Downloa", znajdziesz temat na ots.pl mojego autorstwa.
Nast?pnie poradnik jak skompilowa? serwer pod Linuxa lub Windowsa, kt?ry znajdziesz na tym forum lub na innych. (Najlepiej wejd? w m?j profil i wy?wietl moje tematy).
Potem zostaj? Ci tylko liby, kt?re znajdziesz na moich plikach na files.tibia.tv
 
Top