UWAGA! ZABRANIAM KOPIOWANIA PORADNIKA NA INNE FORA BEZ MOJEJ WIEDZY!
Przejd?my od razu do konkret?w.
W tym poradniku b?dziemy urozmaica? czy jak kto woli te? upi?ksza? swoje tereny.
Upi?kszanie terenu I
Oto pierwsza cz??? poradnika Upi?kszanie teren?w.
Mam nadziej?, ?e przyda si? to wam na d?u?sze lata waszego mapperstwa.
Dobra zak?adamy, ?e mamy taki teren:
Na PIERWSZY rzut oka mo?emy dostrzec, ?e trawa nie zosta?a zrandomizowana. Przewa?nie to nieestetycznie wygl?da.
Tak wi?c j? randomizujemy*.
Jednak nadal jest co? nie tak, po co ja zaznaczy?em te czarne kr?gi i wielok?ty?
Aby pokaza? w jakim miejscu zrobili?my zbyt du?o pustego pola. Oczywi?cie, nie ka?dy teren musi by? zag?szczonym lasem, czy te? wielk? g?r?.
Lecz w moim przypadku zrobimy tak, ?e w?a?nie zag??cimy bardziej teren.
No i mo?na zauwa?y?, ?e efekt jest o niebo lepszy!
Jednak... monotonia to pierwszy stopie? do s?abej oceny.
Wi?c co w naszej mapie jest monotonne? Hmm... Na pewno pod?o?e. Co jeszcze? O ju? mam brak detali i urozmaice?.
O tej monotonii zawsze nale?y pami?ta?!
Wi?c np. w miejscu gdzie mamy ten wielki g?az nak?adamy ziemi? g?rsk?.(mo?ecie mie? problemy ze znalezieniem tego pod?o?a wi?c na klawiaturze naci?nijmy "J" i wpiszmy numer 7356)
Na ko?cu dodajmy jakie? mniejsze g?azy i kamyczki.
No i efekt prawie mamy mo?emy doda? jeszcze jakie? kwiaty, grzyby no i oczywi?cie wystaj?ce k?pki traw.
Upi?kszanie terenu II
Druga cz??? poradnika napisana. ?ycz? mi?ej lektury ; )
Mamy za???my taki teren:
Na pocz?tek radzi?bym poprawi? zewn?trzn? 'cz???'. Wi?c robimy takie "zawijasy" jak na zdj?ciu:
Teraz warto by si? zaj?? pod?o?em, poniewa? znowu jest zbyt monotonna...
Jak mo?ecie zauwa?y? doda?em te? inny typ ziemi.
Zanim go zborderujecie zamie?cie ?ciany typu: 366; 364; 363 na 5635; 5637 itp.
Po czym mo?na ju? wyko?czy? nasz? ziemi?.
Teraz zajmijmy si? budynkiem. Strasznie monotonnie wygl?da jak s? te same ?ciany, a jak mo?na si? zorientowa? budynek jest w podziemiach. Przewa?nie takie budynki s? zniszczone. Wi?c zrobimy to samo, czyli zniszczymy budynek.
Dodajmy jeszcze efekt p?kni?? pod?ogi.
Skoro jeste?my przy budynku to go sko?czmy. Dla realistyki(lekkiej ; p) dodajmy piach obok ?cian.
Warto te? pomy?le? o jakich? dodatkach typu "szkielet na ?cianie", czy jakiego? typu pos?gi.
Ok teraz wystarczy zadba? o detale ca?ej jaskini. Wi?c nak?adamy na teren kamyczki, jakie? ?mieci, bluszcze, zgnilizny itp.
Dodajmy jeszcze, "obr?bk?". Zorientujecie si? o co chodzi na zdj?ciu.
Upi?kszanie terenu III
Kolejna cz??? poradnika "Upi?kszania terenu III". W tej cz??ci poka?? wam jak urozmaici? teren zimowy, zak?adaj?c, ?e chcemy zrobi? expowisko bear?w(czyt. nied?wiedzi).
Mamy wi?c teren:
Teraz, gdzie zaznaczy?em czerwon? lini? cz??? nale?y usun??. Zaraz wyja?ni? dlaczego.
Zr?bmy to mniej wi?cej tak:
Znowu zaznaczy?em czerwon? lini? pewn? cz???. Tym razem chodzi o to, aby przy tych kraw?dziach zrobi? g?r?. Tak... nie ?artuj? ; ) g?r?. Mo?na tez zrobi? inaczej... po prostu kraw?dzie przeci?gn?? do g?ry.
Jak kto? nie wie jak zrobi? g?r? to zapraszam do mojego poradniku pt.
Poprawmy nieco kszta?t jaskini...
Dobra teraz zape?nijmy to czarne pole i zajmijmy si? monotoni?(szczeg?lne dedykacje dla Rushi).
Na pocz?tku zrandomizujmy ziemi?, nast?pnie dodajmy co nieco warstw ?niegu i lodu.
Teraz zborderujmy nasze warstwy.
Efekt:
Teraz najtrudniejsza cz???, tej cz??ci poradnika.
Ot?? trzeba zrobi?, ?e tak to nazw? "obr?bk?".
Wszystko si? wam wyja?ni na zdj?ciu.
Okej my?l?, ?e najwa?niejsze za nami, teraz czas na detale ; )
Po pierwsze ten item: 390 zamienimy na: 6966
Po drugie item: 1285 zamienimy na: 6999
Po trzecie itemy: 1286; 1287; 1288; 1289 zamienimy na: 7008; 7009; 7010; 7011
Dodajmy tzw. skruszony l?d(7157 itp.)
Zmie?my cz??ciowo ziemie 354 na: 7062
Dodajmy jakie? pag?rki/g?rki ?nie?ne/?niegu.(6609)
Jako kamyczki mo?emy te? da? 6715. Mo?na jeszcze da? ?mieci, typu ko?ci, jakie? zgnilizny na ?ciany jaskini. i voula!
Oczywi?cie aby wyko?czy? nasz? prace trzeba zrobi? (jak ja to zw?) "obr?bk?" ; )
Dwa dodatkowe zdj?cia:
Upi?kszanie terenu IV
Kolejna cz??? poradnika, ju? czwarta. Tym razem zajmiemy si? tworzeniem "?adnych" bagien, a raczej ich urozmaicaniem.
Nie obijajmy w bawe?n?, zabieramy si? do pracy.
Mamy teren:
Wi?c, na pocz?tku "zlikwidujmy" kwadraty. Zr?bmy zamiast nich bardziej "zaokr?glone" tereny.
Teraz na pierwszy rzut oka orientujemy si?, ?e trawa, woda i bagna nie s? zrandomizowane. Wiadomo trzeba to zrobi?.
OK. Teraz warto by zaj?? si? pod?o?em. Da? innego rodzaju ziemie i b?ocisk.(103;194;7356)
Mo?na te? zrobi? innego rodzaju bordery, aby nie wygl?da?o tak monotonnie.(7653+)
Nast?pnie mo?e dajmy drzewa, ro?liny, chwasty itp.
Teraz dodajmy kamienie i r??ne stalagmity.(8214)
Na koniec wystarcz? k?pki traw ; ) no i ewentualne b??dy naprawi?.
~~~
Czyli ju? wiecie, aby o detale dba? bo poprawia efekt wizualny, a o monotonni pami?ta? bo inaczej mapa b?dzie gorzej oceniana!
Poradnik pisany o trosce tych troszk? lepszych mapper?w.
Komentowa? i ocenia?!
To na tyle dzi?kuj?!
Przejd?my od razu do konkret?w.
W tym poradniku b?dziemy urozmaica? czy jak kto woli te? upi?ksza? swoje tereny.
Upi?kszanie terenu I
Oto pierwsza cz??? poradnika Upi?kszanie teren?w.
Mam nadziej?, ?e przyda si? to wam na d?u?sze lata waszego mapperstwa.
Dobra zak?adamy, ?e mamy taki teren:
Na PIERWSZY rzut oka mo?emy dostrzec, ?e trawa nie zosta?a zrandomizowana. Przewa?nie to nieestetycznie wygl?da.
Tak wi?c j? randomizujemy*.
Jednak nadal jest co? nie tak, po co ja zaznaczy?em te czarne kr?gi i wielok?ty?
Aby pokaza? w jakim miejscu zrobili?my zbyt du?o pustego pola. Oczywi?cie, nie ka?dy teren musi by? zag?szczonym lasem, czy te? wielk? g?r?.
Lecz w moim przypadku zrobimy tak, ?e w?a?nie zag??cimy bardziej teren.
No i mo?na zauwa?y?, ?e efekt jest o niebo lepszy!
Jednak... monotonia to pierwszy stopie? do s?abej oceny.
Wi?c co w naszej mapie jest monotonne? Hmm... Na pewno pod?o?e. Co jeszcze? O ju? mam brak detali i urozmaice?.
O tej monotonii zawsze nale?y pami?ta?!
Wi?c np. w miejscu gdzie mamy ten wielki g?az nak?adamy ziemi? g?rsk?.(mo?ecie mie? problemy ze znalezieniem tego pod?o?a wi?c na klawiaturze naci?nijmy "J" i wpiszmy numer 7356)
Na ko?cu dodajmy jakie? mniejsze g?azy i kamyczki.
No i efekt prawie mamy mo?emy doda? jeszcze jakie? kwiaty, grzyby no i oczywi?cie wystaj?ce k?pki traw.
Upi?kszanie terenu II
Druga cz??? poradnika napisana. ?ycz? mi?ej lektury ; )
Mamy za???my taki teren:
Na pocz?tek radzi?bym poprawi? zewn?trzn? 'cz???'. Wi?c robimy takie "zawijasy" jak na zdj?ciu:
Teraz warto by si? zaj?? pod?o?em, poniewa? znowu jest zbyt monotonna...
Jak mo?ecie zauwa?y? doda?em te? inny typ ziemi.
Zanim go zborderujecie zamie?cie ?ciany typu: 366; 364; 363 na 5635; 5637 itp.
Po czym mo?na ju? wyko?czy? nasz? ziemi?.
Teraz zajmijmy si? budynkiem. Strasznie monotonnie wygl?da jak s? te same ?ciany, a jak mo?na si? zorientowa? budynek jest w podziemiach. Przewa?nie takie budynki s? zniszczone. Wi?c zrobimy to samo, czyli zniszczymy budynek.
Dodajmy jeszcze efekt p?kni?? pod?ogi.
Skoro jeste?my przy budynku to go sko?czmy. Dla realistyki(lekkiej ; p) dodajmy piach obok ?cian.
Warto te? pomy?le? o jakich? dodatkach typu "szkielet na ?cianie", czy jakiego? typu pos?gi.
Ok teraz wystarczy zadba? o detale ca?ej jaskini. Wi?c nak?adamy na teren kamyczki, jakie? ?mieci, bluszcze, zgnilizny itp.
Dodajmy jeszcze, "obr?bk?". Zorientujecie si? o co chodzi na zdj?ciu.
Upi?kszanie terenu III
Kolejna cz??? poradnika "Upi?kszania terenu III". W tej cz??ci poka?? wam jak urozmaici? teren zimowy, zak?adaj?c, ?e chcemy zrobi? expowisko bear?w(czyt. nied?wiedzi).
Mamy wi?c teren:
Teraz, gdzie zaznaczy?em czerwon? lini? cz??? nale?y usun??. Zaraz wyja?ni? dlaczego.
Zr?bmy to mniej wi?cej tak:
Znowu zaznaczy?em czerwon? lini? pewn? cz???. Tym razem chodzi o to, aby przy tych kraw?dziach zrobi? g?r?. Tak... nie ?artuj? ; ) g?r?. Mo?na tez zrobi? inaczej... po prostu kraw?dzie przeci?gn?? do g?ry.
Jak kto? nie wie jak zrobi? g?r? to zapraszam do mojego poradniku pt.
Poprawmy nieco kszta?t jaskini...
Dobra teraz zape?nijmy to czarne pole i zajmijmy si? monotoni?(szczeg?lne dedykacje dla Rushi).
Na pocz?tku zrandomizujmy ziemi?, nast?pnie dodajmy co nieco warstw ?niegu i lodu.
Teraz zborderujmy nasze warstwy.
Efekt:
Teraz najtrudniejsza cz???, tej cz??ci poradnika.
Ot?? trzeba zrobi?, ?e tak to nazw? "obr?bk?".
Wszystko si? wam wyja?ni na zdj?ciu.
Okej my?l?, ?e najwa?niejsze za nami, teraz czas na detale ; )
Po pierwsze ten item: 390 zamienimy na: 6966
Po drugie item: 1285 zamienimy na: 6999
Po trzecie itemy: 1286; 1287; 1288; 1289 zamienimy na: 7008; 7009; 7010; 7011
Dodajmy tzw. skruszony l?d(7157 itp.)
Zmie?my cz??ciowo ziemie 354 na: 7062
Dodajmy jakie? pag?rki/g?rki ?nie?ne/?niegu.(6609)
Jako kamyczki mo?emy te? da? 6715. Mo?na jeszcze da? ?mieci, typu ko?ci, jakie? zgnilizny na ?ciany jaskini. i voula!
Oczywi?cie aby wyko?czy? nasz? prace trzeba zrobi? (jak ja to zw?) "obr?bk?" ; )
Dwa dodatkowe zdj?cia:
Upi?kszanie terenu IV
Kolejna cz??? poradnika, ju? czwarta. Tym razem zajmiemy si? tworzeniem "?adnych" bagien, a raczej ich urozmaicaniem.
Nie obijajmy w bawe?n?, zabieramy si? do pracy.
Mamy teren:
Wi?c, na pocz?tku "zlikwidujmy" kwadraty. Zr?bmy zamiast nich bardziej "zaokr?glone" tereny.
Teraz na pierwszy rzut oka orientujemy si?, ?e trawa, woda i bagna nie s? zrandomizowane. Wiadomo trzeba to zrobi?.
OK. Teraz warto by zaj?? si? pod?o?em. Da? innego rodzaju ziemie i b?ocisk.(103;194;7356)
Mo?na te? zrobi? innego rodzaju bordery, aby nie wygl?da?o tak monotonnie.(7653+)
Nast?pnie mo?e dajmy drzewa, ro?liny, chwasty itp.
Teraz dodajmy kamienie i r??ne stalagmity.(8214)
Na koniec wystarcz? k?pki traw ; ) no i ewentualne b??dy naprawi?.
~~~
Czyli ju? wiecie, aby o detale dba? bo poprawia efekt wizualny, a o monotonni pami?ta? bo inaczej mapa b?dzie gorzej oceniana!
Poradnik pisany o trosce tych troszk? lepszych mapper?w.
Komentowa? i ocenia?!
To na tyle dzi?kuj?!
Last edited: