What's new

Warto?? pieni?dza

Nieruchomy Poruszyciel

Advanced User
Joined
Mar 4, 2013
Messages
250
Reaction score
14
Witam,
ot?? zmagam si? z pewnym problemem i to nie od dzi?, a mianowicie z problemem dotycz?cym gospodarki na serwerze, jak wiadomo gospodark? tworz? i nap?dzaj? gracze, m ich wi?cej tym lepsza i bardziej rozwini?ta ona jest, to oni wyznaczaj? ceny za poszczeg?lne itemy b?d? us?ugi w grze, lecz co z tego skoro pieni?dz nie ma praktycznie ?adnej warto?ci? Na ilu to ju? otsach widzia?em domki wysadzane po brzegi kas?, rozrzucanie pieni?dzy w dp jakby to by?y jakie? ?mieci dla low lvl no bo w sumie na co nam one skoro mo?na za nie kupi? domek, aola czy jakie? potki.
Coraz to cz??ciej my?l? o tym jak zwi?kszy? warto?? waluty w grze tak by nigdy nie by?o jej za du?o. Chcia?bym pozna? r?wnie? wasze zdanie na ten temat, a mo?e macie jakie? pomys?y odno?nie tej kwestii, osobi?cie my?l? nad kilkoma ideami:

-utrudnione zdobywanie pieni?dzy - z mob?w nie lootniemy za du?o pieni?dzy, wr?cz prawie wcale, za to mo?emy zdoby? z nich common itemy za kt?e w du?ych ilo?ciach mo?emy zainkasowa? par? groszy oraz rare itemy za kt?re mo?emy dosta? ju? bardziej przyzwoite pieni??ki, rare itemy b?d? r?wnie? s?u?y?y do quest?w oraz story quest?w czy nawet sag dzi?ki czemu ich warto?? nie b?dzie dyktowana przez npc, lecz graczy i zapotrzebowanie na dany item.
-upgrade item?w - ka?dy item jaki lotniemy, nie wa?ne jakiego tieru czy najwy?szego czy najni?szego b?dzie na pierwszym poziomie i jego bazowe statystki b?d? wynosi? 1:1, zale?nie od tieru itemy b?d? mia?y mo?liwo?? upgradu na dany lvl, ilo?? dodatkowych statystyk po upgradzie b?dzie r?wnie? zale?y od tieru, dodatkowo cena upgradu b?dzie ros?a wraz z lvl itemu i te? b?dzie zale?na od tieru, dzi?ki czemu pieni?dz b?dzie nieustannie potrzebny chocia?by po to by?my mogli nosi? gone eq, lvl i tiery pozwol? na r??norodno?? cenow? - im wy?szy tier i lvl tym wi?cej pieni?dzy b?dzie m?g? zarobi? sprzedaj?cy
-brak item shopa, caly premium content typu exp boost, loot boost, pacc b?d? dost?pne do kupienia w grze u npc, a w zamian za dotacj? b?dziemy mogli otrzyma? premium walut? za kt?r? kupimy to samo, kupimy outfit, zmienimy sw?j nick.
-itemy regeneracyjny b?d? zr??nicowane, itemy te b?d? mia?e sw?j lvl stage, im wi?kszy lvl postaci tym dro?sze specyfiki.
-aole i blessy b?d? drogie co zmusi graczy do grania z g?ow? by nie umrze? gdy? b?dzie to ma?o op?acalne, jest to te? w pewnym stopniu zach?ta do grania r?cznie gdy? moby b?d? tak skonfigurowane, ?e expienie na bocie b?dzie zbyt risky.

Na razie to wszystko co przychodzi mi do g?owy. Czekam na wasze opinie i pomys?y
 

Nush

Advanced User
Joined
May 10, 2012
Messages
381
Reaction score
11
Odp: Warto?? pieni?dza

Mo?e jakie? rzeczy za pieni?dze? Jakie? udogodnienia dla tych co wydadz? pieni?dze w jakie? np buffy czy cosik, no i tak jak pisa?e? zmniejszenie wypadania z mob?w.
 

Egzo

Active User
Joined
Apr 11, 2009
Messages
80
Reaction score
6
Odp: Warto?? pieni?dza

Bardzo dobre pytanie, wi?c mo?e powsta? z tego bardzo fajna dyskusja. Gdy? bardzo du?o os?b kompletnie olewa ekonomie w grze.
A wi?c jakie s? moje propozycje:
- Zamiast podnosi? cen? bless?w/aola co mo?e przynie?? bardziej niech?? graczy do serwera ni? poprawi? ekonomi? w grze proponuj? stworzy? nowe 1/2/3 blessy zmniejszaj?ce dodatkowo utrat? do?wiadczenia i skilli. Oczywi?cie ?e wszystko kosztuj?, a szczeg?lnie czas kt?ry mo?emy straci? blessy ponad standard powinny by? odpowiednio towarem ponadprzeci?tnym. Dodatkowo mo?na utrudni? poprzez stworzenie specjalnego questa do mo?liwo?ci zakupu nowych bless?w, kt?ry to wymaga?by dodatkowo troch? inwestycji wirtualnej waluty.
- Unikalne outfity, czyli co? znanego z chocia?by APO (dwarf i elf kt?re s? prawie jak zwyk?e outfity). Czyli wr?cz niemo?liwie drogie outfity, kosztuj?ce zawrotn? sum? wirtualnych pieni?dzy, podkre?laj?ce nieprzeci?tne osi?gni?cia gracza.
- Nowe profesje gracza, np. szlachectwo/rycerstwo/arystokracja/magnateria itp. Oczywi?cie jest to zar?wno rozwini?cie pomys?u powy?ej jak r?wnie? rozwini?cie dopisku Elite/Royal/Elder/Master tylko tym razem nie za darmo. Nale?a?oby r?wnie? wymy?le? odpowiednie bonusy w zamian, gdy? je?eli b?dzie to zwyczajna pusta nazwa to raczej nikt si? tym nie zainteresuje.
- P?atne eventy, tutaj mam na my?li co? podobnego do instancji znanych z innych gier, lecz aby co? zyska? nale?y co? zainwestowa?.
- Nowe lepsze potiony, runy i inne przedmioty jednokrotnego u?ytku w cenie kt?ra sprawia ?e gracza nie b?dzie sta? na korzystanie z nich w typowym expie.
- Pewne przedmioty mo?na by zn?w przywr?ci? do ?ask, oraz zrobi? z nich co? ciekawszego, sprzedawanego przez NPC. I tak mo?na by od?wie?y? (zmieni? warto?ci bazowe) np. protection/eleven/dragon amulet?w z np. 10% na 20-30% + wi?cej ?adunk?w. To samo mo?na zrobi? z ringami kt?rych na wi?kszo?ci OTS si? nie korzysta + mo?na stworzy? nowe. Np. SSA z 30 ?adunkami, jaki? amulet zamieni? na protecton x % + x ?adunk?w.
- Mo?na rozwin?? pomys? powy?ej o questy potrzebne do odblokowania NPC w kt?rych gracz r?wnie? b?dzie musia? si?gn?? do wirtualnej kieszeni.
To na razie tyle, mo?e co? jeszcze uda mi si? wymy?le?, gdy? pisa?em to na szybko xD
 

DawToreq

Deus est.
Joined
Feb 14, 2010
Messages
356
Reaction score
46
Odp: Warto?? pieni?dza

Zmniejszyc kase z mobow nie typu noob otsow na ktorych z wolfa juz leca centy a z "bossa" ktorego bija co 15 minut dostaja 100kk golda+ itemki z mobow na sell u npc za niska cene a rare itemy mozna sellac only miedzy graczami (+ upgrady za kase)
 

Kuzyn

Dziad.
Staff member
Joined
May 3, 2008
Messages
1,936
Reaction score
165
Odp: Warto?? pieni?dza

P?atne miejsc?wki do expa, np. stawka za godzin? albo kosztowna podr?? na tak? miejsc?wk?. Jakie? loterie gdzie wp?aca 1000 graczy kas? a wygrywa 1. Wi?ksze czynsze za domki.
 

Nieruchomy Poruszyciel

Advanced User
Joined
Mar 4, 2013
Messages
250
Reaction score
14
Odp: Warto?? pieni?dza

Dzi?ki za pomys?y od pan?w up, temat niech b?dzie otwarty mo?e kto? jeszcze si? w??czy do dyskusji
 
Top