Sco
Senior User
- Joined
- Mar 6, 2011
- Messages
- 548
- Reaction score
- 58
Wywiad dotyczy? projektu Nivir World.
Sco: Witaj, czy chcesz udzieli? wywiadu dla tibia.net.pl?
Arts: Tak, z mil? ch?ci?.
Sco: Na pocz?tek przedstaw si?, powied? ile masz lat i gdzie mieszkasz.
Arts: Nazywam sie Grzegorz, lat 21. Mieszkam w Grudzi?dzu, to takie zadupie.
Sco: W tym wywiadzie porozmawiamy o nivir world. Na pocz?tek - sk?d ta nazwa?
Arts: A to d?uga historia, sama nazwa zosta?a wymy?lona od tak. Na pocz?tku to jego nazwa brzmia?a Warlon World. My?leli?my o takiej nazwie ?eby fajnie sie prezentowala.
Sco: Kto jest w sk?adzie zespo?u?
Arts: W sk?adzie Nivira jestem ja, jako admnistrator serwera, kt?ry zajmuje si? po pierwsze sprawami technicznymi serwera. Wolf, jak i par? innych os?b s? adminami, ich zadaniem jest naprawa mechanizmu serwera, dodawanie lokacji w ?wiecie gry, aktualizacja na nowe wersjie. Pomocnicy tzw. Mistrzowie Gry sa ??cznikami pomi?dzy player and support tzw. COMA.
Sco: Kiedy rozpoczeli?cie prace nad serwerem?
Arts: Powiem tak, rozpocz?cie samego projektu nie by?o ?atwe. Same ustalenie g?ownego kontynentu, robienie samej mapy nie jest ?atwe. Dzi?ki pomocy Micha?owi Nivir zyska? g??wny kontynent, teraz idzie dosy? ?adnie. A ?eby nie odbiega? od tematu to nasz projekt rozpocza? sie w lipcu 2009 roku.
Sco: Wow, mn?stwo czasu min??o. Czy mieli?cie przerwy w tworzeniu nivir-a?.
Arts: By?y pewne momenty, ?e skasowa?a nam si? mapa, format. Ale powiedzieli?my sobie ?e dobrniemy do ko?ca.
Sco: Trudne by?o "odbicie si? od dna"?
Arts: Zale?y pod jakim kontekstem to rozumiesz. Tak, nie jest ?atwe tworzenie takiej mapy od zera.
Sco: Zacznijmy dog??bnie bada? tajemnice tego? otsa. Jak wiemy znajdzie si? tam event o nazwie metin stone i st?d moje pytanie, czy pr?bujecie upodobni? tibie do popularnej gry 3d - metin2?
Arts: Nie, nie, tibia to nie metin. Na Nivirze b?dzie wiele eventow od takiego typu a? po global questy.
Sco: Czy znajdziemy na nivirze system mount?w?
Arts: Jest jazda konna, ale zdobycie takiej mo?liwo?ci bedzie trudne, mi?dzy innymi ze wzgledu na poziom trudnosci misji.
Sco: Opiszesz nam t? misje?
Arts: Nie moge, wol? to zachowa? dla siebie. Sami si? dowiecie gdy zagracie.
Sco: Opowiesz nam o jaki? ciekawych - wybranych przez Ciebie skryptach?
Arts: Alchemia. System ciekawy, zastosowa? ma du?o, wystarczy odnale?? go?cia o imieniu Hinor, a on Wam za odpowiedni? oplat? zaproponuje nauke alchemi. Ca?a nauka polega na odnalezieniu ksi??ki alchemi, po przestudiowaniu jej (60 min), mo?emy uczy? si? sztuki alchemi.
Sco: Trzeba zbiera? jakie? jag?dki itp, ?eby m?c wytworzy? jak?? mikstur??
Arts: Nie, inaczej to wygl?da. Wed?ug listy musisz uzbiera? odpowiednie itemy do wytworzenia mikstury lub innego przedmiotu.
Sco: Przejd?my do mapy, jak d?ugo ja tworzy?e??
Arts: 3 lata.
Sco: Ile ?rednio dziennie spedza?e? czasu przy mapie?
Arts: Nad map? ?rednio sp?dza?em po par? godzin, a nie raz nawet ca?y dzie?, jak mi sie chcia?o. Zale?y te? co robi?em, je?li co? poprawia?em to kr?cej, je?li co? d?u?ej to tworzy?em jak?? lokacje.
Sco: Jaka lokacja zabra?a Ci najwi?cej czasu i kt?ra wyspa jest twoim zdaniem najlepiej wykonana?
Arts: Ka?da jest ciekawa, chocia? sam przyznaje, ?e podziemia rooka, kt?rych autorem jestem ja ciekawie wysz?y.
Sco: Czy rookgaard jest du?y, czy jego wielko?? jest por?wnywalna z mainem?
Arts: Oj na pewno nie, rook bedzie rozbudowywany. Ale nie por?wnywujmy go do maina, bo to jest zupe?nie inna bajka.
Sco: Jest na rooku spike sword quest?
Arts: Jest.
Sco: Powiesz o nim co? wi?cej?
Arts: Quest rozpoczynamy u npc, kt?ry chce dowodu na zabicie maga. Je?li mu damy ten dow?d to on daje nam tego spike sworda.
Sco: Jest to ?atwy quest?
Arts: Nie.
Sco: A wi?c dochodzimy do ko?ca i musz? spyta? - czy ju? wiecie, kiedy b?dzie oficjalny start serwera?
Arts: Mniej wiecej tak, ale data jest nadal nieznana.
Sco: Chcesz kogo? pozdrowi??
Arts: Pozdrawiam wszystkich moich ziomk?w.
Sco: Dziekuj? za wywiad i ?ycze powodzenia w dalszym rozwijaniu nivira.
Sco: Witaj, czy chcesz udzieli? wywiadu dla tibia.net.pl?
Arts: Tak, z mil? ch?ci?.
Sco: Na pocz?tek przedstaw si?, powied? ile masz lat i gdzie mieszkasz.
Arts: Nazywam sie Grzegorz, lat 21. Mieszkam w Grudzi?dzu, to takie zadupie.
Sco: W tym wywiadzie porozmawiamy o nivir world. Na pocz?tek - sk?d ta nazwa?
Arts: A to d?uga historia, sama nazwa zosta?a wymy?lona od tak. Na pocz?tku to jego nazwa brzmia?a Warlon World. My?leli?my o takiej nazwie ?eby fajnie sie prezentowala.
Sco: Kto jest w sk?adzie zespo?u?
Arts: W sk?adzie Nivira jestem ja, jako admnistrator serwera, kt?ry zajmuje si? po pierwsze sprawami technicznymi serwera. Wolf, jak i par? innych os?b s? adminami, ich zadaniem jest naprawa mechanizmu serwera, dodawanie lokacji w ?wiecie gry, aktualizacja na nowe wersjie. Pomocnicy tzw. Mistrzowie Gry sa ??cznikami pomi?dzy player and support tzw. COMA.
Sco: Kiedy rozpoczeli?cie prace nad serwerem?
Arts: Powiem tak, rozpocz?cie samego projektu nie by?o ?atwe. Same ustalenie g?ownego kontynentu, robienie samej mapy nie jest ?atwe. Dzi?ki pomocy Micha?owi Nivir zyska? g??wny kontynent, teraz idzie dosy? ?adnie. A ?eby nie odbiega? od tematu to nasz projekt rozpocza? sie w lipcu 2009 roku.
Sco: Wow, mn?stwo czasu min??o. Czy mieli?cie przerwy w tworzeniu nivir-a?.
Arts: By?y pewne momenty, ?e skasowa?a nam si? mapa, format. Ale powiedzieli?my sobie ?e dobrniemy do ko?ca.
Sco: Trudne by?o "odbicie si? od dna"?
Arts: Zale?y pod jakim kontekstem to rozumiesz. Tak, nie jest ?atwe tworzenie takiej mapy od zera.
Sco: Zacznijmy dog??bnie bada? tajemnice tego? otsa. Jak wiemy znajdzie si? tam event o nazwie metin stone i st?d moje pytanie, czy pr?bujecie upodobni? tibie do popularnej gry 3d - metin2?
Arts: Nie, nie, tibia to nie metin. Na Nivirze b?dzie wiele eventow od takiego typu a? po global questy.
Sco: Czy znajdziemy na nivirze system mount?w?
Arts: Jest jazda konna, ale zdobycie takiej mo?liwo?ci bedzie trudne, mi?dzy innymi ze wzgledu na poziom trudnosci misji.
Sco: Opiszesz nam t? misje?
Arts: Nie moge, wol? to zachowa? dla siebie. Sami si? dowiecie gdy zagracie.
Sco: Opowiesz nam o jaki? ciekawych - wybranych przez Ciebie skryptach?
Arts: Alchemia. System ciekawy, zastosowa? ma du?o, wystarczy odnale?? go?cia o imieniu Hinor, a on Wam za odpowiedni? oplat? zaproponuje nauke alchemi. Ca?a nauka polega na odnalezieniu ksi??ki alchemi, po przestudiowaniu jej (60 min), mo?emy uczy? si? sztuki alchemi.
Sco: Trzeba zbiera? jakie? jag?dki itp, ?eby m?c wytworzy? jak?? mikstur??
Arts: Nie, inaczej to wygl?da. Wed?ug listy musisz uzbiera? odpowiednie itemy do wytworzenia mikstury lub innego przedmiotu.
Sco: Przejd?my do mapy, jak d?ugo ja tworzy?e??
Arts: 3 lata.
Sco: Ile ?rednio dziennie spedza?e? czasu przy mapie?
Arts: Nad map? ?rednio sp?dza?em po par? godzin, a nie raz nawet ca?y dzie?, jak mi sie chcia?o. Zale?y te? co robi?em, je?li co? poprawia?em to kr?cej, je?li co? d?u?ej to tworzy?em jak?? lokacje.
Sco: Jaka lokacja zabra?a Ci najwi?cej czasu i kt?ra wyspa jest twoim zdaniem najlepiej wykonana?
Arts: Ka?da jest ciekawa, chocia? sam przyznaje, ?e podziemia rooka, kt?rych autorem jestem ja ciekawie wysz?y.
Sco: Czy rookgaard jest du?y, czy jego wielko?? jest por?wnywalna z mainem?
Arts: Oj na pewno nie, rook bedzie rozbudowywany. Ale nie por?wnywujmy go do maina, bo to jest zupe?nie inna bajka.
Sco: Jest na rooku spike sword quest?
Arts: Jest.
Sco: Powiesz o nim co? wi?cej?
Arts: Quest rozpoczynamy u npc, kt?ry chce dowodu na zabicie maga. Je?li mu damy ten dow?d to on daje nam tego spike sworda.
Sco: Jest to ?atwy quest?
Arts: Nie.
Sco: A wi?c dochodzimy do ko?ca i musz? spyta? - czy ju? wiecie, kiedy b?dzie oficjalny start serwera?
Arts: Mniej wiecej tak, ale data jest nadal nieznana.
Sco: Chcesz kogo? pozdrowi??
Arts: Pozdrawiam wszystkich moich ziomk?w.
Sco: Dziekuj? za wywiad i ?ycze powodzenia w dalszym rozwijaniu nivira.