Sentil
Ten Typ
- Joined
- May 11, 2008
- Messages
- 211
- Reaction score
- 85
Post: 1/2
Spis tre?ci:
1. Wst?p.
2. Czym jest atak?
3. Download.
4. Tworzymy rajd - instrukcja krok po kroku:
4a. Pojedynczy atak (single spawn).
4b. Atak na obszar (area spawn).
5. Uwagi dotycz?ce atak?w.
6. Zako?czenie.
Silnik (Evolution by Sentil & Vrael)
Download: ;
Skan:
Oryginalny temat: http://tibia.net.pl/silniki/91638-evolution-sentil-vrael-inne-potrzebne-programy.html
Wiem, ?e skan wygl?da nieciekawie, lecz jest to spowodowane silnikiem - Ariesem. OTs jest w 100% bezpieczny, a ka?dy post o wirusie b?dzie karany.
Edytor tekstu (Notepad++)
Download: ;
Skan:
Oryginalny temat: http://tibia.net.pl/narzedzia-ot/58568-notepad-v-5-1-4-idealny-do-pisania-skryptow.html
Skrypty mo?na edytowa?/pisa? zwyk?ym edytorem, takim jak Word czy Notatnik, lecz postanowi?em zamie?ci? profesjonalne narz?dzie - Notepad++. Posiada on przydatne funkcje, takie jak numerowanie wers?w. Je?li nie chcesz, nie musisz go u?ywa?.
Je?li wszystko jest ju? pobrane, rozpakowane, zainstalowane i w pe?ni gotowe do u?ycia, przechodzimy do nast?pnego rozdzia?u.
1. Okre?lamy w kt?rym miejscu ma zaatakowa? potworek, oraz jaki on ma by?. Za???my, ?e wybrali?my Ferumbrasa, kt?ry ma pojawia? si? we w?asnej cytadeli, w obecno?ci czterech Demon?w.
2. Wchodzimy do katalogu data/raids i tworzymy w nim plik - Ferumbras.xml. Otwieramy go Notepadem++ i wklejamy do niego tak? zawarto??:
Na czerwono - czas, w jakim b?d? pojawia?y si? kolejne napisy (ostrze?enia) przed rajdem. Uwaga! Czas liczymy od momentu wylosowania ataku przez silnik. Liczby s? wyra?one w milisekundach (1 sekunda = 1000 milisekund). Czas pierwszego ostrze?enia wynosi 0 - oznacza to, ?e w chwili wylosowania rajdu, napis od razu si? pojawia. Drugi tekst posiada warto?? 30000. Przeliczaj?c to na sekundy, wychodzi nam, ?e pojawi si? on p?? minuty po pierwszym. Przy trzecim ostrze?eniu widnieje liczba 60000 - tekst pojawi si? minut? po wylosowaniu.
Na niebiesko - numer okre?laj?cy wygl?d wy?wietlanego napisu. 19 to standard - bia?y komunikat wyskakuj?cy na ?rodku ekranu, dodatkowo widoczny w okienku "default". Mo?na pokombinowa? z innymi rodzajami.
Na zielono - tre?ci ostrze?e?. Chyba wiadomo o co chodzi.
Na fioletowo - czas (r?wnie? wyra?ony w milisekundach), w kt?rym pojawi si? potw?r (Ferumbras), licz?c od wylosowania rajdu przez silnik. Zwr??cie uwag?, ?e liczba jest r?wna warto?ci czasu trzeciego ostrze?enia (60000). ?atwo si? domy?le?, ?e w chwili wy?wietlenie trzeciego napisu, pojawi si? i nasz boss.
Na pomara?czowo - nazwa potworka, chyba zrozumia?e. Bestia, kt?r? wpisujemy w to pole, musi znajdowa? si? w silniku.
Na r??owo - wsp??rz?dne pojawienia si? naszego drogiego Ferumbrasa.
Na b??kitno - czas, w kt?rym pojawi? si? Demony, s?udzy Ferumbrasa. Dlaczego warto?? wynosi 61000, a nie 60000, jak w przypadku swego Pana? W ten spos?b uzyskuje si? fajny efekt wizualny, mimo, i? niewiele os?b go zobaczy (chyba, ?e kto? dobiegnie do cytadeli w minut? ;X). Demony pojawiaj? si? sekund? po Ferumbrasie, poka?? na zdj?ciu.
Na szaro - wsp??rz?dne pojawienia si? Demon?w.
Wszystko, co napisa?em na kolorowo, mo?ecie sobie dowolnie zmienia?. Wyt?umaczy?em to dosy? jasno, wi?c nie powinno by? wi?kszych problem?w.
3. Teraz szukamy data/raids/raids.xml i otwieramy plik Notepadem++. Wklejamy do niego tak? linijk?:
Na czerwono - nazwa rajdu, mo?emy wpisa? co chcemy. Ja nazwa?em rajd "Ferumbras", poniewa? odpowiada on w?a?nie za sprowadzenie tego? pana w kapeluszu do cytadeli. Proste i logiczne.
Na zielono - namiary na plik rajdu, kt?ry tworzyli?my w punkcie drugim. Je?li segregowali?my rajd, zamiast nazwy wpisujemy ?cie?k? (np. xxxx/Ferumbras.xml). Wi?cej o segregacji w rozdziale pi?tym.
Na niebiesko - co ile czasu (w minutach, nie milisekundach) silnik ma losowa?, czy rajd ma szans? wyst?pi?, czy nie.
Na pomara?czowo - szansa na wyst?pienie najazdu (od 0 do 100). Je?li wpiszemy 100, atak b?dzie wyst?powa? co godzin?. 50 to tzw. p?? na p??, i tak dalej, i tak dalej. My?l?, ?e to zrozumia?e. Proponuj?, stosuj?c technik? pr?b i b??d?w, dobra? warto?ci interval i chance tak, ?eby by?o dobrze.
Na fioletowo - je?li mam by? szczery, poj?cia nie mam, co to jest. W ka?dym razie nie wp?ywa znacz?co na rajd, skoro przy ustawionej warto?ci 0, atak nast?puje bez komplikacji.
4. To wszystko. Je?li nic nie zepsuli?cie, najazd jest gotowy. Tak to wygl?da w praktyce:
Silnik wylosowa? rajd Ferumbrasa. Na ekranie widzimy pierwsze ostrze?enie:
Wojownicy przedzieraj? si? przez kolejne pi?tra wie?y. Po 30 sekundach wy?wietla si? drugie ostrze?enie:
W 60 sekundzie najazdu, licz?c od wylosowania, wy?wietla si? trzecie i ostatnie ostrze?enie - Ferumbras i Demony pojawiaj? si? na ostatnim pi?trze cytadeli:
1. Tak jak w przypadku single spawnu, wybieramy sobie obszar, na jakim maj? pojawi?/pojawia? si? nasze bestie, oraz typy potwork?w (mog? by? r??ne).
2. Wchodzimy do katalogu data/raids i tworzymy w nim plik - Minotaury.xml. Otwieramy go Notepadem++ i wklejamy do niego tak? zawarto??:
Na czerwono - to samo, co w pojedynczym ataku.
Na niebiesko - to samo, co w pojedynczym ataku.
Na zielono - to samo, co w pojedynczym ataku.
Na szaro - ten fragment skryptu odpowiada za obszar, na jakim b?d? pojawia? si? potworki. Mamy 6 liczb - wsp??rz?dne fromx, fromy, fromz okre?laj? lewy g?rny r?g obszaru. Wsp??rz?dne tox, toy, toz wyznaczaj? prawy dolny r?g. Je?li nie ?apiecie o co w tym chodzi, ni?ej zrobi?em zdj?cie, kt?re powinno wszystko wyja?ni?.
Na pomara?czowo - nazwa potwork?w, jakie maj? si? pojawia?. Aby doda? kolejne rodzaje, po prostu kopiujemy i wklejamy linijki.
Na fioletowo - liczba danego rodzaju potwork?w, kt?re pojawi? si? na arenie. W naszym przyk?adzie na wyznaczonym obszarze pojawi si? 15 minotaur?w, 10 archer?w, 10 guard?w i 5 mag?w.
3. Punkt trzeci jest taki sam jak w pojedynczym ataku. Dodajemy kolejn? linijk? okre?laj?c? atak, ?eby wysz?o co? takiego:
4. Gotowe. Teraz obiecane wcze?niej zdj?cie:
Mam nadziej?, ?e ju? rozumiecie. Por?wnajcie wsp??rz?dne na zdj?ciu z tymi w skrypcie.
"Bracia, do broni!"
- tworzymy w?asne ataki na miasta i dowolne lokacje
- tworzymy w?asne ataki na miasta i dowolne lokacje
Autor: Sentil
Spis tre?ci:
1. Wst?p.
2. Czym jest atak?
3. Download.
4. Tworzymy rajd - instrukcja krok po kroku:
4a. Pojedynczy atak (single spawn).
4b. Atak na obszar (area spawn).
5. Uwagi dotycz?ce atak?w.
6. Zako?czenie.
1. Wst?p.
Witam. W dniu dzisiejszym publikuj? m?j pierwszy poradnik z cyklu "artyku?y dla zielonych". Na rozgrzewk? postanowi?em napisa? co? ?atwego i niezbyt d?ugiego - wyb?r pad? na rajdy, cz?sto robione niepoprawnie i wr?cz beznadziejnie przez pocz?tkuj?cych. Rzecz nie jest trudna - wr?cz przeciwnie, przy odrobinie umiej?tno?ci mo?na wykona? jak najbardziej efektywny i ciekawy atak. Okej, zaczynamy. Prosz? o dok?adne czytanie artyku?u, ?eby potem w temacie nie pada?y bezsensowne pytania (nie m?wi?c o tym, ?e od tego jest dzia? "Pomoc z OT").2. Czym jest atak?
Atak (inaczej rajd, najazd) to nag?e pojawienie si? jednego lub okre?lonej liczby potwor?w, wyst?puj?ce na pojedynczej kratce (single spawn), lub na wi?kszym terenie (area spawn). Tak w jednym zdaniu mo?na uj??, czym jest atak. W Tibii mamy wiele rajd?w - s? to najazdy boss?w (np. Ghazbarana, Morgarotha, Orshabaala), kt?re wyst?puj? bardzo, bardzo rzadko, lub ataki na miasta (np. piraci w Liberty Bay czy te? plaga szczur?w w Thais), kt?re losuj? si? znacznie cz??ciej. Je?li chodzi o najazdy, silniki OT s? na tyle zaawansowane, ?e w niczym nie ust?puj? realnej Tibii. Mo?emy wymy?li? i stworzy? taki rajd, jaki nam si? tylko podoba.3. Download.
Zak?adam, ?e macie na swoim komputerze programy OT. Mimo wszystko zamieszam wam je tutaj - z tych aplikacji korzystam ja, wi?c zalecam ich u?ywanie. S? to: silnik - "Evolution by Sentil & Vrael" (XML), oraz profesjonalny edytor tekstu, je?li m?wimy o pisaniu skrypt?w w jakimkolwiek j?zyku - "Notepad++".Silnik (Evolution by Sentil & Vrael)
Download: ;
Skan:
Oryginalny temat: http://tibia.net.pl/silniki/91638-evolution-sentil-vrael-inne-potrzebne-programy.html
Wiem, ?e skan wygl?da nieciekawie, lecz jest to spowodowane silnikiem - Ariesem. OTs jest w 100% bezpieczny, a ka?dy post o wirusie b?dzie karany.
Edytor tekstu (Notepad++)
Download: ;
Skan:
Oryginalny temat: http://tibia.net.pl/narzedzia-ot/58568-notepad-v-5-1-4-idealny-do-pisania-skryptow.html
Skrypty mo?na edytowa?/pisa? zwyk?ym edytorem, takim jak Word czy Notatnik, lecz postanowi?em zamie?ci? profesjonalne narz?dzie - Notepad++. Posiada on przydatne funkcje, takie jak numerowanie wers?w. Je?li nie chcesz, nie musisz go u?ywa?.
Je?li wszystko jest ju? pobrane, rozpakowane, zainstalowane i w pe?ni gotowe do u?ycia, przechodzimy do nast?pnego rozdzia?u.
4. Tworzymy rajd - instrukcja krok po kroku:
Jak ju? pisa?em w rozdziale drugim, rajdy mo?emy podzieli? na dwie kategorie: pojedynczy atak (single spawn) tj. taki, w kt?rym na danej kratce pojawia si? tylko jeden, wcze?niej okre?lony potw?r (np. atak Demona przed Depozytem), oraz na atak na obszar (area spawn), czyli najazd, w kt?rym okre?lona ilo?? potwork?w pojawia si? w wyznaczonym przez sze?? wsp??rz?dnych prostok?cie (np. rajd Demon?w na expowisko z Hydrami). Zacznijmy od pojedynczego ataku.4a. Pojedynczy atak (single spawn).
1. Okre?lamy w kt?rym miejscu ma zaatakowa? potworek, oraz jaki on ma by?. Za???my, ?e wybrali?my Ferumbrasa, kt?ry ma pojawia? si? we w?asnej cytadeli, w obecno?ci czterech Demon?w.
2. Wchodzimy do katalogu data/raids i tworzymy w nim plik - Ferumbras.xml. Otwieramy go Notepadem++ i wklejamy do niego tak? zawarto??:
Code:
<raid>
<announce delay="[B][COLOR="Red"]0[/COLOR][/B]" type="[B][COLOR="Blue"]19[/COLOR][/B]" message="[B][COLOR="Green"]Zamkniete komnaty w starej cytadeli Ferumbrasa otwieraja sie. Smiertelnicy, przygotujcie sie na JEGO powrot![/COLOR][/B]" />
<announce delay="[B][COLOR="Red"]30000[/COLOR][/B]" type="[B][COLOR="Blue"]19[/COLOR][/B]" message="[B][COLOR="Green"]Powrot Ferumbrasa jest bliski. Bohaterowie, wzywam was do walki z ta bestia![/COLOR][/B]" />
<announce delay="[B][COLOR="Red"]60000[/COLOR][/B]" type="[B][COLOR="Blue"]19[/COLOR][/B]" message="[B][COLOR="Green"]Ferumbras powrocil do swej cytadeli raz jeszcze. Zatrzymajcie go zanim bedzie za pozno![/COLOR][/B]" />
<singlespawn delay="[B][COLOR="Purple"]60000[/COLOR][/B]" name="[B][COLOR="DarkOrange"]Ferumbras[/COLOR][/B]" [B][COLOR="Magenta"]x="1567" y="1476" z="4"[/COLOR][/B] />
<singlespawn delay="[B][COLOR="RoyalBlue"]61000[/COLOR][/B]" name="[B][COLOR="DarkRed"]Demon[/COLOR][/B]" [B][COLOR="Gray"]x="1564" y="1473" z="4"[/COLOR][/B] />
<singlespawn delay="[B][COLOR="RoyalBlue"]61000[/COLOR][/B]" name="[B][COLOR="DarkRed"]Demon[/COLOR][/B]" [B][COLOR="Gray"]x="1564" y="1480" z="4"[/COLOR][/B] />
<singlespawn delay="[B][COLOR="RoyalBlue"]61000[/COLOR][/B]" name="[B][COLOR="DarkRed"]Demon[/COLOR][/B]" [B][COLOR="Gray"]x="1571" y="1473" z="4"[/COLOR][/B] />
<singlespawn delay="[B][COLOR="RoyalBlue"]61000[/COLOR][/B]" name="[B][COLOR="DarkRed"]Demon[/COLOR][/B]" [B][COLOR="Gray"]x="1571" y="1480" z="4"[/COLOR][/B] />
</raid>
Na niebiesko - numer okre?laj?cy wygl?d wy?wietlanego napisu. 19 to standard - bia?y komunikat wyskakuj?cy na ?rodku ekranu, dodatkowo widoczny w okienku "default". Mo?na pokombinowa? z innymi rodzajami.
Na zielono - tre?ci ostrze?e?. Chyba wiadomo o co chodzi.
Na fioletowo - czas (r?wnie? wyra?ony w milisekundach), w kt?rym pojawi si? potw?r (Ferumbras), licz?c od wylosowania rajdu przez silnik. Zwr??cie uwag?, ?e liczba jest r?wna warto?ci czasu trzeciego ostrze?enia (60000). ?atwo si? domy?le?, ?e w chwili wy?wietlenie trzeciego napisu, pojawi si? i nasz boss.
Na pomara?czowo - nazwa potworka, chyba zrozumia?e. Bestia, kt?r? wpisujemy w to pole, musi znajdowa? si? w silniku.
Na r??owo - wsp??rz?dne pojawienia si? naszego drogiego Ferumbrasa.
Na b??kitno - czas, w kt?rym pojawi? si? Demony, s?udzy Ferumbrasa. Dlaczego warto?? wynosi 61000, a nie 60000, jak w przypadku swego Pana? W ten spos?b uzyskuje si? fajny efekt wizualny, mimo, i? niewiele os?b go zobaczy (chyba, ?e kto? dobiegnie do cytadeli w minut? ;X). Demony pojawiaj? si? sekund? po Ferumbrasie, poka?? na zdj?ciu.
Na szaro - wsp??rz?dne pojawienia si? Demon?w.
Wszystko, co napisa?em na kolorowo, mo?ecie sobie dowolnie zmienia?. Wyt?umaczy?em to dosy? jasno, wi?c nie powinno by? wi?kszych problem?w.
3. Teraz szukamy data/raids/raids.xml i otwieramy plik Notepadem++. Wklejamy do niego tak? linijk?:
Code:
<raid name="[B][COLOR="Red"]Ferumbras[/COLOR][/B]" file="[B][COLOR="Green"]Ferumbras.xml[/COLOR][/B]" interval="[B][COLOR="Blue"]60[/COLOR][/B]" chance="[B][COLOR="DarkOrange"]50[/COLOR][/B]" margin="[B][COLOR="Purple"]0[/COLOR][/B]" />
Na zielono - namiary na plik rajdu, kt?ry tworzyli?my w punkcie drugim. Je?li segregowali?my rajd, zamiast nazwy wpisujemy ?cie?k? (np. xxxx/Ferumbras.xml). Wi?cej o segregacji w rozdziale pi?tym.
Na niebiesko - co ile czasu (w minutach, nie milisekundach) silnik ma losowa?, czy rajd ma szans? wyst?pi?, czy nie.
Na pomara?czowo - szansa na wyst?pienie najazdu (od 0 do 100). Je?li wpiszemy 100, atak b?dzie wyst?powa? co godzin?. 50 to tzw. p?? na p??, i tak dalej, i tak dalej. My?l?, ?e to zrozumia?e. Proponuj?, stosuj?c technik? pr?b i b??d?w, dobra? warto?ci interval i chance tak, ?eby by?o dobrze.
Na fioletowo - je?li mam by? szczery, poj?cia nie mam, co to jest. W ka?dym razie nie wp?ywa znacz?co na rajd, skoro przy ustawionej warto?ci 0, atak nast?puje bez komplikacji.
4. To wszystko. Je?li nic nie zepsuli?cie, najazd jest gotowy. Tak to wygl?da w praktyce:
Silnik wylosowa? rajd Ferumbrasa. Na ekranie widzimy pierwsze ostrze?enie:
Wojownicy przedzieraj? si? przez kolejne pi?tra wie?y. Po 30 sekundach wy?wietla si? drugie ostrze?enie:
W 60 sekundzie najazdu, licz?c od wylosowania, wy?wietla si? trzecie i ostatnie ostrze?enie - Ferumbras i Demony pojawiaj? si? na ostatnim pi?trze cytadeli:
4b. Atak na obszar (area spawn).
Je?li za?apali?cie, na czym polega budowa pojedynczego ataku, z atakiem na obszar nie powinno by? problemu. Poka?? na przyk?adzie najazdu minotaur?w na miasto Enigma.1. Tak jak w przypadku single spawnu, wybieramy sobie obszar, na jakim maj? pojawi?/pojawia? si? nasze bestie, oraz typy potwork?w (mog? by? r??ne).
2. Wchodzimy do katalogu data/raids i tworzymy w nim plik - Minotaury.xml. Otwieramy go Notepadem++ i wklejamy do niego tak? zawarto??:
Code:
<raid>
<announce delay="[B][COLOR="Red"]0[/COLOR][/B]" type="[B][COLOR="Blue"]19[/COLOR][/B]" message="[B][COLOR="Green"]Armia minotaurow wyruszyla z Elvenbane wprost na Enigme![/COLOR][/B]" />
<announce delay="[B][COLOR="Red"]10000[/COLOR][/B]" type="[B][COLOR="Blue"]19[/COLOR][/B]" message="[B][COLOR="Green"]Minotaury sa w miescie! Naprzod, bronmy naszego miasta![/COLOR][/B]" />
<areaspawn delay="[B][COLOR="Red"]10000[/COLOR][/B]" [B][COLOR="Gray"]fromx="963" fromy="981" fromz="7" tox="1054" toy="1022" toz="7"[/COLOR][/B]>
<monster name="[B][COLOR="DarkOrange"]minotaur[/COLOR][/B]" amount="[B][COLOR="Purple"]15[/COLOR][/B]" />
<monster name="[B][COLOR="DarkOrange"]minotaur archer[/COLOR][/B]" amount="[B][COLOR="Purple"]10[/COLOR][/B]" />
<monster name="[B][COLOR="DarkOrange"]minotaur guard[/COLOR][/B]" amount="[B][COLOR="Purple"]10[/COLOR][/B]" />
<monster name="[B][COLOR="DarkOrange"]minotaur mage[/COLOR][/B]" amount="[B][COLOR="Purple"]5[/COLOR][/B]" />
</areaspawn>
</raid>
Na niebiesko - to samo, co w pojedynczym ataku.
Na zielono - to samo, co w pojedynczym ataku.
Na szaro - ten fragment skryptu odpowiada za obszar, na jakim b?d? pojawia? si? potworki. Mamy 6 liczb - wsp??rz?dne fromx, fromy, fromz okre?laj? lewy g?rny r?g obszaru. Wsp??rz?dne tox, toy, toz wyznaczaj? prawy dolny r?g. Je?li nie ?apiecie o co w tym chodzi, ni?ej zrobi?em zdj?cie, kt?re powinno wszystko wyja?ni?.
Na pomara?czowo - nazwa potwork?w, jakie maj? si? pojawia?. Aby doda? kolejne rodzaje, po prostu kopiujemy i wklejamy linijki.
Na fioletowo - liczba danego rodzaju potwork?w, kt?re pojawi? si? na arenie. W naszym przyk?adzie na wyznaczonym obszarze pojawi si? 15 minotaur?w, 10 archer?w, 10 guard?w i 5 mag?w.
3. Punkt trzeci jest taki sam jak w pojedynczym ataku. Dodajemy kolejn? linijk? okre?laj?c? atak, ?eby wysz?o co? takiego:
Code:
<raid name="Ferumbras" file="Ferumbras.xml" interval="60" chance="50" margin="0" />
<raid name="Minotaury" file="Minotaury.xml" interval="60" chance="50" margin="0" />
4. Gotowe. Teraz obiecane wcze?niej zdj?cie:
Mam nadziej?, ?e ju? rozumiecie. Por?wnajcie wsp??rz?dne na zdj?ciu z tymi w skrypcie.