What's new

FACC Expowiska

Sir Budo

Advanced User
Joined
Jun 26, 2011
Messages
456
Reaction score
36
My?la?em nad konkretnym poradnikiem, ale to troch? za "konserwatywna" forma i wymaga sporo pracy, czasu oraz ch?ci.Dlatego te? wymy?li?em takie co? aby troszk? przyswoi? nowym graczom gdzie i jak najlepiej expi? na facu.

Temat ten powinien sta? si? tutorialem expienia na FAcc - je?li kto? ma jakie? w?tpliwo?ci, mo?e ?mia?o pisa? mi na PW, co zmieni? co ewentualnie doda?.

Ponadto - jeszcze jedna uwaga - w kilku opisach w pierwszej kolejno?ci skupiamy si? na opisie huncenia palkiem[/B] (w sumie, dlatego, ?e znam t? profesj? najlepiej )


Tak wi?c, je?li:

- ko?czy Ci si? Premium, a Ty jeste? zdesperowany, bo dalej chcesz gra?, tymczasem kiesa ?wieci pustkami,
- nie wiesz, gdzie expi?, bo Guardy Ci si? przejad?y, a "FAcc Tomb" wiecznie zaj?ty,
- nie wiesz, czy op?aca Ci si? i?? na Hellgate, Elf Fortress czy Draconi?,
- wiesz du?o o grze na FAcc i znasz miejsc?wki,

...to dobrze trafi?e?!



1. Wst?p.
Powszechnie znane expowiska na Mainlandzie s? wykorzystywane w wi?kszo?ci do dobijania lvla, na kt?rym kupuje si? Premium (jest to zwykle co? ko?o 30-70 lvla). S? jednak ludzie, kt?rzy na p?atne konto nie maj? zamiaru wydawa? swojej ci??ko zarobionej krwawicy, wi?c graj? sobie na luzie, nie martwi?c si? o "stracone dni PAcc".

Main, wbrew pozorom, posiada bardzo du?o miejsc do expienia, kt?re czasem s? niezauwa?ane przez przeci?tnego gracza. Podam wi?c tutaj ekspowiska, kt?re mog? urozmaici? gr? "za free" i pokaza?, ?e w Tibi? da si? te? pogra?, nie p?ac?c za Premium.


2. Spis miejsc.
Tutaj na razie "wy?uszcz?" wszystkie expowiska, zar?wno te popularne, jak i bardzo rzadko ucz?szczane, czy opisywane "szablonowo" (np. "EF tylko dla Knight?w", "Sorcem nie masz czego szuka? na Hellgate"). Ca?y Mainland podzieli?em na "okr?gi":


I Okr?g Carlin:

- Folda (bez najni?szego poziomu),
- Folda - najni?szy poziom,
- Ob?z Amazonek obok Carlin,
- Ghostland - jaskinia (dziura nr. 1.),
- Ghostland - jaskinia (dziura nr. 2.),
- Ghostland - lochy (dziura nr. 3.),
- MOTLS,
- Demona.


II Okr?g AB:

- Elvenbane,
- Trolle w AB,
- Jaskinia Nieumar?ych w AB
- Hellgate - Cmentarz,
- Hellgate - "Miasto" (g??wna jaskinia z Beholderami),
- Draconia - Dragi,
- Draconia - Piramida.


IV Okr?g Kazordoon:

- Kopalnia w Kazordoon,
- Kopalnie obok Kazordoon,
- Crusader Helmet Quest,
- Dwarven Hell,
- Minotaur Mount,
- Wywerny z respami Smok?w we wschodniej cz??ci The Big Old One.


V Okr?g DTD (Mount Sternum):
- "FACC Tomb",
- Cyklopy.


VI Okr?g Thais:

- Fibula (Rottwormy i Orki),
- Fibula (Beholdery),
- Deep Fibula,
- Ancient Temple - og?lnie,
- Ancient Temple - Roty,
- Ancient Temple - Orki i Beholdery,
- Jaskinia obok Altar`s Lake - Roty i Trolle,
- Jaskinia obok Altar`s Lake - Naginata Quest,
- Jaskinia obok mostu na drodze do Greenshore,
- Ma?y ob?z Ork?w,
- White Flower Temple i Cyklopy na Po?udniu,
- Mintwalin.


VI Okr?g PoH:

- Outlaw Camp,
- Dark Cathedral,
- PoH,
- Necromant House.


VII Okr?g Venore:

- Greenclaw Swamp,
- Amazon Camp,
- Orc Land
- Orc Fortress,

- Black Knight House - respawn Black Knighta,
- Black Knight House - Beholdery,
- Bagna na wsch?d od miasta,
- Swamp Trolle,
- Shadowtorn (EF),
- Dragon Lair.

Widzimy wi?c, ?e wbrew pozorom, jest gdzie polowa?! Trzeba tylko znale?? miejsc?wk? dla siebie. W tym temacie mo?ecie pyta? o wy?ej wymienione miejsca, tudzie? dodawa? jakie? nowe (o ile jakie? pomin??em ;d).


3. Opis wybranych miejsc.
Tutaj b?d? opisane te, kt?re uwa?am za najlepsze do polowania. Niekt?re mog? by? dobrym rozwi?zaniem ju? na 25 lvlu, drugie - dopiero na 50, do niekt?rych lepiej si? nie zapuszcza? przed 80 lvlem. Wszystko zale?y te? od profesji i umiej?tno?ci.

Opisy s? skierowane do os?b o r??nych lvlach - tam, gdzie palkiem pohuncimy ju? na 40 lvlu, magicznym lepiej mie? 50~.


Podam teraz info, w wi?kszo?ci wzi?te z posta, skierowanego do posiadacza 52 paladyna (a sam mam 55; co? o palku wiem). Og?lnie ta profesja jest w zasadzie jedyn?, kt?r? mo?emy efektywnie i bez nudy pohunci? bez Premium.

Dodam jednak te? pokr?tce orientacyjne info, co do postaci magicznych. Knightem niestety nie gra?em, ale ubijanie nim mob?w to w ko?cu ?adna filozofia; jedyn? barier? jest tu lvl i skile.


I OF/Orcland - bardzo dobra kasa z samych Halberd?w. Je?li masz Postmana, to mo?esz ?wietnie zarobi?.

Co do taktyk - na Orclandzie wyrobisz spokojnie, tylko musisz uwa?a?, zw?aszcza w obozie na po?udniu (na dole) i na p??nocnym zachodzie (na g?rze i w lewo) od Fortecy. Jest du?o miejsca do manewrowania, a exp jest dobry na tyle, ?eby? m?g? tam siedzie?. Oczywi?cie priorytetem w ubijaniu s? Zerki, kt?rych bywa sporo w tych?e obozach.

Id?c dalej, dochodzimy w ko?cu do Orc Fortress. Wbrew pozorom, po wyczyszczeniu full respawnu, mo?na tam expi? z wi?ksz? ?atwo?ci?, ni? na terenach przed fortec?. W ?rodku jest du?o miejsca do uciekania, jest te? gdzie ropn?? si?, czy zblokowa? z jednym mobem w razie czego. Exp jest o wiele lepszy, no i mamy bli?ej do skrzynki pocztowej. Na poziomie -1 najlepiej lurowa? sobie moby do drabinek na g?r? albo biega? w k??ko wok?? jakiej? przeszkody.

Polecam miejsc?wk? do szybkiego expa - chyba najlepsza i najbardziej uniwersalna, je?li chodzi o FAcc. Mo?esz te? po??czy? huncenie z pewnym Questem: , Daje to urozmaicenie expienia, tudzie? dodatkowe punkty do?wiadczenia ;-) .


Magiczni - tutaj praktycznie zawsze mog? mie? hard. Wystarcz? im do tego 3 Zerki, wyskakuj?ce z dw?ch lub trzech stron ; ) . Jednak umiej?tna gra daje efekty! Huncenie opiera si? albo na pojedynczym lurowaniu i klepaniu z r??d?ek, albo na biciu grupek 3-4 mob?w z wave`?w/run. Druid ma tutaj lepsz? pozycj?, bo 'frigo hur' dzia?a na wszystkie orki, a sorc 'flam hurem' nie tknie Leader?w i Warlord?w. Wave`y II rz?du ('vis'/'tera hur') bior? zbyt du?o many, ?eby op?acalnie je u?ywa?, chyba ?e w sytuacjach "awaryjnych". Sorc mo?e w Fortercy korzysta? z Energy Beam, je?li potwory ustawi? si? pomy?lnie.

Ciekaw? taktyk? mo?e by? przej?cie (run? Convice Creature) Huntera podczas polowania na Orclandzie, respi?cego si? na po?udnie od du?ego respa Wywern przed Ol. Zadaje on ca?kiem dobre obra?enia i trzyma dystans od potwor?w; oczywi?cie w tym wypadku musimy mie? jakie? runy do jego leczenia. Drugim ewentualnym summonem, a w?a?ciwie mobem do "convicni?cia" b?dzie Orc Leader - ma o wiele wi?cej HP, ni? Hunter, jest cz??ciowo odporny na obra?enia fizyczne, do tego ma dobr? obron? i niez?y atak.


Obydw?m profesjom na pewno przydaj? si? runy obszarowe na czyszczenie grupek mob?w przy wej?ciach, np. przy schodach wej?ciowych do OF, czy w Obozach. Najlepszym rozwi?zaniem s? oczywi?cie Stone Showery, ale nie ka?dy jest w stanie sobie je za?atwi?. W takim wypadku bierzemy "stare, dobre" Avalanche, kt?rym ?aden potw?r na Uldress Rock si? nie oprze. Zamiast czar?w spontanicznych, mamy runy "Stalagmite", chocia? warto te? wzi?? kilka Icicle na Dragi, je?li decydujemy si? je ubija?. Dobrze jest te? mie? Stealth Ring na kryzysowe sytuacje z Zerkami (luring, nie wyrabiamy z ubijaniem).

Mo?emy zacz?? tam (Orcland) si? wybiera? ju? od ok. 30 lvla (kto? z Forum pisa? o 25), jednak sorcowi lepiej b?dzie i?? tam z r??d?k?, kt?ra zadaje obra?enia od ?mierci, kt?ra jest jednak dost?pna dopiero na 42 lvlu. W zasadzie obowi?zkowe BoHy.

W gruncie rzeczy, im wy?szy lvl, tym efektywniejsze expienie, a sorc mo?e siedzie? z WoI na Guardach lub ze Starstormem/Voodoo na Mintwalin. Og?lnie na OFie op?acalnie mo?na siedzie? od ok. 45 lvla, kiedy z BoHami mo?emy ju? bez problemu uciec Zerkom. Exp ju? wtedy mo?e wynie?? ok. 50k/h i s? spore szanse, ?e koszty wyprawy si? zwr?c?, nie m?wi?c o lootbagu, je?li mamy Postmana...


Dla wszystkich profesji - z foodem nie ma problem?w, bo szczeg?lnie z Zerk?w leci go du?o. Mile widziane s? Life Ringi, jeszcze milej - Softy.



Usytuowanie i wyst?puj?ce potwory.


II Hellgate - tutaj sprawa jest prosta - mo?emy wzi?? minimum - z 20 MP, kilka lepszych potion?w, do tego przydaj? si? Life Ringi (w zasadzie mog? nam zast?pi? potki, kt?re mo?emy zu?ywa? jedynie przy Bibliotece), ew. z 3-5 Spear?w/RS. Reszt? capu dope?niamy Boltami, kusza w d?o? i mamy kwintesencj? dobrego zarobku :) .

Nie polecam czy?ci? "pokoik?w", chyba ?e zainwestujesz w Stealth Ringi. Uwa?a? nale?y szczeg?lnie przy Bibliotece, gdzie lepiej lurowa? moby pojedynczo, bo parali? (od EBeho)+DS to niepotrzebne ryzyko ;p . Je?li resp za wolny, zawsze mo?na si? karn?? po fooda na Roty.

Wad? jest d?uga droga doj?cia i wyj?cia - polecam TP na Bugach, bo wychodzenie po parcelach/wte. to niepotrzebne marnowanie capu, a przez Draconi? daleko...

?wietne miejsce do zarabiania, exp mo?e dochodzi? do 35-40k/h i to bez czyszczenia "pokoik?w".

Magiczni - tutaj rz?dzi sorc. Druid jest efektywniejszy jedynie w ubijaniu DS?w :d . W?a?ciwie huncenia mo?naby spr?bowa? od 33 lvla, kiedy mamy dost?pn? WoI, ale lepiej i?? tam na 50-60 lvlu, kiedy b?dziemy ju? na prawd? szybko ubija? Eldery, bo to one s? najniebezpieczniejsze, no i nie b?dziemy si? musieli liczy? z deadem od ewentualnego comba.
DSy najlepiej ubija? z 'vis luxa'/HMM albo po prostu nosi? Starstorma, kt?ry jest prawdopodobnie najpraktyczniejsz? r??d?k? dla maga.
Uwa?a? nale?y w?a?ciwie jedynie przy Elder Beholderach, kt?rych summony s? zab?jcze. Je?li Beholder przywo?a moba, bez zastanowienia "m?czymy" 'flam hura', nie zapominaj?c si? ustawia? tak, aby obrywa? summon i summonuj?cy. Przy Bibliotece musimy uwa?a? szczeg?lnie i zwraca? uwag? na parali?, bo ten efekt + konfrontacja z DSem mo?e zako?czy? si? nieprzyjemnie. Tam mog? si? r?wnie? przyda? Avalanche, w przypadku wyst?pienia DSa w grupie z innymi stworami, priorytetem b?d? tutaj jednak GFB, kt?rych zu?yjemy do?? du?o. Dobrze jest r?wnie? mie? Fireballe, ?eby nie goni? Beholder?w (zw?aszcza Elder), kiedy nie jest to wskazane.


Oczywi?cie wskazane jest posiadanie Life Ring?w, o Softach nie m?wi?c. Fooda mo?emy zdobywa? na Rotach - wystarczy si? cofn?? tras?, kt?r? przyszli?my. Przy okazji zawsze odrodzi nam si? resp.

Wszystkimi profesjami dobrze mie? Fire/Bright Sworda. Pozawala to zaoszcz?dzi? amunicj?/man? podczas ubijania Szkielet?w, czy Rot?w (Palkiem mo?na r?wnie? Ghule, je?li we?miemy tarcz? lub nawet beholdery, je?li wyst?puj? pojedynczo).


Mapka doj?cia i respawnu w poradniku #Celestian Huntera - nie sugerujmy si? wi?kszo?ci? informacji z Poradnika, bo s? ju? nieaktualne (opr?cz mapek respawnu - te s? w miar? ok.).


III Dragon Lair (k. Venore) - do expienia nadaje si? ?wietnie, pod warunkiem, ?e nie ma za du?o ludzi... Je?li mamy spe?niony ten warunek, mo?emy spodziewa? si? expa przekraczaj?cego 50k/h (ale wiadomo jak to jest z tym liczeniem ;). Z lootem jest nie najgorzej, tutaj jednak trzeba si? liczy? z waste; dobrze te? wzi?? Obsidian Knife. Bierzemy ze 100-150 MP, jakie? Life Ringi, w miar? mo?liwo?ci, ~10 HP, 10(SMP+SHP) i do oporu RS?w. Podaj? to orientacyjnie - musisz pokombinowa? z Potami i Spearami, jak Ci pasuje.


Co do magicznych - tutaj ju? nie jest tak z g?rki. Smoki w pojedynk? s? niezbyt przyjemne do bicia takim np. 37 lvlem. Mo?na solowa?, ale na zarobek nie licz. Przy dw?ch "Zielonych" robi si? gor?co - w sumie, z niefartem mo?na od nich zarobi? combo za ok 250 hp.
Druidem mo?na bi? z 'frigo hura' i nawet si? to sprawdza, ale sorc ma w arsenale praktycznie wy??cznie Energy Beam/GEB (EW jest nieop?acalny), co powoduje nara?anie si? na FWave. Wygodniej bije si? z run, ale to z kolei wi??e si? z powi?kszeniem nieuchronnego i tak waste.

Podsumowuj?c - mo?na pr?bowa? solowa? Smoki, ew. bi? z DSem, ale i tak raczej nie zarobimy, chocia? tutaj lepiej wychodzi na tym druid.


Wszystkimi profesjami dobrze mie? Fire/Bright Sworda. Pozawala to zaoszcz?dzi? amunicj?/man? podczas ubijania Skorpion?w.

Mo?na te? przerzuca? loota z wschodniego kra?ca Dragon Lair - tego, kt?ry jest najbli?ej drogi Venore - Dwarven Bridge. Kiedy ju? schowamy go za drzewami, mo?emy po niego wr?ci? po sko?czeniu polowania.

IV Guardy - tutaj w gr? wchodz? w zasadzie 3 ostatnie kopalnie - "Labirynt", "S?oneczko" (ta z Crusader Helmet Quest) i ostatnia z Dwarven Hell Questem. Sprawa prosta - bierzesz mo?e 25 MP, kilka HP i mocniejszych (HP r?wnie? zaliczam do "mocniejszych", bo dobrze lecz?), 2 bp na gold, RS?w do oporu i lecisz! Exp dochodzi i przekracza 30k/h. Ta miejsc?wka jest zaliczana do "czystych miejsc?wek", je?li chodzi o palka - po prostu trudno tu zrobi? waste :p . W ostatniej kopie radz? uwa?a? przy lurowaniu, bo niewygodnie si? ucieka - ?atwo natkn?? si? na nowe mobki na rozwidleniach korytarzy, szczeg?lnie na pi?trze -5. W "Labiryncie" z kolei ?atwo o trapa, ze wzgl?du na w?skie przej?cia i grupowe respy. Je?li zale?y Ci na d?u?szym hunceniu, le? na Soldy i zbieraj bolty, z kt?rych mo?esz efektywnie polowa? jeszcze jaki? czas po sko?czeniu RS?w.

Najlepiej spraw sobie Fire Sworda, kt?ry jest bardzo przydatny do ubijania r??nych "?mieciowych" potwork?w (sam mam 32~ sword i bardzo si? przydaje).


Magiczni - "do lamusa" odesz?o ju? expienie z Monkiem. Teraz w gr? wchodzi praktycznie solowe czyszczenie, chyba ?e mamy blockera, o czym za chwil?. Podstawa to ogie?, ?mier? (i ew. l?d w przypadku druida, Ava w sumie lepiej zamieni? na GFb, bo na l?d krasnoludy - wbrew pozorom - nie s? wra?liwe), a wi?c bierzemy du?o GFb(/Ava). Przydaj? si? te? Fireballe, jednak nie ka?dy ma mo?liwo?? sobie je "za?atwi?"; podobnie sprawa wygl?da z Icicle, kt?re w dodatku lepiej zostawi? sobie na p??niejsze huncenie Drag?w i DLi. Tutaj ca?kiem dobr? opcj? mog? okaza? si? niedoceniane ostatnio runy HMM - zadaj? ca?kiem zadowalaj?ce obra?enia, a s? tanie; ?atwo mo?emy te? zrobi? sobie troch? tych run na polowanie.

Taktyki s? proste - katujemy krasnale r?zg? i czasem poprawiamy runami. Przy 2-3 bijemy z Fire/Ice Wave, a od 4 mo?emy ju? u?ywa? run obszarowych - lepsze to, ni? w?adowanie si? w nast?pnego respa.

Sytuacja wygl?da ?wietnie, je?li pojawia si? blocker. Nie musimy tyle ucieka?, mamy gwarancj?, ?e nie sko?cz? nam si? supple i cap na itemy, no i jest mniejsze ryzyko ?mierci. Magiczny tylko stoi i u?ywa Wave`?w/GFb. Tutaj s? dwie opcje:

- knight - jak to rycerz - przystosowany do "klatowania" potwor?w, posiada du?o hp, co jest jego du?ym atutem. Z leczeniem si? jest jednak gorzej, dlatego wastuje wi?cej potion?w, trudniej te? wyj?? mu z "kryzysowej" sytuacji.

- paladyn - osobi?cie polecam sk?ad magiczny+palek. Profesja ta lepiej si? leczy (na 'exurach' wyrabia?em przy 3, czy nawet 4 Guardach), a i przy przerzucaniu si? mob?w na shootera potrafi szybko dobi? kn?brnego stworka ;-) .

Tak? technik? mo?emy hunci? na Guardach nawet na 20 lvlu z expem przekraczaj?cym 30k/h! (blocker powinien mie? ok. 50). Oczywi?cie mile widziane jest robienie lootbag?w, bo na bloczenie idzie bardzo du?o suppli. ?up mo?emy przerzuca? za rzek?, kt?ra przep?ywa pod Dwarven Bridge (ta ko?o kopalni z Crusader Helmet Questem) i wysy?a? z plac?wki Poczty Tibijskiej.

Jest jednak jeden szkopu?, a magiczni wiedz?, o co biega - cooldowny. Wiem, ?e uprzykrzaj? ?ycie, bo za czas?w, kiedy huncili?my na gutach z bratem, bi?o si? wave co tur?, jednak m?wi si? trudno. Exp mo?e by? troch? ni?szy, jednak zawsze mo?na wspomaga? si? jakimi? runami: do 25 lvla mog? to by? LMM, potem HMM, a po 30 lvlu mo?na u?ywa? wave naprzemiennie z GFb.


V Dragi na Draconii - ekstra miejsc?wka, gdzie rzadko kto? siedzi, chyba ?e masz pecha i trafi?e? na bota lub cz?onka naszego Forum, kt?remu ju? to nie jest obce ;-) . Droga jest bardzo d?uga, ale op?aca si? siedzie? - dragi klepie si? bardzo wygodnie, tylko w jednej jaskini na zachodzie (po lewej) wypada ropn?? jednego smoczka, bo nie ma wok?? czego kr??y?; s? tam 2 podw?jne respy i 2 pojedyncze oraz 1 resp DLa, na kt?rego mo?na chodzi? "dla sportu". Mo?liwe, ?e dodatkowo czasem smoki mog? pojawia? si? na powierzchni.

W razie wyko?czenia suppli, mo?na z o?tarza w AB przes?a? sobie "posi?ki", kt?re pojawi? si? gdzie? na powierzchni wyspy (i tylko w tych miejscach).


Magiczni - jak ju? wcze?niej pisa?em, Smoki na FAcc na ?rednich lvlach to niezbyt dobre rozwi?zanie, je?li chodzi o kas?, poza tym wyst?puj? tam respy podw?jne. Ju? lepiej i?? na Guardy... Co innego, je?li chodzi o Piramid? - na Nieumar?ych mo?na zarobi? sporo got?wki, ale je?li b?dziemy intensywie u?ywa? run, to raczej liczmy si? ze strat?. Warto jednak owiedzi? to miejsce, cho?by ze wzgl?du na ilo?? os?b odwiedzaj?cych to miejsce - i Ghuli ;-) .



Mapa Wyspy wraz z podstawowymi informacjami.

Doj?cie do Wyspy, wyst?powanie potwor?w w Piramidzie.


VI Elf Fortress - Wbrew temu, co kiedy? by?o oczywisto?ci?, Shadowtorn jest dzisiaj o wiele bardziej uniwersaln? miejsc?w?, ni? kiedy?. Wynika to nie tyle z jakiej? zmiany w samym miejscu, a ze zmian w profesjach. Szczeg?lnie radykalnie zmieni?a si? sytuacja paladyn?w.

Miejsce stworzone do zarobku, bo cud?w z expem nie b?dzie, chyba ?e b?dziemy sami, co jest rzadko?ci?. Przez strza?y, lec?ce z Elf?w, mo?na sobie siedzie? na poziomach 0 i +/-1 do woli. Ma?e waste mo?e by? w du?ej sali z respem wszystkich elf?w i DS?w oraz na respach drag?w, ale og?lnie z fartem mo?esz goni? po ca?ej Fortecy bez strat. Radz? sprawdza? trupy Elf?w, bo ludzie/boty czasem zostawiaj? w nich strza?y/kas?/Elvish Amulety. Oczywi?cie do 4 os?b poluje si? jeszcze zno?nie, potem zaczyna si? robi? t?ok. Ci??ko r?wnie? o loot, kt?ry trzeba dobrze chowa? (polecam na wie?ach za ga??ziami drzew). Bierzemy b. du?o MP, jakie? Life Ringi, parcele (je?li mamy Postmana) i do oporu RS?w, kt?re potem i tak s?u?? nam g??wnie do ubijania smok?w, siedz?cych w ma?ych pomieszczeniach na szczycie Drzewa-Wie?y (I cz. Questu). Przydaj? si? te? Burstki do wybijania respa w podziemnej sali - te mo?emy zrobi? sobie czarem lub zlootowa? z drag?w.


Magiczni - summony nie wchodz? w gr?, bo lata si? po ca?ej Fortecy. Og?lnie mo?na tam siedzie?, ale du?o nagonimy si? za Scoutami, kt?re potrafi? wyrz?dzi? niema?e straty. Dla urozmaicenia mo?emy odwiedzi? to miejsce, ale na regularne expienie miejsce raczej si? nie nadaje...



Droga doj?cia w poradniku #paw?a .


VII Dwarven Hell - tutaj sprawa jest troch? skomplikowana. Wszystko przez Geomancery, kt?re nawet w pojedynk? potrafi? skutecznie uprzykrzy? ?ycie. Znam strategi? z Throwing Starami - maj? one zasi?g 4 kratek, przez co teoretycznie mo?emy klepa? Geo bez ruszania si? z miejsca i gonienia wkurzaj?cych "Dziadk?w", luruj?c sobie tymczasem po?ow? respa. Zauwa?y?em jednak, ?e o wiele rzadziej si? trafia, ni? z RS?w, co w przypadku Geo, lecz?cych si? z 'reda' do full hp jest do?? wa?ne.

Dobra, taktyki:

Palek: przy full respie mo?e by? ci??ko, zw?aszcza je?li wszystko jest pod rope placem. Trzeba stara? si? jak najszybciej stan?? przed drzwiami skarbca. Potem rzucamy Fire Wall na dwie kratki przed siebie, co blokuje guardy, ale daje pole do manewru. Ja potem zazwyczaj ubijam soldy, ?eby nie przeszkadza?y w biciu geo. W tym momencie mo?emy mie? ich na klacie nawet 4, wi?c pilnujmy poziomu many i nie wahajmy si? u?y? HP/SMP, je?li zostaniemy bez niej.

Magiczni - nie mieliby w zasadzie du?o do powiedzenia, gdyby nie summony. Sytuacja jest inna, ni? na Guardach - krasnoludy mog? czasem podchodzi? z trzech stron, co jest niezbyt ciekawe, szczeg?lnie kiedy z czwartej strony mamy ?cian?... W gr? wchodz? w zasadzie tylko i wy??cznie... DSy. Tak, te szkieleciki z odporno?ci? na Ziemi? (FE odpadaj?), du?? ilo?ci? hp i bardzo dobrymi zadawanymi obra?eniami s? tutaj bardzo przydatne. Blokowanie obra?e? geo zmniejsza tak?e zu?ycie run. Sugeruj? chodzi? na pocz?tku z dwoma, potem ewentualnie z jednym, po wybiciu full respa.
Tutaj druid ma wi?cej do powiedzenia, ni? sorc, ze wzgl?du na Ice Wave, kt?rym mo?e bi? Geomancery. Sorc jest skazany w?a?ciwie tylko na Icicle/Ava/EB i GEB/'vis hury'; powinien te? mie? Wand of Voodoo. Priorytetem w ubijaniu powinny by? Guardy, bo to one mog? wyrz?dzi? najwi?cej strat. Je?li tylko jest taka mo?liwo??, powinno stara? si? trafia? z Ava w grupki mob?w tak, ?eby jak najszybciej ubi? Guty, dopiero po wyczyszczeniu miejsca mo?na wzi?? si? za Geo.
Oczywi?cie, zawsze je?li widzimy na horyzoncie geomancera, uciekamy za summona.

Dobra, rozpisa?em si? tak powa?nie, ale wiadomo, je?li co? si? zna z autopsji, "nie taki diabe? straszny" ;-)
Polecam mie? na huncenie palkiem 60 lvl, do tego przyda si? ~75 dist i oczywi?cie co najmniej 15 mlvl, ?eby m?c w razie czego u?ywa? SD na geo.
Co do magik?w - tutaj mo?emy zacz?? hunci? od... No w?a?nie, nie wiem, jaka jest dolna granica... Sam zaszed?em tam 40 sorcem i spokojnie dawa?em rad?. Pierwszy raz by? z dwoma DSami, jednak z jednym spokojnie r?wnie? daje si? rad?. 42 lvl to Wand of Voodoo, kt?ra du?o pomaga przy najsilniejszych krasnoludach.

Exp: palkiem wyci?gn??em prawie 50k/h - i to z profitem - co na FAcc jest ?adnym wynikiem. Magicznym - prawie 40k/h, ale chodz?c ostro?nie, no i trzeba te? czeka? na summona.

Je?li robimy lootBP, mo?emy:

a) palek - ?adnie zaprofitowa?,
b) magiczny - wyj?? na 0 lub lekki +, zale?y, jak lec? itemy.

Ciekawostka - poluj?c na share expie druidem i rycerzem na ok. 55 lvlach, ropuj?c wszystko (kight luruje), mo?na wyci?gn?? nawet 50-55k expa/h!
Od kiedy nie mo?na ropowa?, pozostaje jedynie wbijanie i blokowanie si? Fire Wallem przy Skarbcu - konwencjonalne expienie.



Droga doj?cia do miejsca.


VIII Mintwalin - kolejna miejsc?wka do zarabiania, z niezgorszym expem. Wad? jest d?uga droga, co na prawd? mo?e zniech?ci?. Je?li nie masz Postmana, to zarobki b?d? stosunkowo mniejsze. Oczywi?cie mo?esz siedzie? tam bardzo d?ugo, bo z Mino Archer?w lec? Bolty w ilo?ciach hurtowych.

Bardzo przydatne mo?e okaza? si? pozbieranie kluczy, schowanych w r??nych miejscach Mint - jeden z nich otwiera kluczowe przej?cie pomi?dzy murami, magazynem ?ywno?ciowym a Sal? Tronow?, w kt?rej wybijanie respa "up&down" do najprzyjemniejszych nie nale?y. Info o kluczach znajdziesz tutaj: - szukaj wszystkich, zwi?zanych z Mintwalin.

Dla urozmaicenia bicia rogatych typ?w mo?esz przej?? si? na Dragi, kt?rych respy znajduj? si? nieopodal Miasta.

Czasem boc? tam hlvlowi knighci, co mo?e wkurza?, ale wykorzystuj fakt, ?e zostawiaj? w deadach itemy, kt?re mo?na do?o?y? do lootbaga.

Nie radz? swojego ?upu do wys?ania chowa? za latarniami, czy w p??kach (np. w ku?ni Bovenasa) - miesjca s? znane i cz?sto przeszukiwane przez z?odziei loota. Mo?na przyj?? zasad?, ?e w 4 osoby siedzenie tam nie ma sensu.


Magiczni - tutaj ma?? przewag? ma druid, znowu ze wzgl?du na Ice Wave, ale w gruncie rzeczy to ma?a r??nica. Exp jest w miar? dobry, ale to miejsc?wka raczej do zarabiania. Obowi?zkowe ok. 10 BP (chocia? lepiej przynie?? wi?cej) na loot, ale je?li nie mamy Postman Questa, to mo?emy sobie odpu?ci?.

Avalanche przydaj? si? tylko czasem, bo Mino nie s? a? tak silne. Sorcem najlepiej klepa? moby z Wand of Starstorm, a? do 42 lvl, kiedy to jest dost?pna W. of Voodoo. R?wnie? dla expa i urozmaicenia mo?na odwiedzi? gniazdo Smok?w - bije si? je do?? wygodnie, bo jest gdzie ucieka?.

Przydadz? si? nam runy HMM (na Smoki) i oczywi?cie mn?stwo MP.



Mapka doj?cia w artykule, r?wnie? autorstwa #Celestian Huntera i ponownie: niekt?re dane s? nieaktualne!


IX Maze of The Lost Souls - MoTLS

Jest to jedno z najmniej znanych miejsc na Mainlandzie. Przechodzi przez nie droga na Demon?. Jest to w sumie 6 pi?ter wielkiego labiryntu, z czego do dwoch pierwszych poziom?w mo?e dosta? si? ka?dy, a na pietrze -3 znajduje si? bramka lvlowa na 30 lvl.

Na pietrach -2 i -3 znajdziemy s?abe potwory, takie jak Troll czy Rottworm, za bramk? mo?na spotka? dragi, orki, minotaury, GSy, a nawet Dragon Lordy (s? przynajmniej 2 miejsca gdzie si? respi?). Niestety resp wszystkich potwork?w jest do?? wolny.

Mimo to, np. 60 sorcererem, przy obmy?lonym bieganiu od jednego respa do drugiego mo?na wyci?gn?? tam do 50k expa na godzin?, przy zwrocie kasy.
Respi? si? tu tez Slime i Monk, na kt?rych mo?na skilowa?.

Zalet? miejsca jest brak ludzi; mo?na tu expi? z RSem, czy m?jac hunta, jednak ?atwo te? si? zgubi? lub wpa?? w tunel bez wyj?cia, kiedy kto? b?dzie nas ?ciga?, a my nie b?dziemy znali terenu.

Jest to miejsce dla na prawd? obeznanych graczy. Lepiej samemu nie zapuszcza? si? w nieznane chodniki...


X Isle of Kings




Jest to kontrowersyjne miejsce, ze wzgl?du na to, ?e ma?o znane. Daje to wi?cej mo?liwo?ci huncenia, bez nieuprzejmych graczy, "wbijaj?cych si?" na respawn, dlatego by?y pewne w?tpliwo?ci co do umieszczania tutaj opisu.
Ja jednak uwa?am, ?e warte opisania; po co miejsce ma by? przez wi?kszo?? czasu puste? Przecie? miejsce jest doskona?e - "FAcc Tomb" przy nim wychodzi cienko...

Opis tego ciekawego i nieznanego miejsca do expienia zaczn? od drogi dojscia.
Istniej? 2 sposoby aby dosta? si? na IotK:

a) droga poprzez Ghostland - niebezpieczna i d?uga (spotykamy du?o Banshee), dlatego nie polecam jej u?ywa?, chyba ?e znajdziemy si? w jakiej? specyficznej sytuacji i oczywi?cie mamy dostatecznie wysoki lvl. Mo?na j? znale?? na 'konkurencyjnym' Forum:

b) podr?? statkiem - zdecydowanie bardzoej op?acalna. Jednak aby by?o to mo?liwe najpierw trzeba wykona? prosty

Gdy ju? dostaniemy si? na wysp? nale?y uda? si? do Klasztoru.

Znany jest pewien zakaz, obowi?zuj?cy w Klasztorze - je?li kto? go nie zna: nie nale?y wchodzi? na 2. pi?tro. Je?li z?amiemy zakaz (jest on troch? absurdalny, bo tak na prawd? chodzi o nieatakowanie Monk?w si? tam znajduj?cych, ale tylko po samym wej?ciu ju? jeste?my "przest?pc?"), b?dziemy musieli zap?aci? grzywn?, kt?rej wysoko?? zale?y od naszego poziomu (patrz link do wiki powy?ej). Inaczej nie opu?cimy Wyspy statkiem.

Je?li nie mamy zbyt wysokiego poziomu, a do?? dobre skile, mo?emy pokusi? si? o trenowanie tam, bo miejsc?wka mo?e by? warta swej ceny (raczej ma?o kto tam zagl?dnie, w?a?nie ze wzgl?du na grzywn? ;).


W budynku za drzwiami z czerwon? klamk? znajduje si? cel naszej wyprawy - lochy.
Jednak aby?my mogli si? tam dosta?, pierw trzeba

Gdy ju? sko?czymy rozmawia?, mo?emy swobodnie zej?? do katakumb.
Poziom -1: Szkielety,
Poziom -2: Szkielety i Ghule,
Poziom -3: wi?cej Szkielet?w i Ghuli, DS (?)
Poziom -4: Tutaj jest ju? wi?cej Ds?w i 2 Stalkery,
Poziom -5: Tutaj resp jak wy?ej, tylko w wi?kszych ilo?ciach.

Na tych poziomach jest dosy? ciasno, wi?c czasem mog? wyst?pi? problemy z manewrowaniem - przydatny jest Stealth Ring lub 'utana vid'.

Poziom -6: Dsy, Ghoule, Stalkery i Monki. Jest jednak tutaj ju? troch? miejsca do biegania.
pogsach3.jpg


Poziom -7: Aby si? tam dosta?, nale?y rozkopa? kilofem dziur? za filarem, znajduj?cym si? na p??nocnym wschodzie jaskini na poziomie -6 (na mapce tam, gdzie zaczyna si? strza?ka, bo idziemy w drug? stron?). W zasadzie mo?na polowa? tutaj i na wy?szym poziomie, ale jest ma?o miejsca, wi?c lepiej zej?? ni?ej.

pogsach2.jpg


Ten ukryty poziom jest zasadniczym celem wyprawy. Jest to do?? du?a jaskinia z licznymi korytarzami; miejsca do uciekania jest du?o, co na pewno mile b?dzie widziane u paladyn?w, a tym bardziej profesji magicznych.

Respi? si? tu: Szkielety, Skorpiony, Ghule, DSy, Stalkery, Ghosty, Witch, Beholder, a tak?e - uwaga! - Giant Spider - tego ostatniego mo?emy omin?? - wystarczy nie schodzi? w po?udniowy korytarz jaskini, jednak paj?k znajduje si? dopiero na samym jej ko?cu. Dodatkowo, jego resp jest bardzo powolny - czas oczekiwania to ok. 60 minut! - wi?c nie musi by? jak?? szczeg?ln? przeszkod?. Witch respi si? przy wej?ciu - na ko?cu p??nocno-wschodniego korytarza, a jego pojawianie si? jest troch? rzadsze od innych mob?w. Jest za to sporo DS?w. Dobr? wiadomo?ci? jest to, ?e Stalker?w jest stosunkowo ma?o, co nie powinno utrudnia? ucieczki przed morderczymi szkieletami :p .


Mo?emy r?wnie? z tej jaskini doj?? a? na Ghostland, ale nie polecam takich wycieczek - dalej mo?emy spotka? 2 GSy, a potem jeste?my ju? w G??bokim Ghostlandzie - wiecie, co to oznacza (opr?cz standardowych nieumar?ych) - co 2 GSy, to nie 2 Banshee ;-) .


To expowisko nadaj? si? g??wnie dla paladyn?w, kt?rzy maj? wystarczaj?co du?o capu, a walcz? na dystans i umiej? si? broni? przed potworami, przez co s? najlepsz? profesj? do polowania tutaj. Radzi? powinny te? tu sobie profesje magiczne, jednak zalecana du?a ostro?no?? z powodu du?ej ilo?ci Dsow, kt?re potrafi? porz?dnie "poharata?". Knight nie nadaje si? na to miejsce, w?a?nie ze wzgl?du na DSy, tudzie? Stalkery, chyba ?e ma do?? wysoki lvl.

Id?c w to miejsce, Paladyni powinni si? zapatrze? w runy przeciwko Ghostom i Stalkerom, kt?re potrafi? nie?le uprzykrzy? ?ycie, a czasem nawet sprawi? zagro?enie (np. kiedy uciekamy przed DSami).

Oczywi?cie na Duchy wystarcz? "stare, dobre" HMMy, kt?re po update`ach straci?y na warto?ci i mo?na je kupi? za bardzo ma?? kas?, o ile kto? si? zobowi??e je zrobi? ; ) . Dla palk?w mog? by? r?wnie? Holy Missile, bardzo skuteczne przeciwko nieumar?ym.

Na te drugie s? 3 sposoby:

a) ?atwiejszy a zarazem dro?szy to runy obszarowe - GFB/Avalanche. Innym, ta?szym, jest zabawa w rzucanie np. Poison fieldami, ale to ju? wg uznania;

b) kolejn? bardzo przydatn? rzecz? mo?e okaza? si? stealth ring a to w szczeg?lno?ci na wy?szych poziomach gdzie nie ma gdzie ucieka? a na wej?ciu do nas podej?? 3 i wi?cej DS?w;

c) m?j pomys? na szybk? i przyjemn? eksterminacj? "upierdliwych" Stalker?w postaci? magiczn? to przywo?anie Monka, kt?ry widzi niewidzialnych. Trzeba jednak w takim wypadku mie? jakie? runy do jego leczenia, bo czasem mo?e nie wytrzyma? konfrontacji z DSami.
Pomys? jest nietrafiony, poniewa? jak tylko stalker zniknie, odznaczy si? nam jako cel, co spowoduje, ?e monk mo?e go nie zd??y? ubi?.

Mo?emy tutaj wyci?gn?? ok. 50k expa/godzin?, a mo?e nawet wi?cej, je?li czy?cimy wszystkie jaskinie i lochy.

Trzeba te? zadba? sobie o fooda (najlepsze b?d? grzyby lub jajka), bo w zasadzie jedynym ?r?d?em po?ywienia jest tu Monk, z kt?rego czasem wypada Chleb.


Screeny z tej miejsc?wki i drogi doj?cia przez Ghostland pochodz? ze strony konkurencyjnej. Prosz? nie sugerowa? si? strza?kami - ssy pochodz? z poradnika: "Jak dosta? si? na Isle of Kings przez Ghostland".


Tutaj poradnik o Ghostlandzie i Isle of Kings autorstwa #paw?a ! . Radz? zagl?dn??, bo zawsze niekt?re informacje mog? si? przyda?; jest tu np. pokazana lokacja, gdzie nale?y kopa?, aby dosta? si? na poziom -7 !


XI "FAac Tomb"


<Pomys? i g??wne elementy by #Lykasz>

Jest to do?? ciekawe miejsce, znajduj?ce si? pomi?dzy Kazordoon a Thais, a cz??ciowo pod G?r? Cyklop?w - Mount Sternum. Znajdziemy tam prawie wszystkich nieumar?ych, opr?cz DSa (i Wampira, ze zrozumia?ych wzgl?d?w), co jest szczeg?lnym powodem polowania tutaj rycerzy. Oczywi?cie, inne profesje te? mog? tu siedzie?.

Minusem jest to, ?e nie znaj?c systemu jaski?, mo?na si? zgubi?; trudno te? wypracowa? sobie jaki? bardzo wydajny schemat biegania, bo dziur jest bardzo du?o, a czasem wystarczy jedna osoba, kt?ra ubije potworki przed nami i nasza strategia idzie do kosza :p .

Ze wzgl?du na uniwersalno?? miejsc?wy, cz?sto bywa ona zat?oczona. Nie wspominaj?c o botterach, kt?rzy korzystaj? z nieobecno?ci DS?w w tym miejscu. Je?li jednak os?b jest ma?o, bardzo przyjemnie si? tutaj zarabia. Exp to 30k/h spokojnie z czterema lud?mi na expie, wi?c jest nie?le.

Spos?b doj?cia jest zamieszczony na screenach. Do naszego "Tomba" mo?na si? dosta? na kilka sposob?w - generalnie, od strony Thais: przez jaskinie Cyklop?w lub od strony Kazordoon - przez p??wysep, chroniony przez ma?? grupk? krasnolud?w i minotaur?w.


Ciekawostka: jaskinie z nieumar?ymi sta?y si? jedynym l?dowym po??czeniem P??nocnego i Po?udniowego Mainlandu na zach?d od Dwarven Bridge - zauwa?cie, ?e gdzie indziej we wszystkich miejscach trzeba korzysta? z most?w!


Opisz? teraz taktyki dla poszczeg?lnych profesji:

Knight - Na pewno dla tej profesji pobyt w tym miejscu jest ca?kiem przyjemny, nawet pomimo dw?ch ghost?w; ci przeciwnicy nie s? wielkim zagro?eniem - mo?na ich wyci?gn?? lin? na wy?sze poziomy, zignorowa? i uciec, ewentualnie wzi?? na nie Fire Sworda, co wydaje mi si? najlepszym rozwi?zaniem, bo zawsze kilka pkt. expa wi?cej wpadnie, a i mo?liwe jest zlootowanie jakich? szmatek, czy item?w. Potwory, wyst?puj?ce na tej miejsc?wce pozwalaj? na d?ugi hunt z profitem. Mumie zapewniaj? du?y dop?yw got?wki (nawet 80gp z jednej) oraz per?y. Crypt Shamblery czasem zostawiaj? Two Handed Sword, Beholdery cz?sto gubi? Morning Stary i wcze?niej wymienione swordy, nie m?wi?c o Ghulach, kt?re respi? si? tu ca?kiem obficie i daj? du?e io?ci got?wki. Przy okazji, mo?na w ka?dej chwili zej?? pi?tro ni?ej, na smoki, ale to ju? raczej dla odmiany, bo Smoki rzadko kiedy zostawiaj? ?up, a jest ich tam tylko 5.
Generalnie, dla knighta ze sporym ud?wigiem, wyprawa w to miejsce powinna si? zwr?ci?. Zaleca?bym skile co najmniej 60/60.

Paladyn - Praktycznie tak samo jak knight. Przyda?by si? w miar? dobry dist, aby nie ci?gn?c za d?ugo potwor?w za sob? i nie wpada? na inne (my?l?, ?e 65 spokojnie starczy na ca?e podziemia, a na wy?sze ju? 50~).

Druid/Mag - W tym przypadku wystarczy kilkadziesi?t manas?w, kilkana?cie run GFB, albo nawet Avalanche i mo?na spokojnie expi?. Magowie z Wand of Inferno, druidzi nawet z Hailstorm Rodem. Magom szczeg?lnie pomo?e znajomo?? czaru Fire Wave, a w zasadzie mo?e on nawet zast?pi? czary typu strike, kiedy bije si? np. takie Crypty/Mumie/Beho lub wi?cej, ni? jednego potworka.

Lykasz: "Ja np. bra?em na wypraw? 50 Mana Potion?w, 60 Avalanche, 30 GFB i - na wszelki wypadek - 50 HMM. Siedzia?em tam dobre kilka godzin. Oczywi?cie, tutaj jeste?my ograniczeni capem. Nie radz? zbiera? Morning Star?w, je?li nie mamy capa, jedynie Two-Handed Swordy i kas?. A kasy naprawd? mo?na uzbiera? du?o. Chyba ?e robimy lootBP i ukrywamy je gdzie? w trumnach, ew. zabieramy ze sob? kilka zwyk?ych work?w i przykrywamy ten z ?upem."


Poza tym, jak na wszystkich umarlakach: kwestia fooda... Z jednej strony, mo?emy wychodzi? na powierzchni? po stronie Kazordoon i zbiera? fooda - w okolicy biega kilka jeleni i wilk?w, nieopodal jest te? resp 3 nied?wiedzi; jest to jednak troch? czasoch?onne, no i musimy specjalnie przerywa? polowanie. Zdobywa? jedzenie bez przerywania expa mo?emy na Cyklopach. Ewentualnie mo?emy schodzi? na Dragony po Dragon Hamy, ale traktujmy to jako opcj? pomocnicz?, kiedy mamy jeszcze jedzenie.


XII Cmentarz w Hellgate

Opis b?dzie kr?tki, jednak tre?ciwy. Miejsce jest niez?ym skupiskiem nieumar?ych: szkielet?w ghuli, dodatkowo wyst?puj? tu DSy. Jest bardzo du?o miejsca do biegania, co na pewno jest najlepsz? wiadomo?ci? dla magicznych.


76724091.jpg

by Celestian

Sens wybrania si? w to miejsce jest jedynie wtedy, kiedy na serverze gra minimum 350-400+ os?b, w przeciwnym wypadku bedziemy musieli czeka? na respawn. Miejsce to jest przeznaczone jedynie dla postaci magicznych i paladyn?w. Rycerzem nie masz tu czego szuka? ze wzgl?du na obecno?? trzech demonicznych szkielet?w - na mapce jest zaznaczony respawn dw?ch, ale ja spotyka?em przewa?nie 3.


Wybieraj?c sie tu musisz wzi?? ze sob? (najlepiej do plecaka i schowa? w trumnie) jedzenie oraz w??cznie. W?a?nie to jedzenie mo?e by? g??wnym problemem. De facto mo?na by tutaj magicznymi robi? runy, a po jedzenie lata? na Roty, kt?re s? ju? blisko "Miasta Bholder?w".(food niezb?dny..:D)


Paladynem oraz Druidem polowa? mo?na tu w sumie ju? od +/- 13 lvla. Trzymamy dystans i manewrujemy wok?? trumien. Bez obaw, potwory poruszaj? si? tu strasznie wolno. Co jaki? czas zabieramy z naszego worka jedzenie b?d? amunicj? (w tym wypadku najlepsze s? w??cznie). Druid bije za pomoc? moonlight roda (przy DSach mo?e wspomaga? sie runami LMM) od 22 lvla u?ywamy northwind roda, a od 25 mo?emy ju? bra? HMM na DSy.

Magiem sens jest tu siedze? dopiero od 26lvla, posiadaj?c Wand of Draconia(ew. Dragonbreath) oraz WoCE na dsy.
My?l?, ?e przed 33 lvlem exp w granicach 15k/h jest zadowalaj?cy. No i oczywi?cie mo?na tu nie?le zarobi?!

Podczas powrotu przydaje si? jeden noobchar, kt?ry robi teleport ze szkieletem. Je?li wolisz wraca? ok. 5-7 min d?u?ej to trzeba wybra? si? na bugi, jednak je?li mamy niski lvl, jest to troch? ryzykowna opcja. Jezeli wolisz gra? uczciwie to czeka cie oko?o pi?tnastominutowa droga przez hellgate korytarzyk, nie ?ycz? tego nikomu.:D


Mianowicie na Cmentarzu respi si? Vampire Boss. A dok?adnie Zevelon Duskbringer. Jest to - jak na z?o?? - jedyne miejsce na FAcc'u respawnu Vampire Lorda. I biada Wam, je?li macie poziom mniejszy od 100 postaci? magiczn?/80 paladynem i knightem. Potw?r ma bardzo silne ataki w zwarciu, a i na odleg?o?? mo?e uderzy? za ponad 150 hp (z SD). Staje si? te? niewidzialny, parali?uje i - w moim wypadku to spowodowa?o ?mier? na 52 lvlu - upija. Przywo?uje te? 3 Wampiry (r?wnie? parali?uj?).

Dlatego polujcie tam do woli, ale pami?tajcie, ?e czasem ?mier? czyha tu? za rogiem... ;PP .


Poradnik nie jest ca?kowicie wykonany przeze mnie ale nie jest r?wnie? gotowcem z innego forum, jest kilka rzeczy pozmienianych oraz dodanych przeze mnie.Po prostu uwa?am ?e takowy poradnik powinien znale?? si? na tym forum.
 

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,793
Reaction score
672
Age
9
Odp: FACC Expowiska

Na pewno tego nie przeczytam.
Za dlugi i za duzo tekstu. Poradniki nie powinny tak wygladac.
Poradnik ma byc przejzysty, nie za dlugi, wyjasniajacy wszystko w latwy sposob.
To nie jest ksiazka, tylko poradnik.
Mozna by go podzielic na kilka poradnikow i zrobic z tego serie poradnikow. Tak jak podzieliles to na dzialy (okolice venore itp...)
Poza tym, wszystko jakims wzorem opisane, ladnie i krotko, a nie rozpisywac sie...
Przykladowo:
Jaki exp.
Lvl:
Skille:
Profesje:
Exp/h:
Plusy:
Minusy:
Opisywanie tego w formie tekstowej nie ma najmniejszego sensu bo 90% osob tego nie przeczyta...
 

Leyr

Active User
Joined
Jul 1, 2010
Messages
106
Reaction score
9
Odp: FACC Expowiska

Bardzo ?adnie skopiowane z torga ;> .

Notka moderatorska:
Autor napisa?, ?e tut jest z innego forum, ale pozmienia? pewne rzeczy.. Xinum
 
Top