What's new

Moje rozwa?ania o serwerach RPG

Status
Not open for further replies.

Shikate

Nie przejdziesz!
Joined
Feb 11, 2011
Messages
946
Reaction score
92
Witam,
ostatnio wieje u mnie nud?, wi?c postanowi?em si? lu?no rozpisa? na temat serwer?w RPG. Jedna notka: je?li Twoje podej?cie jest takie, i? tworzenie projekt?w o takiej tematyce jest pozbawione sensu lub zbyt czasoch?onne (a wi?c wieczne), po prostu opu?? ten temat, bo i tak nie jest on dla Ciebie, a je?li wywo?asz dyskusj?, b?dzie bezcelowa. Tworz?c sw?j serwer ju? czwarty rok, mog?em wynie?? z niego jakie? do?wiadczenie. Oczywi?cie nie m?wi? tu o czym? typu: ,,Zrobisz teleporty na mapie pobranej z internetu? Tw?j serwer jest tak bardzo RPG... ''. Chodzi mi o typowy projekt z tak? tematyk? - w?asna mapa, przedmioty, potwory, zadania, czary, mo?e i grafiki.
Ogl?daj?c wiele temat?w i obserwuj?c m?j pocz?tkowy tok my?lenia, zauwa?y?em jedn? rzecz: tw?rcy serwer?w RPG stanowczo chc? zrealizowa? swoje marzenia o serwerze idealnym, przez co nie znaj? s?owa umiar. Musicie si? zgodzi?, ?e trudno znale?? projekt RPG, w kt?rym liczba profesji by?aby mniejsza ni? pi?? lub cztery. Cz?sto pierwotne za?o?enia s? takie: dwana?cie / szesna?cie / dwadzie?cia profesji. Bo w ko?cu kto nie ucieszy?by si? na my?l, ?e zamiast klasycznego wojownika, ?ucznika i maga, mo?e wybra? kogo? z ,,mieszanki wedlowskiej'': Miecznik, topornik, m?otnik (?), szpieg, oszczepnik, ?ucznik, kusznik, ?owca, czarnoksi??nik, alchemik, ,,przywo?ywacz'', ?wi?ty, barbarzy?ca, obro?ca. Takie co? jest wynikiem my?lenia, ?e im wi?cej, tym lepiej, a przy tym trafimy idealnie w odczucia gracza, przez co uto?sami si? z t? profesj?, kt?r? najbardziej lubi. Paradoksalnie, efekt jest odwrotny od zamierzonego. Badania jednoznacznie wskazuj?, ?e im wi?kszy wyb?r, tym gorzej si? zdecydowa?. I ja te? tutaj mam problem, musia?bym mocno rozwa?y?, czy chcia?bym gra? jako oszczepnik, czarnoksi??nik, alchemik, przywo?ywacz, czy ?wi?ty, a je?li wybra?bym, po d?u?szym namy?le, swoj? upragnion? profesj?, w tym przypadku przywo?ywacza, przez dalsz? cz??? gry prawdopodobnie ?a?owa?bym swojego wyboru i zastanawia? si?, co by?oby, gdybym zacz?? gra? np. oszczepnikiem. Dlatego jestem zdania, ?e nie t?dy droga. Ponadto ludzie, kt?rzy decyduj? si? na takie rozwi?zanie, musz? po?wi?ci? albo ok. cztery razy wi?cej czasu na balans i stworzenie profesji, albo nie musz?, i po?wi?c? tyle samo czasu, ile po?wi?ciliby na stworzenie czterech profesji, jednak balans i jako?? tej gromadki b?dzie w op?akanym stanie. Gdzie jeszcze przejawia si? umi?owane przedobrzenie? W systemach ,,u?atwiaj?cych gr?''. Je?li kto? trafi do gry w stylu RPG, z pewno?ci? musi si? z ni? oswoi?, im wi?cej system?w, tym proces ten b?dzie bardziej czasoch?onny i irytuj?cy. A je?li tw?rcy, tworz?c co? nowego, nie b?d? si? kwapili do wyt?umaczenia jak to dzia?a, to pora?ka murowana.
Z ca?? pewno?ci? tworzenie serwer?w RPG jest dla os?b, kt?re s? cierpliwe, ambitne i d??? do celu, bo w przeciwnym wypadku to nie ma sensu. Lepiej te? nie og?asza? si? szybko na forach z zapowiedziami, bo tylko stracimy motywacj?, widz?c komentarze: nie wyjdzie. To, co napisa?em na pocz?tku to jedna z g??wnych przyczyn pora?ek polskich RPG - chce si? zrobi? za du?o, a wychodzi za ma?o, bo brakuje czasu. Dziwi mnie te? pojmowanie projekt?w RPG przez ludzi - ?e one s? g?upie, nudne. Jest to nawet i zrozumia?e, bo polska scena OTS nie doczeka?a si? jeszcze true-RPG'a, ale trzeba zrozumie?, ?e kluczem do sukcesu nie s? tylko punkty, dzi?ki kt?rym mo?emy pokaza?, ?e jeste?my lepsi od innych za prawdziw? kas?.
O w?a?nie! I tu dochodzi kolejna kwestia: pieni?dze. Du?o sympatyk?w RPG uwa?a, ?e zysk z gry nale?y przekre?li?, je?li robi si? co? takiego. Dla mnie ociera si? to troch? o hipokryzj?. Dlaczego? Naturalnym jest, ?e ?yjemy w czasach (cho? zreszt? zawsze tak by?o), ?e, aby ?y?, potrzebne s? pieni?dze. ?aden wolontariat nie b?dzie tak dobry, jak dobrze op?acana praca. Poza tym takie serwery musz? si? z czego? utrzyma?. My?lenie Polak?w troch? wygl?da tak, ?e inni maj? nam bezinteresownie us?u?y? i jeszcze podzi?kowa? - brzmi ?miesznie i nieco tak, jakby akurat nas to nie dotyczy?o, ale dok?adnie tak dla mnie wygl?da krytykowanie zarabiania na swoim projekcie (nie m?wi? tu o Evo...). Bo niezale?nie od tego, czy by?by jaki? system wspieraj?cy ludzi, kt?rzy wspomagaj? serwer, czy te? nie, ludzie zawsze mieliby pretensje, ?e to i tamto jest ble.

Jedno jest pewne, aby pracowa? nad serwerem RPG, trzeba by? realist? - nie nale?y to do zada? ani najprzyjemniejszych, ani przykrych, ale nie mo?na stale czego? dodawa?. Najlepiej przygotowa? sobie ju? na wst?pie plan na start, a potem ?ci?le si? go trzyma?, zachowuj?c post a? do finalnego dnia, kiedy on nast?pi. Ma?o si? m?wi o serwerach RPG, wi?c czemu by nie zacz??. To tyle ode mnie :D
 

DanJ93

ElfBot Helper
Joined
Jan 18, 2009
Messages
2,631
Reaction score
200
Odp: Moje rozwa?ania o serwerach RPG

Ja je?li bym robi? sw?j w?asny projekt RPG, to prawdopodobnie bym zrobi? tak:
-Na pocz?tku dla ka?dego profesja wie?niaka, chodzisz po mie?cie pytasz NPC, czy nie potrzebuj? pomocy, oni daj? Ci jakie? drobne zlecenia - takie jak dla wie?niaka, a nie "id? zabij 999 demon?w", tylko co? w stylu "zr?b dla mnie 30kg m?ki, sko? za mnie pastwisko, we? mojego konia i udaj si? do s?siedniej wioski do kowala i przywie? od niego mi m?j miecz, pozamiataj gospod?, co? na prawd? takiego typowego dla wie?niaka! Potem jak ju? zrobimy par? takich zada? to od niekt?rych dostaniemy troszk? z?ota, od innych "znajomo?ci" dzi?ki kt?rym b?dziemy mogli np. przez 4 dni by? przy boku rycerza, kt?ry przeprowadzi z nami ma?y trening i tak z wszystkimi profesjami.
Ka?d? profesj? b?dziemy mogli wypr?bowa?, je?li b?dzie nam odpowiada? mo?emy zosta? przy danej profesji, je?li nie, udajemy si? do kolejnego mieszka?ca i przechodzimy trening. Nie chodzi mi tutaj o trening typu "zabij 10 trolli i koniec treningu" tylko dostajesz pod profesj? np. tego knighta i mo?esz robi? prawie wszystko to co knight przez par? dni, czyli chodzi? gdzie chcesz i robi? co chcesz.

Dodatkowo nie liczy?o by si? tylko expienie, du?o zale?a?o by te? od misji.
Np. id?c na polowanie zdobywamy 20 kg mi?sa i co dalej? Bez quest?w nie mamy znajomego rze?nika, wi?c mi?sa nie sprzedamy, bo nikt nie kupi od obcego.
Zdobywaj?c na polowaniu g?ow? du?ego ?osia z idealnym poro?em, pr?buj?c sprzeda? je u kolekcjoner?w nie zawsze nam si? uda, bo oni nas nie znaj?. Mog? nie chcie? kupi?, mog? zaproponowa? nam zani?on? cen?, mog? poleci? nam czarny rynek gdzie za tak? zdobycz dostaniemy grosze

Mo?e i troch? chaotycznie to napisa?em, ale ka?dy rozumny powinien poj?? o co mi chodzi?o.

#T
Co do Twojej wypowiedzi, to zgadzam si? z Tob?, za du?o jest wybor?w.
Ludzie tworz?cy RPG nieraz te? robi? serwery i odpalaj? je dopiero jak s? gotowe w 99%, gdy ju? zainteresowanie tym serwerem spad?o, zamiast odpali? serwer gdy ju? jest gotowy dla ma?ych lvli i stopniowo robi? aktualizacje dla coraz to wi?kszych lvli.
Przecie? sam CipSoft nie zrobi? od razu gdy dla graczy z 800 lvlem, na pocz?tku by?o dos?ownie kilka potwork?w kt?re chowa?y si? w malutkich zakamarkach miniturowej mapy. Nikt nigdy by nie przypuszcza?, ?e mapa rozwinie si? do tych rozmiar?w i powstan? setki nowych potwor?w i quest?w
 
Last edited:

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,793
Reaction score
672
Age
9
Odp: Moje rozwa?ania o serwerach RPG

Badania jednoznacznie wskazuj?
Jakie badania? Ktos gdzies cos badal? Opisywal wyniki badan? Podrzuc linka czy cos moze?

Co do tematu.
Pierwszy i najwazniejszy problem "rpgow" to to, ze wiekszosc jest swiecie przekonana, ze jak zrobia wlasna mape, albo lekko przerobia jakas ktora juz jest, a do tego dorzuca maly exp na serwerze, to juz jest rpg.
Reszta z kolei podchodzi do tego w ogole z drugiej strony chcac pokazac, ze nie sa tak glupi jak wiekszosc. Wychodzi z tego tyle, ze nababraja 1000 systemow i 20 profesji przez 5 lat a serwer nawet nie ruszy.
Wazne jest, zeby zaczac z czyms malym i stopniowo to rozwijac. Gra nie musi byc gotowa w 100% przed startem. To jest mmo, gra w ktora sie gra caly czas. A nie jakis rpg zwykly czy inny fps, ktorego sie przechodzi w 10 godzin(wtedy musi byc cala gra gotowa na starcie). I kolejna wazna rzecz, to wlasnie to, zeby zbalansowac ilosc nowych rzeczy z tym ile czasu i pracy potrzeba na ich stworzenie, a z drugiej strony na ich poznanie jako gracz.
Tutoriale sa potrzebne, to na pewno. Nie jakies suche poradniki na forum. W grze gracz wchodzi i musi wiedziec co robic. Tyle tez, ze cala gra nie moze byc tutorialem, bo to nudne i glupie.

W kazdym razie.
Skupiles sie w temacie tak na tych profesjach, moze byc ich i 8 czy 10. Wazne zeby wszystko bylo dopasowane tak, aby od razu bylo jasne kim chcesz grac. Moga tez byc 3. Moga byc 3 a z nich kazda rozwija sie jeszcze na 3 inne, co wprowadza tylko nieznaczne zmiany w rozgrywce i w zasadzie nie potrzebuje tyle pracy ile potrzebuuje 10 oddzielnych profesji.
Zobacz sobie w kazdym normalnym mmo. Masz nawet i 10 tych profesji i co. Wchodzisz, 3 zdania opisu i juz wiesz kim chcesz grac. Jak szukasz magii, mobilnosci i takich rzeczy, to nie wybierzesz warriora, jak szukasz ciezkiego uzbrojenia i odpornosci, to nie wybierzesz jakiegos huntarda tylko warriora czy innego lancera... A jak ktos sie w ten sposob nie zdecyduje, to nawet jak dasz mu do wyboru 2 klasy to tez nie wybierze jednej i pewnie bedzie grac dwoma.
Ilosc systemow tez nie musi byc ograniczona, wystarczy odpowiednio je wprowadzic. Zamiast od razu wszystko, np od 20 lvl dostepny crafting, od 30 alchemia i inne bzdety w podobny sposob. Z tym, ze zamiast dostawac mozliwosc craftowania i tyle, musi byc jakas seria misji ktora podstaw danego systemu nauczy, a jednoczesnie bedzie miala rozwojowy wplyw na nasza postac(czyli rowniez daje exp, itemy, kase itp, tak jak tradycyjne zadania).

Jednym slowem, cala gra musi byc odpowiednio zdizajnowana. Nie moze byc na hura wrzucana masa systemow w losowych miejscach, bo sie latwo pogubic. Nie moze tez byc pustki w grze, wiec jakies te systemy byc musza, bo sam maly exp i wlasna mapa rpga nie tworza. A sprawianie, ze gra jest wolniejsza i nudniejsza nie "przywraca stary klimat bo to rpg", tylko po prostu sprawia, ze gra jest nudna.

Co do samego rpg. W zasadzie zgodnie z zasadami rpgow mozna by zrobic otsa gdzie sie wali ue w orshabaale i dostaje po 100 lvli, tez by to bylo rpg, jesli by bylo stworzone jak rpg.
 

Shikate

Nie przejdziesz!
Joined
Feb 11, 2011
Messages
946
Reaction score
92
Odp: Moje rozwa?ania o serwerach RPG

@Kikimora
Jest wiele takich cho?by artyku??w, tu wycinek jednego:
,,Kiedy wi?c pytaj? nas, czego chcemy, odpowiadamy „wi?kszego wyboru”. Tymczasem nie zdajemy sobie sprawy, ?e taka swoboda nie zawsze jest dla nas dobra. Paradoksalnie im wi?cej opcji, na kt?re mo?emy si? zdecydowa?, tym trudniej nam to zrobi?. Dlaczego tak jest?
Boimy si? pora?ki. Boimy si? postawi? na z?ego konia. Maj?c przed sob? szereg mo?liwo?ci, nie wiemy, kt?ra z nich jest najlepsza. Tak bywa nawet przy dw?ch. Co dopiero, kiedy jest ich wi?cej!
Zastan?w si?, ile czasu sp?dzi?e?, szukaj?c dla siebie nowego telefonu? Ile modeli bra?e? pod uwag?? Nawet kiedy do ostatniego etapu zakwalifikowa?e? jedynie kilka aparat?w, to ostateczna decyzja i tak by?a trudna, prawda?
Przypomnij sobie, jak sko?owany jeste?, stoj?c przed p??k? w hipermarkecie. Chcesz kupi? szampon. Samych producent?w jest kilkunastu. Ka?dy ma kilka produkt?w, cz?sto w r??ni?cych si? od siebie liniach. Sk?d mie? pewno??, po kt?ry z nich si?gn??? Wybieranie jest stresuj?ce.
Badania twierdz?, ?e w takich sytuacjach ludzie mog? w og?le zrezygnowa? z zakupu. Natomiast nawet je?li go dokonaj?, b?d? mniej zadowoleni. W dwutysi?cznym roku przeprowadzono test na dw?ch grupach klient?w. Pierwszej dano do wypr?bowania sze?? nietypowych smak?w d?em?w. Druga mog?a popr?bowa? a? dwudziestu czterech. Spo?r?d cz?onk?w pierwszej grupy 30% kupi?o jeden z testowanych d?em?w. W drugiej – tylko 3%.
Co ciekawe, bogatsza oferta przyci?gn??a z pocz?tku wi?cej ludzi, ale ostatecznie mnogo?? opcji zniech?ci?a do podj?cia jakiejkolwiek decyzji. Ile masz kana??w w telewizji? Ile ubra? wisi w Twojej szafie? Jak cz?sto twierdzisz, ?e nie masz co obejrze? lub nie masz w co si? ubra??'
 

erazma

Active User
Joined
Sep 3, 2012
Messages
61
Reaction score
6
Odp: Moje rozwa?ania o serwerach RPG

Ja te? bym nie kupi? d?emu jakby mi dali 24 do posmakowania ju? bym si? najad?
 

Placek

Blue Waffle
Joined
Sep 30, 2008
Messages
6,793
Reaction score
672
Age
9
Odp: Moje rozwa?ania o serwerach RPG

Zastan?w si?, ile czasu sp?dzi?e?, szukaj?c dla siebie nowego telefonu? Ile modeli bra?e? pod uwag?? Nawet kiedy do ostatniego etapu zakwalifikowa?e? jedynie kilka aparat?w, to ostateczna decyzja i tak by?a trudna, prawda?
Godzine?
4. No w sumie to zastanawialem sie tez nad jeszcze jednym, wiec 5.
No, ostatni etap to 2 aparaty. Ostateczna decyzja byla trudna. Ale mialem do wyboru tylko 2 opcje. Wiec jakos dalem rade.

Przypomnij sobie, jak sko?owany jeste?, stoj?c przed p??k? w hipermarkecie. Chcesz kupi? szampon. Samych producent?w jest kilkunastu. Ka?dy ma kilka produkt?w, cz?sto w r??ni?cych si? od siebie liniach. Sk?d mie? pewno??, po kt?ry z nich si?gn??? Wybieranie jest stresuj?ce.
Biore ten co zwykle. Tak jakos mi sie od rodziny z przyzwyczajenia wzielo, ze biore to co znam. Nie wiem jak inni, ale tak to juz jest.
A jesli nie ma, to jakos mnie to zbytnio nie zastanawia. Biore co jest, patrzac na cene, zblizona do mojej standardowej lub nizsza. Jakos nigdy niezadowolony nie bylem. xd

Ile masz kana??w w telewizji?
Ile ubra? wisi w Twojej szafie?
Jak cz?sto twierdzisz, ?e nie masz co obejrze? lub nie masz w co si? ubra??
Chyba cos kolo 40. Ale nie wiem, nie ogladam, bo nie dla mnie ta telewizja podlaczona. Mozna wiec powiedziec, ze nie nie mam tv.
Tyle ile potrzebuje i ile uzywam, nie chce mi sie dokladnego spisu robic. xd
Nigdy. Chyba, ze pranie nie zrobione, wtedy faktycznie nie mam co na siebie wlozyc xD Ale to sie rzadko zdarza...


Ogolnie jakos takie przyziemne problemy jak "nie wiem ktory szampon kupic" to mnie nie dotycza. Dla mnie to jest debilizm zastanawiac sie nad tak glupimi rzeczami... Jak sie nie ma nic lepszego do roboty i sie lubi marnowac 2 godziny siedzac przy polce w sklepie, zeby wybrac szampon... To chyba trzeba byc debilem.

Przyklad z zycia.
Bylem z siostra w galeri, buty kupowalismy. W drugim sklepie znalazlem takie ktore mi pasowaly, nie byly drogie i wygladaly dobrze. Wzialem. Siostra oczywiscie znalazla fajne dla siebie buty, dobre, wygodne i tanie. Ale nie, musi jeszcze obleciec 30 sklepow i zapisac 8 par butow ktore lubi. Potem jeszcze raz te 8 par obejzec. Wybrac z nich 3 czy 2. Na koniec sie okazuje, ze jakies jeszcze jej sie podobaly, ale zapomniala. 3 godziny pozniej wychodzi bez butow, bo sie nie decyduje.
Ja wiem, ze ludzie moga miec problem ze zdecydowaniem sie jak jest za duzy wybor. Mnie to nie dotyczy. Albo dotyczy w jakims malym stopniu. Nie lubie bez sensu tracic czasu na jakies bzdety typu wybieranie butow przez 3 godziny zeby ich w koncu nie kupic...

Dlatego ja lubie duzy wybor klas. Tylko oczywiscie wszystko musi byc przystosowane do odpowiedniego wyboru.
Jak wchodze do nowej gry, od razu wiem co mnie moze zainteresowac i z 11 do wyboru zostaja mi 2 lub 3. Potem chwila zastanowienia, przeczytam pare zdan z porad i opisu danej klasy i juz wiem ktora jest dla mnie... To, ze inni sie zastanawiaja 5 godzin bo maja do wyboru 11 opcji to juz ich problem, nie moj.
No ale w sumie, to dla nich to ma byc a nie dla mnie. Wiec lepiej zrobic jedna klase a nie 11 xD
 

Saelasti

Advanced User
Joined
Apr 1, 2014
Messages
192
Reaction score
25
Odp: Moje rozwa?ania o serwerach RPG

Zaciekawi? mnie temat, a szczeg?lnie tre?? opowiadaj?ca o tworzeniu serwer?w RPG.

U?ytkownik, kt?ry zazwyczaj rozpoczyna tworzy? taki serwer z tym klimatem, z now? map?, z ca?kiem udoskonalonym silnikiem, nowymi profesjami etc., musi by? przede wszystkim w?a?nie osob? cierpliw?, dobrze to uj??e?. Ludzie to zazwyczaj narwani fanatycy (tak to ujm?), kt?rzy chc? ?ci?gn?? pierwszy lepszy silnik z internetu, zadba? o lekk? edycje kilku rzeczy, wystartowa?, nazbiera? pieni?dzy, wy??czy? serwer, po pewnym czasie wykona? edycj? numer 2,3,4... i tak w k??ko. Tworz?c serwer RPG trzeba posiada? przede wszystkim wiedz? na ten temat, poniewa? wi?kszo?? serwer?w o tym klimacie, albo za szybko upada?a, albo nie by?a sko?czona w 100%, albo w?a?ciciele to byli debile etc., i nikt chyba nie stworzy? takiego projektu, kt?ry aren? ots'?w m?g?by przywr?ci? do ?ycia. Przyznam si?, ?e sam jestem w trakcie realizowania projektu pod protok?? 7.72 w?a?nie rpg, ale posiadam do?wiadczenie i wielk? wiedz?, kt?r? zdoby?em przez ten czas, a tak?e odpowiednich ludzi (to bardzo wa?ne) do stworzenia tego. Odpowiedni ludzie do takiego rpg to te? podstawa, poniewa? projektuj?c map? od 0 trzeba o
ni? zadba?, pisz?c i poprawiaj?c ?r?d?a w silniku trzeba by? ogarni?tym na miar? programist?/koderem (prawie ta sama osoba).

Kikimora dobrze napisa? - wa?ne zacz?? z czym? ma?ym i stopniowo to rozwija? powi?kszaj?c i poszerzaj?c o ca?kiem nowe rzeczy ni? robi? milion rzeczy naraz i nic nie ogarnia?. Silnik, mapa, profesje, przedmioty etc., to wszystko musi by? dopracowane na 'cacy'. To gra MMO w kt?r? mo?na gra? ca?y czas (przyk?adem jest np., Margonem), zdobywaj?c do?wiadczenie poma?u, profesje musz? by? zbalansowane i przystosowane pod gr? w 100% dobrze, aby ?adna Nas nie zawiod?a. O silnik i map? na pewno dba? powinny profesjonalne osoby, dojrza?e, posiadaj?ce do?wiadczenie, poniewa? tworz?c RPG wiemy, ?e z tego musi wyj?? co? wielkiego i zach?caj?cego gracza do gry, a tak?e za?o?enia w og?le postaci. Pustka i jej braki odpadaj? w grze ca?kowicie! Prawdziwy serwer RPG powinien w ka?dym miejscu czy to na mapie czy w silniku posiada? 't? rzecz', kt?rej brakowa?o. Gracze cz?sto widz?c ilo?? b??d?w, brak?w etc., nie rejestruj? si? nawet by zobaczy? co to za serwer, a wi?c zapewni? musisz im stabilno??, brak b??d?w, kt?re s? widoczne dla oka, do?wiadczenie, zaprezentowa? siebie jako mi?? osob? (gracze lubi? przyjemny kontakt z w?a?cicielem ;) ) etc., czyli to co powinna posiada? osoba zabieraj?ca si? za stworzenie w og?le takiego OTS'a.

Pozdrawiam.
 

T Art

Advanced User
Joined
May 3, 2012
Messages
152
Reaction score
7
Odp: Moje rozwa?ania o serwerach RPG

- ?le my?licie.

Po pierwsze scena OTSERV na ?wiecie, nie ma tak naprawd? dobrego RPG'a, i nigdy nie mia?a. S? zapowiedzi serwer?w, kt?re maj? wystartowa? za jaki? tam czas, ale nic nie przyku?o, mojej szczeg?lnej uwagi. Musimy te? potrafi? rozr??nia? r??ne rodzaje serwer?w, kt?re mo?emy ?mia?o nazwa? RPG. S? to one:

-- Fantasy --

- W?asne profesje.
- W?asne potwory/przedmioty/mno?niki.
- W?asna mapa.
- Bogata fabu?a.
- Zupe?nie nowe systemy.
- Styl Gry: W?asny + troch? to co oferuje na CipSoft.
- Serwer wzorowany na jednej z popularnej gry MMO-RPG.

-- Classic/Old School --

- W?asna b?d? RL Mapa.
- Stary klient Tibi (od 7.6 w d??)
- Niskie mno?niki.
- Prosta gra, kt?r? oferowa? nam CipSoft - odwzorowana na starej Tibi.

-- New Era --

- Klient zaczynaj?cy si? od Tibi 8.6
- W?asna Mapa
- Troch? w?asnych system?w
- Profesje takie jak na RL Tibi.
- Raczej brak nowych czar?w.
- Nowe misje/zadania
- Troch? nowych potwor?w (Ale nie koniecznie).
- Styl Gry: Taki, jaki narzuci? nam Cipsoft.

Zapewne mo?na by by?o wymieni? wi?cej, i wi?cej informacji co takie serwery posiadaj? ale mniejsza z Tym. Jak sami widzicie, RPG dzieli si? na r??ne style. Jednym odpowiada Fantasy, i odkrywanie ?wiata, i wci?ganie si? w fabu?? Gry, inni lubi? Classic, czyli wej??, wbi? poziom (co nie jest tam takie ?atwe) a przy samym ko?cu prowadzi? ju? w sumie tylko wojny, czy te? new era, by po prostu pogra? i pobawi? si? na w?asnej Mapie.

Tibia RPG.
- Wydaje mi si?, ?e Tibia ju? nie jest gr? RPG. Stare wersje Gry mia?y to do siebie, ?e by?y proste, i ka?dy siebie potrzebowa?. Je?li posiada?e?/a? Rycerza, musieli?my zainwestowa? w runy, wi?c potrzebowali?my Druida, Druid aby m?g? osi?gn?? wysoki poziom, potrzebowa? Maga, kt?ry tworzy? SD, za to Mag jak i Druid potrzebowali Paladyn?w, bo to dzi?ki niemu mieli?my Bursty. Ka?da profesja wtedy by?a wa?na, i to nie zale?nie czy mieli?my 20, 50, czy nawet 200 poziom. Ka?dy potrzebowa? co?, co tylko inna profesja mog?a nam zaoferowa?. Na obecn? chwile nie s? ju? tak wa?ne profesje, bo nie potrzebujemy nikogo! By sta? si? najlepszymi. Dlatego moim zdaniem, nigdy! Nie odwzorujemy Prawdziwego RPG'a na Tibi 8.6 lub wy?szej, bo CipSoft u?atwi? zdecydowanie ju? wtedy nasz? gr?. Wi?c w?a?nie! Jak sami widzimy s? typy tych RPG. Ka?dy ma sw?j wyb?r, i ka?dy lubi inne. Ciekawy jestem tylko czy kto? kiedy? po??czy te wszystkie Style RPG i stworzy serwer, kt?ry r??ni si? od wszystkich!

Pozdrawiam.
 

Kuzyn

Dziad.
Staff member
Joined
May 3, 2008
Messages
1,936
Reaction score
165
Odp: Moje rozwa?ania o serwerach RPG

Ten temat to jaka? kryptoreklama? :p

Co do problemu mnogo?ci profesji, easy i ju? wykorzystane, w niekt?rych. Zachowac core profesji, ze 3 czy 4 i rozga??zia? je promocjami, a nie robieniem nowych typ?w profesji. Wtedy im g?ebiej w gameplay tym wi?kszy fun w rozwoju postaci.
 
Status
Not open for further replies.
Top