Odp: Nowy potw?r
Tworzenie potworka polega na tym ze dodajesz skrypt monstera w folderze data/monster/nazwa twojego folderu/nazwa potworka.xml
i dodajac linijke w pliku monsters.xml
przykladowo taka:
Code:
<monster name="Nazwa monstera" file="nazwa twojego folderu/nazwa potworka.xml"/>
Wtedy do RME dodajesz w data/854/creatures.xml na koncu linijke:
Code:
<creature name="Nazwa monstera" type="monster" looktype="144"/>
Domyslnie mozna looktype ustawic na 144 bo to ma male znaczenie, wyglad potworka jest brany i tak z jego skryptu, a looktype tutaj oznacza tylko jak bedzie on wygladal w naszym RME.
Jesli na swoim kompie masz wiecej niz jeden silnik z inna mapa to sprawdz prosze i upewnij sie czy w RME ladujesz mape do ktorej chcesz dodac monsterka, upewnij sie takze ze po jego dodaniu na 100% zapisujesz mape. A gdy masz 100% pewnosc ze wszystkie te rzeczy robisz dobrze zobacz czy w twojej konsoli po odpaleniu ots nie pojawia sie jakis blad.
Jesli dodajesz monstera na wlaczonym silniku to pamietaj aby zrestartowac silnik po dodaniu monsterka poniewaz inaczej nie bedziesz go widzial (restart czyli wylaczenie i wlaczenie silnika)