Odp: PokemonWorldOnline
Opowiem troch? o atakach pokemon?w.
Nigdy nie gra?em na brazylijskim Pokemon Online, jedyne co widzia?em to par? screen?w. Kto? wcze?niej napisa?, ?e wzorujemy si? na tym w?a?nie serwerze. Nic bardziej mylnego - jak mog? wzorowa? si? na czym? czego nie znam?
U nas wszystkie formu?ki atak?w zosta?y ustalone na nowo, a system podatno?ci itp jest identyczny jak z pokemonami. Czyli przyk?adowo, psychic wali mocniej w flying, electric nie dzia?a na ground.
Ka?dy atak b?dzie mia? swoj? miniaturk? w okienku, kt?re wygl?da jak plecak, pod nazw? "Attacks". Po otworzeniu tego "pleacaka" s? w nim symbole atak?w pokemon?w, kt?re aktualnie mo?e u?ywa?. Klikni?cie na dany symbol oznacza u?ycie ataku.
Pokemony same od siebie nie atakuj?, tzn. nie wystarczy zaznaczy? wroga aby pokemon sam bi? - musimy wybiera? ataki, nawet je?li jest to g?upie "Tackle". Oczywi?cie symbole atak?w mo?na podpi?? pod hotkeye i walczy? w ten spos?b - jak kto uwa?a.
Statystyki pokemona maj? bardzo du?y wp?yw na jego efektywno?? i s? bardzo wa?n? cz??ci? gry. S? w pewnym stopniu losowe, to znaczy, ?e dwa pokemony o takim samym gatunku i levelu nie b?d? mia?y jednakowych statystyk - zatem o wiele trudniej b?dzie mie? pokemona kt?ry ma wszystkie statystyki wysokie.
Dla przyk?adu Venosaur:
Uploaded with
Powy?szy wykres to warto?ci skrajnie maksymalne. Pokemon mo?e nie osi?gn?? nawet po?owy z tego, je?li warunki temu nie sprzyjaj?. Ka?dy pokemon ma warto?ci "osobowo?ci", kt?re s? losowane w momencie jego spawnu i nie zmieniaj? si? podczas gry. Niekt?re pokemony s? s?absze ni? r?wie?nicy, inne z kolei s? silniejsze. Warto por?wna? statystyki z?apanego pokemona z innym aby zobaczyc mniej wi?cej jego potencja?.
W dodatku, pokemony, kt?re s? z?apane na wysokich poziomach, bardzo mocno odstaj?, dlatego o wiele lepiej jest z?apa? pokemona na jak najni?szym poziomie i wytrenowa? go r?cznie.
Jak wygl?da walka?
Po wyci?gni?ciu pokemona, ten potrzebuje pewn? ilo?? czasu (zale?n? od jego "Speed") na gotowo?? do ataku. Kiedy pokemon jest gotowy i zaatakujemy, nale?y znowu poczeka? na kolejny atak. Powolne pokemony na niskich poziomach maj? mo?liow?? ataku raz na oko?o 3-4 sekundy (np. Slowpoke, Snorlax), a najszybszy pokemon w grze przy warto?ci bliskiej maximum speed (Electrode przoduje, 212-255 speeda na 100 lvlu) mo?e atakowa? nawet co 1.2 sekundy.
Gotowo?? do ataku jest sygnalizowana na dwa sposoby - po pierwsze, pokemon, kt?ry jest gotowy do zaatakowania ma wok?? siebie bia?? obw?dk?. Po drugie, w panelu "Skills" jest pasek o nazwie "Battle Timer", kt?ry odmierza czas do przygotowania pokemona - po prostu leci ca?y czas w g?r?, jak osi?gnie 100%, pokemon mo?e atakowa?.
Atak?w jest w chwili obecnej 166, wi?kszo?? rani wroga, ale s? te? specjalne, np. takie kt?re regeneruj? HP, takie kt?re zmniejszaj? tymczasowo atrybuty wroga, takie kt?re zatruwaj?, usypiaj?, podpalaj?, parali?uj?. Od wyboru do koloru.
Pokemony maj? sw?j w?asny EXP, niezale?ny od EXPa trenera - wiem, ?e na brazylijskim serwerze Pokemony same z siebie nie expi?y, tylko zawsze mia?y taki poziom jak trener. U nas jest tak, ?e ka?dy pokemon ma sw?j w?asny level i exp - ponadto niekt?re pokemony (s?absze) awansuj? szybciej ni? inne. Najrzadsze pokemony awansuj? bardzo powoli.
Jedyn? mo?liwo?ci? podnoszenia levela pokemonom jest wysy?anie za ich pomoc? dzikich pokemon?w do ich w?asnej wersji Valhalli - zabijanie pokemon?w innych trener?w nie daje do?wiadczenia (mog?oby to by? nadu?ywane).
W Tibii gracze bardzo cenili "otwarto??" PvP, tzn. w przeciwie?stwie do wi?kszo?ci gier, aby kogo? zabi? nie trzeba mie? jego zgody (np. World of Warcraft) na to, mo?na kogo? po prostu napa?? i usi?owa? zabi? wbrew jego woli.
Ten sam system jest zastosowany na naszym serwerze. Gracz mo?e dowolnie atakowa? wrogie pokemony, jednak zostanie wtedy oznaczony czaszk?. Wyko?czenie wszystkich pokemon?w wroga oznacza "zabicie go" i jest normalnie karane unjustem, z normalnymi nast?pstwami jakie znamy w tibii (red skull za 3 fragi). Oczywi?cie nadal mo?na robi? ustalone pojedynki bez konsekwencji, dodaj?c przeciwnika do "party" (nazwane u nas Duel Mode).
Zaatakowa? mo?emy tylko pokemona, kt?ry akurat jest wypuszczony na wolno?? (nie w pokeballu) - jednak nie oznacza to, ?e trener mo?e schowa? swojego pokemona i by? ca?kowicie bezpieczny. Mo?emy r?wnie? wroga sprowokowa? do walki zaznaczaj?c go do ataku - wtedy nam pojawia si? czaszka a trener, kt?rego chcemy napa?? ma 3 sekundy na wyci?gni?cie jakiego? pokemona. W przypadku, gdy tego nie zrobi, serwer za niego wyci?gnie pierwszego ?yj?cego pokemona. W dodatku trener w czasie tego 3sekundowego okresu nie mo?e ucieka?.
Pokemon, kt?ry umiera na placu boju, traci niewielk? cz??? swojego ca?kowitego do?wiadczenia, jednak nigdy nie straci tyle, by spa?? przez to na ni?szy poziom do?wiadczenia. Gdy wszystkie pokemony gracza zostan? zabite, nie mo?na dalej kontynuowa? gry - gracz jest wylogowywany i pojawia si? przed Pokemon Center, a wszystkie jego pokemony maj? tylko 1 punkt hp.
Korzysta? mo?na jednocze?nie z szesciu pokemon?w maj?c je w specjalnym kontenerze zwanym "Pokebag". Wywo?a? z pokeballa pokemona mo?na tylko, je?li pokeball jest w tym pokebagu - mo?na trzyma? pokeballe w innych miejscach, ale nie da si? wypuszcza? z nich pokemon?w. Zawarto?? pokebaga (czyli 6 aktywnych pokemon?w), mo?na dowolnie zmienia?, pod warunkiem, ?e gracz nie znajduje si? aktualnie w trakcie walki (nie ma battle sign).
Pokemony dzikie mo?na ?apa? zaznaczaj?c je i u?ywaj?c pokeballa - mo?na to robi? tylko gdy dziki pokemon ?yje. Po zabiciu wroga, nie ma ju? mo?liwo?ci z?apania pokemona. Szansa na z?apanie pokemona jest wyk?adni? stosunku jego HP do maksymalnego HP, oraz jego poziomu i rodzaju pokeballa. Czyli, zranione pokemony ?atwiej daj? si? z?apa? ni? w pe?ni zdrowe. W przypadku nieudanej pr?by z?apania pokemona, ten wydostaje si? i ze w?ciek?o?ci niszczy pokeballa, a ka?dy pokeball uszczupla nasz? sakiewk? o pewn? warto??, zatem nale?y rozwa?a? u?ycie pokeballa.
Pokemony ewoluuj? na nieco wy?szych poziomach ni? w oryginalnych pokemonach na GB. Ewolucje mo?na przerwa?, ??pi?? pokemona do pokeballa w czasie, gdy ten si? zmienia (jednak nie jest to zalecane, gdy? pokemony w ostatnich formach s? najsilniejsze). Niekt?re pokemony ewoluuuj? tylko poprzez wystawienie je na dzia?anie specjalnego przedmiotu (np. Pikachu->Thunder Stone->Raichu), w rzadkich przypadkach ewoluuj? podczas trade (np. Haunter->Gengar).
W razie jaki? pyta? zapraszam na gg 1141351. Jestem oficjalnym programist? serwera i designerem game contentu.