Odp: Polak?w dywagacje polityczne - jedyny s?uszny temat.
No to dojeba?e?. Wyobra?asz sobie psychopate na miejscu premiera? Bo ja nie.
Jeszcze odno?nie ostatniego zdania.
To, ?e PiS mo?e ma w swoich planach obni?ke akcyzy czego pewnie i tak nie zrobi?by to nie zmieni nam zbytnio ceny. Teraz paliwo w por?wnaniu do maja stania?o o prawie 50gr dla PB95 i o w porywach 30gr dla PB98. Dla twojej informacji nie wysz?o tak bo Tusk nagle obni?yl ciut akcyz? tylko Arabowie postanowili zni?y? ceny. W sierpniu ju? tak fajnie ma nie by?, a nie trzeba chyba uswiadamia? Ciebie jak du?y % w wydobyciu ropy maj? Arabowie.
Teraz na temat pracy. Polskie pa?stwo dziwnie funkcjonuje, samo zaci?ga kredyty, ?ebrze z tej pieprzonej UE i jeszcze udziela po?yczek. Ci??ko ?eby w takiej sytuacji i przy starzej?cej si? Europie ludzie mieli pracowa? kr?tko. ?wiat idzie w takim kierunku a nie innym, ?e trzeba wyd?u?y? ten okres. Tak to by nam za kilkana?cie lat rozpizdzi?o si? wszystko bo emeryci ??dali by kasy a by?oby ich tylu, ?e nie mia?by kto ich op?aci?.
Odno?nie tego paliwa, pami?tam jak by?y k??tnie o ten VAT 23%. Nie jestem jako? super mega zadowolony z rz?d?w PO, wr?cz przeciwnie ale to nie wina Tuska, ?e wszystko podro?a?o. 1% w wi?kszo?ci podstawowych produkt?w, kt?re w og?le s? obj?te tym VATem to tak naprawd? znikome grosze. Na takiej podwy?szce VATu mog? zarobi? nieucziciwi sprzedawcy, kt?rzy podbij? pokolei swoje ceny i w ostateczno?ci mamy sytuacj? gdzie typowy Polak pomy?li, ?e ten jeden procent wi?cej w VAT to koniec ?wiata. W ko?cu jakim? kosztem polska gospodarka jako jedyna musia?a by? na zielono.
Coraz wi?cej kasy z funduszy i wi?ksze ceny to si? pewnym przedsi?biorcom powodzi.
Psychopate? Kogo masz na my?li?
Rozumiem, ?e aktualny premier-le? Ci odpowiada.
1. Tak, ceny benzyny s? uzale?nione w znacznym stopniu od cen ropy i jest to jasne. Musimy jednak pami?ta?, ?e ta cena stanowi ok. 60% ceny paliwa jak? p?acimy na stacji. Ostatnio by?o g?o?no o eksperymencie pewnej stacji w Polsce, kt?ra zrezygnowa?a na 1 dzie? z doliczania do ceny paliwa akcyzy i podatk?w. Efekt? Kierowcy przez 1 dzie? cieszyli si? tankowaniem po 3,5 za litr, co w znacznym stopniu ukazuje z?odziejsk? rol? pa?stwa w tym procederze. Zmniejszenie akcyzy nie za?atwi problemu i oczywi?cie, ?e ceny nie spadn? nagle o z?ot?wk? na litrze, ale spadn? cho? troch? - lepiej zrobi? co?, by Polakom zaoszcz?dzi? tych kilkudziesi?ciu z? w domowym bud?ecie w skali miesi?ca, ni? nie robi? nic, nieprawda??
2. Czy "?ebrze od UE"? Na pewno tak, ale sp?jrz na to, ?e w skali tego, co wk?adamy do europejskiego bud?etu, te zyski nie s? a? tak znaczne. Je?li my "?ebrzemy" to co robi? Grecy, W?osi i Hiszpanie, kt?rzy lata zaniecha? ?ataj? setkami miliard?w euro ze wsp?lnej kasy?
My?l?, ?e tu opcja jest inna - trzeba rozwi?za? ZUS, KRUS i przela? ca?o?? pieni?dzy na OFE, ?wiadczenia na pewno nie zmalej?, a mog? (musz?) by? wy?sze. Dzi?, przy pensji 2000 z? brutto obywatel pozbywa si? na rzecz pa?stwa ponad 1/4 pensji (ok. 300 z? na ZUS, 150 na ubezpieczenie zdrowotne, ok. 120 zaliczki na podatek). Zupe?nie chor? sytuacj? maj? rolnicy, kt?rzy p?ac? symboliczne sk?adki a zyskuj? wysokie ?wiadczenia, ?eruj?c na tym, ?e u w?adzy zawsze jest PSL.
3. Tak, ale popatrz, ?e ta stawka VAT dotyczy chocia?by artyku??w dzieci?cych, a co gorsza, np. ubrania i obuwie dzieci?ce, obj?te dotychczas stawk? preferencyjn? 8% od tego roku skoczy?o na 23% VAT. To jednak jest r??nica w cenie. Dotychczas nieobj?te podatkami ceny szkole? podnosz?cych kwalifikacje pracownik?w nagle rosn? o 23%, przez co nie ka?dego na nie sta?, a pracodawcy z nich rezygnuj?.
To uderza bezpo?rednio nie w najbogatszych, kt?rym to rybka jakim podatkiem obj?ty jest towar (us?uga), ale w ka?dego z nas.