What's new

Pomocy!

inp2007

Active User
Joined
Apr 26, 2008
Messages
105
Reaction score
2
TU poradnik wytlumaczone
Autorem tego poradnika jest Noxitu (na torgu: Gniew_Mroku).
Witam. Dzisiaj mam do zaprezentowania wersj? beta Noxitu Items Edytor. Co prawda nie dysponuje on r?wnie rozbudowanym interfejsem co wersja BlackDemona, jednak i tak my?l?, ?e mo?e okaza? si? swoistym konkurentem.
Poradnik zawiera r?wnie? sporo informacji na temat tego co mo?na ustawi? w tibia.dat. Te informacje mog? okaza? si? warto?ciowe niezale?nie od edytora z jakim pracujemy.
Download
Skan
(sprawdzenie md5 pliku jest gwarancj?, ?e skan dotyczy tego pliku).
Interfejs
Nasz? przygod? zaczynamy od przycisku "Load". Wybieramy w nim dowolny plik .dat pami?taj?c, ?e w tym samym katalogu musi znajdowa? si? plik .spr o tej samej nazwie co .dat. Po wybraniu pliku wybieramy kolor t?a - ma on jedynie znaczenie wizualne, za? naci?ni?cie "anuluj" wybierze kolor t?a okna programu daj?c wra?enie przezroczysto?ci.
Warto zauwa?y? 2 paski wczytywania - pierwszy dotyczy tibia.spr, drugi tibia.dat.
R?wnie wa?nym przyciskiem jest "Save", kt?ry jak si? domy?lamy pozwala zapisa? zmiany dokonane w naszym pliku - pytaj?c wcze?niej o plik docelowy.
Ostatnim przycisk to zwyk?y "about" wy?wietlaj?cy notk? o autorze programu.
Na g?rze okna znajduj? si? prze??czniki pomi?dzy r??nymi informacjami znajduj?cymi si? w pliku tibia.dat. Na pierwszej stronie znajdziemy informacje o ilo?ci przedmiot?w danego typu oraz o wersji pliku. Ta wersja jest wysy?ana w momencie logowania na serwer gry zatem zmieniaj?c j? nie zalogujemy si? na oryginalne serwery tibii. Mo?emy tak?e zmieni? j? i dodaj?c odpowiedni kod do ?r?de? Opentibii wymusi? u?ywanie naszego tibia.dat do zalogowania.
Pozosta?e 4 zak?adki wygl?daj? tak samo jak na powy?szym obrazku. Najwy?sza linijka pozwala przegl?da? wszystkie przedmioty danego typu. Mo?emy wpisa? identyfikator r?cznie, b?d? korzysta? ze strza?ek oznaczaj?cych(od lewej):
-Wr?? do pierwszego
-Skocz o jeden do ty?u (mo?na przytrzyma?)
-Skocz o jeden do przodu (mo?na przytrzyma?)
-Skocz do ostatniego
Nie ka?dy przedmiot mo?na jednak wy?wietli? za pomoc? 1 obrazka. Je?li przedmiot jest potworem i mo?e si? obraca?, posiada addony, zmienia sw?j wygl?d w zale?no?ci od pozycji (np. otch?a? -void, id:100) czy jest efektem strza?u w kilku kierunkach mo?emy zmienia? wy?wietlany obrazek dzi?ki przyciskowi "Next view".
Przycisk "add" dzia?a zgodnie z jego nazw? - dodaje nowy przedmiot na ko?cu listy przedmiot?w. W zale?no?ci od wybranej karty mo?emy dodawa? potwory, efekty, wystrza?y i przedmioty.
Ostatnim przyciskiem jest "Edit". Pozwala zmienia? w?a?ciwo?ci wybranego przedmiotu. Po naci?ni?ciu pojawi si? nowe okno:
Dimetions
Width i Height to szeroko?? i wysoko??. Najwa?niejsze i te najbardziej oczywiste.
Dzia?anie crop-size nie jest do ko?ca znane. Wiadomo, ?e ma zwi?zek z wielko?ci? przedmiotu.
Blend to ilo?? obrazk?w kt?re zostan? na siebie na?o?one. Jedyny u?ytek w normalnym tibia.dat o kolorowanych outfitach - na bia?y obrazek zostaje na?o?ona informacja o sposobie kolorowania. Mo?na zrobi? z tego jednak inny u?ytek, kt?rego przyk?adem jest wykrywacz rybek nak?adaj?cy obrazek ryby na wod?.
X/Y/Z-repeat okre?la ilo?? zestaw?w r??nych obrazk?w kt?re b?d? wy?wietlane w zale?no?ci od po?o?enia. Najlepiej zobaczy? to na przyk?adzie wspomnianej wcze?niej otch?ani. X-repeat musi mie? warto?? 4 w wypadku potwor?w i odpowiada za 4 kierunki patrzenia. Y-repeat odpowiada za addony i ma wtedy warto?? 3 (posta?, 1 addon, 2 addon).
Animation - to ilo?? klatek w animacji. O ile zwyk?e dzia?anie jest oczywiste to warto wspomnie?, ?e dla zwyk?ych potwor?w wynosi 3 i jest odpowiedzialne za 3 stany chodzenia(stoi, idzie1, idzie2).
Sprites to lista obrazk?w. O ile dla prostych, maj?cych kilka obrazk?w przedmiot?w dodawanie b?dzie proste to dla rozbudowanych maj?cych kilkana?cie(-dziesi?t) obrazk?w wymaga pewnej wprawy.
Jedynym przyciskiem o niejasnym dzia?aniu mo?e by? "n-add". W rzeczywisto?ci jest to bardzo przydatna funkcja dla os?b tworz?cych tibia.dat pod ots-y. Aby uzyska? otch?a? maj?c? kolejne obrazki od 136 do 151 w g?rne pole wpisujemy 136, w pole obok przycisku 16(ilo?? kolejnych obrazk?w) i po naci?ni?ciu mamy gotowy przedmiot, je?li obrazki by?y we w?a?ciwej kolejno?ci.
W?a?ciwo?ci przedmiot?w:
Changes speed - ustawia pr?dko?? chodzenia po danym terenie. Atrybut obowi?zkowy dla wszelkich pod??g - je?li nie mo?na po nich chodzi? warto?? powinna wynie?? 0.
Ground Item - czy przedmiot jest pod?og?.
On Top - okre?la zachowanie przedmiotu wzgl?dem innych przedmiot?w dzi?ki czemu wy?wietlane s? zawsze nad innymi przedmiotami b?d? pod nimi.
Stackable - czyli po prostu grupowanie. W?a?ciwo?? takich przedmiot?w jak z?oto czy strza?y.
Corpose - czy przedmiot jest cia?em.
Usable - je?li zaznaczone przedmiot b?dzie posiada? opcj? "use with" zamiast zwyk?ego "use".
Rune - czy przedmiot jest run?. Odpowiada tylko za wy?wietlanie informacji o ?adunkach.
Writeable/Readable - w?a?ciwo?? notatek i ksi??ek, parametr to maksymalna ilo?? znak?w.
Fluid container - przedmiot w kt?rym mo?na trzyma? ciecze.
Splash - plama na pod?odze.
Blocking - nie mo?na wej?? na ten przedmiot.
Not Movable - nie mo?na przesun?? przedmiotu.
Light source - ?r?d?o ?wiat?a. Aby wybra? kolor klikamy na aktualny.
Blocking for missiles - czy mo?na schowa? si? za nim przed r??nymi atakami takimi jak runy czy pociski.
Blocking for pathfinder - czy chodzenie myszk? b?dzie omija?o te przedmioty. W?a?ciwo?? parceli, ale tak?e field?w oraz schod?w.
Pickable - mo?na zabra? do plecaka.
Hangable - mo?na powiesi? na ?cianie
Horizontal/Vertical wall - informacja o tym czy ?ciana jest pionowa czy pozioma. Dzi?ki tej w?a?ciwo?ci przedmioty s? wieszane w poprawnym kierunku.
Rotatable - czy przedmiot mo?na obr?ci?.
Offset position - przesuni?cie przedmiotu wzgl?dem prawego dolnego rogu. Mo?na to zauwa?y? np. u graczy, gdzie obie warto?ci wynosz? 8.
Floor change - dzia?anie nie jest do ko?ca znane. Wi?kszo?? schod?w w d?? oraz dziur ma t? w?a?ciwo??.
Has Height - okre?la przesuni?cie przedmiot?w k?adzionych na nim. Przyk?adem s? parcele.
Animation when idle - w?a?ciwo?? potwor?w takich jak slime, kt?re podczas stania zmieniaj? swoje obrazki.
Minimap color - kolor jaki przedmiot zostawia na minimapce.
Help id - okre?la informacje wy?wietlan? dla przedmiotu po u?yciu "Client help". W?tpi? by komu? by?o to potrzebne. Tongue
Container - czyli pojemnik. Zamienia "use" na "open"
GDY STWORZE NEW ITEM w zakladce items to pojawia sie grafika ale pusta klikam edit i jak w ta pusta ikonke CHCE!! wstawic swoja grafike JAK TO ZROBIC czy trzeba uzyc do tego innych programow jakich??????POMOCY
@edit
tu link do orginalnego tematu
http://tibia.net.pl/narzedzia-ot/62580-x-x-noxitu-items-editor-beta.html
Notka moderatorska:
Po??czono. Usuni?to czerwony kolor.
 
Top