GM Przemek
Active User
- Joined
- Jul 19, 2010
- Messages
- 119
- Reaction score
- 7
Witam, chcia?em napisa? kr?ciutki poradnik kt?ry zaoszcz?dzi niekt?rym kilku godzin kombinowania.
Ot?? dzisiejszy dzie? po?wieci?em na rozgryzanie systemu quest-chest?w dla silnika The Forgotten Server - tibia 8.6 w edytorze RME.
Co to Quest-Chest?
Nie raz pewnie podczas grania w tibi robiliscie r??ne zadania podczas kt?rych nagrody wyci?ga?o si? ze skrzynek. Tak w?a?nie nazywa si? skrzynki w kt?rych mo?emy znale?? nagrody i tylko raz na danej postaci je wyci?gn?? - quest-chesty. Po za tym na tak? skrzyneczk? nie da si? wchodzi? i jej przesuwa?.
Krok 1:
Stawiamy tak? skrzyneczk?:
ID: 1740;1747;1748;1749
Mo?emy te? postawi? dowoln? z tych i obr?ci? j? za pomoc? opcji "rotate item" klikaj?c PPM na chesta.
Krok 2:
Klikamy dwa razy na skrzyneczke i otwieram nam si? okno "Object Properties". Pod "Contents" mamy czarne kwadraciki, klikaj?c na nie w??czy nam si? wyszukiwarka item?w, musimy tam wpisa? minimum 2 litery, a pojawi nam si? (mo?e to zaj?? sekund? lub dwie) lista z rzeczami do wyboru. Klikamy na wybrany przedmiot i pojawia on nam si? na li?cie. U?ywaj?c PPM na danym przedmiocie w chescie mamy takie opcje:
-Edit Item-Ta opcja pozwala nam zedytowa? dany itemek (mo?emy to robi? r?wnie? po prostu klikaj?c na niego LPM. Opcja przy edycji danego przedmiotu kt?ra mo?e nas zainteresowa? to "count" - wpisujac obok niej warto?? ustalamy liczebno?? danego przedmiotu w jakim b?dzie ona rozdawana).
-Add Item-Ta opcja daje nam mo?liwo?? dodania kolejnego przedmiotu.
-Remove Item-Ta opcja daje nam mo?liwo?? usuniecia przemiotu z chesta.
Krok 3:
W TFS aby chest zadzia?a? jako "quest-chest", a nie jako zwyk?y pojemnik nale?y klikn?c na dan? skrzynke dwa razy i w "container properties" przypisa? warto?? "2000" do action id. W unique id wpisujemy dowoln? liczb?. Gotowe
Unique ID:
Niby dowolna liczba, ale jednak... Je?li trafi? si? dwie skrzyneczki z takim samym id to b?dziesz m?g? otworzy? tylko jedn?, tak jak w przypadku anihilatora. Przydatna opcja kiedy rozdajemy itemki na respawnie w temple i nie chcemy ?eby jeden gracz wzi?? sobie wanda, roda, sworda, axa i do tego jakiego? cluba. W takim przypadku w ka?dej ze skrzynki wpisujemy te same unique ID.
Co z innymi silnikami?
W wielu przypadkach trzeba skrypt?w i wsp??pracy po obu stronach (mapper-hoster), chyba ?e sami hostujemy serwer. Wtedy unique id (action id zapewne te?) jest wybierane i zapisane w plikach. Je?li si? nie myl? w starszych wersjach otsach wystarczylo wpakowa? itemki do chesta i tyle. Teraz trzeba szuka?
Mam nadziej?, ?e paru osobom przyda si? ten poradnik, z g?ry dzieki za uwag?.
Pozdrawiam.
Ot?? dzisiejszy dzie? po?wieci?em na rozgryzanie systemu quest-chest?w dla silnika The Forgotten Server - tibia 8.6 w edytorze RME.
Co to Quest-Chest?
Nie raz pewnie podczas grania w tibi robiliscie r??ne zadania podczas kt?rych nagrody wyci?ga?o si? ze skrzynek. Tak w?a?nie nazywa si? skrzynki w kt?rych mo?emy znale?? nagrody i tylko raz na danej postaci je wyci?gn?? - quest-chesty. Po za tym na tak? skrzyneczk? nie da si? wchodzi? i jej przesuwa?.
Krok 1:
Stawiamy tak? skrzyneczk?:
ID: 1740;1747;1748;1749
Mo?emy te? postawi? dowoln? z tych i obr?ci? j? za pomoc? opcji "rotate item" klikaj?c PPM na chesta.
Krok 2:
Klikamy dwa razy na skrzyneczke i otwieram nam si? okno "Object Properties". Pod "Contents" mamy czarne kwadraciki, klikaj?c na nie w??czy nam si? wyszukiwarka item?w, musimy tam wpisa? minimum 2 litery, a pojawi nam si? (mo?e to zaj?? sekund? lub dwie) lista z rzeczami do wyboru. Klikamy na wybrany przedmiot i pojawia on nam si? na li?cie. U?ywaj?c PPM na danym przedmiocie w chescie mamy takie opcje:
-Edit Item-Ta opcja pozwala nam zedytowa? dany itemek (mo?emy to robi? r?wnie? po prostu klikaj?c na niego LPM. Opcja przy edycji danego przedmiotu kt?ra mo?e nas zainteresowa? to "count" - wpisujac obok niej warto?? ustalamy liczebno?? danego przedmiotu w jakim b?dzie ona rozdawana).
-Add Item-Ta opcja daje nam mo?liwo?? dodania kolejnego przedmiotu.
-Remove Item-Ta opcja daje nam mo?liwo?? usuniecia przemiotu z chesta.
Krok 3:
W TFS aby chest zadzia?a? jako "quest-chest", a nie jako zwyk?y pojemnik nale?y klikn?c na dan? skrzynke dwa razy i w "container properties" przypisa? warto?? "2000" do action id. W unique id wpisujemy dowoln? liczb?. Gotowe
Unique ID:
Niby dowolna liczba, ale jednak... Je?li trafi? si? dwie skrzyneczki z takim samym id to b?dziesz m?g? otworzy? tylko jedn?, tak jak w przypadku anihilatora. Przydatna opcja kiedy rozdajemy itemki na respawnie w temple i nie chcemy ?eby jeden gracz wzi?? sobie wanda, roda, sworda, axa i do tego jakiego? cluba. W takim przypadku w ka?dej ze skrzynki wpisujemy te same unique ID.
Co z innymi silnikami?
W wielu przypadkach trzeba skrypt?w i wsp??pracy po obu stronach (mapper-hoster), chyba ?e sami hostujemy serwer. Wtedy unique id (action id zapewne te?) jest wybierane i zapisane w plikach. Je?li si? nie myl? w starszych wersjach otsach wystarczylo wpakowa? itemki do chesta i tyle. Teraz trzeba szuka?
Mam nadziej?, ?e paru osobom przyda si? ten poradnik, z g?ry dzieki za uwag?.
Pozdrawiam.