Nixodin
Advanced User
- Joined
- Mar 31, 2010
- Messages
- 197
- Reaction score
- 10
Jak stworzy? przedmiot do gry?
Spis tre?ci
Wst?p
0. Obs?uga program?w PAINT i GIMP
1.Lineart, co i jak
2.Kolory i cieniowanie, jak dobra? i jak wycieniowa?
3. Stworzenie miecza
4. Stworzenie toporu
5. Stworzenie obuchu
6. Stworzenie zbroi
7. Porady i podsumowanie
-----------------------------------
Wst?p
Jest to poradink szczeg??owy, dobrze opisany i przejrzysty.
Pokazane jest w nim jak zrobi? kontury przedmiot?w, dobra? kolory
i wycieniowa?. Po dok?adnym przeanalizowaniu poradnika i go opuszczeniu
b?dziecie posiada? odpowiedni? wiedz? i umiej?tno?ci, kt?re b?dziecie
mogli rozwija?.
A wi?c do rzeczy... przygotujcie ciasteczka, herbatk? i upewnijcie si?,
?e nikt wam nie b?dzie przeszkadza?....
PRZYGOTOWANIA
Wymagania:
MS PAINT,
GIMP,
Wyobra?nia,
Cierpliwo??.
MS Paint jest w komputerze.
GIMPa polecam pobra? z internetu
Wyobra?ni? powinni?cie sami sko?owa?.
W cierpliwo?? to si? mo?ecie jedynie uzbroi?
Paint - kontury, kolory g??wne
GIMP - fina?owe cieniowanie, poprawki w kolorach.
U?ywamy oba programy.
Rozmiary 32x32
T?o fioletowor??owe
Powi?kszenie x8/ x16
Mo?na sobie te? przygotowa? miniaturk? w paincie.
(Widok>Powi?kszenie>Poka? miniatur?)
W przypadku przedmiot?w symetrycznych wykonujemy tylko jedn? cze??
a potem j? zaznaczamy i robimy co jaki? czas kopi? i obracamy do
odpowiedniego po?o?enia.
-------------------------
OBS?UGA PROGRAM?W PAINT/GIMP
Paint - my?l? , ?e wszystkim znany
zacznijmy od wa?niejszych rzeczy
- w celu rysowania prostych lini, kwadratych, k??
aby wygl?da?o r?wno i prosto
przytrzymujemy SHIFT
- edycja kolor?w , x2 klik na palet? > kolory niestandardowe
To chyba na tyle
GIMP - od podstaw, co i jak u?ywa?...
1- O??wek
2- P?dzel, malujemy nim dodaj?c wi?cej barw. Troszk? miesza barwy.
3- Rozmywanie / Wyostrzanie
4- Rozmazywanie . Jak rysuje si? pastelami suchymi to p??niej si? rozmazyje palcem, co nie? Tak samo to dzia?a
5- Rozja?nianie/Przypalania - cieniowanie ^^
6 - Wype?nia obszar kolorem
7 - Pobiera wybrany kolor
Gdy chcemy z edytowa? kolor klikamy x2 na nasz? barw? i
Wybieramy kolor (po prawej)
je?dzimy w g?re i d??, w celu dobrania odpowiednich odcieni.
Ustawiamy nasycenie, jasno??, ciemno?? przedmiotu(po lewej)
je?dzimy w g?re i d??(nasycenie)
w lewo i prawo (jasno??)
1. LINEART
To sztuka rysowania kontur?w.
U?ywa si? tylko o??wka i prostych lini.
Usuwa si? zb?dne pixelki:
Tylko podczas rysowania ostrych rog?w nie usuwa si? pixelka ;D
2.KOLORY I CIENIOWANIE
Kolory dobiera si? w miar? realne i nie jaskrawe
B??dem jest dobranie kolor?w jaskrawych typu i cieniowa? o takich
TEGO UNIKA? I UNIKA?
Czasami mo?e te? wyj?? wam kolor cukierkowy -.^ (prawie zawsze nie?adnie wygl?da)
TRZY WSKAZ?WKI
-"S?o?ce" ?wieci z lewego g?rnego rogu (<^)
- na ?rodku s? ja?niejsze koloru, a przy brzegach "nie o?wietlonych" ciemniejsze
- Ja?niejszy= Wypuk?y , Ciemniejszy = Wkl?s?y
Trzymaj?c si? tych trzech wskaz?wek powinni?cie dobrze cieniowa?!
Podczas doboru koloru przy cieniowaniu, r?wnie? niekt?rzy pope?niaj? b??d!!!
Dobieramy kolory na zasadzie odcieni,nasycenia i ciemno?ci/jasno?ci!
Pow?d:
Wszystkie kolory po prawej s? lepsze
Czerwony- u?ywamy kolory czerwone przechodz?ce a? do ???tego
Zielony - od ciemnozielonego po ???ty
???ty - u?ywamy kolor?w od pomara?czu po ???ty
Z?oty- od ???tego po br?zopomara?czowy
Chodzi o to aby u?ywa? kolory s?siednie.... (a nie tylko ja?niejszy ciemniejszy)
Zapoznali?cie si? z podstawami, a wi?c jeste?cie gotowi przej??
dalej..
3.STWORZENIE MIECZA
Zaczynamy nasz miecz, wykonujemy wpierw r?koje??
R?czki mog? by? przer??ne...
Wa?ne aby nie by?y za ma?e lub i za chude
Mo?emy zacz?? rysowa? ko?c?wk? ostrza
A teraz ??czymy z r?koje?ci? prost? lini?
Ostatnie zmiany i..
Brawo kontur sko?czony
Wype?niamy nasz miecz kolorami...
[zdj]
Nast?pnie dzielimy na strefy jasne i ciemne
Ja?niejsze zawsze b?d? od strony <^
W cieniowaniu innych cz??ci ja?niejsze kolory b?d? na ?rodku
a ciemniejsze przy konturach!
Szczeg??owe cieniowanie polega na dodaniu wi?kszej ilo?ci kolor?w/odcieni
Sko?czyli?cie ? Mo?ecie te? poprawi? par? rzeczy etc, czasami je?li
kolory s? jasne mo?na konturowi zmieni? kolor na ciemniejszy kolor?w wewn?trznych (Ale nie zawsze)
A teraz na schemacie:
a potem robimy zabieg kosmetyczny (wiecej kolorow, szczegolowe cieniowanie)
4. STWORZENIE TOPORU
Pocz?tek jest jak w tworzeniu miecz,lecz bardzo wyd?u?amy "trzymad?o"
Zaznaczamy wyj?cie ostrza...
Nadajemy mu kszta?ty
I ??czymy
Pami?tajcie top?r mo?e by? obosieczny(czyli mo?e sieka? dwoma stronami heh) lub i nie
Zn?w wype?niamy kolorami i dzielimy na strefy jasne i ciemne
Przyjrzyjcie si? obrazkowi jak to mo?e by?....
Zako?czy?e? sw?j top?r Gratulacje
5. STWORZENIE OBUCHA
To jest proste , powiem tyle
Wiedz? masz z cz??ci kt?re s? ju? w tyle
Tyle, ?e ja zaczynam od obuchu
i mo?na zrobi? efekt 3D robi?c takie co? lecz to nie obowi?zkowe.
Cieniowanie te? ju? znacie, ale mo?ecie si? przyjrze?.
6. Stworzenie armoru
<Tak nareszcie naucz? si? robi? EQ>
Ja zaczynam zazwyczaj od do?u i staram si? aby zbroja by?a du?a ( bo ma?a b?dzie brzydka)..
Robi? boki, zaznaczam naramienniki
Nast?pnie ostatnie szczeg??y , robi? kopi? i obracam w poziomie.
Cieniowanie wcale nie jest trudne
Zasady s? takie
Wypuk?e>Ja?niejsze
Wkl?s?e>Ciemniejsze
Brzegi przy konturach "nie o?wietlone">Ciemniejsze ;D
Pami?taj?c o poprzednich wskaz?wkach i obrazkach
Zreszt? mo?ecie si? przyjrze?
-------------------------------
7. Porady i podsumowanie
Itemy w rozmiarze normalnym:
A szarego armoru akurat w paincie zrobi?em
- "S?o?ce tibijskie" ?wieci z lewego g?rnego rogu
- na ?rodku s? ja?niejsze kolory, a przy brzegach ciemniejsze
- Ja?niejszy= Wypuk?y , Ciemniejszy = Wkl?s?y
- nie u?ywamy zbyt jaskrawych kolor?w
- usuwa si? zb?dne pixelki
- najlepiej u?ywa? jedynie o??wka i prostych lini
- kontury nie zawsze s? czarne, ale przewa?nie s? czarne
- kszta?t itemu zale?y od waszej wyobra?ni i nale?y pami?ta? aby wygl?da? porz?dnie
- robi?c przedmiot symetryczny robimy tylko jedn? cze?? a drug? kopiujemy
GRAFIKI ZAPISUJEMY W PNG
zajmuje mniej miejsca i nie traci si? jako?ci
Pochwalci? si? tutaj waszymi pierwszymi pracami
Zadawajcie ?mia?o pytania, a ja co jaki? czas b?d? tu wgl?da?
Jak zrobi?em gdzie? jaki? b??d te? napisz
Zaraz mnie pewno kto? poci?nie , ?e mam ma?o post?w i taki fajny poradnik zrobi?em. Zaczn? niekt?rzy m?wi?, ?e nie m?j
A wi?c je?li nie m?j to poprosz? o dow?d
Wstawi? go jeszcze na forum GrimOTSa jak wystartuje
PORADNIK 100% by ja
Zakaz kopiowania na inne fora, wykorzystywania grafik w innym celu ni? edukacyjnym!
All rights reserved. Copyright etc bla bla
Dodam, ?e czasami pomagam przy pracach pixelartowych na Grim OTSie
Niekt?re moje grafiki b?d? na update lub ju? s? w grze...
A histori? z pixelartem u mnie zacz??a si? w czerwcu 2010 roku
Spis tre?ci
Wst?p
0. Obs?uga program?w PAINT i GIMP
1.Lineart, co i jak
2.Kolory i cieniowanie, jak dobra? i jak wycieniowa?
3. Stworzenie miecza
4. Stworzenie toporu
5. Stworzenie obuchu
6. Stworzenie zbroi
7. Porady i podsumowanie
-----------------------------------
Wst?p
Jest to poradink szczeg??owy, dobrze opisany i przejrzysty.
Pokazane jest w nim jak zrobi? kontury przedmiot?w, dobra? kolory
i wycieniowa?. Po dok?adnym przeanalizowaniu poradnika i go opuszczeniu
b?dziecie posiada? odpowiedni? wiedz? i umiej?tno?ci, kt?re b?dziecie
mogli rozwija?.
A wi?c do rzeczy... przygotujcie ciasteczka, herbatk? i upewnijcie si?,
?e nikt wam nie b?dzie przeszkadza?....
PRZYGOTOWANIA
Wymagania:
MS PAINT,
GIMP,
Wyobra?nia,
Cierpliwo??.
MS Paint jest w komputerze.
GIMPa polecam pobra? z internetu
Wyobra?ni? powinni?cie sami sko?owa?.
W cierpliwo?? to si? mo?ecie jedynie uzbroi?
Paint - kontury, kolory g??wne
GIMP - fina?owe cieniowanie, poprawki w kolorach.
U?ywamy oba programy.
Rozmiary 32x32
T?o fioletowor??owe
Powi?kszenie x8/ x16
Mo?na sobie te? przygotowa? miniaturk? w paincie.
(Widok>Powi?kszenie>Poka? miniatur?)
W przypadku przedmiot?w symetrycznych wykonujemy tylko jedn? cze??
a potem j? zaznaczamy i robimy co jaki? czas kopi? i obracamy do
odpowiedniego po?o?enia.
-------------------------
OBS?UGA PROGRAM?W PAINT/GIMP
Paint - my?l? , ?e wszystkim znany
zacznijmy od wa?niejszych rzeczy
- w celu rysowania prostych lini, kwadratych, k??
aby wygl?da?o r?wno i prosto
przytrzymujemy SHIFT
- edycja kolor?w , x2 klik na palet? > kolory niestandardowe
To chyba na tyle
GIMP - od podstaw, co i jak u?ywa?...
1- O??wek
2- P?dzel, malujemy nim dodaj?c wi?cej barw. Troszk? miesza barwy.
3- Rozmywanie / Wyostrzanie
4- Rozmazywanie . Jak rysuje si? pastelami suchymi to p??niej si? rozmazyje palcem, co nie? Tak samo to dzia?a
5- Rozja?nianie/Przypalania - cieniowanie ^^
6 - Wype?nia obszar kolorem
7 - Pobiera wybrany kolor
Gdy chcemy z edytowa? kolor klikamy x2 na nasz? barw? i
Wybieramy kolor (po prawej)
je?dzimy w g?re i d??, w celu dobrania odpowiednich odcieni.
Ustawiamy nasycenie, jasno??, ciemno?? przedmiotu(po lewej)
je?dzimy w g?re i d??(nasycenie)
w lewo i prawo (jasno??)
1. LINEART
To sztuka rysowania kontur?w.
U?ywa si? tylko o??wka i prostych lini.
Usuwa si? zb?dne pixelki:
Tylko podczas rysowania ostrych rog?w nie usuwa si? pixelka ;D
2.KOLORY I CIENIOWANIE
Kolory dobiera si? w miar? realne i nie jaskrawe
B??dem jest dobranie kolor?w jaskrawych typu i cieniowa? o takich
TEGO UNIKA? I UNIKA?
Czasami mo?e te? wyj?? wam kolor cukierkowy -.^ (prawie zawsze nie?adnie wygl?da)
TRZY WSKAZ?WKI
-"S?o?ce" ?wieci z lewego g?rnego rogu (<^)
- na ?rodku s? ja?niejsze koloru, a przy brzegach "nie o?wietlonych" ciemniejsze
- Ja?niejszy= Wypuk?y , Ciemniejszy = Wkl?s?y
Trzymaj?c si? tych trzech wskaz?wek powinni?cie dobrze cieniowa?!
Podczas doboru koloru przy cieniowaniu, r?wnie? niekt?rzy pope?niaj? b??d!!!
Dobieramy kolory na zasadzie odcieni,nasycenia i ciemno?ci/jasno?ci!
Pow?d:
Wszystkie kolory po prawej s? lepsze
Czerwony- u?ywamy kolory czerwone przechodz?ce a? do ???tego
Zielony - od ciemnozielonego po ???ty
???ty - u?ywamy kolor?w od pomara?czu po ???ty
Z?oty- od ???tego po br?zopomara?czowy
Chodzi o to aby u?ywa? kolory s?siednie.... (a nie tylko ja?niejszy ciemniejszy)
Zapoznali?cie si? z podstawami, a wi?c jeste?cie gotowi przej??
dalej..
3.STWORZENIE MIECZA
Zaczynamy nasz miecz, wykonujemy wpierw r?koje??
R?czki mog? by? przer??ne...
Wa?ne aby nie by?y za ma?e lub i za chude
Mo?emy zacz?? rysowa? ko?c?wk? ostrza
A teraz ??czymy z r?koje?ci? prost? lini?
Ostatnie zmiany i..
Brawo kontur sko?czony
Wype?niamy nasz miecz kolorami...
[zdj]
Nast?pnie dzielimy na strefy jasne i ciemne
Ja?niejsze zawsze b?d? od strony <^
W cieniowaniu innych cz??ci ja?niejsze kolory b?d? na ?rodku
a ciemniejsze przy konturach!
Szczeg??owe cieniowanie polega na dodaniu wi?kszej ilo?ci kolor?w/odcieni
Sko?czyli?cie ? Mo?ecie te? poprawi? par? rzeczy etc, czasami je?li
kolory s? jasne mo?na konturowi zmieni? kolor na ciemniejszy kolor?w wewn?trznych (Ale nie zawsze)
A teraz na schemacie:
a potem robimy zabieg kosmetyczny (wiecej kolorow, szczegolowe cieniowanie)
4. STWORZENIE TOPORU
Pocz?tek jest jak w tworzeniu miecz,lecz bardzo wyd?u?amy "trzymad?o"
Zaznaczamy wyj?cie ostrza...
Nadajemy mu kszta?ty
I ??czymy
Pami?tajcie top?r mo?e by? obosieczny(czyli mo?e sieka? dwoma stronami heh) lub i nie
Zn?w wype?niamy kolorami i dzielimy na strefy jasne i ciemne
Przyjrzyjcie si? obrazkowi jak to mo?e by?....
Zako?czy?e? sw?j top?r Gratulacje
5. STWORZENIE OBUCHA
To jest proste , powiem tyle
Wiedz? masz z cz??ci kt?re s? ju? w tyle
Tyle, ?e ja zaczynam od obuchu
i mo?na zrobi? efekt 3D robi?c takie co? lecz to nie obowi?zkowe.
Cieniowanie te? ju? znacie, ale mo?ecie si? przyjrze?.
6. Stworzenie armoru
<Tak nareszcie naucz? si? robi? EQ>
Ja zaczynam zazwyczaj od do?u i staram si? aby zbroja by?a du?a ( bo ma?a b?dzie brzydka)..
Robi? boki, zaznaczam naramienniki
Nast?pnie ostatnie szczeg??y , robi? kopi? i obracam w poziomie.
Cieniowanie wcale nie jest trudne
Zasady s? takie
Wypuk?e>Ja?niejsze
Wkl?s?e>Ciemniejsze
Brzegi przy konturach "nie o?wietlone">Ciemniejsze ;D
Pami?taj?c o poprzednich wskaz?wkach i obrazkach
Zreszt? mo?ecie si? przyjrze?
-------------------------------
7. Porady i podsumowanie
Itemy w rozmiarze normalnym:
A szarego armoru akurat w paincie zrobi?em
- "S?o?ce tibijskie" ?wieci z lewego g?rnego rogu
- na ?rodku s? ja?niejsze kolory, a przy brzegach ciemniejsze
- Ja?niejszy= Wypuk?y , Ciemniejszy = Wkl?s?y
- nie u?ywamy zbyt jaskrawych kolor?w
- usuwa si? zb?dne pixelki
- najlepiej u?ywa? jedynie o??wka i prostych lini
- kontury nie zawsze s? czarne, ale przewa?nie s? czarne
- kszta?t itemu zale?y od waszej wyobra?ni i nale?y pami?ta? aby wygl?da? porz?dnie
- robi?c przedmiot symetryczny robimy tylko jedn? cze?? a drug? kopiujemy
GRAFIKI ZAPISUJEMY W PNG
zajmuje mniej miejsca i nie traci si? jako?ci
Pochwalci? si? tutaj waszymi pierwszymi pracami
Zadawajcie ?mia?o pytania, a ja co jaki? czas b?d? tu wgl?da?
Jak zrobi?em gdzie? jaki? b??d te? napisz
Zaraz mnie pewno kto? poci?nie , ?e mam ma?o post?w i taki fajny poradnik zrobi?em. Zaczn? niekt?rzy m?wi?, ?e nie m?j
A wi?c je?li nie m?j to poprosz? o dow?d
Wstawi? go jeszcze na forum GrimOTSa jak wystartuje
PORADNIK 100% by ja
Zakaz kopiowania na inne fora, wykorzystywania grafik w innym celu ni? edukacyjnym!
All rights reserved. Copyright etc bla bla
Dodam, ?e czasami pomagam przy pracach pixelartowych na Grim OTSie
Niekt?re moje grafiki b?d? na update lub ju? s? w grze...
A histori? z pixelartem u mnie zacz??a si? w czerwcu 2010 roku