What's new

-Łatwy Sw?j w?asny serwer cs:source - Krok po kroku

Status
Not open for further replies.

Faith

Advanced User
Joined
May 7, 2009
Messages
249
Reaction score
37
Witam.

Widz?c przera?aj?c? skal? niewiedzy na temat konfiguracji serwer?w counter-strike:source postanowi?em za?o?y? w?asny poradnik. Sam jeszcze niewiele wiem, ale to co si? dowiedzia?em musia?em na prawd? du?o szuka? i w r??nych miejscach. Chc? pom?c innym, aby nie musieli tak jak i i tysi?ce innych os?b m?czy? si? godzinami nad szukaniem informacji.

Spis tre?ci:​

1)Source mod
- Wgrywanie plugin?w
- Dodawanie admin?w
2) Konfiguracja
-
Ustawianie nazwy i konfiguracja serwera
- Nonsteam
-
Dodawanie map
- Motd
- Poradnik niesko?czony
3) Zako?czenie
- Od Autora dla czytelnik?w

Sourcemod
Sourcemod jest w?a?ciwie podstaw? ka?dego serwera(oczywi?cie nie dla wszystkich). To w?a?nie w nim mo?emy wgra? na serwer interesuj?ce nas pluginy, doda? admin?w i ulepszy? serwer. Wiele os?b uwa?a to za czarn? magi? poniewa? jest przyzwyczajona do amxmodx i my?li, ?e sobie nie poradzi. Jak na moje oko source mod jest jeszcze prostsze w obs?udze. Zaczniemy od podstawowych rzeczy

Wgrywanie plugin?w
Wiele os?b ma problemy z wgraniem plugin?w poniewa? nie wie jak dok?adnie doda? nasz plik do listy plugin?w. W cs:s wpisywanie pluginu do listy nie jest konieczne, wystarczy wgra? plik do odpowiednich folder?w. Za???my, ?e mamy trzy pliki: plugin.sp m plugin.smx , plugin.cfg - co teraz z nimi zrobi?? Do czego s?u???
plugin.sp - Kod naszego pluginu. Mo?na ko zmienia? i kompilowa? w plik smx
plugin.smx - Jest to najwa?niejszy plik pluginu. Nie da si? go edytowa? jest ju? gotowy do u?ycia.
plugin.cfg - W nim znajduj? si? nasze cvary do pluginu. Ka?dy plugin ma taki unikalny plik.

Wyja?nili?my ju? sobie podstaw? plik?w, lecz gdzie je teraz wgra??
plugin.smx (ten plik wklejamy obowi?zkowo)
Code:
[B]cstrike/addons/sourcemod/plugins/[/B]
plugin.sp (nie jest obowi?zkowy do wgrania)
Code:
[B]cstrike/addons/sourcemod/scrypting/[/B]
plugin.cfg (Powinno si? wgrywa?)
Code:
cstrike/cfg/sourcemod/
Jest to podstawowa instalacja prostego pluginu. Je?li plik?w jest wi?cej zazwyczaj podane jest gdzie ka?dy plik wgra?. Po wgraniu pluginu nie musimy go nigdzie wpisywa?, po zmianie mapy jest ju? gotowy!

Dodawanie admin?w
W sourcemod s? trzy sposoby dodawania admin?w. Ja jednak opisz? ten najprostszy. Idziemy do folderu configs kt?ry znajduje si?:
Code:
cstrike/addons/sourcemod/configs/
i nast?pnie otwieramy plik "admins_simple.ini". Dodawanie admin?w wygl?da tutaj dok?adnie jak w amxmodx
"STEAM_0:1:16" "bce"
"!127.0.0.1" "99:z"
"BAILOPAN" "abc" "Gab3n"
I lecimy wed?ug wzoru nasz przyk?adowy admin steam:
Code:
[B]"STEAM_0:1:1634345"        "bce"[/B]
Z adminem na IP to samo. Pami?taj, ?e przed IP musi by? wykrzyknik(!):
Code:
[B] "!217.70.49.216"        "99:z"[/B]
2) Konfiguracja

Ustawianie nazwy i konfiguracja serwera
W wi?kszo?ci serwer?w plik "server.cfg" ju? jest kt?ry znajduje si? w
Code:
[B]cstrike/cfg/[/B]
Jednak mo?e by? tak, ?e go nie ma. Tak wi?c musimy go sami stworzy?(opisz? podstaw?):
hostname "Nazwa serwera" // Tu ustawiamy jak nasz serwer ma si? nazywa?
sv_contact "email" // email w?a?ciciela
rcon_password "has?o rcon" // Ustawiamy tu jakie ma by? has?o do rcon'u
sv_password "has?o cs" // Je?li tw?j serwer ma by? prywatny tu ustawiamy has?o potrzebne do wej?cia.
sv_rcon_banpenalty "0"
sv_rcon_maxfailures "10"
sv_rcon_minfailures "5"
sv_rcon_minfailuretime "30"
mp_friendlyfire "0" // 1-w??czone FF 0 -Wy??czone
mp_footsteps "1"
mp_autoteambalance "1" // Balans dru?yn
mp_autokick "0"
mp_flashlight "1"
mp_tkpunish "1"
mp_forcecamera "1"
sv_pausable "0"
sv_consistency "1"
sv_cheats "0" // Czy na serwerze ma by? VAC.
sv_allowupload "1"
sv_allowdownload "1"
sv_maxspeed "320"
mp_limitteams "2"
mp_hostagepenalty "5"
sv_voiceenable "0"
sv_alltalk "0"
mp_allowspectators "1"
mp_timelimit "25"
mp_chattime "10"
sv_timeout "65"
mp_freezetime "4"
mp_roundtime "4"
mp_startmoney "999" //Kasa na pocz?tku rundy
mp_c4timer "40" // Czas do wybuchu C4
mp_fraglimit "0"
mp_maxrounds "0"
mp_winlimit "0"
mp_playerid "0"
mp_spawnprotectiontime "5" // Ochrona spawnu
sv_minrate "5000"
sv_maxrate "25000"
decalfrequency "10"
sv_maxupdaterate "60"
sv_minupdaterate "30"
fps_max "600"
sv_voicecodec "vaudio_speex"
log "on"
sv_logbans "0"
sv_logecho "1"
sv_logfile "1"
sv_log_onefile "0"
sv_lan "0"
sv_region "3"
Gdy ju? sko?czyli?my konfigurowa? serwer w np. notatniku zapisujemy plik jako server.cfg i wklejamy do:
Code:
[B]cstrike/cfg/[/B]
Non steam
Tutaj niestety nie mo?emy sami wiele zdzia?a?. Pliki kt?re by?my musieli podmieni? s? zdalne i nie mo?na ich edytowa?/usuwa?/podmienia? tak wi?c je?li chcecie, aby wasz serwer by? dla non steam'owc?w musicie napisa? do supportu serwisu w kt?rym wynajmujecie serwer i poprosi? o podmian? binnarek. Ka?dy us?ugodawca nie powinien mie? z tym problemu, a my mamy prawo tego wymaga? poniewa? wykupili?my serwer FTP i mamy pe?n? swobod? na wgrywanie plik?w, a te niemo?liwe przez nas do wgrania musi wgra? strona hostingowa. Przy okazji mog? pochwali? od siebie headstrike.pl - w nieca?e 5 minut uzyska?em odpowied?, a po 10 m?j serwer by? dla non steam & steam.

Dodawanie map
Dodawanie map nie r??ni si? niczym od zwyczajnego wgrywania. Wystarczy znale?? map? z np. i wklei? do folderu
Code:
[B]cstrike/maps[/B]/
A nast?pnie dopisa? do pliku "maplists.cfg" kt?ry jest w
Code:
[B]cstrike/addons/sourcemod/configs/[/B]
Jak i do pliku "maplist.txt" kt?ry jest w
Code:
[B]cstrike[/B]/
Nale?y te? to dopisa? do "mapcycle.txt" kt?ry te? jest w folderze cstrike/!

Motd
Motd inaczej Massenge of the day to nic innego jak okno kt?re pojawia nam si? zaraz po wej?ciu na serwer. Wiele serwer?w edytuje ten plik gdy? wygl?da to lepiej i oryginalniej. Mo?na zastosowa? te? opraw? graficzn?, ale do sedna - szukamy plik "motd.txt" kt?ry jest w
Code:
cstrike/
I edytujemy tylko t? cz???:
<pre>
You are playing Counter-Strike: Source
Visit the official CS web site @

<a onmouseup="pageTracker._trackPageview ('/outgoing/http_www_counter_strike_net');" rel="nofollow" href="http://www.counter-strike.net">Visit Counter-Strike.net</a>

</pre>
<pre> i </pre> obowi?zkowo zostawiamy! Edytujemy tylko pogrubion? cz???!

!PAMI?TAJ!
Ka?dy plik kt?ry edytujesz po zako?czeniu edycji musisz go podmieni? na serwerze. Nie mo?esz o tym zapomnie?! Pami?taj o kopii zapasowej na wszelki wypadek!
Je?li edytujesz sam plik "plugin.sp" to nic si? nie stanie
musisz go kompilowa? i podmieni? w smx.


Zako?czenie

Mam nadziej?, ?e pomog?em wielu osob?. Poradnik oczywi?cie b?d? dalej pisa?, poniewa? przekaza?em wam tylko podstawy do prawid?owego konfigurowania serwera. Je?li masz jakiekolwiek pytania czy pro?b? o pomoc w konfigurowaniu mo?esz napisa? do mnie na gg: 7149918 b?d? napisa? do mnie PW. Mo?ecie r?wnie? pyta? w postach oraz wskaza? poprawki do regulaminu!

Ca?o?? poradnika wykonana w 100% przez Faith. Zabraniam kopiowania b?d? zmieniania tre?ci na inne fora bez mojego wyra?nego pozwolenia. Ka?dy przypadek plagiatu b?d? zg?asza? do odpowiednich os?b.

Za??czniki dam w godzinach wieczornych.
Faith said:
Dziennik edycji:
-12.03.2010 Godzina. 13:00 - Powstanie poradnika
_________________________
Gdzie opublikowa?em poradnik:
-
- http://tibia.net.pl/poradniki-pozos...-serwer-cs-source-krok-po-kroku-new-post.html
-
_________________________

Pozdrawiam,
Faith.

____________________________________________________________
Moje serwery:
Counter-Strike 1.6:

Counter-Strike: Source:

Ventrilo 3.0+:

____________________________________________________________
 

Taki Tam

Advanced User
Joined
Dec 19, 2008
Messages
447
Reaction score
33
Odp: Sw?j w?asny serwer cs:source - Krok po kroku

Bardzo ?adny poradnik 10/10 dam bez przymus?w :D
Rozwini?ty, ?adnie napisane, ?atwe do przeczytania....
Niema co wi?cej pisa? wszystko dobrze opisane krok po kroku nawet dla opornych.
Na razie to tylko podstawy czekamy na dalsze cz??ci.
 
Status
Not open for further replies.
Top