XXV
Active User
- Joined
- Oct 2, 2008
- Messages
- 117
- Reaction score
- 25
Spis tre?ci:
1. Wst?p
2. Wyb?r serwer?w
3. Gromadzenie danych
3.1. hexera.net
3.1.1. Dane
3.1.2. Komentarz
3.2. hexana.net
3.2.1. Dane
3.2.2. Komentarz
3.3. thornera.net
3.3.1. Dane
3.3.2. Komentarz
3.4. magicalots.eu
3.4.1. Dane
3.4.2. Komentarz
3.5. memsoria.pl
3.5.1. Dane
3.5.2. Komentarz
4. Obserwacje
4.1. R??nice cenowe mi?dzy metodami p?atno?ci
4.2. Gratisowe punkty
5. Wnioski
1. Wst?p
Zamierzeniem pracy jest analiza system?w p?atno?ci w sferze Open Tibia Server; zostan? przedstawione oferty sklep?w oraz dokonana b?dzie estymacja wirtualnej waluty (punkt?w) na wybranej pr?bce. Wnioski zostan? wyci?gni?te z obserwacji na podstawie zgromadzonych danych.
2. Wyb?r serwer?w
Do wy?ej wymienionych cel?w niezb?dnym b?dzie wybranie dostatecznej pr?bki serwer?w, z kt?rych b?d? gromadzone dane. Owe serwery musz? spe?ni? nast?puj?ce kryteria:
a) Posiadanie systemu p?atno?ci w PLN
b) Posiadanie conajmniej 100 u?ytkownik?w
?r?d?o:
3. Gromadzenie danych
Wz?r wype?niony przyk?adowymi danymi.
Opis wzoru:
Tabela nazwana schematem serwer.domena zawiera dwie podtabele (”Kupowanie punkt?w”, ”Sklep”).
Podtabela ”Kupowanie punkt?w” zawiera pi?? kolumn (”Koszt (PLN)”,”Typ”,”Punkty”,”Gratis”, ”PLN/punkt”).
Wiersze kolumny ”Koszt (PLN)” zawieraj? koszt transakcji w PLN bez przecink?w dla liczb ca?kowitych.
Wiersze kolumny ”Typ” zawieraj? metod? przeprowadzenia p?atno?ci.
Wiersze kolumny ”Punkty” zawieraj? ilo?? otrzymywanych punkt?w z transakcji.
Wiersze kolumny ”Gratis” zawieraj? ilo?? punkt?w, kt?re zosta?y okre?lone jako gratis.
Wiersze kolumny ”PLN/punkt” zawieraj? zaokr?glon? w g?r? do trzeciej liczby po przecinku kwot? za jeden punkt. Ca?y wiersz jest wyr??niony w zale?no?ci od tej warto?ci; kolorem czerwonym dla najwy?szych warto?ci, kolorem zielonym dla najni?szych warto?ci, kolorem ???tym warto?ci pomi?dzy warto?ci? najwy?sz?, a najni?sz?.
Podtabela ”Sklep” zawiera dziewi?? kolumn (”Nazwa”,”Ilo??”,”Cena (punkty)”,”Cena (PLN) min.”, ”Cena (PLN) max.”, ”Cena (PLN) min./szt.”, ”Cena (PLN) max./szt.”, ”R??nica”, ”R??nica/szt.”).
Wiersze kolumny ”Nazwa” zawieraj? nazw? oferty.
Wiersze kolumny ”Ilo??” zawieraj? mno?nik (ilo?? sztuk, lub wykona? us?ugi) oferty.
Wiersze kolumny ”Cena (punkty)” zawieraj? cen? w punktach.
Wiersze kolumny ”Cena (PLN) min.” zawieraj? cen? w PLN wyliczon? na podstawie najni?szej warto?ci z kolumny PLN/punkt z tabeli ”Kupowanie punkt?w”. Ponadto ca?a kolumna jest wyr??niona kolorem zielonym.
Wiersze kolumny ”Cena (PLN) max.” zawieraj? cen? w PLN wyliczon? na podstawie najwy?szej warto?ci z kolumny PLN/punkt z tabeli ”Kupowanie punkt?w”. Ponadto ca?a kolumna jest wyr??niona kolorem czerwonym.
Wiersze kolumny ”Cena (PLN) min./szt.” zawieraj? iloraz warto?ci kolumny ”Cena (PLN) min.” przez kolumn? ”Ilo??”. Ponadto ca?a kolumna jest wyr??niona kolorem zielonym.
Wiersze kolumny ”Cena (PLN) max./szt.” zawieraj? iloraz warto?ci kolumny ”Cena (PLN) min.” przez kolumn? ”Ilo??”. Ponadto ca?a kolumna jest wyr??niona kolorem czerwonym.
Wiersze kolumny ”R??nica” zawieraj? r??nic? mi?dzy wierszem kolumny ”Cena (PLN) max.”, a wierszem kolumny ”Cena (PLN) min.”.
Wiersze kolumny ”R??nica/szt.” zawieraj? r??nic? mi?dzy wierszem kolumny ”Cena (PLN) max./szt.”, a wierszem kolumny ”Cena (PLN) min./szt.”.
3.1. hexera.net
?r?d?o:
3.1.1. Dane
?r?d?o: ;
3.1.2. Komentarz
Tabela ”Kupowanie punkt?w” przedstawia si? dobrze, punkty oznaczone jako gratis rzeczywi?cie s? dodatkowe.
Najta?szym przedmiotem jest”Green Light” (0,44z?-1z?), a najdro?szym Outfit kategorii 4 (16,5z?-37,5z?).
3.2. hexana.net
?r?d?o:
3.2.1. Dane
?r?d?o: ;
3.2.2. Komentarz
Tabela ”Kupowanie punkt?w” jest identyczna do tej z hexera.net.
Najta?sze przedmioty to ex aequo ”Blood Herb” i ”Boots of Haste” (1,1z?-2,5z?), a najdro?szym przedmiotem jest ”Points rune (500) ” (6,05z?-13,75z?).
3.3. thornera.net
?r?d?o:
3.3.1. Dane
?r?d?o: ;
3.3.2. Komentarz
Tabela ”Kupowanie punkt?w” thornera.net powinna by? wzorcem dla wszystkich innych OTS. Mo?na tutaj zaobserwowa? z ?atwo?ci? najmniej korzystn? i najbardziej korzystn? ofert?, ponadto korzy?? oferty ro?nie wraz ze zbli?aniem si? do tej najkorzystniejszej.
Sklep thornera.net posiada najwi?cej pozycji ze wszystkich pi?ciu zebranych tutaj sklep?w.
Najta?szym przedmiotem jest ”Coconut” (0,65z?-1,85z?), a najdro?szym ”I am Rich” (130z?-370z?).
Przedmiot ”I am Rich” jest najdro?szym przedmiotem ze wszystkich pi?ciu sklep?w. Jest on o wiele dro?szy, ni? wszystkie najdro?sze wszystkich innych sklep?w razem wzi?te.
3.4. magicalots.eu
?r?d?o:
3.4.1. Dane
?r?d?o: ;
3.4.2. Komentarz
Tabela ”Kupowanie punkt?w” magicalots.eu jest najbardziej chaotyczna ze wszystkich pi?ciu tutaj zebranych. Warto?? PLN/punkt w przypadku p?acenia przez SMS jest chaotycznie roz?o?ona, nieproprocjonalnie do ceny.
Najta?szym przedmiotem jest ”Addon Box” (0,85z?-1,1z?), a najdro?szym ”Stamina Doll” (11,05z?-14,3z?). Ponadto mo?na zauwa?y?, ?e wi?kszo?? przedmiot?w ma identyczn? cen? (3,4z?-4,4z?).
3.5. memsoria.pl
?r?d?o:
3.5.1. Dane
?r?d?o:
3.5.2. Komentarz
Po przeanalizowaniu tabeli ”Kupowanie punkt?w” mo?na wywnioskowa?, ?e tak naprawd? gratisowe punkty nie s? ca?kowicie dobrze udokumentowane. Przyk?adem tego jest przelew za 100z?, gdzie gratisowych punkt?w oficjalnie nie ma, lecz mo?na to obali? prostymi obliczeniami.
Nast?pnym wnioskiem jest to, ?e podana ni?ej informacja
?r?d?o:
nie jest zgodna z prawd? dla wszystkich przypadk?w.
Najta?szym przedmiotem jest ”Addon Doll” (1,16z?-2,78z?), a najdro?szym ”New Recovery key” (5,79z?-13,86z?)
4. Obserwacje
4.1. R??nice cenowe mi?dzy metodami p?atno?ci
Obserwacja:
Pomi?dzy metod? p?atno?ci SMS, a przelew istnieje rozbnie?no?? cenowa.
Przyczyna:
Ot??, aby zarabia? na SMS premium potrzebna jest umowa, z kt?r?? z firm dostarczaj?cych takie us?ugi. Pobieraj? one oczywi?cie procent z zysk?w, kt?ry oscyluje wok?? 50% u wi?kszo?ci firm, z czego wynika, ?e dla posiadacza OTS metoda p?atno?ci przelewem jest bardziej op?acalna, ani?eli SMS.
?r?d?o:
4.2. Gratisowe punkty
Obserwacja:
Wi?kszo?? OTS oferuje gratisowe punkty.
Przyczyna:
Jest to zabieg czysto marketingowy, maj?cy na celu sk?onienie klienta do wydania wi?kszej ilo?ci punkt?w, ni? ma w zamiarach i potrzebach.
5. Wnioski
Jako kupuj?cy powiniene? dog??bnie przeanalizowa? ofert? nie tylko jednego konkretnego serwera, ale tak?e konkurencji. Mo?liwe, ?e inne serwery oferuj? tak? sam? rozrywk? za korzystniejsz? dla ciebie cen?.
Jako sprzedaj?cy powiniene? bazowa? swoje ceny nie tylko na swoim serwerze, bardzo wa?ne s? ceny konkurencji. Postaraj si? omin?? b??dy innych w projektowaniu swojego sklepu. Pami?taj, ?e ta?sze ceny nie oznaczaj? mniejszych przychod?w.
1. Wst?p
2. Wyb?r serwer?w
3. Gromadzenie danych
3.1. hexera.net
3.1.1. Dane
3.1.2. Komentarz
3.2. hexana.net
3.2.1. Dane
3.2.2. Komentarz
3.3. thornera.net
3.3.1. Dane
3.3.2. Komentarz
3.4. magicalots.eu
3.4.1. Dane
3.4.2. Komentarz
3.5. memsoria.pl
3.5.1. Dane
3.5.2. Komentarz
4. Obserwacje
4.1. R??nice cenowe mi?dzy metodami p?atno?ci
4.2. Gratisowe punkty
5. Wnioski
1. Wst?p
Zamierzeniem pracy jest analiza system?w p?atno?ci w sferze Open Tibia Server; zostan? przedstawione oferty sklep?w oraz dokonana b?dzie estymacja wirtualnej waluty (punkt?w) na wybranej pr?bce. Wnioski zostan? wyci?gni?te z obserwacji na podstawie zgromadzonych danych.
2. Wyb?r serwer?w
Do wy?ej wymienionych cel?w niezb?dnym b?dzie wybranie dostatecznej pr?bki serwer?w, z kt?rych b?d? gromadzone dane. Owe serwery musz? spe?ni? nast?puj?ce kryteria:
a) Posiadanie systemu p?atno?ci w PLN
b) Posiadanie conajmniej 100 u?ytkownik?w
?r?d?o:
3. Gromadzenie danych
Wz?r wype?niony przyk?adowymi danymi.
Opis wzoru:
Tabela nazwana schematem serwer.domena zawiera dwie podtabele (”Kupowanie punkt?w”, ”Sklep”).
Podtabela ”Kupowanie punkt?w” zawiera pi?? kolumn (”Koszt (PLN)”,”Typ”,”Punkty”,”Gratis”, ”PLN/punkt”).
Wiersze kolumny ”Koszt (PLN)” zawieraj? koszt transakcji w PLN bez przecink?w dla liczb ca?kowitych.
Wiersze kolumny ”Typ” zawieraj? metod? przeprowadzenia p?atno?ci.
Wiersze kolumny ”Punkty” zawieraj? ilo?? otrzymywanych punkt?w z transakcji.
Wiersze kolumny ”Gratis” zawieraj? ilo?? punkt?w, kt?re zosta?y okre?lone jako gratis.
Wiersze kolumny ”PLN/punkt” zawieraj? zaokr?glon? w g?r? do trzeciej liczby po przecinku kwot? za jeden punkt. Ca?y wiersz jest wyr??niony w zale?no?ci od tej warto?ci; kolorem czerwonym dla najwy?szych warto?ci, kolorem zielonym dla najni?szych warto?ci, kolorem ???tym warto?ci pomi?dzy warto?ci? najwy?sz?, a najni?sz?.
Podtabela ”Sklep” zawiera dziewi?? kolumn (”Nazwa”,”Ilo??”,”Cena (punkty)”,”Cena (PLN) min.”, ”Cena (PLN) max.”, ”Cena (PLN) min./szt.”, ”Cena (PLN) max./szt.”, ”R??nica”, ”R??nica/szt.”).
Wiersze kolumny ”Nazwa” zawieraj? nazw? oferty.
Wiersze kolumny ”Ilo??” zawieraj? mno?nik (ilo?? sztuk, lub wykona? us?ugi) oferty.
Wiersze kolumny ”Cena (punkty)” zawieraj? cen? w punktach.
Wiersze kolumny ”Cena (PLN) min.” zawieraj? cen? w PLN wyliczon? na podstawie najni?szej warto?ci z kolumny PLN/punkt z tabeli ”Kupowanie punkt?w”. Ponadto ca?a kolumna jest wyr??niona kolorem zielonym.
Wiersze kolumny ”Cena (PLN) max.” zawieraj? cen? w PLN wyliczon? na podstawie najwy?szej warto?ci z kolumny PLN/punkt z tabeli ”Kupowanie punkt?w”. Ponadto ca?a kolumna jest wyr??niona kolorem czerwonym.
Wiersze kolumny ”Cena (PLN) min./szt.” zawieraj? iloraz warto?ci kolumny ”Cena (PLN) min.” przez kolumn? ”Ilo??”. Ponadto ca?a kolumna jest wyr??niona kolorem zielonym.
Wiersze kolumny ”Cena (PLN) max./szt.” zawieraj? iloraz warto?ci kolumny ”Cena (PLN) min.” przez kolumn? ”Ilo??”. Ponadto ca?a kolumna jest wyr??niona kolorem czerwonym.
Wiersze kolumny ”R??nica” zawieraj? r??nic? mi?dzy wierszem kolumny ”Cena (PLN) max.”, a wierszem kolumny ”Cena (PLN) min.”.
Wiersze kolumny ”R??nica/szt.” zawieraj? r??nic? mi?dzy wierszem kolumny ”Cena (PLN) max./szt.”, a wierszem kolumny ”Cena (PLN) min./szt.”.
3.1. hexera.net
?r?d?o:
3.1.1. Dane
?r?d?o: ;
3.1.2. Komentarz
Tabela ”Kupowanie punkt?w” przedstawia si? dobrze, punkty oznaczone jako gratis rzeczywi?cie s? dodatkowe.
Najta?szym przedmiotem jest”Green Light” (0,44z?-1z?), a najdro?szym Outfit kategorii 4 (16,5z?-37,5z?).
3.2. hexana.net
?r?d?o:
3.2.1. Dane
?r?d?o: ;
3.2.2. Komentarz
Tabela ”Kupowanie punkt?w” jest identyczna do tej z hexera.net.
Najta?sze przedmioty to ex aequo ”Blood Herb” i ”Boots of Haste” (1,1z?-2,5z?), a najdro?szym przedmiotem jest ”Points rune (500) ” (6,05z?-13,75z?).
3.3. thornera.net
?r?d?o:
3.3.1. Dane
?r?d?o: ;
3.3.2. Komentarz
Tabela ”Kupowanie punkt?w” thornera.net powinna by? wzorcem dla wszystkich innych OTS. Mo?na tutaj zaobserwowa? z ?atwo?ci? najmniej korzystn? i najbardziej korzystn? ofert?, ponadto korzy?? oferty ro?nie wraz ze zbli?aniem si? do tej najkorzystniejszej.
Sklep thornera.net posiada najwi?cej pozycji ze wszystkich pi?ciu zebranych tutaj sklep?w.
Najta?szym przedmiotem jest ”Coconut” (0,65z?-1,85z?), a najdro?szym ”I am Rich” (130z?-370z?).
Przedmiot ”I am Rich” jest najdro?szym przedmiotem ze wszystkich pi?ciu sklep?w. Jest on o wiele dro?szy, ni? wszystkie najdro?sze wszystkich innych sklep?w razem wzi?te.
3.4. magicalots.eu
?r?d?o:
3.4.1. Dane
?r?d?o: ;
3.4.2. Komentarz
Tabela ”Kupowanie punkt?w” magicalots.eu jest najbardziej chaotyczna ze wszystkich pi?ciu tutaj zebranych. Warto?? PLN/punkt w przypadku p?acenia przez SMS jest chaotycznie roz?o?ona, nieproprocjonalnie do ceny.
Najta?szym przedmiotem jest ”Addon Box” (0,85z?-1,1z?), a najdro?szym ”Stamina Doll” (11,05z?-14,3z?). Ponadto mo?na zauwa?y?, ?e wi?kszo?? przedmiot?w ma identyczn? cen? (3,4z?-4,4z?).
3.5. memsoria.pl
?r?d?o:
3.5.1. Dane
?r?d?o:
3.5.2. Komentarz
Po przeanalizowaniu tabeli ”Kupowanie punkt?w” mo?na wywnioskowa?, ?e tak naprawd? gratisowe punkty nie s? ca?kowicie dobrze udokumentowane. Przyk?adem tego jest przelew za 100z?, gdzie gratisowych punkt?w oficjalnie nie ma, lecz mo?na to obali? prostymi obliczeniami.
Nast?pnym wnioskiem jest to, ?e podana ni?ej informacja
?r?d?o:
nie jest zgodna z prawd? dla wszystkich przypadk?w.
Najta?szym przedmiotem jest ”Addon Doll” (1,16z?-2,78z?), a najdro?szym ”New Recovery key” (5,79z?-13,86z?)
4. Obserwacje
4.1. R??nice cenowe mi?dzy metodami p?atno?ci
Obserwacja:
Pomi?dzy metod? p?atno?ci SMS, a przelew istnieje rozbnie?no?? cenowa.
Przyczyna:
Ot??, aby zarabia? na SMS premium potrzebna jest umowa, z kt?r?? z firm dostarczaj?cych takie us?ugi. Pobieraj? one oczywi?cie procent z zysk?w, kt?ry oscyluje wok?? 50% u wi?kszo?ci firm, z czego wynika, ?e dla posiadacza OTS metoda p?atno?ci przelewem jest bardziej op?acalna, ani?eli SMS.
?r?d?o:
4.2. Gratisowe punkty
Obserwacja:
Wi?kszo?? OTS oferuje gratisowe punkty.
Przyczyna:
Jest to zabieg czysto marketingowy, maj?cy na celu sk?onienie klienta do wydania wi?kszej ilo?ci punkt?w, ni? ma w zamiarach i potrzebach.
5. Wnioski
Jako kupuj?cy powiniene? dog??bnie przeanalizowa? ofert? nie tylko jednego konkretnego serwera, ale tak?e konkurencji. Mo?liwe, ?e inne serwery oferuj? tak? sam? rozrywk? za korzystniejsz? dla ciebie cen?.
Jako sprzedaj?cy powiniene? bazowa? swoje ceny nie tylko na swoim serwerze, bardzo wa?ne s? ceny konkurencji. Postaraj si? omin?? b??dy innych w projektowaniu swojego sklepu. Pami?taj, ?e ta?sze ceny nie oznaczaj? mniejszych przychod?w.