Boss Man
Advanced User
- Joined
- Mar 8, 2010
- Messages
- 152
- Reaction score
- 9
WITAM!
Wyt?umacze wam o co chodzi w targetingu w Elf Bocie
ZACZYNAMYTargeting mo?e byc u?ywany przez zar?wno zaawansowanych jak i zwyk?ych u?ytkownik?w. Mo?e wykonywa? proste polecenia ale tak?e bardziej z?o?one.
Mo?e by? u?yty w po??czeniu z Cavebotem lecz nie koniecznie. Stworzony aby efektywnie zabija? wszelakie napotkane stwory w Tibii. Pozwala na ustawienie jak powinien by? atakowany/zabijany, blokowany oraz w jakim odst?pie powinien by? trzymany od gracza poszczeg?lny potw?r.
Aby zmieni? warto?ci Count, Setting #, Danger, Attack type itp. nale?y klikn?? na dan? warto?? i zmieni? j? strza?kami G?RA/D??!
Dodawanie potwora
Aby zacz?? otw?rz Targeting kt?ry znajduje si? w g??wnym oknie menu. Otworzy si? okno z wieloma opcjami jak poni?ej.Zaczniemy od dodawania potwora do listy.
1. Kliknij na znajduj?cym si? na li?cie aby zacz?? dodawanie.
2. W polu 'Name' wpisz nazw? stwora, np. Rotworm.
Powiniene? zobaczy? jak wpis potwora pojawia si? na li?cie.
Ka?demu stworowi mo?esz przypisa? 4 r??ne typy zachowa? w 'settings' kt?re b?d? zale?ne od jego HP. Dla r??nej ilo?ci HP mo?esz kaza? botowi zachowywa? si? inaczej.
3. Zostaw pole 'Setting #' z warto?ci? 1 (ustawimy tylko jedn? opcje ataku)
Pole 'count' pozwala okre?li? przy jakiej liczbie stwor?w dane ustawienia powinny by? wykorzystane. Aby ten poradnik pozosta? prosty ustaw 'Any' aby bot u?ywa? danych ustawie? z dowoln? liczb? stwor?w.
4. Zostaw pole 'Count' z warto?ci? 'Any' aby dane ustawienia by?y wykorzystane z dowoln? ilo?ci? potwor?w na ekranie.
Teraz musisz uzupe?ni? zasi?g procentowy HP na kt?rym stw?r ma by? atakowany z aktualnymi ustawieniami. W celu utrzymania poradnika jak najprostszego wpisz 0 do 100.
5. Wpisz 0 do 100 w polu zasi?gu HP% aby u?y? danych ustawie? z dowolnym HP stwora (nie u?ywaj znaku %)
Je?eli potw?r u?ywa jakichkolwiek atak?w specjalnych jak ataki obszarowe (wave/beam) ustaw je w 'Monster attacks' aby bot ustawia? Twoj? pozycj? tak aby? nie zosta? przez dane ataki trafiony. Warto zauwa?y?, ?e ta opcja dzia?a tylko z okre?lonymi pozycjami ruchu postaci (przeczytaj instrukcj? poni?ej).
6. Wybierz atak specjalny kt?ry mo?e u?y? stw?r.
Pole 'Danger Level' pozwala na wpisanie warto?ci od 0 do 10 dla ustawie? ka?dego stwora. Warto?? tego pola jest u?ywana na 2 sposoby. Zostanie u?yta przez targeting do zaznaczania stwor?w co zostanie obja?nione poni?ej. Potworowi z najwy?szym stopniem niebezpiecze?stwa (ang. danger level) przydzielony b?dzie wi?kszy priorytet do zaznaczania zale?nie od ustawienia paska 'Danger'. Poziom niebezpiecze?stwa jest tak?e u?yty w zwyk?ych ustawieniach poruszania si? (ang. stance), np. z 'Distance Away' do unikania spotkania z silniejszym stworem atakuj?c s?abszego.
7. Wybierz stosowny poziom niebezpiecze?stwa dla potwora. W naszym przypadku u?yjemy 0, gdy? jest tylko jeden stw?r na li?cie.
'Stances' kontroluj? poruszanie si? Twojej postaci podczas atakowania potwora. Do Twojego u?ytku jest kilka mo?liwych zachowa?:
Dist - Away
Raczej skomplikowany typ stworzony dla paladyn?w i mag?w. Utrzyma dystans pomi?dzy postaci? a celem omijaj?c przy tym ataki obszarowe (je?eli skonfigurowano w ustawieniach stwora), wybiera najlepszy cel, unika pu?apek oraz wybiera najlepsz? drog? uciekanie od potwora.
Dist - Wait
Identyczne do 'Dist - Away' z t? r??nic?, ?e czeka z reakcj? a? stw?r b?dzie w zasi?gu ataku.
Dist - Straight
Identyczne do 'Dist - Away' z tym, ?e pr?buje ucieka? przed stworem liniowo a nie na ukos.
Dist - WaitStraight
Kombinacja 'Dist - Straight' oraz 'Dist - Wait'.
Dist - Lure
To samo co 'Dist - Away', r??nica polega na tym, ?e ten typ b?dzie lurowa? stwora do ostatniego waypointa 'U' (Lure) przez kt?rego przeszed?.
Dist - WaitLure
Kombinacja 'Dist - Lure' i 'Dist - Wait'.
Melee - Parry
Typ bezpo?redniej walki kt?ry uniknie otoczenia przez stwory. B?dzie pr?bowa? utrzyma? maksymalnie 2 stwory obok siebie. Je?eli b?dzie ich wi?cej zacznie biega? w k??ko w celu utrzymania 2 stwor?w.
Melee - Reach
Dojdzie do celu przechodz?c po fire fieldach itp.
Melee - Approach
Okr??a cele bardzo ostro?nie, unika hord stwor?w oraz fire field?w itp. Kr??y wok?? potwor?w aby by? atakowanym przez jak najmniejsz? ich ilo?? unikaj?c przy tym atak?w obszarowych.
Melee - Circle
Ten typ zajmuje si? tylko i wy??cznie kr??eniem wok?? celu utrzymuj?c odleg?o?? 1 sqm'a unikaj?c czary obszarowe i inne stwory. U?yj follow aby podej?? do stwora.
Melee - ParryReach
Podejdzie do stwora nie zwa?ywszy na fire fieldy itp. B?dzie stara? si? utrzymywa? maksymalnie do 2 stwor?w.
Melee - ReachCircle
To samo co Melee - Circle z t? r??nic?, ?e ten podejdzie do stwora.
Melee - Strike
Stary typ ataku u?ywany do atakowania u?ywaj?c 'strike spell' (exori vis/mort/flam~). Stanie twarz? do stwora co teraz jest u?yteczne na niewidzialne stwory.
Melee - ReachStrike
Identyczny do 'Melee - Strike' z tym, ?e podejdzie do stwora.
Lose Target
Spr?buje uciec od stwora tak aby straci? go z ekranu potencjaln? drog? ucieczki. Zalecane z u?yciem niebezpiecznej ilo?ci stwor?w.
Lure Target
Zluruje stwora do ostatnie waypointa 'U'. B?dzie trzyma? si? na dystans podczas luruwania tak jak ustawiono w 'Range distance' oraz pozostanie w danym miejscu dop?ki potw?r nie zostanie zabity. U?yteczne w team huntach lub u?ywaj?c mc.
8. U?yj odpowiedniego systemu poruszanie si? z danym stworem. My u?yjemy 'Dist - Away' aby walczy? na dystans.
Nie jest konieczne u?ywanie kt?regokolwiek z systemu poruszania si? Elfbota, poniewa? Tibia te? to posiada. Mowa tu o opcji 'follow' na prawo od eq. My jednak u?yjemy opcji bota a nie Tibii.
9. Pozostaw 'Attack Mode' na 'No Change' aby bot nie zmienia? ustawie? klienta (Offensive/Defensive/Balanced oraz Chase/Stand)
Opcja 'Desired action' definiuje jak? akcj? powinien wykona? w przypadku napotkania danego stwora. W pierwszym polu s? do wyboru 3 opcje: 'No Action', 'Attack' i 'Follow'. W drugim za? ustawiasz rodzaj runy lub czaru kt?ry powinien by? u?yty.
10. Odpowiednio ustaw opcj? 'Desired action'. My ustawimy 'Attack' w pierwszym polu i 'No action' w drugim aby bot po prostu zaatakowa? potwora.
W niekt?rych przypadkach b?dziesz chcia? u?y? pier?cieni (ang. ring) do walki z danym stworem. Sword ring zabijaj?c dwarf soldiera, energy ring na dl'u czy te? stealth ring gdy wi?cej ni? 3 ds'y. Ty wybierasz. Opcja 'No change' nie zdejmie ani nie za?o?y ?adnego ringa podczas gdy 'No ring' zdejmie aktualnie za?o?ony.
11. Wybierz rodzaj pier?cienia do walki z danym stworem. My u?yjemy 'No change' bo po prostu tego nie potrzebujemy w walce z tym stworem.
Na koniec zaznacz opcj? 'Loot monster' aby bot otwiera? cia?o stwora i zabiera? z niego ustawione wcze?niej przedmioty (ang. items). Wi?cej o systemie loota mo?esz znale?? tutaj
12. Zaznacz 'Loot monster' aby bot otwiera? potwora i zabiera? z niego itemy.
System targetingu otwiera przed Tob? wiele mo?liwo?ci strategicznych i praktycznych. Dla przyk?adu bez problemu i wi?kszego wysi?ku mo?esz ustawi? bota tak aby sdkowa? demona a jak ten ma ma?o hp aby u?y? explo. Najlepiej b?dzie jak poeksperymentujesz z tym systemem.
Pozycje specjalne
Najpierw kr?tka informacja. Wpisuj?c 'Others' dane ustawienia odnios? si? do ka?dego stwora. U?yteczne je?eli nie chcesz dodawa? mn?stwa potwor?w.
Drug? mo?liwo?ci? jest wpisanie 'Invisible', kt?re odniesie si? do wszystkich niewidzialnych stwor?w (warto wspomnie?, ?e 'Invisible' powinno znale?? si? nad danym stworem, kt?ry u?ywa niewidki, tak jak wyt?umaczone w cz??ci 'Multiple Count' z tego poradnika). Opcja ta mo?e by? u?yta na 2 sposoby. Jednym z nich jest ustawienie HP range na 0 do 0 czyli bot zignoruje niewidzialnego stwora. Drugim jest ustawienie na 0 do 100 i ustawienia ataku potwora z np. lmm.
Update Tibii 8.41: Opcja 'Inivisble' nie jest ju? u?yteczna ze wzgl?du na nowy system niewidzialno?ci stwor?w. Nie usuni?to jej tylko dlatego, ?e mo?e si? przyda? na niekt?rych OTS'ach.
Odkrywanie Niewidzialnych Potwor?w
Od czasu Update 8.41 stwory niewidzialne nie istniej? po stronie klienta dlatego te? nie ma mo?liwo?ci ukazania ich pozycji przez boty. Niemo?liwe jest tak?e rzucanie w nich run typu lmm, hmm, itp. Sprawia to wiele problem?w nie tylko botuj?c ale podczas r?cznego expienia jest to troch? uci??liwe. Dlatego w Updacie 4.2.1 w Elfbocie wprowadzono wiele zmian kt?re umo?liwiaj? zabijanie tych stwor?w.
Ka?dy niewidzialny potw?r po?yskuje (ang. sparkle) co jaki? czas oraz u?ywa r??nych run typu lmm, itp. Dzi?ki temu mo?liwe jest ustalenie ich pozycji chwilowej co umo?liwia zabicie ich u?ywaj?c czar?w exori vis/mort/tera itd. Do Targetingu dodano opcj? umo?liwiaj?c? wpisanie 'Reveal' w nazwie potwora i ustawienie typu ataku na np. exori vis czy gfb. Bot u?yje ustawie? z 'Reveal' do zabijania niewidzialnych stwor?w. Pami?taj, ?e niemo?liwe jest pobranie HP stwora niewidzialnego wi?c 'HP range' powinien by? zawsze ustawiony na 0 do 100.
Podam 2 przyk?adu ustawie? Targetingu do atakowania niewidzialnych stwor?w. Pierwszy to u?ycie run typu expo/gfb/thunderstorm, itp. w miejsce gdzie powinien sta? stw?r. Mo?esz u?y? tak?e czar?w obszarowych typu exevo flam hur, itp. Drugi przyk?ad pokazuje jak ujawni? lub zabi? niewidzialnego. U?ywaj?c 'Strike stance' w kombinacji z atakiem typu exori vis.
Wyb?r celu
Wa?nym aspektem targetingu jest wyb?r celu. Chodzi o wyb?r najlepszego celu ze wszystkich dost?pnym na ekranie. Elfbot udost?pnia 5 suwak?w, kt?re precyzuj? wa?no?? danych wsp??czynnik?w zale?nych od Twoich ustawie?. Im bardziej suwak przesuni?ty na prawo tym wa?niejszy jest dany parametr. Bot atakuje potwora o najwi?kszej "wa?no?ci". Upewnij si?, ?e przynajmniej jeden suwak jest przesuni?ty w praw? stron? bo logika atakowanie potwor?w przez bota nie b?dzie mia?a sensu, po prostu jej nie b?dzie.List Order: Faworyzowanie stwora wy?ej ustawionego na li?cie targetingu.
Health: Faworyzowanie celi z mniejsz? ilo?ci? HP.
Proximity: Faworyzowanie najbli?szego celu.
Danger: Faworyzowanie celu o najwi?kszym poziomie niebezpiecze?stwa ustawionego w 'Danger level' danego stwora.
Random: Przypadkowy wyb?r faworyzuj?c niekt?re cele bardziej ni? inne.
Stick: Targeting b?dzie stara? si? nie zmienia? celu dop?ki nie jest to konieczne. Tym mniejsza cz?stotliwo?? zmian im bardziej suwak wysuni?ty na prawo. Warto zauwa?y?, ?e ten jest wyj?tkowo czu?y i r??nice mo?na zobaczy? nawet z ma?ym przesuni?ciem.
Powiniene? troch? poeksperymentowa? z suwakami aby dobrze zrozumie? jak dzia?aj?. Na przyk?ad u?ywaj?c paska 'proximity' targeting zaznaczy cele najbli?ej Ciebie podczas gdy u?ywaj?c go w kombinacji z 'Health' bot mo?e zaznaczy? stwory kt?re s? dalej oddalone ale maj? znacznie mniejsz? ilo?? ni? te bli?ej. Wszystkie suwaki kooperuj? ze sob? co daje ogromn? mo?liwo?? kombinacji. Warto te? wiedzie?, ?e ustawiaj?c suwak na 20 a inny na 40 daje to identyczny efekt z suwakiem na 40 i drugim na 60. Daje to jeszcze wi?ksz? mo?liwo?? sprecyzowania faworyzacji cel?w.
Target must be reachable: bot wybierze najlepszy cel tylko z tych kt?re s? osi?galnie poprzez doj?cie do nich
Target must be shootable: bot wybierze najlepszy cel tylko z tych kt?re mog? zosta? zaatakowane na odleg?o??, np. u?ywaj?c hmm'a.
Stance options
Range distance przedstawi? zasi?g w jakim posta? powinna utrzymywa? stwora uwzgl?dniaj?c tak?e ilo?? sqm'?w na ukos. Raczej zawsze warto?? ta zale?y od broni kt?r? u?ywasz.Attack frequency jest op??nieniem z jakim powinny by? u?ywane czary oraz runy. W niekt?rych przypadkach b?dziesz chcia? u?ywa? run czy czar?w cz??ciej ni? exhaust na to pozwala aby unikn?? chybie? z jakich? powod?w.
Ignore Other's monsters pozwala na zignorowanie stwor?w kt?re s? w danej odleg?o?ci od innego gracza aby unikn?? bicie nie swojego.
Sync spells with attacks pozwala na ustawienie aby czar wybrany w opcji 'Desired Action' zosta? u?yty zaraz po tym jak uderzysz stwora. Mo?e by? u?yte nawet podczas expienia r?cznego z wy??czonym targetingiem (tylko je?eli ta opcja jest w??czona i ustawiono rodzaj ataku stwora). Ustaw 'Attack frequency' na wi?cej ni? 2000 milisekund, poniewa? wtedy bot u?yje danego czaru do zabicia stwora nawet je?eli tego nie uderzy?e?.
Allow diagonal movements pozwala botowi na poruszanie si? po skosie gdy ten zadecyduje, ?e jest to lepszy ruch ni? inne. Pami?taj jednak, ?e ta opcja mo?e znacznie zwi?kszy? ilo?? oblicze? jakie wykonuje Tw?j komputer z niekt?rymi rodzajami poruszania si? (g??wnie na otwartych przestrzeniach gdzie jest wi?cej mo?liwo?ci ruchu).