What's new

Skrypty & Kody tfs 0.x a 1.x r??nice

Status
Not open for further replies.

fridai

Forum friend
Joined
May 13, 2010
Messages
178
Reaction score
9
Witam, chcia?bym si? dowiedzie? o wszystkich r??nicach mi?dzy 0.x a 1.x tfs wiem, ?e s? inne funkcje (ew. je?li co? innego si? zmieni?o to te? bym chcia? wiedzie?).. ale pozostaje mi dalej pytanie.. dlaczego wprowadzono tak drastyczne zmiany? Poza tym widz? teraz w skryptach <dajmy na to taki skrypt na dice> posiada teraz co? o spectatorach, inne r?wnie?, kto? mi wyt?umaczy ten element?
Skrypt do om?wienia tematu:
[LUA]function onUse(player, item, fromPosition, target, toPosition, isHotkey)
local position = item:getPosition()
local value = math.random(1, 6)
local isInGhostMode = player:isInGhostMode()

position:sendMagicEffect(CONST_ME_CRAPS, isInGhostMode and player)

local spectators = Game.getSpectators(position, false, true, 3, 3)
for _, spectator in ipairs(spectators) do
player:say(player:getName() .. " rolled a " .. value .. ".", TALKTYPE_MONSTER_SAY, isInGhostMode, spectator, position)
end

item:transform(5791 + value)
return true
end
[/LUA]
 

fridai

Forum friend
Joined
May 13, 2010
Messages
178
Reaction score
9
Odp: tfs 0.x a 1.x r??nice

F5 dalej czekam na odpowied? :c
 

Arkam

Forum friend
Joined
Dec 20, 2008
Messages
1,980
Reaction score
180
Odp: tfs 0.x a 1.x r??nice

Wo?am [MENTION=405627]Zbizu[/MENTION]; profesjonalist? od 1+ :D
 

Arts18

Signed...
Joined
May 7, 2009
Messages
2,888
Reaction score
231
Age
33
Odp: tfs 0.x a 1.x r??nice

TFS 1x jest bardziej wydajniejsze pod wzgl?dem stabilno?ci serwera od takiego TFS 0.3x np. Zobacz sobie w plikach txt..

Regards,
Arts
 

Zbizu

Luakami
Joined
Mar 13, 2010
Messages
719
Reaction score
104
Age
28
Odp: tfs 0.x a 1.x r??nice

Mark (Talaturen) upar? si? ?eby przesy?a? do funkcji userdate zamiast numerka uid gracza czy przedmiotu.
1.x z pocz?tku opiera? si? na 0.2 i generalnie ignorowa? inne ga??zie. Du?o rzeczy z 0.3.7 i 0.4 zosta?o wprowadzone do 1.x tylko dla ?wi?tego spokoju bo ludzie mu spamowali.
Z racji tego co zrobili z funkcjami(patrz pierwsze zdanie) 1.x teraz nie jest nawet wstecznie kompatybilny z 0.2.

Jak sam zauwa?y?e? g??wn? r??nic? jest to, ?e dane s? reprezentowane jako "userdata" a nie numer jak ma to miejsce w innych dystrybucjach.

Dodatkowo:
- Folder libs jest ?adowany z pliku global.lua a nie wszystko z folderu jak mia?o to miejsce w 0.3+
- Chatchannels i zwi?zane z nimi skrypty wygl?daj? troch? inaczej, wi?cej mo?na w tym zapisa?.
- Pojawi? si? folder events, dzi?ki czemu mo?na pisa? skrypty, kt?rych nie da?o by si? przerobi? np. na 0.4 bez edycji sources.
- Spelle chyba si? nieco inaczej robi na 1.x
- Folder mods zosta? zlikwidowany.

Z tego co si? t?umaczyli to robi? tak ?eby TFS by? wydajniejszy i ?atwiejszy w obs?udze dla pocz?tkuj?cych.

A co do funkcji to jest w pewnym sensie odpowiednik doCreatureSay ze starego tfsa, z tym ?e zamiast cid masz po lewej player
Code:
player:say(tekst, typ_wiadomosci, isInGhostMode, kto_widzi, gdzie_sie_pojawia_na_ekranie)
isInGhostMode (zadeklarowane wy?ej) to sprawdzenie czy nie latasz sobie godem na niewidzialno?ci
jak jest true to je?li dobrze pami?tam nikt poza tob? tej wiadomo?ci nie widzi
 

Glombersik

github.com/glombers
Joined
Oct 21, 2013
Messages
502
Reaction score
33
Odp: tfs 0.x a 1.x r??nice

Dodam te? ?e najbardziej w silniku zosta?o poprawione u?ycie pami?ci serwera oraz jej wycieki dzi?ki temu serwer jest szybszy mo?na to zaobserwowa? na [1.2/8.6] a [0.4/8.6].
Data, funkcje, script interface maj? na celu ?atwa konfiguracje serwera.

A mi si? wydaje ?e 1.1 wyszed? tylko dla tego ?e ludzie pieklili si? .ok roku lub dwa temu ze Mark nie chce podnie?? protoko?u gry do 10.77.
1.1 to 1.0 tylko pod 10.77 a r??nica mi?dzy nimi to zaledwie ma?e drobnostki.
 

Uxi

Advanced User
Joined
Feb 9, 2015
Messages
291
Reaction score
6
Odp: tfs 0.x a 1.x r??nice

zobaczymy jak wyjdzie TFS 1.2...ale polecam TFS 1.1 bo stabilniejszy...
 
Status
Not open for further replies.
Top