Od razu m?wi?, ?e poradnik jest m?j. Zabraniam kopiowania na inne fora/strony bez mojej zgody.
Zaczynamy!
1. Edycja skryptu r??d?ki
Mamy wi?c podstawowy skrypt, np. Wand of Vortex.
ENERGYDAMAGE - rodzaj obra?e?, np. holy, ice, itp. Pami?tamy, aby zostawi? formu?k? "DAMAGE".
Energy - efekt, gdy strzelamy z r??d?ki, przyk?ady jak wy?ej.
-8 - minimalne obra?enia, zostawiamy na minusie, chyba, ?e nasza r??d?ka ma leczy?
-18 - maksymalne obra?enia, te? na minusie.
Zedytowany przez nas skrypt wklejamy do X:\Folder OTSa\data\weapons\scripts i zapisujemy pod tak? nazw?, jak ma si? nazywa? nasza przysz?a r??d?ka, np. znane i lubiane Sprite Wand.
2. Edycja pliku weapons.xml
Owy plik znajduje si? w: X:\Folder OTSa\ data\weapons. otwieramy go notatnikiem i pod r??d?kami wklejamy linijk?:
wand id="2453" - numerek ID naszego wanda, czyli jak b?dzie wygl?da?. Dla sprite wand jest to 2453
range="4" - zasi?g
lvl="50" - wymagany lvl
mana="20" - potrzebna mana
script="sprite wand.lua" - nazwa skryptu (to, co chwil? wcze?niej tworzyli?my
<vocation id="1"/><vocation id="5"/><vocation id="2"/><vocation id="6"/> - dla jakich profesji jest r??d?ka:
1 = Sorcerer
2 = Druid
5 = MS
6 = ED
Po zako?czeniu edycji zapisujemy plik.
3. Edycja pliku items.xml
Ten plik znajduje si? w X:\Folder OTSa\data\items. Otwieramy go notatnikiem i za pomoc? funkcji CTRL + F znajdujemy przedmiot o ID 2453. Niestety w celu stworzenia Sprite Wanda musimy usun?? Arcane Staffa. U mnie ten kod wygl?da tak:
Zmieniamy go na:
name="sprite wand" - nazwa
value="It is a magic wand, blessed by Tibia Gods."
- co pisze, gdy damy na r??d?k? "Look"
value="1500" - ile wa?y, odpowiednio:
100 = 1 cap
1000 = 10 cap
10000 = 100 cap, itd.
value="4" - zasi?g, wpisujemy to samo, co w pliku weapons.xml.
Na tym ko?cz? poradnik, dam jeszcze screena, jaki efekt uzyska?em ja.
Zaczynamy!
1. Edycja skryptu r??d?ki
Mamy wi?c podstawowy skrypt, np. Wand of Vortex.
Code:
local combat = createCombatObject()
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_TYPE, COMBAT_[COLOR="Red"]ENERGYDAMAGE[/COLOR])
setCombatParam(combat, COMBAT_PARAM_DISTANCEEFFECT, CONST_ANI_[COLOR="Blue"]ENERGY[/COLOR])
setCombatFormula(combat, COMBAT_FORMULA_LEVELMAGIC, 0, [COLOR="DarkOrange"]-8[/COLOR], 0, [COLOR="Sienna"]-18[/COLOR])
function onUseWeapon(cid, var)
return doCombat(cid, combat, var)
end
ENERGYDAMAGE - rodzaj obra?e?, np. holy, ice, itp. Pami?tamy, aby zostawi? formu?k? "DAMAGE".
Energy - efekt, gdy strzelamy z r??d?ki, przyk?ady jak wy?ej.
-8 - minimalne obra?enia, zostawiamy na minusie, chyba, ?e nasza r??d?ka ma leczy?
-18 - maksymalne obra?enia, te? na minusie.
Zedytowany przez nas skrypt wklejamy do X:\Folder OTSa\data\weapons\scripts i zapisujemy pod tak? nazw?, jak ma si? nazywa? nasza przysz?a r??d?ka, np. znane i lubiane Sprite Wand.
2. Edycja pliku weapons.xml
Owy plik znajduje si? w: X:\Folder OTSa\ data\weapons. otwieramy go notatnikiem i pod r??d?kami wklejamy linijk?:
Code:
<[COLOR="Red"]wand id="2453"[/COLOR] [COLOR="Blue"]range="4"[/COLOR] [COLOR="DarkOrange"]lvl="50"[/COLOR] [COLOR="Sienna"]mana="20"[/COLOR] enabled="1" exhaustion="0" [COLOR="Green"]script="sprite wand.lua"[/COLOR][COLOR="SandyBrown"]><vocation id="1"/><vocation id="5"/><vocation id="2"/><vocation id="6"/>[/COLOR]</wand>
wand id="2453" - numerek ID naszego wanda, czyli jak b?dzie wygl?da?. Dla sprite wand jest to 2453
range="4" - zasi?g
lvl="50" - wymagany lvl
mana="20" - potrzebna mana
script="sprite wand.lua" - nazwa skryptu (to, co chwil? wcze?niej tworzyli?my
<vocation id="1"/><vocation id="5"/><vocation id="2"/><vocation id="6"/> - dla jakich profesji jest r??d?ka:
1 = Sorcerer
2 = Druid
5 = MS
6 = ED
Po zako?czeniu edycji zapisujemy plik.
3. Edycja pliku items.xml
Ten plik znajduje si? w X:\Folder OTSa\data\items. Otwieramy go notatnikiem i za pomoc? funkcji CTRL + F znajdujemy przedmiot o ID 2453. Niestety w celu stworzenia Sprite Wanda musimy usun?? Arcane Staffa. U mnie ten kod wygl?da tak:
Code:
<item id="2453" article="an" name="arcane staff">
<attribute key="weight" value="4000"/>
<attribute key="defense" value="30"/>
<attribute key="attack" value="50"/>
<attribute key="weaponType" value="club"/>
<attribute key="slotType" value="two-handed"/>
</item>
Zmieniamy go na:
Code:
<item id="2453" article="a" [COLOR="Red"]name="sprite wand"[/COLOR]>
<attribute key="description" [COLOR="Blue"]value="It is a magic wand, blessed by Tibia Gods."[/COLOR]/>
<attribute key="weight" [COLOR="DarkOrange"]value="1500"[/COLOR]/>
<attribute key="weaponType" value="wand"/>
<attribute key="range" [COLOR="Sienna"]value="4"[/COLOR]/>
</item>
name="sprite wand" - nazwa
value="It is a magic wand, blessed by Tibia Gods."
- co pisze, gdy damy na r??d?k? "Look"
value="1500" - ile wa?y, odpowiednio:
100 = 1 cap
1000 = 10 cap
10000 = 100 cap, itd.
value="4" - zasi?g, wpisujemy to samo, co w pliku weapons.xml.
Na tym ko?cz? poradnik, dam jeszcze screena, jaki efekt uzyska?em ja.
Last edited: