What's new

Tworzenie Zao

Status
Not open for further replies.

Mateht

Advanced User
Joined
Aug 22, 2009
Messages
260
Reaction score
35
Od czasu wydania ?wi?tecznej aktualizacji 2009 wielu odwa?nych awanturnik?w odwa?y?o si? odkry? tajemnice Zao. W tym artykule chcieliby?my Wam przybli?y? nowy kontynent. W sk?ad zespo?u wchodzili Chayenne, Knightmare, Denson Larika, Lionet oraz nasz grafik Jan. W?a?nie oni s? tymi, kt?rzy utworzyli ten nowy kontynent.

Taki nowy ogromny teren z mas? nowych potwork?w i quest?w jest wynikiem dobrej pracy zespo?owej. Podczas planowania, zesp?? musia? ustali?, kto b?dzie si? czym zajmowa?. "Ka?dy z cz?onk?w dostanie po trochu, ale przede wszystkim staramy si? znale?? rozwi?zania, kt?re by ka?demu pasowa?y. Chayenne m?wi "Jan jest grafikiem, Knightmare pisze historie dotycz?ce nowych quest?w np. New Frontier, lub zupe?nie szalonych jak Isle of Evil, tak?e wprowadza nowe potwory. Dens tworzy map? z mas? szczeg???w, oraz pisze przezabawne questy np. Beregar i Treasure Hunt. Ja tworz? du?e questy takie jak Blood Brothers, lecz tak?e lubi? tworzy? mniejsze np. Eclesius czy Unnatural Selection. Tworzy tak?e nowo?ci typu system ma??e?stw czy wyspa Travora. Lionet uwielbia tworzy? trudne zagadki, Children of the Revolution, lecz tak?e jest mapperem i tw?rc? r??nych historii, stowrzy? Muggy Plains.

CMowie mieli tyle scz??cia, ?e mogli ogl?da? r??ne fazy tej aktualizacji. Widzieli niesamowity i fantastyczny rozw?j nowego kontynentu.

Podstaw? tej aktualizacji by?a my?l o stworzeniu miejsca, gdzie zwierz?ta s? ucywilizowane, a ludzie zamieszkuj? lochy i jaskinie. Zesp?? zdecydowa? si?, by doda? troch? kultury azjatyckiej oraz gotyckiej. Po zmieszaniu tych element?w powsta? ten nowy kontynent, gdzie rz?dz? smoki, a ludzie to tylko pionki. Minotaury to pierwszy wyb?r potwor?w dla Zao, jednak zesp?? chcia? doda? co? wi?cej ni? zwyk?e potwory. Dlatego wprowadzili nowe lizardy. Nowe smoki te? znalaz?y sw?j zak?tek na tym kontynencie, poniewa? odgrywaj? do?? du?? rol? w kulturze azjatyckiej.

corrupted_plants_small.jpg

Inspiracje zazwyczaj pochodz? z r??nych ?r?de?, dlatego trudno powiedzie?, kto wpad? na jaki pomys?. Je?li chodzi o Zao to niekt?rzy gracze poczuli wp?ywy HP Lovecraft. Jednak Knightmare stanowczo zaprzeczy?, mimo i? elementy z Lovecraft powtarzaj? si?: "Jaszczurko-ludzie s? tak?e w wielu innych publikacjach fantasty, a nawet w samej Tibii. Dragonblaze Peaks otrzyma?y swoj? nazw? na skutek czerwonej ?uny, kt?ra powstaje, gdy promienie s?oneczne odbijaj? si? od ?nie?nych szczyt?w. W grze mo?na znale?? wiele element?w odnosz?cych si? bardziej do innych gier fantasty ni? do H.P. Lovecraft." Chayenne sama przyzna?a, ?e Unnatural Selection by? inspiracj? z jej ulubionej gry Chrono Trigger dla kt?rej trzeba po?wi?ci? troch? czasu dla prymitywnego plemienia ludzi: "Na pocz?tku g?owi?am si? nad po??czeniem wsp?lnego polowania czy te? wielkiej uczty z innymi mo?liwo?ciami, a? w ko?cu przyszed? mi do g?owy pomys? "Dance Dance Revolution", kt?ry okaza? si? by? ca?kiem zabawny."

warmaster_sketch_small.jpg

Na nowym kontynencie mo?na tak?e odnale?? stroje wojownik?w. Ca?a aktualizacja i nowy system wojen zainspirowa?y Jana i doda?y ch?? do stworzenia nowej grafiki: "Chcia?em wykorzysta? szans? stworzenia czego?, co by pasowa?o do wojny, czego?, co mo?na by por?wna? do niemal?e epickiej bitwy. Uwielbiam te sceny bitwy gdzie armie ?wietnie wyposa?onych wojownik?w z chor?giewkami na plecach nacieraj? na siebie, niekt?rzy w mia?d?? swoich przeciwnik?w, inni, bardziej zdyscyplinowani tworz? falangi z naginatami, by opanowa? ten chaos... nie l?kajcie si?... chwa?y!" Jak wida?, wyb?r samuraja by? dobrym posuni?ciem.

Niemniej jednak stworzenie ca?ego Zao zaj??o nam troch? czasu. Na przyk?ad stepy mia?y by? ogromnym terenem. Stworzenie i dopracowanie ich zaj??o kilka tygodni. Ka?dy chcia? si? upewni?, ?e wykonane Stepy s? bezb??dne. Oryginalne kolory by?y szaro-br?zowe pomieszane z zieleni? i fioletem, jednak wygl?da?o to nie?adnie, do czasu gdy dodali?my r?wnie? czarne i czerwone kontrasty. Na koniec jednak wszyscy byli zadowoleni.

rice_making_of_small.gif

Jan wspomina wniosek step?w i sawann. Pomys? ?rodowiska w ca?o?ci zosta? wymy?lony przez g??wny zesp??, kt?ry ju? bardzo d?ugo planowa? co? podobnego: "Pomy?leli?my, ?e mo?e to by? interesuj?cy dodatek do g??wnego oraz azjatyckiego motywu, jak r?wnie? stworzenie czego?, czego w Tibii nie by?o. Natura jest ogromna w Tibii i mo?e by? wykorzystywana na wiele r??nych sposob?w, aby osi?gn?? r??nego rodzaju atmosfery, rozszerzyli?my wyb?r wielokrotnego u?ytku tekstur. Nawet wielki pos?g smoka z kamienia, kt?ry znajduje si? w wielkiej bramie mo?e by? wykorzystany na wiele innych sposob?w."

Podczas gdy Jan jest g??wnie odpowiedzialny za tworzenie grafik i tekstur w samej grze, zesp?? planuje wszystko oraz tworzy pi?kne krajobrazy w Tibii. W przypadku Zao by?o ustalone od aktualizacji z Yalahar, ?e mapa b?dzie mia?a miejsce na wsch?d od Vengoth.

steppe_making_of_small.gif

Na pocz?tku stworzono og?lny kszta?t kontynentu. Po prostu poziom 0, bez ?adnych g?r czy loch?w. Nast?pnie wszyscy z zespo?u dosta? kart? z wydrukowanym terenem i zwr?cili jej w?asn? wersj?: g?r, miast i okolicy; jak w og?le powinny wygl?da?. W ko?cu po doj?ciu do wniosku r??ne obszary przypisano innym cz?onkom zespo?u. Jak tylko zesp?? grafik?w otrzyma? wytyczne zacz?li budowa? nowe obszary: "Najpierw zosta?y ustalone kszta?ty, nast?pnie domy, ruiny, miejsca z questami i unikatowe zabytki. Na ko?cu dekoracje – ro?liny, kamienie, a nawet ?mieci zosta?y dodane." Denson Larika wyja?nia: "Nad Dragonblaze Peaks pracowa?em od poziomu 0 do g?ry, poziom po poziomie. Potem wydr??y?em szczyty i jaskinie smok?w." Potwory zosta?y wprowadzone na gotowej mapie. Potem by? czas by wszystko sprawdzi?, a nast?pnie postawiono wewn?trzny test serwer by przetestowa? wszystko. Wraz z uruchomieniem test serwera dla graczy, ca?a dru?yna naprawia?a b??dy i dalej precyzowa?a wszystkie elementy."

Pomys?y na nowe misje w Zao przychodzi?y wraz z rozwojem nowego kontynentu. Niekt?re misje by?y konieczne do wprowadzenia graczy na nowy l?d, do jego mieszka?c?w oraz ich tradycji. Inne pomys?y na misje rozwija?y si? ju? wok?? danego tematu. Na przyk?ad Tome of Knowledge to spos?b do odblokowania mebli czy jaski?. W tym samym czasie zesp?? m?g? wykorzysta? je do wybranych fragment?w ogromnej historii.

G??wna linia questowa The New Frontier mia?a w sobie co? nowego w sprawie post?pu graczy: ob?z krasnolud?w rozwija? si? wraz z post?pem w que?cie, tak?e ka?dy m?g? zobaczy? i podziwia? owoce swojego sukcesu. W ?wietle graczy trudno jest co? zmieni?, gdy? dotykaj? one graczy, ale na ograniczonym obszarze w danym czasie i przestrzeni by?o to ciekawym podej?ciem.

Niekt?re pomys?y musia?y zosta? pomini?te ju? w fazie planowania. Pocz?tkowo zesp?? chcia? od razu otworzy? otwarty teren i histori? za Wielk? Bram?. Gdyby rozszerzyli obszar jeszcze dalej, by?oby niemo?liwe stworzenie w p??niejszym czasie dobrych zada?, misji i historii. Zosta?o to w ko?cu zapisane na p??niej wraz z niekt?rymi rasami potwor?w tak, by ich wygl?d odpowiada? pierwotnej koncepcji. Lionet ujawni?, ?e jednym z jego pomys??w by?o podarowanie graczom wra?enia indywidualnego wst?pienia do ruchu oporu Zalamona: "Chcia?em doda? r??nych NPC do jego podziemi ukrytych pod Stepami. Gracz by?by w stanie porozmawia? z nimi, a oni taik?e by dodali kilka linijek od siebie. Jednak?e aby to wygl?da?o wiarygodnie musia?bym stworzy? sporo odr?bnych i niepowtarzalnych wersji podziemi. Jednak?e ze wzgl?du na dodanie do gry wielu nowych rzeczy, nie by?o po prostu czasu na to."

lizard_ideas_small.jpg

Pewne rzeczy s? trudne do wykonania i naprawd? stanowi? du?e wyzwanie. Chayenne wyja?nia, ?e Zzaion Raid by? do?? skomplikowany, poniewa? musia?a znale?? spos?b na otwarcie bram podczas najazdu. By?yby otwarte a? do nast?pnego zapisu serwera i zamyka?y by si? bez niepotrzebnych komplikacji: "W ko?cu wygl?da to tak, ?e pod Zzaion ukrytych jest 10 d?wigni, kt?re s? przestawiane przez szczury, kt?re r?wnie? si? rodz? w czasie najazdu. Niekt?re z nich pojawiaj? si? tylko raz na kilka sekund i tylko otwieraj? bramy b?d? te? ustawiaj? ognie na ?cianach, a inne czekaj? to zako?czenia najazdu i ustawiaj? kilka efekt?w specjalnych takich jak ognisty deszcz z niebios. Ci?gle jestem nieco rozczarowana tym, ?e efekty nie s? tak spektakularne nawet w po?owie tak, jak to sobie wyobra?a?am."

Zagadka w g?rskiej ?wi?tyni by?a inn? podst?pn? rzecz? do zrobienia, poniewa? mia?a by? tak ?atwa i jednocze?nie skomplikowana, by zapewni? trudne wyzwanie. "Koncepcja, nad kt?r? pracowa?em dzia?aj?ca na skomplikowanych zasadach i skryptach, okaza?a si? by? ca?kiem niez?a.", o?wiadczy? Lionet. "Jednak?e po kilku zamkni?tych testach, nieco odbiegaj?cych od normalnych rozwi?za?, kilku koleg?w postanowi?o rozwi?za? problem za pomoc? d?wigni prze??czanych w przypadkowy spos?b – i za pomoc? tego wielu graczom prawdopodobnie pomo?e zako?czy? zadanie."

Oczywi?cie, nowy kontynent, nowe questy, potwory i masa nowych nazw. Na Zao zesp?? postanowi? wprowadzi? pewne d?wi?ki. Wszystko co jaszczurze powinno zawiera? podobne d?wi?ki podobne do d?wi?k?w wydawanych przez w??e lub smoki, wi?c postanowiono zako?czy? wiele wyraz?w na 'z' i 'ch', by poczu? troch? wymow? azjatyck?. D?wi?ki wydawane przez ork?w powinny brzmie? bardziej twardo i wojowniczo, a imiona jaskiniowc?w mie? plemienny charakter. Ka?dy cz?onek zespo?u mo?e zwykle nazwa? NPC, potwory i miejsca, kt?re stworzy?, ale przy wyborze nazwy dla wi?kszych obszar?w zazwyczaj urz?dzamy burz? m?zg?w. Wydaje si? jednak, ?e Chayenne ma ma?? obsesj? na punkcie nazywania nowych rzeczy, wi?c zapewne by?a g??wnym pomys?odawc? wielu nazw.

new_lizards_small.jpg

Zao oferuje graczom wiele nowych wyzwa? i obszar?w do zwiedzenia, ale ma r?wnie? bogat? histori? w tle, kt?ra by?a opracowana g??wnie przez Knightmare. Korupcja, ciemne byty urzeczywistniane w czarnej, oleistej substancji, jest oczywi?cie zwi?zana z histori? Zao i jednym z jego najmroczniejszych tajemnic. Co si? kryje pod nowym kontynentem, na to pytanie Knightmare odpowiada z tajemniczym u?miechem. Odpowied? na to pytanie wywi?zywa?a si? z odkry? za Great Gate. Wskaz?wki mo?na ju? teraz znale??. Historia Zao mo?na b?dzie odkry? przy pomocy r??nych ksi?g i NPC. Jednak opcja ta jest dost?pna dla tych, kt?rzy chc? pozna? histori? Zao. Wygl?da? to b?dzie jak puzzle: znajd? pojedyncze elementy (poszlak?), z??? je i zdecyduj w co wierzy?, a w co nie. Historia zostanie poserzona w p??niejszych aktualizacjach. Niekt?re informacje b?d? nowe, inne kawa?ki mo?e pom?c w obaleniu niekt?rych teorii. "Musimy jeszcze si? dowiedzie?, jak gracze zinterpretuj? niekt?re rzeczy", dodaje Knightmare. Wi?c p?ki co zesp?? pracuje nad Zao, zach?camy, by wszyscy gracze odkrywali ten kontynent, rozwi?zywali zagadki i wyja?niali tajemnice.

Mamy nadziej?, ?e podoba?a Wam si? ta ma?a podr?? po Zao. Je?li macie jakie? dodatkowe pytania lub chcecie rozwia? w?tpliwo?ci zapraszamy do wyra?ania swojej opinii w odpowiednim w?tku na forum. Mo?na tam znale?? wiele nowych i ciekawych informacji, kt?re nie zmie?ci?y si? w tym artykule.

Baw si? w Zao!
 

Omega

Advanced User
Joined
Mar 6, 2009
Messages
209
Reaction score
9
Odp: Tworzenie Zao

Ta latka jest zaje** bista ;] Juz wbilem tam 15 lv, a expic tam moga nawet 250+ . Naprawde polecam :p
Dla CipSoftu wielki +
=]
 

rudy008

User
Joined
May 2, 2009
Messages
44
Reaction score
0
Odp: Tworzenie Zao

@up
250+ mog? expic na wszystkim praktycznie a w teamie nie expia na takich miejscach bo ka?dy woli i?? na jaki? quest gdzie jest ma?o ludzi zazwyczaj.
@top
latka bardzo fajna, pomys?owa i elegancko przygotowana. Fakt ze quest na outfit jest do?? trudny do sko?czenia ale to ma sw?j + nie b?dzie czego? podobnego do yalahariana w kt?rym mo?e biega? 80 lvl, poza tym to 1 z niewielu quest?w, kt?ry pozwala wej?? tylko raz na "arene" co tez mi si? podoba bo nie b?dzie napis?w typu "warmaster outfit quest service" to jest wyzwanie i tyle :) jestem za robieniem nast?pnych takich miejsc bo dodanie nowego kontynentu nie zmienia faktu ze na wielu ?wiatach jest i tak przeludnienie i nie mo?na spokojnie grac :)
 
Status
Not open for further replies.
Top