What's new

Wszelkie informacje na temat pliku "config.lua" - TheForgottenServer

Status
Not open for further replies.

Gelio

Senior User
Joined
Apr 10, 2008
Messages
617
Reaction score
101
Age
28
Witam. Kiedy? na shout box'ie EnemyPlayer sobie ?artowa?, ?e nied?ugo zrobi? wyk?ad z configu. Wtedy wpad?em na pomys?, ?e to wcale nie jest g?upie i dlatego w?a?nie pisz? ten poradnik. Je?eli chcecie, abym wyja?ni? w tym temacie config.lua do innego otsa ni? b?dzie tutaj opisany po prostu wy?lij mi sw?j config.lua oraz wersj? silnika na PW.


Zaczynamy​
Tak wi?c na pocz?tek wybra?em TFS 0.3.1 (Crying Damson). Obok ka?dej opcji b?d? pisa? do czego ona s?u?y i jak j? ustawi?. Oto config.lua:
Code:
-- The Forgotten Server Config

	-- Account manager
	accountManager = "yes"      -- Czy account manager ma dzia?a? na ots ("yes"/"no")
	namelockManager = "yes"     -- Czy account manager ma mie? namelocka ("yes"/"no")
	newPlayerChooseVoc = "no"     -- Czy gracz mo?e w account managerze wybiera? swoj? profesje ("yes"/"no")
	newPlayerSpawnPosX = 95      -- Pozycja x gracza po zrobieniu konta account managerem (liczba, pozycja x na mapie)
	newPlayerSpawnPosY = 117        -- Pozycja y gracza po zrobieniu konta account managerem (liczba, pozycja y na mapie)
	newPlayerSpawnPosZ = 7         -- Pozycja z gracza po zrobieniu konta account managerem (liczba, pozycja z na mapie)
	newPlayerTownId = 1           -- Miasto do jakiego ma nale?e? gracz po zrobieniu konta (liczba, town id)
	newPlayerLevel = 1            -- Z jakim levelem gracz ma zaczyna? gr? po zrobieniu konta (liczba, level)
	newPlayerMagicLevel = 0            -- Z jakim magic levelem gracz ma zaczyna? gr? po zrobieniu konta (liczba, magic level)
	generateAccountNumber = "no"         -- Czy account manager ma generowa? account number czy gracz mo?e go wpisa? sam ("yes"/"no")

	-- Banishments
	notationsToBan = 3         -- Ile notatek gracz musi dosta?, ?eby dosta? bana (liczba)
	warningsToFinalBan = 4      -- Ile ostrze?e? gracz musi dosta?, ?eby dosta? ko?cowego bana (liczba)
	warningsToDeletion = 5     -- Ile ostrze?e? gracz musi dosta?, ?eby jego konto zosta?o usuni?te (liczba)
	banLength = 7 * 24 * 60 * 60      -- D?ugo?? bana w sekundach. Domy?lnie tydzie?.
	finalBanLength = 30 * 24 * 60 * 60       -- D?ugo?? ko?cowego bana w sekundach. Domy?lnie miesi?c.
	ipBanishmentLength = 1 * 24 * 60 * 60     -- D?ugo?? bana na IP w sekundach. Domy?lnie 1 dzie?.
	broadcastBanishments = "yes"     -- Czy je?eli gracz dostanie bana ma to wy?wietla? wszystkim ("yes"/"no")
	killsToBan = 5      -- Ile trzeba zabi? ludzi, ?eby dosta? bana (liczba).
	maxViolationCommentSize = 200       -- Ile maksymalnie liter mo?na wpisa? w komentarz do bana (liczba).

	-- Battle
	-- NOTE: loginProtectionPeriod is the famous Tibia anti-magebomb system.
	-- deathLostPercent set to nil enables manual mode.
	worldType = "pvp"        -- Typ ?wiata ("pvp"/"no-pvp"/"pvp-enforced").
	hotkeyAimbotEnabled = "yes"    -- Czy mo?na u?ywa? hotkeyi do strzelania z run ("yes"/"no").
	protectionLevel = 1     -- Do kt?rego levela nie mo?na gracza atakowa? (liczba).
	pvpTileIgnoreLevelAndVocationProtection = "yes"     -- Je?eli gracz walczy na arenie pvp, czy maj? by? ignorowane protectionLevel (wyja?nienie wy?ej) i vocationProtection (nie mo?na atakowa? graczy na rooku)  ("yes"/"no").
	killsToRedSkull = 3     -- Ile trzeba zabi? ludzi, ?eby dosta? red skulla (liczba).
	pzLocked = 60 * 1000    -- Ile czasu w milisekundach trzeba czeka? na znikni?cie pz po atakowaniu potwora (te krzy?yki)   (liczba).
	criticalHitChance = 7     -- Jaka jest szansa w procentach na zadanie krytycznego hitu (kilka razy wi?kszego od normalnych)   (liczba od 0 do 100).
	displayCriticalHitNotify = "no"     -- Czy ma wy?wietla? informacj? o krytycznym hicie ("yes"/"no").
	removeWeaponAmmunition = "yes"      -- Czy ma zabiera? amunicj? (bolty, speary, arrowy)    ("yes"/"no").
	removeWeaponCharges = "yes"     -- Czy ma zabiera? ?adunki z broni (jak s? zaczarowane) ("yes"/"no").
	removeRuneCharges = "yes"    -- Czy ma zabiera? ?adunki z run ("yes"/"no")
	timeToDecreaseFrags = 24 * 60 * 60 * 1000    -- Ile czasu w milisekundach zajmuje zdj?cie jednego fraga (liczba)
	whiteSkullTime = 15 * 60 * 1000    -- Ile czasu w milisekundach trzeba czeka?, aby pozby? si? white skulla (liczba)
	noDamageToSameLookfeet = "no"    -- Je?eli gracza wygl?daj? tak samo czy mog? si? atakowa? (to nie dzia?a) ("yes"/"no")
	experienceByKillingPlayers = "no"     -- Czy gracz ma zdobywa? do?wiadczenie za zabicie innego gracza ("yes"/"no")
	showHealingDamage = "no"      -- Czy ma pokazywa? ile gracz si? uleczy? ("yes"/"no")
	fieldOwnershipDuration = 5 * 1000   -- Ile czasu trwa "w?asno??" potwora/fielda po jego zabiciu/u?yciu w milisekundach (liczba)
	stopAttackingAtExit = "no"     -- Je?eli gracz daje exit czy jego posta? ma przesta? atakowa? ("yes"/"no")
	oldConditionAccuracy = "no"    -- Czy maj? by? u?ywane stare condition (nie wiem dok?adnie tego) ("yes"/"no")
	loginProtectionPeriod = 10   -- Nie wiem dok?adnie, ale pewnie % ochrony po zalogowaniu (liczba)
	deathLostPercent = 10      -- Ile % expa gracz traci po ?mierci (liczba)

	-- Connection config
	worldId = 0    -- Jaki ?wiat (world id) (liczba)
	ip = "127.0.0.1"       -- IP, na jakim stoi ots (ip)
	port = 7171      -- Port, na jakim stoi ots (liczba)
	loginTries = 10     -- Maksymalna ilo?? pr?bowa? zalogowania (liczba)
	retryTimeout = 5 * 1000    -- Ile czasu ma zajmowa? blokada po nieudanych pr?bach zalogowania w milisekundach (liczba)
	loginTimeout = 60 * 1000      -- Maksymalna ilo?? czasu czekania na zalogowanie w milisekundach (liczba)
	maxPlayers = "1000"     -- Maksymalna ilo?? graczy na serwerze (liczba)
	motd = "Welcome to the Forgotten server!"    -- Jaka wiadomo?? dnia ma si? wy?wietla? przy logowaniu na konto (ci?g znak?w)
	displayOnOrOffAtCharlist = "no"    -- Czy ma si? wy?wietla? zamiast nazwy serwera czy posta? jest zalogowana (Online) czy wylogowana (Offline) ("yes"/"no")
	onePlayerOnlinePerAccount = "yes"    -- Czy tylko jeden gracz mo?e by? zalogowany na jedno konto ("yes"/"no")
	allowClones = 0     -- Czy kilku graczy mo?e si? zalogowa? na t? sam? posta? (0/1)
	serverName = "Bottle of Wine"     -- Nazwa serwera (ci?g znak?w)
	loginMessage = "Welcome to the Forgotten server!"   -- Jaka wiadomo?? ma si? wy?wietla? po zalogowaniu na posta? (ci?g znak?w)
	adminLogsEnabled = "no"     -- Czy logi admina s? dost?pne ("yes"/"no")
	statusTimeout = 5 * 60 * 1000    -- Co ile milisekund jaka? aplikacja mo?e si? po??czy? z serwerem (liczba)
	replaceKickOnLogin = "yes"      -- Je?eli chcesz si? zalogowa? na jak?? posta?, kt?ra jest online czy ma j? wyrzuci? z serwera ("yes"/"no)
	forceSlowConnectionsToDisconnect = "no"    -- Czy ma roz??cza? pr?bowanie zalogowania si? z wolnego ??cza ("yes"/"no")
	loginOnlyWithLoginServer = "no"      -- Czy logowanie jest dost?pne tylko z serwera loguj?cego (w przypadku systemu multi world) ("yes"/"no")

	-- Database
	-- NOTE: sqlFile is used only by sqlite database, and sqlKeepAlive by mysql database.
	-- To disable sqlKeepAlive such as mysqlReadTimeout use 0 value.
	sqlType = "mysql"    -- Typ bazy danych ("mysql"/"sqlite")
	sqlHost = "localhost"    -- Gdzie znajduje si? baza danych (ci?g znak?w, ip)
	sqlPort = 3306     -- Port, na kt?rym dzia?a baza danych (liczba)
	sqlUser = "root"     -- U?ytkownik w bazie danych (ci?g znak?w)
	sqlPass = "Gelio roxx"      -- Has?o do u?ytkownika bazy danych (ci?g znak?w)
	sqlDatabase = "Gelio roxx again"    -- Baza danych, w kt?rej znajduje si? baza danych serwera (ci?g znak?w)
	sqlFile = "forgottenserver.s3db"     -- Je?eli u?ywasz sqlite ?cie?ka do pliku z baz? danych (ci?g znak?w)
	sqlKeepAlive = 60     -- Ile minut serwer utrzymuje po??czenie z baz? danych przez zrobieniem nast?pnego (liczba)
	mysqlReadTimeout = 10    -- Ile maksymalnie sekund serwer mo?e czyta? dane z bazy danych (liczba)
	optimizeDatabaseAtStartup = "yes"     -- Czy ma optymalizowa? baz? danych przy starcie serwera ("yes"/"no")
	passwordType = "plain"     -- Jaki jest typ hase? w bazie danych ("plain" - zwyk?y tekst/"md5" - zakodowane w formacie md5/"sha1" - zakodowane w formacie sha1)

	-- Deathlist
	deathListEnabled = "yes"    -- Czy lista ?mierci jest dost?pna ("yes"/"no")
	maxDeathRecords = 5    -- Ile ?mierci gracza jest zapisywanych w li?cie ?mierci (liczba)

	-- Guilds
	ingameGuildManagement = "yes"     -- Czy gildie maj? by? zarz?dzane przez stron? ("no") czy w grze ("yes")    ("yes"/"no")
	levelToFormGuild = 8    -- Jaki level trzeba mie? aby stworzy? gildi? (liczba(
	guildNameMinLength = 4   -- Ile minimalnie gildia mo?e mie? liter w nazwie (liczba)
	guildNameMaxLength = 20    -- Ile maksymalnie gildia mo?e mie? liter w nazwie (liczba)

	-- Highscores
	highscoreDisplayPlayers = 15     -- Ile graczy zostaje wy?wietlanych w najlepszych wynikach (liczba)
	updateHighscoresAfterMinutes = 60    -- Co ile minut najlepsze wyniki s? aktualizowane (liczba)

	-- Houses
	buyableAndSellableHouses = "yes"    -- Czy domki mo?na kupi? i sprzeda? w grze ("yes"/"no")
	housesPerAccount = 0     -- Ile maksymalnie domk?w mo?e posiada? konto (liczba) 0 - nie ma ograniczenia
	levelToBuyHouse = 1      -- Jaki level trzeba mie? ?eby kupi? dom (liczba)
	houseRentAsPrice = "no"    -- Czy cena wynaj?cia domku to ma by? cena domu ("yes"/"no")
	housePriceAsRent = "no"   -- Czy cena domu to ma by? cena wynaj?cia domu ("yes"/"no")
	housePriceEachSQM = 1000    -- Ile gp si? p?aci za ka?d? kratk? domku (liczba)
	houseRentPeriod = "never"    -- Co ile czasu si? p?aci za dom ("never" - nigdy/"yearly" - co roku/"monthly" - co miesi?c/"weekly" - co tydzie?/"daily" - codziennie)

	-- Item usage
	timeBetweenActions = 200    -- Ile czasu exhausted jest pomi?dzy u?ywaniem przedmiot?w (tylko "Use", liczba)
	timeBetweenExActions = 1000     -- Ile czasu exhausted jest pomi?dzy u?ywaniem przedmiot?w (tylko "Use with...", liczba)

	-- Map
	-- NOTE: storeTrash costs more memory, but will perform alot faster cleaning.
	-- useHouseDataStorage usage may be found at README.
	mapName = "mission map"     -- Nazwa mapy (bez rozszerzenia) (ci?g znak?w)
	mapAuthor = "Gelio"     -- Autor mapy (ci?g znak?w)
	randomizeTiles = "yes"       -- Czy ma robi? r??norodne p?ytki ("yes"/"no")
	useHouseDataStorage = "no"    -- Czy ma u?ywa? pami?ci domk?w ("yes"/"no")
	storeTrash = "yes"     -- Czy ma wstawia? na map? ?miecie ("yes"/"no")
	cleanProtectedZones = "yes"   -- Czy ma czy?ci? pz (depo, temple itp.) ("yes"/"no")

	-- Miscellaneous
	-- NOTE: defaultPriority works only on Windows
	-- promptExceptionTracerErrorBox works only with precompiled support feature,
	-- called "exception tracer" (__EXCEPTION_TRACER__ flag).
	defaultPriority = "high"     -- Jaki jest priorytet aplikacji domy?lnie (ci?g znak?w, lepiej zostawi?)
	maxMessageBuffer = 4     -- Ile maksymalnie gracz mo?e wiadomo?ci powiedzie? przez nied?ugi czas (liczba)
	kickIdlePlayerAfterMinutes = 15      -- Po ilu minutach nie ruszania si? ma wyrzuci? gracza z serwera (liczba)
	allowChangeOutfit = "yes"     -- Czy mo?na zmienia? outfit ("yes"/"no")
	allowChangeColors = "yes"    -- Czy mo?na zmienia? kolory outfitu ("yes"/"no")
	disableOutfitsForPrivilegedPlayers = "no"    -- Czy ma wy??czy? outfity dla uprzywilejowanych graczy (GM, Tutor itp.) ("yes"/"no")
	displayGamemastersWithOnlineCommand = "no"   -- Czy ma wy?wietla? GM i wy?ej przed komende /online ("yes"/"no")
	bankSystem = "yes"    -- Czy ma by? system banku ("yes"/"no")
	saveGlobalStorage = "yes"    -- Czy ma zapisywa? globaln? pami?? ("yes"/"no")
	displaySkillLevelOnAdvance = "no"   -- Czy ma wy?wietla? na jaki poziom skilla si? awansowa?o w wiadomo?ci ("yes"/"no")
	spellNameInsteadOfWords = "no"    -- Czy nazwe spella mo?na u?ywa? tak samo jak s??w ("yes"/"no")
	emoteSpells = "no"    -- Czy spelle mog? by? pisane na pomara?czowo ("yes"/"no")
	expireReportsAfterReads = 1    -- Po ilu przeczytaniach report gracza si? zu?ywa (liczba)
	promptExceptionTracerErrorBox = "yes"    -- Czy przyjmuje wiadomo?ci o crashach serwera ("yes"/"no")

	-- Premium account
	freePremium = "no"    -- Czy pacc ma by? za darmo ("yes"/"no")
	removePremiumOnInit = "yes"    -- Czy ma zabiera? premium przy zalogowaniu ("yes"/"no")
	premiumForPromotion = "yes"   -- Czy promocja jest dost?pna tylko dla graczy z pacc ("yes"/"no")
	blessingsOnlyPremium = "yes"    -- Czy blessy s? dost?pne tylko dla graczy z pacc ("yes"/"no")
	houseNeedPremium = "yes"    -- czy trzeba mie? pacc ?eby mie? domek ("yes"/"no")
	bedsRequirePremium = "yes"   -- Czy ?eby spa? trzeba mie? pacc ("yes"/"no")

	-- Rates
	-- NOTE: experienceStages configuration is located in data/XML/stages.xml.
	rateExperience = 5.0   -- Mno?nik expa (liczba)
	rateSkill = 3.0   -- Mno?nik skill (liczba)
	rateMagic = 3.0    -- Mno?nik magic levela (liczba)
	rateLoot = 2    -- Mno?nik loota (liczba)
	rateSpawn = 1    -- Mno?nik potwor?w na spawnach (liczba)
	experienceStages = "no"    -- Czy maj? by? u?ywane "exp stage" ("yes"/"no")

	-- Party
	-- NOTE experienceShareLevelDifference is float number.
	-- experienceShareLevelDifference is highestLevel * value
	experienceShareRadiusX = 30   -- Ile maksymalnie gracz mo?e oddali? si? o pozycje x, ?eby dosta? exp z party (liczba)
	experienceShareRadiusY = 30   -- Ile maksymalnie gracz mo?e oddali? si? o pozycje y, ?eby dosta? exp z party (liczba)
	experienceShareRadiusZ = 1   -- Ile maksymalnie gracz mo?e oddali? si? o pozycje z, ?eby dosta? exp z party (liczba)
	experienceShareLevelDifference = 2 / 3    -- Jaka mo?e by? r??nica leveli, ?eby dosta? expa (np.: gracz musi mie 2/3 levela innego gracza) (u?amek)
	extraPartyExperienceLimit = 20    -- Ile maksymalnie mo?na dosta? expa przez party (liczba)
	extraPartyExperiencePercent = 5    -- Ile % zdobytego expa idzie dla party (liczba)

	-- Global save
	-- NOTE: globalSaveHour means like 03:00, not that it will save every 3 hours,
	-- if you want such a system please check out data/globalevents/globalevents.xml.
	globalSaveEnabled = "no"      -- Czy save ma by? taki jak na RL  ("yes"/"no")
	globalSaveHour = 8    -- Je?eli tak, to o kt?rej ma si? save'owa? (liczba)
	shutdownAtGlobalSave = "yes"    -- Je?eli tak, to czy serwer ma si? wy??czy? przy save ("yes"/"no")
	cleanMapAtGlobalSave = "no"    -- Je?eli tak, to czy serwer ma mie? cleana (ma zosta? wyczyszczony) przy save ("yes"/"no")

	-- Spawns
	deSpawnRange = 2   -- Ile minimalnie kratek zasi?gu ma mie? spawn (liczba)
	deSpawnRadius = 50    -- Na ile kratek monster mo?e odej?? od spawnu (liczba)

	-- Summons
	maxPlayerSummons = 2    -- Ile gracz mo?e mie? maksymalnie summon?w (liczba)
	teleportAllSummons = "no"    -- Czy summony maj? si? do niego teleportowa? gdy go zgubi? ("yes"/"no")
	teleportPlayerSummons = "no"    -- Czy summony gracza maj? si? do niego teleportowa? gdy go zgubi? ("yes"/"no")
 

Gelio

Senior User
Joined
Apr 10, 2008
Messages
617
Reaction score
101
Age
28
Odp: Wszelkie informacje na temat config.lua

Odp: Wszelkie informacje na temat config.lua

Druga cz???:
Code:
	-- Status
	ownerName = ""       -- Twoje imie/nick.
	ownerEmail = "@otland.net"     -- Tw?j e-mail.    
	url = "http://otland.net/"       -- Strona otsa, na kt?rej si? zak?ada konto. Radz? wpisa?.
	location = "Europe"      -- Gdzie ots si? znajduje (chodzi o kraj). Mo?na zostawi? Europe albo wpisa? Poland.

	-- Logs
	-- NOTE: This kind of logging does not work in GUI version.
	-- For such, please compile the software with __GUI_LOGS__ flag.
	outLogName = ""
	errorLogName = ""
	truncateLogsOnStartup = "no"
Mam nadziej?, ?e to wam pomo?e w konfiguracji serwera. Przepraszam, ale tekst by? za d?ugi wi?c musia?em to u?y? w 2 postach.

Pozdrawiam,
Gelio
 

Maximuss

Advanced User
Joined
May 23, 2009
Messages
447
Reaction score
17
Odp: Wszelkie informacje na temat config.lua

Odp: Wszelkie informacje na temat config.lua

Poradnik 8/10...;).
Mi si? wydaje ,?e ka?dy to wie ;) xD...
Pozdrawiam Maximuss;):up:
 

Moqill

User
Joined
May 5, 2008
Messages
29
Reaction score
1
Odp: Wszelkie informacje na temat pliku "config.lua" - TheForgottenServer

Updatenij poradniczek bo widz?, ?e nie ?wie?y :) Tak to spoko. Czasem si? przyda dla nowego.
 

enom

Active User
Joined
May 13, 2009
Messages
112
Reaction score
1
Odp: Wszelkie informacje na temat pliku "config.lua" - TheForgottenServer

9/10 Poradnik
Bo chyba ka?dy do wie :)
Ale postara?e? si? xD.
 
Status
Not open for further replies.
Top