Simivar
Senior User
- Joined
- Jul 7, 2008
- Messages
- 1,200
- Reaction score
- 131
W tym featured article chcieli?my przedstawi? wam nasze plany. Pomimo tego, i? niekt?re szczeg??y mog? ulec zmianie, to og?lna koncepcja jest ju? ustalona. Tak wi?c:
Typy ?wiat?w
Zasady
- Postacie powinny by? w pe?ni chronione przed atakami i zak??ceniami ze strony innych postaci. PvP opiera si? na obop?lnym porozumieniu stron, do walki b?dzie mog?o doj?? tylko wtedy, kiedy obydwie strony si? na to zgadzaj?.
- Walki PvP powinny mie? wp?yw wy??cznie na zaanga?owane postacie. Inni, niezaanga?owani gracze nie b?d? mieli prawa zak??ca? walki.
- Najwa?niejsze jest, aby uniemo?liwi? jednym graczom zmuszanie drugich graczy do robienia czego?, czego nie chc? robi?. Sposoby gn?bienia innych powinny zosta? wyeliminowane jak najbardziej to mo?liwe, poprzez ukszta?towanie ?wiata gry.
- Polecamy ten ?wiat wszystkim osobom, kt?re lubi? gra? bezpiecznie, a walczy? tylko wtedy, kiedy si? na to zgodz?.
Cechy
- Postacie nie mog? zosta? zaatakowane, uszkodzone (np. przez Paralyze Rune), b?d? zabite przez inne postacie. Jedynym wyj?tkiem jest system wojen, jednak?e nie mo?e by? on u?ywany na rookgaardzie.
- Brak systemu czaszek.
- Blokowanie poprzez postacie i przyzwane stwory (summony) nie b?dzie mo?liwe.
- System wojen: je?eli postacie nie s? w protection zone (tzn. depozyt, ?wi?tynia, dom, guildhouse itp.) mog? by? atakowani, s? podatni na obra?enia i mog? si? blokowa?. Pojedynki, areny, sojusze gildii wliczaj?c w to walk? partyzanck? zostan? wprowadzone w ?ycie w przysz?o?ci.
Zasady
- Tibia od zawsze by?a gr? ci??k?, tak wi?c mo?liwo?? atakowania i zabijania innych powinna mie? pewne ograniczenia.
- Zasadniczo, ucisk innych jest mo?liwy i dozwolony, jednak?e zabijanie innych kontrolowane i regulowane przez system czaszek.
- Gracze powinni by? zabezpieczeni przed atakami i z?ymi wp?ywami innych graczy w ich 'party', b?d? gildii.
Cechy
- Postacie mog? zosta? zaatakowane, uszkodzone (np. przez Paralyze Rune), b?d? zabite przez inne postacie, je?eli nie s? one w protection zone (np. depozyt, ?wi?tynia etc.), b?d? na Rookgaardzie.
- System czaszek jest w??czony.
- Blokowanie postaciami i przyzwanymi potworami (summonami) jest mo?liwe.
- System wojen: zabicie gracza w wojnie liczone b?dzie jako uzasadnione. Pojedynki, areny, sojusze gildii wliczaj?c w to walk? partyzanck? zostan? wprowadzone w ?ycie w przysz?o?ci.
Zasady
- Postacie powinny mie? mo?liwo?? atakowania, zabijania i negatywnego wp?ywania na innych bez ?adnych ogranicze?.
- Ucisk jest mo?liwy i dozwolony. Co wi?cej, atakowa? mo?esz tak?e swoich sojusznik?w z party i gildii.
- Wojny gildii, pojedynki i areny powinny pom?c graczom w organizowaniu walk, ale nie powinny mie? innego zastosowania, jak jest w przypadku innych typ?w ?wiat?w.
Cechy
- Postacie mog? zosta? zaatakowane, uszkodzone (np. przez Paralyze Rune), b?d? zabite przez inne postacie, je?eli nie s? one w protection zone (np. depozyt, ?wi?tynia etc.), b?d? na Rookgaardzie.
- Brak systemu czaszek.
- Blokowanie postaciami i przyzwanymi potworami (summonami) jest mo?liwe.
- Postacie nie b?d? zdobywa? do?wiadczenia za zabijanie innych.
- B?ogos?awie?stwa (tzn. blessy) i Amulet of Loss b?d? dost?pne.
- System wojen. Pojedynki, areny, sojusze gildii wliczaj?c w to walk? partyzanck? zostan? wprowadzone w ?ycie w przysz?o?ci.
Dalsze uwagi
Zmiany w typach ?wiat?w wyjd? wraz z transferem postaci na inny ?wiat i oparte s? na celach, kt?re przedstawili?my w , kt?ry dotyczy? w?a?nie systemu PvP w Tibii.
Ponadto, zmiany te maj? na celu zredukowanie ilo?ci r??nic pomi?dzy rodzajami ?wiat?w, a tak?e zmniejszenie r??nic w podstawowych cechach. U?atwi to nowym, i nie tylko, graczom wyb?r ?wiata, na kt?rym rozpocz?? chc? sw? przygod? z Tibi?. Wybra? oni b?d? musieli tylko i wy??cznie pomi?dzy trzema podstawowymi funkcjami, kiedy wszystkie inne, takie jak b?ogos?awie?stwa i system wojen, b?d? dost?pne na ka?dym ?wiecie.
Tak?e w dokumentacji poprawimy opis typ?w ?wiat?w. W dodatku, wyja?nienie dotycz?ce typ?w ?wiat?w zostanie wy?wietlone za ka?dym razem, gdy b?dziesz tworzy? now? posta?, b?d? przenosi? posta? na inny ?wiat. Dzi?ki temu, gracze b?d? wiedzieli, czego spodziewa? si? na danym serwerze gry. Serwery typu Open-PvP i Hardcore-PvP oferuj? Ci praktycznie ca?kowit? swobod? w PvP, jednak?e inni gracze mog? j? wykorzysta? przeciwko Tobie.
Tegoroczna jesienna ?atka w znacznym stopniu po?wi?cona zostanie wyr?wnaniu typ?w ?wiat?w, wliczaj?c system wojen i transfer postaci. Pomimo tego, i? nie ma jeszcze ustalonej dok?adnej daty wypuszczenia patch'a, to i tak jest to kwestia kilku tygodni.
Znaj?c ju? nowe 'konfiguracje' ?wiat?w, czy zmieni?by? typ swego ?wiata? Prosimy o wypowied? na ten temat poprzez g?os w naszej . Nie wahaj si?, zag?osuj!
Wybierz sw?j nowy dom!
Twoi Community Managers
T?umaczenie w?asne.
Przykro mi, ale te tematy mog? zak?ada? tylko cz?onkowie Kadry.