Co nowego?
Tibia.net.pl

PO ZMIANIE SKRYPTU FORUM MOGĄ WYSTĘPOWAĆ PROBLEMY Z LOGOWANIEM. "ZRESETUJ HASŁO(klik)", ABY SIĘ ZALOGOWAĆ .

JEŻELI NIE PAMIĘTASZ STAREGO E-MAILA ZAJRZYJ NA NASZEGO "DISCORDA(klik)" LUB "NAPISZ E-MAILA(klik)"

•RME: BŁAD ID! (2 items.otb error) (2 maps -> 1 map) [real 8.60]

mikeycovelli

Nowy użytkownik
Dołączył
Październik 21, 2017
Posty
2
Liczba reakcji
0
Witam wszystkich, prawdziwych Tibijczyków, otsMasterów oraz każdego użytkownika forum! ...POTRZEBUJĘ PILNIE WASZEJ POMOCY!!

Na wstępie zaznaczę, że to nie jest prośba o pomoc, w rozwiązaniu standardowego problemu błędnych ID's w RME, względem replace' pliku [items.otb] :z: /RME/data/860/ <--> /ots/data/items/..
Tutaj sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana... więc do rzeczy!

• +/- 2 lata temu, zacząłem się bawić Real Mapą, tzn. przerabianiem jej, tworzeniem czegoś od siebie, itd. Pracowałem wtedy na dostępnym do pobrania datapacku 8.60 z realmap.. z tego co dobrze pamiętam, wtedy również miałem problem z błednymi ID, który wymieniłem wyżej.. aczkolwiek, podmieniłem plik items.otb w RME/data/860, na ten z ots/data/items/ i wszystko działało jak należy. Nad mapą spędziłem ogrom czasu i dosyć sporo dodałem tam od siebie np. wyspy, miasta, spoty z monsterami itd. W pewnym momencie, przez zmiany i brak czasu w życiu prywatnym, nie mogłem kontynuować zabawy dalej, ale nie chciałem stracić "całego dorobku", więc zapisałem datapack na dysku-google.

•Nie dawno wróciłem do kontynuowania tego co robiłem, aczkolwiek znalazłem bardziej kompletny datapack z mapą, która mi się bardziej podobała i bardziej mi odpowiadała, więc zacząłem działać na nowym zbiorze plików (miałem również problem z ID na mapie w RME, więc zrobiłem podmiankę pliku [items.otb], na ten z nowego data.. -dokładnie tak jak poprzednio). Nad ową mapą, również już jakiś czas pracuję i trochę na niej zrobiłem, więc doszedłem do wniosku, że skoro mam tutaj trochę zrobione, i trochę na mapie zapisanej na dysku.. to połączę to w jakąś spójną całość...

i tu się zaczyna mój zajebisty problem..

Odpalam starą mape(1) +items.otb, z tamtego data. to wszystko jest w porządku, dokładnie jak przedtem.
Odpalam nową mapę(2) +items.otb, z nowego data. to również wszystko działa bezbłędnie.
!ALE: w RME/data/860/ mogę mieć tylko jedej plik [items.otb] odpowiadający za ID na mapie, a gdy odpalę mapę (1) na nowym items.otb, bądź odwrotnie mapę (2) na starym items.otb, to mam dokładnie ten sam problem, co na samym początku, tylko wtedy wystarczyło usunąć otb z RME i podmienić na ten z /ots/data/items/..
W tym momencie mój problem, już nie znajduję rozwiązania w ten sposób..

*DODAM, ŻE OBIE MAPY ORAZ OBA SILNIKI SĄ REAL POD WERSJĘ 8.60.





[:x] W takim razie, w jaki sposób mogę odpalić dwie mapy i je połączyć, z tylko jednym [items.otb] tak, aby nie uzyskać błędów? Głowię się nad tym już któryś dzień z rzędu, szukałem na forach (również zagranicznych) podobnego problemu, ale prawdopodobnie nikt, się z tym nie spotkał, bądź nie udało mi się znaleźć takiego wątku, w którym było by rozwiązanie, którego potrzebuję.

*PROSZĘ PILNIE O POMOC!




@COM:M `mikeýCøvelli.
•DISCORD: mikeýCøvelli#0878
•GADU-GADU: 65665711
•INSTAGRAM: mikeycovelli
•STEAM: ( )
@: mikeycovelli@gmail.com
 
Ostatnia edycja:

Kuzyn

Administrator
Członek Załogi
Dołączył
Maj 3, 2008
Posty
1742
Liczba reakcji
108
Wiek
24
Jedyna opcja to chyba po prostu odpalić jedną mapę (najlepiej pewnie tą najbardziej aktualną), później otworzyć drugą zakładkę z pustą mapą i tam zaimportować starszą. Zapewne jakieś rzeczy się rozjadą, no ale nie jesteś w stanie zlepić ze sobą dwóch map bez szwanku, które operują na innych plikach.
 

mikeycovelli

Nowy użytkownik
Dołączył
Październik 21, 2017
Posty
2
Liczba reakcji
0
@Kuzyn Aha, właśnie miałem wątpliwości czy jest jakakolwiek opcja na to, żeby te mapy ze sobą scalić.. Aczkolwiek wciąż wciąż mnie zastanawia jedna kwestia. a dokładniej: jeśli jedna z moich map 8.60, pracuję na określonym items.otb, to w jaki sposób możliwy jest converting map z wersji np 8.60 na 9.60, posługując się OpenTibia Sprite Pack'ami, skoro CipSoft zabezpieczał się tym, że mapa każdej kolejnej wersji była przypisana nowemu items.otb, który był modyfikowany? Jakim cudem posługując się taką metodą konwersji map, mapa przypisuję się nowemu items.otb nie zyskując tych błędów ID?
 

Kuzyn

Administrator
Członek Załogi
Dołączył
Maj 3, 2008
Posty
1742
Liczba reakcji
108
Wiek
24
@Kuzyn Aha, właśnie miałem wątpliwości czy jest jakakolwiek opcja na to, żeby te mapy ze sobą scalić.. Aczkolwiek wciąż wciąż mnie zastanawia jedna kwestia. a dokładniej: jeśli jedna z moich map 8.60, pracuję na określonym items.otb, to w jaki sposób możliwy jest converting map z wersji np 8.60 na 9.60, posługując się OpenTibia Sprite Pack'ami, skoro CipSoft zabezpieczał się tym, że mapa każdej kolejnej wersji była przypisana nowemu items.otb, który był modyfikowany? Jakim cudem posługując się taką metodą konwersji map, mapa przypisuję się nowemu items.otb nie zyskując tych błędów ID?
Cipsoft nie używa .otb przecież, one są tworzone przez społeczność. Trzeba znaleźć odpowiednie pliki bo to był dosyć popularny problem, że niby funkcjonowały pod tym samym protokołem a różniły się od siebie.
 
Do góry